K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   BREAKING NEWS - socialdemokraterne stormer frem! (https://www.k10.dk/showthread.php?t=12927)

Ninja 28-05-2010 01:04

BREAKING NEWS - socialdemokraterne stormer frem!
 
Det er den bedste nyhed i dag!

Og er serveret lige her inden jeg skal sove:D

Bare det holder ved, bare det holder ved, bare det holder ved!!!:D


:kram:

paw thomsen 28-05-2010 09:03

det skal nok holde helene. Efter sommerferien vil Vko skabe sig endnu flere fjender når de går igang med reformer på SU og førtidspensionsområdet. Det er en desperat regering som godt er klar over de ikke har flertal mere. derfor vil de fremskynde afviklingen af vores velfærd og dermed skubbe endnu flere vælgere i armene på rød blok.

Ragdoll 28-05-2010 09:39

Håber de bliver tvunget til at udskrive valg, inden alt for meget bliver ofret på social darwinismens bål.

:kram:

Ragdoll

ace dk 28-05-2010 09:45

jeg syntes bare ikke hugin og munin... plejer og lave så store fodfejl.....Hmmmmm

de må have noget i ærmerne....!!!!!!

de siger inde på "borgen" at kun en tåbe frygter ikke Dahls gule lapper...:):)...

det er jeg prøver og sige at jeg nok som majbritt er ræverød....(ved ikke med det rebelske)... men jeg har en feeling for at denne herre... som jeg ved har en iq der ligger temmelig en del over gennemsnittets, ikke plejer og lave de uopfordrede fodfejl....

jeg er ret sikker på den "røde" tænketank, skal være supervågen, og fremkomme med et eller andet alternativ....

mvh eders ace/Kåre dk

MTVRV1 28-05-2010 11:06

S og SF vil ikke noget som helst før et valg

førtidspensionsområdet
bliver sikkert mellem df v k og de Radikale
bare husk S og SF vil også have refomer på dette område
tænk på hvor mange mio7mia kroner det kommer til at koste når alt skal laves om igen.
synes folketinget er hul i hovdet efterhånden, fra begge sider.

sane 28-05-2010 11:14

Kom til at huske Nyrup og efterlønsdebat... Og se hvad der sker nu, og hvad de ikke overvejer med både efterløn samt alt andet... Dengang har medierne hjulpet meget til at vko kommer til magten-de havde hele tiden i tv og aviser kritiske indlæg mod soc- og til sidst tabte de valget... Måske kræver det nu nogle borgere til at kontakte medierne for at de skal køre de samme kritiske indlæg mod vko...
1,5 år er for langt tid , synes jeg... Og hvis soc kommer med noget der ligner det bare lidt de forslag som vko har- så er jeg bange at der er chance at vko forbliver på magten... Sidste gang vandt vko magten på baggrund af frygten hos befolkningen(udlændinge, efterløn, osv). Gad vide hvad der kommer til at ske, og om soc vil bruge frygten igen for at vinde- kan bare ikke se hvad de kan gøre i forhold til at befolkning kan skifte mening... Håber på soc vinder... Måske stemmer flere næste gang. Sidste gang der var valg var der lidt bedre tider, så mange tilhængere soc ville ikke stemme fordi de synes de har det godt nok... Jeg stemte alligevel... Vi må nu se... Synes dog ikke at medierne er lige så kritiske mod vko som de var mod soc- mon det skyldes at journalisterne selv stemmer på vko?

MTVRV1 28-05-2010 11:20

hvornår har du hørt et negativ ord om enhedlisten og Villy søvndal
det er netop dem som kommer til at bestemme i den sidste ende
soc har altid bare sagt ja til magten og andre har bestemt
sidste var det håndtasken som bestemte alt. nu bliver det sikkert en blandning mellem
de radikale og enhedslisten der kommer til at bestemme alt

Hexi 28-05-2010 11:30

Ja målingen viser vel bare at folk er ved at vågne op efterhånden som de selv bliver ramt af vko's tromle...

Den gode nyhed ved undersøgelsen er at der kan laves en rød regering med flertal udenom de radikale fimser hvis der var valg i dag...

Martin 28-05-2010 13:37

Citat:

Oprindeligt indsendt af sane (Send 107343)
Synes dog ikke at medierne er lige så kritiske mod vko som de var mod soc- mon det skyldes at journalisterne selv stemmer på vko?

Det kan jeg absolut ikke forestille mig. Ifølge denne undersøgelse fra 2007 får VKO kun 10% af stemmerne fra de journaliststuderende. Jeg tror ikke billedet har ændret sig særligt meget.

Citat:

Oprindeligt indsendt af MTVRV1 (Send 107345)
...nu bliver det sikkert en blandning mellem
de radikale og enhedslisten der kommer til at bestemme alt

Uanset hvad, så må vi da håbe, at de danske socialdemokrater klarer sig bedre end de spanske, som netop har lagt op til en spareplan på 111 milliarder, der bl.a. betyder fastfrysning af pensioner og en 5% lønnedgang for offentlig ansatte. Er det socialdemokratisk politik, så ved vi hvad der venter.

superkok 28-05-2010 15:43

Citat:

BREAKING NEWS - socialdemokraterne stormer frem!
nogen der ved hvormange der har deltager osv i testen.eller er det bare en storm i et glas vand

zuza 28-05-2010 15:55

De sidste mange måneders meningsmålinger har vist det samme, så du kan jo google og se diverse meningsmålinger.

Det ville da være fedt med nogle, der skaffer arbejde - også til ledige fleksere, ikke?

:kram:

Ninja 28-05-2010 16:00

:D:D hihihi.....

Martin 28-05-2010 16:18

Poul Nyrup stormer i hvert fald frem.
:D

superkok 28-05-2010 16:18

ha ha ha ha ha ha den var godt nok sjov not sjov spurte jo bare om nogen vidste så det kan jo kun betyde ingen aner så kan jo ligeså godt være 300 menesker så hjælper deres mening målinger ikkem eget desvære

zuza 28-05-2010 16:34

:D:D:D

Citat:

300 menesker
Ja, og de samme 300 har så skiftet fra blå til rød. :p

Og hos alle mulige institutter, der laver de målinger. ;)

:kram:

halse 28-05-2010 16:43

Citat:

Oprindeligt indsendt af sane (Send 107343)
Synes dog ikke at medierne er lige så kritiske mod vko som de var mod soc- mon det skyldes at journalisterne selv stemmer på vko?



Citat:

Oprindeligt indsendt af Martin (Send 107363)
Det kan jeg absolut ikke forestille mig. Ifølge denne undersøgelse fra 2007 får VKO kun 10% af stemmerne fra de journaliststuderende. Jeg tror ikke billedet har ændret sig særligt meget.
.

Jeg har en anke mod at overføre en meningsmåling blandt unge ”fattige” studerende til landets mediebillede.
Det danske medielandskab består ingenlunde af fattige studerende der lever under beskedne kår , men af forholdsvisse højtlønnede personer , og for mange tv-journalisternes vedkommende endog af særdeles højtlønnede personer.
De fleste menneskers politiske tilhørssted kan gennemskues ved et hurtigt blik på deres selvangivelse.
Efter de unge har forladt studiemiljøet , har etableret sig med hus , bil og familie ser deres selvangivelse en hel del anderledes ud end i den mere beskedne studietid , det samme gør deres politiske ståsted.
Holdningerne rykker til højre i samme takt som deres fede lønudbetalinger.
Langt hovedparten af landets akademikere stemmer borgerligt , og journalisterne er bestemt ingen undtagelse , snarere tværtimod.

Desuden har de fleste af de store landsdækkende aviser et mere eller mindre erklæret tilhørsforhold til de borgerlige. Eksempler: Politikken , berlingske og Jyllandsposten.
Når man ser TV-2 nyhederne og DR TV-Avisen er det heller ikke svært at gennemskue den borgerlige vinkel på deres indslag , også selv om de ikke er erklærede borgerlige nyhedskanaler.
Skulle man ikke være istand til at se dette , vil jeg anbefale man tager et hurtigt kig på den alenlange liste af DR TV journalister der er gået ind i politik og dermed udstillet deres politiske tilhørsforhold. Stort set ALLE har valgt den borgerlige lejr. Senest bl.a. Jørgen Poulsen , Poul F. Hansen , Paula Larrain og Morten Løkkegaard.

MTVRV1 28-05-2010 17:12

der er jo lige lavet en undersøgelse af DR
konklusion var
det står nogenlunde lige blå og rød
den blev netop lavet fordi mange mente DR var rød stue.
ser nu som regel tv avisen på tv2
mens Dr2 sender nogle gode nyheder
Tv2 er nok mere den borgerlige lejr

Ninja 28-05-2010 17:20

Jeg ser altid TV2....skulle den nu være borgerlig?? hehe.
Jeg kan ikke fordrage nyhederne på DR1. Og ser i det hele taget sjældent DR1, hvorimod jeg godt kan lide DR2. Jeg er også lidt af en TV2news freak, bare irriterende at de gentager i døgnets 24 timer.......

Og ja for filan da, Nyrup stormer da rigtig frem!!!! hahahahaha....

sane 28-05-2010 17:21

Jeg synes at man ikke kan tage journalist studerende og sammenligne med de ansatte i mediehuse. Det hvad en journalist studerende måtte mene -har jo ingen effekt da det ikke er dem som laver tv avis og artikler- det er vel dem som er ansat der som laver det. En hel medie hus kan jo også styres af den øverste -dvs det afhænger også hvad en chef i et medie hus stemmer på. Det er vel sådan at en bestemt program eller en artikel eller tv avis skal godkendes af chefen- derfor tror jeg at medierne nok mere selv stemmer på vko end soc. Når man tager journalist studerende med i denne diskussion -så synes jeg det afspejler mere befolkningsgruppe fordi de er studerende , og det afspejler ikke noget om dem der har indflydelse på tv indslag og avis artikler...

superkok 28-05-2010 17:45

Citat:

Ja, og de samme 300 har så skiftet fra blå til rød.

Og hos alle mulige institutter, der laver de målinge
ja ja men som folk der har forstand på sådan noget siger også slå kold vand i blodet for det er så sjælent men ser de.så efter et par mening målinger så skulle de stå mere klart..ja nyrup jojo men det er på vejen har stryger frem nu skla han til og cykel jo .jeg giver så intet for mening målinger det er så sjælent de passe

sushjer 1 28-05-2010 20:43

Jeg tror nu ikke de Radikale skal forvente at komme med i en ny regering, den røde blok har lige nu flertal uden de Radikale.

HURRAAAAAAAAAAAAA, magen til vendekåber skal man altså lede længe efter.

superkok 28-05-2010 20:53

Citat:

Jeg tror nu ikke de Radikale skal forvente at komme med i en ny regering, den røde blok har lige nu flertal uden de Radikale.
men kan jo være det skylde de radikale noget det ved vi så desvære ikke noget om og de kan jo stadig kræve ind af en venne tjeneste hvis man kan kalde det det

halse 29-05-2010 00:13

Citat:

Oprindeligt indsendt af MTVRV1 (Send 107392)
der er jo lige lavet en undersøgelse af DR
konklusion var
det står nogenlunde lige blå og rød.
den blev netop lavet fordi mange mente DR var rød stue.



Jeg har godt hørt om undersøgelsen , og kan ikke tage den seriøst. Jeg har også tidligere hørt beskyldningerne om at de skulle være røde. Disse beskyldninger mener jeg dog som oftest er blevet rettet mod DR TV's ungdomsafdeling , og DR's P1 og knap så meget TV-Avisen.
Dr TV-Avisen er efter min mening klart borgerlig , men indrømmet TV-2 Nyhederne er om muligt værre.
TV-Avisen har ofte sat den politiske dagsorden ved f.eks. at sætte spørgsmålstegn ved efterlønen. Har vi råd til den? , Burde den helt afskaffes? osv. Det er klar og utilsløret borgerlig politik at vinkle indslagene på den måde.
I en tid med stor arbejdsløshed , havde det været mindst lige så nærliggende at sætte spørgsmålstegn ved om efterlønsperioden ikke var for kort , og i virkeligheden burde forlænges.
Hvor tit har de gjort det?
Det samme kan siges når de sætter spørgsmålstegn ved vores dagpengesystem. Har vi råd til det? Er 4 år ikke for længe? osv. Igen havde det været mindst lige så nærliggende at sætte spørgsmålstegn ved om periodens længde ikke var for kort , i en tid med stor arbejdsløshed.
Hvor tit har de gjort det?
Hvor tit har de ikke sat fokus på vores "meget høje" marginalskat som de velstillede ( herunder dem selv ) betaler. Svaret er: ekstremt ofte.
De mange og store skattelettelser de velstillede har fået de seneste 30 år er de knap så ivrige at sætte fokus på.

Sådan kunne jeg komme med stakkevis af eksempler. Når det gælder social og fordelingspolitiske emner er deres indslag som oftest vinklet ud fra en borgerlig betragtning , ikke underligt når de selv er højtlønnede akademikere der næsten stensikkert stemmer borgerligt selv.
Jeg synes også det er påfaldne , så mange journalister fra TV-Avisen , der er gået aktivt ind i politik har valgt at stille op for den borgerlige lejr i forhold til den røde. Overvægten er kolossal og nærmest skræmmende.
Om ikke andet burde det da skabe stof til eftertanke.
Folk får svært ved at overbevise mig om at TV-Avisen er særlig rød eller neutral , jeg mener uden at blinke der er tale om en borgerlig avis.
DR's P1 som jeg ofte lytter til , ligger heldigvis klart til venstre for deres kolleger på TV-avisen , det vil jeg gerne indrømme.

popiae 29-05-2010 01:14

Det er klart, at en BORGERLIG bestyrelse, og ansvarshavende redaktion, bærger præg af linjen i medierne også på DR 1.

Man kan sige meget om VKO, men i den retning har de altså været smarte og forudsigende.
VH Popiae

Lau 29-05-2010 01:54

Det er da totalt ligegyldigt hvem der styrer det show!

VKO har ført ekstrem velfærdspolitik, og hvis i tror at det blive bedre med et rødt kabinet så får i sgu´et chok!

De meldinger de kommer med nu er da kun snik-snak, beregnet på at få alle "os" hevet med over fra Pia's parti...

Når de så vinder næste valg, så bliver alle stramninger og nedskæringer på plads, bare vent!

Selv 2 år max. på understøttelse, det var meget, meget bekvemt at VKO lavede det beskidte arbejde..

halse 29-05-2010 02:03

Citat:

Oprindeligt indsendt af popiae (Send 107443)
Det er klart, at en BORGERLIG bestyrelse, og ansvarshavende redaktion, bærger præg af linjen i medierne også på DR 1.

Enig. Og du har formentlig også ret i , at det i høj grad er bosserne på redaktionen der bestemmer hvilke politiske dagsordner der skal tages op , og sikkert også giver "inspiration" til hvordan de skal vinkles. Hvilket ikke forbedrer situationen da de er lige så højredrejde som deres ansatte journalister.

halse 29-05-2010 02:11

@ Lau
Jeg tror du har ret et langt stykke hen af vejen. Mange af nedskæringerne passer inderst inde S ganske fortinligt , og vil ikke blive rullet tilbage.
Jeg foretrækker dog en S ledet regering frem for den nuværende.

Tilgengæld er jeg ikke enig i udsagnet "VKO har ført ekstrem velfærdspolitik" hvis du dermed mener ekstrem god velfærds politik

adbib 29-05-2010 02:30

Man skal også huske på at selv i soc.dem er der en venstrefløj og en højrefløj. Med den sidste måling kan man håbe på at det er venstrefløjen som kommer til ordet. Men hvem ved.

zuza 29-05-2010 02:59

Berlingske har netop lagt endnu en måling på nettet.

Se her:

http://www.berlingske.dk/politik/vae...nsk-folkeparti

6 % vælgere springer fra DF til SF... :D



Citat:

11 procent af de "gamle" DF-vælgere foretrækker i dag Socialdemokratiet, mens seks procent siger, at de vil stemme på SF.
:kram:

MTVRV1 29-05-2010 10:17

Citat:

Oprindeligt indsendt af Lau (Send 107447)
Det er da totalt ligegyldigt hvem der styrer det show!

VKO har ført ekstrem velfærdspolitik, og hvis i tror at det blive bedre med et rødt kabinet så får i sgu´et chok!

De meldinger de kommer med nu er da kun snik-snak, beregnet på at få alle "os" hevet med over fra Pia's parti...

Når de så vinder næste valg, så bliver alle stramninger og nedskæringer på plads, bare vent!

Selv 2 år max. på understøttelse, det var meget, meget bekvemt at VKO lavede det beskidte arbejde..

er helt enig
folk vil få et chok
vko har netop lavet s og de radikale beskidte arbejde
helle og søvn vi er de gode og tager fra de rige og giver til de fattig.
men bolig skatter grønne afgifter, dem kommer fattge også til at betale
jubii jeg bor til leje. Men huslejen stiger.

bare vent Helle og søvndal har forstået og snakke helt uden om som de plejer.
jeg ved stadig ikke hvad de ville, ud over at rigtig mange mia til kommunerne.
ergo flere skatter som kommer til ramme bredt.
også den som har førtidspension og sidder i eget hus

Ragdoll 29-05-2010 10:54

Det ville nok være naivt at tro at der vil ske en stor forandring fra den ene dag til den anden selv om vi skulle få en ny regering efter næste valg.

Men jeg tror dog at et skift i regering vil måske bringe lidt mere medmenneskelighed tilbage til Danmark igen, selv om det vil tage tid før det afspejler sig i lovene.

VKO er træt, og magen til mangel på respekt for individet skal man lede længe efter.

Jeg tror det er vigtigt at få EL med i regering, så de hele tiden kan være med til at trække de to store røde partier tilbage til det der var det oprindelige udgangspunkt, og yde lidt modstand mod det midtsøgende som har præget både S og SF de sidste 10-15 år.

:kram:

Ragdoll

Hejdien 29-05-2010 11:54

Citat:

Oprindeligt indsendt af Lau (Send 107447)
Det er da totalt ligegyldigt hvem der styrer det show!

VKO har ført ekstrem velfærdspolitik, og hvis i tror at det blive bedre med et rødt kabinet så får i sgu´et chok!

De meldinger de kommer med nu er da kun snik-snak, beregnet på at få alle "os" hevet med over fra Pia's parti...

Når de så vinder næste valg, så bliver alle stramninger og nedskæringer på plads, bare vent!

Selv 2 år max. på understøttelse, det var meget, meget bekvemt at VKO lavede det beskidte arbejde..

Jamen for mit vedkommen har jeg da hørt dem snakke om at de ikke vil love at rulle stramningerne tilbage på dagpengeområdet , men jeg har hørt at de som det første vil fjerne starthjælp og loft og 450 timers reglen og alene det vil nok kunne redde en del, og det er det jeg har hørt at de vil gøre som det første og det er det jeg vil holde dem op på ,....

Jeg tror at andre vil få et chok hvis de mener at de røde er så dumme og blide som vælgerskare som der tit gives udtryk for , jeg tror de fleste af os godt ved at så¨meget bedre bliver det ikke, det er som at vælge mellem pest eller kolera , men efter mange år med kolera er det rart med lidt pest :)

Desuden er det rart hvis det er de store multinationale selskaber og dem med nok der nu kommer til at betale lidt til deres egen forbrugsfest og heldigvis er der andre der mener det også af dem der har været med til forbrugsfesten , jeg kender flere der siger at nu er nok sq nok , de har fået og de har deres på det tørre og nu er det på tide at bedre forholdene for de fattige som er her i landet uanset hvor meget man mener noget andet (eller sammenligner os med afrika ) vi er ikke afrika og det er ikke ok at folk skal på gaden ...

Så jeg venter med længsel på pest forandring fryder :)

superkok 29-05-2010 14:08

Citat:

Jeg tror at andre vil få et chok hvis de mener at de røde er så dumme og blide som vælgerskare som der tit gives udtryk for , jeg tror de fleste af os godt ved at så¨meget bedre bliver det ikke, det er som at vælge mellem pest eller kolera
ja bliver ikke bedre skal stadig samarbjde med sf og radikale men som jeg stadig vil gøre er stemme rød selvom jeg ved det ikke bliver meget bedre så længe samarbjds parterne også vil have deres del for at gå sammen med dem

Citat:

esuden er det rart hvis det er de store multinationale selskaber og dem med nok der nu kommer til at betale lidt til deres egen forbrugsfes
ja de skal smiden goen flere skatte kroner

Citat:

de har fået og de har deres på det tørre og nu er det på tide at bedre forholdene for de fattige som er her i landet
ja danmark kommer først men desvære give det ikke prestise i udlandet jo

halse 30-05-2010 05:27

Læste lige det her:

Citat:

Hans Morten Rubin, der i mange år var en del af inderkredsen i Venstres ledelse, sad uantastet som leder af TV-Avisen, samtidig med at han tilrettelagde Venstres politik
Hmmm... Gad vide hvilket ramaskrig der havde lyt ud over det ganske land , hvis vi forestiller os en tilsvarende situation , hvor lederen af TV-Avisen var en del af inderkredsen i Enhedslistens ledelse.

Er der stadig nogen der mener DR TV-avisen er rød?

http://www.information.dk/149494

MTVRV1 30-05-2010 07:39

Man skal bare passe lidt på med at sige rød er de bedste og blå blok overhovedet ikke dur til noget.
det har ført til krig andre andre steder.
vores samfund er delt "dansker" og udlændinge i forvejen
vores folketing er delt op i to blokke.
men der kan ligge en fare i dette på sigt

Helle Thorning har hele tiden sagt hun ikke vil skifte blå blok ud med en rød blok
det kommer ikke til at ske, det er helt sikkert efter de sidste forhandlinger.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:49.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension