K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Hjælpemidler (https://www.k10.dk/showthread.php?t=29370)

Kiffer 20-02-2014 22:10

Hjælpemidler
 
Jeg er i praktik for at få klarlagt min arbejdsevne som receptionist .
Lægen på hospitalet skriver at jeg skal have en god stol og hæve sænkebord.
Stolen passer mig ikke og ser er ikke et hævesæbkebord. Kommunen siger de ikke kan stille det til rådighed i min arbejdsprøvning ..
Kan det være i orden ?

Nøgne tær 20-02-2014 22:34

De ting du betegner som hjælpemidler, er ifølge min overbevisning et ganske almindeligt krav man arbejdsmilømæssigt kan stille til ARBEJDSGIVEREN.

Hvis kommunen stiller sig på bagbenene i forhold til at få de bedst resultater ud af din praktik... ja så er det jo svært at måle på hvad du kan og ikke kan.

Og som en sidste ting...
Er man i behandling på et offentligt hospital, og mener hospitalet man skal have specielle HJÆLPEMIDLER, så er det hospitalet der står for det.
Derfor er det hospitalet taler om, nok ikke hjælpemidler, men anbefalinger til indretning af arbejdspladsen.

Helich 20-02-2014 23:22

Jeg var vist heldig. For jeg fik både stol og hævesænkebord stillet til rådighed under min arbejdsprøvning, samt alt hvad jeg havde brug for. Men det var ikke noget jeg skulle diskutere med kommunen, jeg fik besked fra min specielæge om hvad jeg skulle have,
men er du ikke i en fagforening? For jeg er næsten sikker på at de skal hjælpe, er der ikke andre herinde som ved noget om dette?

Ida 20-02-2014 23:37

Nej kommunen kan udlåne eller betale hjælpemidler - se f.eks. her:

Hjælpemidler
Der kan ydes tilskud til hjælpemidler i forbindelse med deltagelse i tilbud for at understøtte, at personen kan få og deltage i tilbuddet.

Tilskud til hjælpemidler kan gives som tilskud til undervisningsmaterialer, arbejdsredskaber og mindre arbejdspladsindretninger.

Hjælpemidler kan i stedet for tilbud gives som udlån, hvis det udlånte i fuldt omfang tilgodeser behovet.

http://ams.dk/da/Love-og-Regler/Cent...gheder-mv-.asp

popiae 21-02-2014 01:26

Hvis din arbejdsevne, skal klarlægges, er ideen vel, at dine skånebehov skal tilgodeses!

Ellers kan du jo IKKE bruge denne afklaring, fordi dine skånebehov, IKKE bliver imødeset. Dvs at den IKKE kan bruges i grundlaget for udredning af restarbejdsevnen. dvs splid af tid!

Det er kommunen, der er FORPLIGTET til at bringe disse ting iorden, og BURDE have sørget for dette, INDEN, din opstart!

VH POPiae

Tolik 21-02-2014 02:08

Citat:

Oprindeligt indsendt af Nøgne tær (Send 298527)
De ting du betegner som hjælpemidler, er ifølge min overbevisning et ganske almindeligt krav man arbejdsmilømæssigt kan stille til ARBEJDSGIVEREN.

Hvis kommunen stiller sig på bagbenene i forhold til at få de bedst resultater ud af din praktik... ja så er det jo svært at måle på hvad du kan og ikke kan.

Og som en sidste ting...
Er man i behandling på et offentligt hospital, og mener hospitalet man skal have specielle HJÆLPEMIDLER, så er det hospitalet der står for det.
Derfor er det hospitalet taler om, nok ikke hjælpemidler, men anbefalinger til indretning af arbejdspladsen.

Det er for så vidt rigtigt nok, men man kan så ikke stille KRAV om hvad man skal have til sin rådighed.

Arbejdspladsen kan stille de ting til rådighed de har og ikke de medarbejderen har lyst til.

jjsonn 21-02-2014 07:54

for mange år siden stillet kommunen det til rådighed i arbejdes prøvningen, sådan er det desværre ikke mere.

Nu vil de fleste kommuner havde et job på hånden for, at stille noget til rådighed, sikkert pga økonomi, vi kan så syntes det er for dårligt men skal der spares, er det jo mange penge.
Men lige så snart man har et job på hånden, skal kommunen give hjælpe midler.

Vovse 21-02-2014 08:44

Citat:

Oprindeligt indsendt af popiae (Send 298559)
Hvis din arbejdsevne, skal klarlægges, er ideen vel, at dine skånebehov skal tilgodeses!

Ellers kan du jo IKKE bruge denne afklaring, fordi dine skånebehov, IKKE bliver imødeset. Dvs at den IKKE kan bruges i grundlaget for udredning af restarbejdsevnen. dvs splid af tid!

Det er kommunen, der er FORPLIGTET til at bringe disse ting iorden, og BURDE have sørget for dette, INDEN, din opstart!

VH POPiae

Jeg vil også mene, at det må høre ind under reglen om, at skånebehov skal respekteres.

Citat:

Oprindeligt indsendt af Tolik (Send 298572)
Det er for så vidt rigtigt nok, men man kan så ikke stille KRAV om hvad man skal have til sin rådighed.

Arbejdspladsen kan stille de ting til rådighed de har og ikke de medarbejderen har lyst til.

Det handler ikke om hvad medarbejderen/praktikanten "har lyst til", det handler om, at lægen har skrevet, at hæve-/sænkebord og god stol skal være tilstede.
Eftersom det er en læge, der har skrevet det, så må vi gå ud fra, at det er af helbredsmæssige årsager, og altså ikke et ønske om luksus.

ette74 21-02-2014 09:06

I alle 3 arbejdsprøvninger jeg var ude i, sende kommunen en af deres ergoterapeuter ud og denne indrettede min praktik med stol, og div. andre ting så jeg bedst muligt kunne komme igennem praktikken. :-) Hvad siger din jobkonsulent til dette ?

popiae 21-02-2014 11:55

Problemet er i lys luge, at borgeren bliver FREMSTILLET som rask, der bare skal igang, med krav og mål på 37timer.

Derfor er det VIGTIGT, at borgeren er i praktik, som SYGEMELDT, for at AFKLARE sin REST arbejdsevne.

Og under disse mere korrekte mål, har borgeren også KRAV PÅ, at der tages hensyn, og FINDES rette hjælpemidler, hvis dette if lægen er PÅKRÆVET.

Der er KOMMUNENS ANSVAR, i sidste ende, også hvis det er anden aktør!

VH Popiae

Kiffer 21-02-2014 13:01

Har ringet til hende på kommunen idag og sagt at jeg ønsker en ordentlig stol som passer til mig . Hun siger at det har de ikke i kommunen .
Så hvad kan jeg gøre og har jeg krav på det ?

Hvad mener du med den besked popia ?

Er det deres mening bare at afklare mig hurtig i den arbejdsprøvning for så at sende mig på kontanthjælp ?

Har lige ringet og talt med en anden rådgiver derinde i kommunen . Han synes også at det lød mærkeligt at hun ikke vil stille det til rådighed . Jobkonsulenten har givet mig sin egen stol men den passer slet ikke til mine alt for korte lår og den kan ikke indstilles .

De er så venlige og høflige når jeg taler med dem men et eller andet sted er jeg bange for at de er ulve i forklæder ...

stampe 21-02-2014 13:38

Prøv at få en ergoterapeut til at vurdere de faktiske omstændigheder.

jjsonn 21-02-2014 15:52

problemet er nok igen den økonomiske, tror de virkelig prøver at hjælpe, lyder sådan, tror bare det er det der med de kære penge.

I Herning betaler de kun, hvis arbejdes giveren siger, at hvis han ikke får de hjælpemidler, bliver man fyret og de giver ikke hæve sinke borg, fordi de mener, at det er alm indretning nu om dage.

Jeg fik en stol som jeg aldrig godkendte, ingen spurte de betalte den bare men fik også et meget speceilt keboy, der gør jeg ikke skal trykke ret hårdt og en mus der ligger i keboye
de her ting skal jeg tage med mig fra arbejdes plads til arbejdes plads, da jeg blev fyret var de ret ligeglade med, hvordan jeg fik det med hjem og hvis jeg ikke havde plads skulle jeg selv aflever det på jc.

lgkh62 21-02-2014 17:22

Citat:

Oprindeligt indsendt af Heidik (Send 298520)
Jeg er i praktik for at få klarlagt min arbejdsevne som receptionist .
Lægen på hospitalet skriver at jeg skal have en god stol og hæve sænkebord.
Stolen passer mig ikke og ser er ikke et hævesæbkebord. Kommunen siger de ikke kan stille det til rådighed i min arbejdsprøvning ..
Kan det være i orden ?

Jeg vil foreslå du SKRIVER til din sagsbehandler at du stiller dig uforstående over for at hjælpemidler ikke bliver stillet til rådighed, som angivet af lægen på hospitalet.
Dette forhindrer at der kan udføres en fyldestgørende og optimal arbejdsprøvning under korrekte forhold og du forventer Kommunen ændrer beslutning.

Så har du vist samarbejdsvilje og Kommunen har ikke igangsat udredning af erhvervsevne på optimale vilkår !

Jeg fik stillet alt til rådighed ergoterapeuten vurderede skulle være til stede for en afprøvning af erhvervsevne.
Tingene blev hentet på hjælpemiddelcentralen og på kommunen.
Afprøvningsstedet udsatte igangsætning-ville ikke påbegynde arbejdsprøvning indtil hjælpemidlerne var til rådighed

Hilsen lgkh62

popiae 22-02-2014 12:04

nemlig til ovenstående

vh popiae

curls 22-02-2014 15:50

Synes du igen skal bede om de hjælpemidler og så siger du, at du vil gerne have en skriftlig afslag, hvis de nægter, for så kan du klage over afgørelsen.

Og sig til dem, at det er jo lægen, der siger, du skal have de her hjælpemidler - og hvis du kom til skade på arbejdspladsen osv., så anmelder du bare det, så jobcentret bør holdes ansvar de følger, du får ved ikke at bruge hjælpemidlerne. Hvis du bliver dårligere på arbejdet, så få lægen til at sygemelde dig, så må jobcentret lære af det, at det går altså ikke uden hjælpemidler.

Jeg synes du skal skrive en ansøgning om at du vil søge om disse hjælpemidler. Ikke sige det mundtligt, for så har du ligesom et bevis på, at du har altså søgt.

Kiffer 22-02-2014 20:50

Jeg har skrevet til jobkonsulenten og han skrev at det har de ikke i kommunen.
Så jeg ringede til sagsbehandlerne som sagde det samme . Og at jeg havde fået en stol som de betegnede som god . Jobkonsulentens egen . Problemet er bare at han er meget højere end mig og stolen kan ikke indstilles så min numse når tilbage i sædet så ryglænet passer til mine for korte lår i forhold til jobkonsulentens .

Så den stol kan godt være er god til ham men ikke til mig .

Der er ikke et hævesænkebord ej heller så jeg må vist bare nøjes .

Hader virkelig sådan at være en belastning for nogen .. Ihhh... Øv dog altså .. :(

Jeg ringede til hende efterfølgende igen . Da jeg havde læst jeres svar om at de burde stille det til rådighed for at opnå det mest optimale ud af min praktik og få at give det mest reelle brugbare billede . Hun var desværre ikke at træffe men talte med hendes kollega om det som var af samme holdning. At det burde være til rådighed så han ville tale med hende om det på mandag hvor jeg så ved middagstid skal ringe til hende .

Jeg tænker lige nu om jeg selv kan kontakte en ergoterapeut i kommunen om bede hende besøge min plads i virksomheden ?

zaza 22-02-2014 21:26

Jeg mener også at det er kommunen der skal sørge for at der bliver taget hensyn til ens skånebehov, og helst inden man starter på jobbet.

Det må være kontaktpersonens job at sørge for at tingene er i orden og ikke borgerens.
Ellers får man jo ikke et rigtigt billede af ens arbejdsevne, hvis ikke de rigtige hjælpemidler er tilstede.

Kiffer 22-02-2014 21:36

Spørgsmålet er jo så bare om man har krav på det eller om det er i orden at de undlader at stille det til rådighed ?

jjsonn 22-02-2014 21:47

ja problemet er nok spare runden, hvis du insistere, kan de måske sige ok, så må vi finde dem og imens udløber dine sygepenge og så skal du pludselig i arbejdes prøvning på kh

Kiffer 22-02-2014 21:52

Så kan de vel forlænge den igen for yderligere behov for at fastlægge afklaring . Efter forlængelses regel 2 eller 4 mener jeg . . Eller er det mig som er helt gal på den ? Er det bedre at bare acceptere deres valg og nøjes ? Dette gør jo vel bare at ryggen bliver hurtigere træt end hvis de havde haft den til rådighed fra starten af ?

dinosaur 22-02-2014 22:32

Citat:

Oprindeligt indsendt af Heidik (Send 298893)
Så kan de vel forlænge den igen for yderligere behov for at fastlægge afklaring . Efter forlængelses regel 2 eller 4 mener jeg . . Eller er det mig som er helt gal på den ? Er det bedre at bare acceptere deres valg og nøjes ? Dette gør jo vel bare at ryggen bliver hurtigere træt end hvis de havde haft den til rådighed fra starten af ?

Hvis du er forlænget på paragraf 27 stk. 2 kan den ikke bruges flere gange. (Det forstår jeg du er iflg. dine oplysninger i anden tråd)

Stk. 4 kan, så vidt jeg ved, kun bruges mens man afklarer om du kan få flexjob eller pension efter afklaring.(mens sagen afsluttes og forelæges rehabiliteringsteam) og kun hvis kommunen vurderer at der er grundlag for at forelægge sagen rehabiliteringsteamet.

Så du skal skynde dig at blive afklaret indenfor de 39 uger.

Det er det jeg har fået forklaret af en ekspert på området. Sig endelig til hvis jeg tager fejl.

Mvh. Susanne

Kiffer 22-02-2014 23:34

Har lige været inde og kigge lidt og det er paragraf 2 jeg er forlænget udfra .

Kan man så ikke forlænge den med nummer 4 .

Hvis det viser sig at jeg kun kan arbejde 2 timer om dagen hvad sker der så efterfølgende ?

Og hvormange prøvninger har man egentlig krav på ?

popiae 23-02-2014 01:29

Det rejser lidt i tågen, da det desværre er kommunen der bestemmer, hvornår de mener at restarbejdsevnen er afklaret.

VH POpiae

Kiffer 23-02-2014 01:40

De lyder som om de vil afklare mig i denne praktik . Men hvordan når de ikke har stillet det til rådighed de burde for at få en optimal afklaring. Tænker at hvis de ikke har gjort som de skulle og spildt min tid med at pine mig selv så må de da forlænge det med den tid hvor de har undladt at sørge for at de ting skulle være der som er nødvendige . Det er jo ikke mit ansvar vel . Jeg har jo forsøgt at høre hvem jeg skulle kontakte på kommunen for at få det men de har bare afvist mig.

Forstår det altså stadig ikke helt det her inde . Læser at de har sendt folk væk fra deres sygedagpenge og raskmeldt dem selvom de ikke kan arbejde ret meget . Hvordan kan det lade sig gøre ?

De sender vel ikke folk ud i en arbejdsprøvning for at afklare deres arbejdsevne for så efter at raskmeldt dem hvis det viser sig at de ikke kan arbejde og være selvforsørgende ... Det giver ingen mening for mig . Er der nogen som kan forklare mig det ?

Webmaster 23-02-2014 02:47

Et tip....

Jeg har lige lagt dine tre indlæg skrevet med et minuts mellerum sammen til et enkelt..

Hvis man lige har mere til sit indlæg som man har glemt at skrive eller man bare lige vil tilføje noget meget kort tid efter man har lavet et indlæg...som du havde i denne tråd....så kan man med fordel trykke på REDIGER ikonet http://www.k10.dk/images/buttons/edit.gif som findes i sit indlæg og så tilføje det man har glemt eller synes..

Ens tråde har det med at blive rigtig lange og på mange sider hvis man bare laver nye indlæg lige under hinanden hele tiden...og det bliver sværere for mange brugere at følge med og overskue det...

Det samme er med mange forskellige tråde...man mister alt for meget information hvis man opretter en masse forskellige tråde...specielt når det drejer sig mere eller mindre om det samme...

Det gør at folk kan svare forkert...hvis der er information som der ligger i en af de andre tråde...som man ikke ser da den ikke er i samme tråd..

Man slipper selv for at skrive den samme information hele tiden når folk spørger...

Her er det meget nemmere at få et overblik over sagen hvis man holder sig i en tråd og skriver al information i den og stiller sine spørgsmål i den...

Det er selvfølgelig helt op til en selv hvordan man gør det...man skal bare vide at svarene kan være derefter...og ikke nødvendigvis rigtige pga manglende info...da man ikke kan være sikker på at folk har læst alle de andre tråde man har..

Ida 23-02-2014 21:23

Husk at SKRIVE til kommunen
 
Husk at SKRIVE til kommunen, det er ikke nok at tale i telefon med sagsbehandleren. Jeg mener ikke at det er lovligt at sige "Det har vi ikke i kommunen" Når du har lægens ord for, at du har brug for bestemte hjælpemidler i forbindelse med praktikken, mener jeg ikke bare de kan afvise dig med argumentet om at de ikke har en stol eller bord der passer dig. Prøv evt at kontakte DUkH http://www.dukh.dk/ De har gratis juridisk rådgivning.

Kiffer 23-02-2014 21:40

Mange tak for svar . Jeg har skrevet til dem og har også fået svar tilbage at jeg har lånt jobkonsulentens stol og den betegner de som en god stol . Mine lår er desværre bare for korte til den . Skal snakke med dem igen imorgen så må jeg se hvad de siger der ellers vil jeg selv gå ud og investere i en stol for jeg vil ikke ha ødelagt min ryg mere end den er i forvejen .

Vovse 23-02-2014 23:14

Citat:

Oprindeligt indsendt af Heidik (Send 299013)
Mange tak for svar . Jeg har skrevet til dem og har også fået svar tilbage at jeg har lånt jobkonsulentens stol og den betegner de som en god stol . Mine lår er desværre bare for korte til den . Skal snakke med dem igen imorgen så må jeg se hvad de siger der ellers vil jeg selv gå ud og investere i en stol for jeg vil ikke ha ødelagt min ryg mere end den er i forvejen .

For det første er det ikke smart, at snakke med dem om det, du bør gøre det skriftligt.
Skriv f.eks., at den stol du har nu ikke er hensigtsmæssig i forhold til dine skånebehov og, at de derfor søger om en anden stol, som passer til dig.
Og. at det ikke fungerer hensigtsmæssigt med det bord du nu arbejder ved og, at du derfor ansøger om et hæve-/sænke-bord

Og så vedlægger du den relevante lægeudtalelse som bilag.

ansøgningen afleverer du ved skranken i jobcenteret, og beder om en kvittering for, at de har modtaget den.:cool:

Dette er den eneste rigtige måde, at gøre det på.

Jamen, det er da en helt fin idé, selv at gå ud og købe en passende stol.

Nej, undskyld jeg bliver ironisk.

Men hvis du så også får brug for andre hjælpemidler, vil du så også selv gå ud og købe dem?

Hvis du selv går ud og køber en passende stol, så viser du kommunen, at de blot skal ignorere dine ønsker, for så køber du selv tingene.

Og tænk på hvordan det så bliver for de næste, som din kommune sender i arb.prøvning, som måske ikke lige har penge til selv, at købe deres hjælpemidler.

Kiffer 23-02-2014 23:23

Forstår hvad du mener . Jeg har fået svar tilbage på mail hvor han skriver at den stol går under betegnelsen for god men den passer bare ikke til mig.

Jeg vil bare ikke ha ødelagt min ryg mere end den er i forvejen så jeg tænker at et eller andet må jeg da gøre og de vil jo ikke hjælpe og der er heller ingen hjælpemidler central i kommunen siger de ... Jeg ved som i nok kan høre intet om det jeg har haft en positiv kontakt med dem og ikke tænkt den tanke ar de vil snyde mig. Det er faktisk først efter at jeg læst alle de forfærdelige historier herinde at jeg er blevet lidt nervøs for om de kunne finde på det ved mig

Vovse 23-02-2014 23:46

Citat:

Oprindeligt indsendt af Heidik (Send 298520)
Jeg er i praktik for at få klarlagt min arbejdsevne som receptionist .
Lægen på hospitalet skriver at jeg skal have en god stol og hæve sænkebord.
Stolen passer mig ikke og ser er ikke et hævesæbkebord. Kommunen siger de ikke kan stille det til rådighed i min arbejdsprøvning ..
Kan det være i orden ?

Citat:

Oprindeligt indsendt af Heidik (Send 299035)
Forstår hvad du mener . Jeg har fået svar tilbage på mail hvor han skriver at den stol går under betegnelsen for god men den passer bare ikke til mig.

Jeg synes du skal skrive en klage til jobcenterchefen.

Husk blot at skrive tydeligt, at det er en klage, ellers kommer den ikke til jobcenterchefen.

Skriv, at når din læge skriver, at du skal have en god stol, så må man formode, at han mener en stol, der er god for dig, og altså ikke en tilfældig stol, som en sagsbehandler og en jobkonsulent finder god.

Kiffer 24-02-2014 00:04

Ja du har ret . Nu må jeg tale med hende imorgen ellers må jeg skaffe en selv for jeg vil ikke ødelægge mig selv pga en arbejdsprøvning

Vovse 24-02-2014 08:23

Citat:

Oprindeligt indsendt af Heidik (Send 299044)
for jeg vil ikke ødelægge mig selv pga en arbejdsprøvning

Det skal du sandelig heller ikke.:kram:

Det er netop derfor vi herinde skriver gang på gang, at man skal sige fra når man ikke kan klare mere.

D.v.s., at når du kan mærke, at det begynder, at gå den forkerte vej, så henvender du dig til din kontaktperson på stedet og siger, at du ikke kan klare mere i dag, og går hjem.:cool:

Forud for en arb.prøvning er det en god idé, at have styr på hvad kommunen ønsker man skal gøre, hvis man en dag ikke kan klare, at være på "jobbet" i den aftalte tid.


Forud for min sidste afprøvning spurgte jeg min konsulent fra anden aktør hvad jeg skulle gøre hvis jeg en dag ikke kunne klare den aftalte tid.
Svaret var, at jeg så skulle sige det til chefen på arb.pladsen og derefter ringe til ham selv (altså konsulenten fra anden aktør).

Det endte med, at jeg var i meget tæt dialog med min konsulent.;)


Man skal ikke vente med, at sige fra til det er gået helt galt.
Når du kan mærke (ud fra din erfaring), at hvis du fortsætter, så vælter det senere, så er det dér du skal sige fra.

Og det er meget muligt, at din "gode stol" gør, at du kan klare mindre end du ellers ville kunne, men så er det jo sådan det er.

Din vigtigste opgave i en arb.prøvning er, at passe på dig selv.:kram:

Kiffer 24-02-2014 08:45

Det er bare så svært synes jeg. Psyken vil jo så gerne være på lige fod på andre og føle sig normal . Jeg har det dælme svært d at mine smerter skal styre hvad jeg så gerne vil. Så tit og ofte. Piner jeg mig selv . Jeg skal helt sikkert være bedre til at lytte til minkrop . Det ved jeg godt men det er svært for mig . Virkelig svært. Det er selvpineri i høj grad men omvend vil jeg jo også pine min psyke at lade smerterne tage magten fra mine ønsker om en normal hverdag. Som i forvejen er så begrænset .

Jobkonsultem siger at de ingen forventninger har til mig fra jobcenterets side og jeg skal sige fra og bare ligge mig ind når det bliver for ondt.

Jeg har også tæt dialog både med konsulenten og sagsbehandlerem . Det kender mig og min præsise sag og væremåde og det var sagsbehandler som foreslog jeg sat timerne ned.

Vovse 24-02-2014 08:55

Citat:

Oprindeligt indsendt af Heidik (Send 299067)
Jobkonsultem siger at de ingen forventninger har til mig fra jobcenterets side og jeg skal sige fra og bare ligge mig ind når det bliver for ondt.

Dette kan jeg ikke forestille mig, at de siger medmindre de ved, at du har seriøse problemer.
Så dette skal du tage meget alvorligt.:cool:

Husk at skrive i din dagbog hvornår du lægger dig, og hvor længe.
Så du ikke risikerer, at de kun ser på hvor længe du har været på stedet.


Nu ved jeg ikke hvor længe det er siden, at dine ryg-problemer begyndte, men det er en lang proces, at acceptere, at ens liv er ændret, at man ikke længere kan hvad man kunne før.

Jeg har selv problemer i lænden, og jeg husker tydeligt, at jeg fandt det totalt og aldeles frustrerende, at jeg ikke længere kunne holde ud, at sidde ved min symaskine en hel dag.:mad:

Men efterhånden, efter flere år, blev det en helt naturlig del af mit liv, at tilrettelægge tingene, så jeg ikke står op for længe af gangen og ikke sidder ned for længe af gangen.

Kiffer 24-02-2014 10:19

Okay det er da rart at vide at de er oprigtige overfor mig og de ikke bare virker så flinke for at snyde mig som så mange af jer andre . Det er 8 måneder siden jeg blev opereret . Jeg synes det er svært . Rigtig svært at jeg ikke kan lege med børnene som jeg gerne vil . Ikke hoppe på trampolin med dem eller lege fangeleg og spille fodbold eller bare gå en lang tur på stranden for ikke at sige alle de alm . Dagligdags ting som bare tager evigheder at nå ... Men håber virkelig at jeg vender mig til det for det er så frustrende . Hvis bare hvis det var fordi jeg ikke kunne sidde eller stå en hel dag .. Men mit højre ben er i brand konstant og der kommer sådan nogen vilde jag fra benet . Når jeg går er det som at at min knogle stikker ud gennem hælen. At det er den jeg går på også kan jeg på ingen måde tåle berøring på halv delen af foden. Den er super super sensitiv selvom jeg kan prikke en nål igennem uden at kunne mærke det . Halvdelen er Bendt er total følelsesløs .. Og ved intim kontakt er det som der står en og køre en tændstik hen af noget svovl og det brænder så sindsygt . Så er blevet så meget begrænset på så mange områder at det til at græde over . Men der ikke flere tårer tilbage . Det hjælper mig heller ej at blive gal så jeg må bare lære at leve med det men hvordan ... Tror det er tiden som må hjælpe mig . Og jeg må jo ikke klage . Jeg kan stadig , se føle og høre mine børn <3

Er der nogen der har prøvet det samme ?
Jeg ligger lige nu i mit praktiksted med tårene haglende ud af hovedet . Har en voldsom jagende smerte i anklen og op gennem benet. Kan ikke spise min morfin for så kan jeg ikke køre hjem og kan ikke køre hjem for smerter. Hvad dælen gør jeg :'(

popiae 24-02-2014 12:14

Får en til at køre dig hjem.

Du skal tjekke op på vilkårene på din aftale., når du har det lidt bedre.

"Okay det er da rart at vide at de er oprigtige overfor mig og de ikke bare virker så flinke for at snyde mig som så mange af jer andre". citat.
Du står indplaceret forkert, hvorfor din praktik, er alm. med henblik på ordinært arbejde.
Derfor har du problemer med skånehensyn og kørslen., men kommunen får større refusion.

Desværre tror jeg, at de har lullet dig ind i, at de har en anden dagsorden.

Det kan betyde at denne praktik, ikke kan bruges. Du bør promte/når du kan, be om skriftlig svar fra din kommune!

VH Popiae

Kiffer 24-02-2014 12:28

Så er jeg kommet hjem . Et smut forbi lægen som gjorde opmærksom på at jeg skulle sige til dem at hvis de ting ikke var i orden på min praktikplads kunne jeg ikke deltage .

Der står på den kontrakt jeg har fået . Tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesminister .

Nedenunder har jobkonsulenten skrevet .

Formål med tilbuddet . Målet er at time antallet øges i forløbet . Skånebehov : Heidi må ikke foretage rygbelastende opgaver . Heidi har mulighed for ekstra pauser og mulighed for at ligge sig på en briks.


Hvad er det jeg skal bede dem skrive til mig ?

jjsonn 24-02-2014 13:10

du mangler kun 6 uger, har du en der kunne hente dig i de dage, eller kan du ikke køre hjem før smerterne bliver så slemme.

lgkh62 24-02-2014 13:45

Måske en muglighed !
 
Hej Heidik
Har du spurgt praktikstedet om de kan hente og bringe for at se om det øger din arbejdsevne, bedrer dit funktionsniveau, bedrer dit smerteniveau ?

Mit praktiksted gik selv ind og tog initiativet til jeg blev hentet og bragt 3 uger inde i forløbet, så mugligheden er tilstede, hvis det er for at undersøge om det bedrer dit funktionsniveau osv.
Hilsen lgkh62


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:25.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension