K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Synes i jeg skal søge pension efter §17 Nu (https://www.k10.dk/showthread.php?t=9292)

Ninja 22-01-2010 08:59

Du kunne alternativt også gå op til din læge og fortælle om slagets gang, og sige at de nu vil se billeder...

Måske har din læge et par kort i ærmet og/eller en ide til hvordan man griber dén an...

MTVRV1 22-01-2010 10:39

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 88458)
Du kunne alternativt også gå op til din læge og fortælle om slagets gang, og sige at de nu vil se billeder...

Måske har din læge et par kort i ærmet og/eller en ide til hvordan man griber dén an...

har bestilt en tid, men min partshøring er kun 8 dage og så ryger den til pensionnævnet.
1 får afslag
2 men er mener spændt på hvad kommunen så har tænkt sig at gøre.
ikke et sted står der noget om min erhvervsevne kan forbedres. hverken fra læger markman(arbejdsprøving) eller sagsbehandler.
alså at jeg kan arbejde i 37 timer. Arbejdsprøvning viser 5-6 timer og de skriver tilslut de ingen ydeligere tiltag har for et bringe mig tilbage til ordinære arbejdsmarket.
det er netop dem kommunen bruger til alt.

Men hvorfor skulle min sag også være nemmere end andre:D.

er stadig i chok over en kommunen kan bruge et halvt år for at skrive de mangler nogle billeder.

Hejdien 22-01-2010 10:43

Jeg ville helt klart også se at komme op til lægen og fortælle om det og at kommunen vil se billederne , samtidig ville jeg helt klart skrive til kommunen og bede om at de oplyste hvorfor de skal bruge billederne , jeg er også scannet og jeg har også billeder af mit hoved kommunen har ALDRIG bedt om se dem og har slået sig til tåls med beskrivelsen fra speciallæge til min egen læge om hvad det viste ...

Desuden har jeg aktindsigt fra alle steder og jeg fik IKKE de billeder med jeg bad specifikt om dem (det er mange år siden ) og jeg gjorde nærmere som en joke da jeg den gang slet ikke kendte til systemet , jeg bad simpelthen om dem fordi jeg hele tiden fik den der joke... naaaaaj er du scannet var der så noget , jeg mener en hjerne og folk så forbavset ud ...

Så en veninde og jeg som begge fik de CT scanninger og blev syge samtidig og havde en lidt morbid måde at takle det på vi lavde såmænd en lille hjemmeside om vores hjerner så venner og familie ved selvsyn kunne se at der var hjerner , men vi måtte begge betale for vores billeder , så måske du kunne bede om de billeder og så selv betale for at få dem ...

Men i første omgang ville jeg skrive til den kommune og jeg ville finde ud af hvilke uddannelse lægekonsulenten havde , garanteret ikke neurolog og han har sikkert heller ikke en skid forstand på at kigge på de billeder , mon ikke det er lige ved at kunne gå ind under paragraffer om overbelysning hvis det bliver afslag på pension så er det i hvertfald noget du skal pointere meget kraftigt for jeg kan ikke se hvad glæde de kan have af billederne og hvorfor har de ikke kontaktet lægen der har billeder og har skrevet udtalelse for længe længe siden ....


Og til sidst vil jeg lige sige til dig at da web søgte sin pension på forliggende grundlag og der var en lægekonsulent der helt og aldeles prøvede at skrive kommunen væk fra at give den pension ja da fik han den altså alligevel når alt andet er vel dokumenteret så skal de jo også passe på at det ikke fremgår meget tydeligt af en evt anke at det er ren og skær overbelysning og trækken i langdrag i en sag , så jeg krydser alt hvad der kan krydses for dig og håber at den kommer igennem alligevel

MTVRV1 22-01-2010 10:45

Citat:

Oprindeligt indsendt af Trold (Send 88452)
Hvis jeg forstår det her korrekt, at kommunen har en beskrivelse af billederne af din hjerne, men ikke billederne, så synes jeg det lyder som en dårlig undskyldning for at trække sagen ud.:mad:

Det er første gang at jeg har hørt/læst om at en kommune vil se billederne.

Når der er tale om alm. røntgenbilleder ser de jo ikke engang røntgenbeskrivelsen, men kun en lægeerklæring fra egen læge eller speciallæge, som fortæller hvad der er beskrevet på røntgenbeskrivelsen.

Jeg tror at jeg ville bede om at få på skrift hvilket formålet de har med at ville se billederne, og hvorfor de ikke har nok i lægens beskrivelse af billederne.

er helt enig og kommunen har ingen foreudsætning for at vudere dem
det har jeg også skrevet i min parthøring. alså påpeget de forskellige ting
Min RP dog stort set fri for løgnehistorier, dog en som åbenbart er taget ud af den blå luft

MTVRV1 22-01-2010 10:54

Hejdien

tak for din tilbagemeldning og Ja det skal bruges i en evt ankesag
samt har skrevet i min parthøring. beklarer kommunen ikke har modtaget billederne,
Men hvilken forudsætning har kommunen for at vudere MR scaning af en hjerne.
kan jo ikke når og gøre noget inden de træffer en afgørelse og billederne kan vil heller sendes med i en ankesag på en §17

Bliver nok bare nødt til at tage det stille og roligt og kæmpe videre.
Det er snart blevet et helt arbejde:D

Hejdien 22-01-2010 11:03

Du kan jo altid lægge ting ind i din sag lige frem til afgørelsen det er kun kommunen der ikke må indhente flere papir , men jeg tvivler nu også på at ankestyrelsen vil se dine billeder og så undre det mig da såre at hvis kommunen mener det er så vigtigt hvorfor har de så ikke selv indhentet dem for lang tid siden det er jo deres arbejde og som du selv skriver ½ år om at finde ud af der mangler billeder .. det lugter for meget af forhaling ..

Så jeg tror altså også at du måske ikke skal se så sort på det men håbe på at der er flere hjemme ved ankenævnet eller ved pensions nævnet i sær når du i partshøringen gør opmærksom på at der nok ikke lige er nogen forudsætning for at se de billeder som jo er beskrevet , så lad os håbe på det bedste og håbe at det er kommunens sidste kamptrækninger ...

Krydser alt der kan krydses for dig så må vi håbe det hjælper :D

MTVRV1 22-01-2010 11:24

Ja det har helt sikkert ret i, jeg må se hvad der sker og jeg er ikke den første som får et afslag. synes også det det lugter af forhaling.
Men jeg kan netop håbe på pensions nævnet er anderledes på det.
samt lægekonsulenten intet har skrevet om min arbejdsevne, kun om handlingsmuligheder ud fra nogle billeder.
Så som jeg ser det kan pensionsnævnet ikke komme med den konklusion jeg har mulighed for at blive selvforsørgende.
kommunen har ingen forslag og lægerne , samt deres samarbejdspartner Markman
ingen af dem siger noget om muligheder for at komme tilbage det ordinære arbejdsmarket

Trold 22-01-2010 12:18

Hvis du ikke allerede har på skrift, at lægekonsulenten ikke har forudsætninger for at kunne vurdere billederne, synes jeg at du skal sende en mail til sagsbehandleren (eller jobcenterchefen) og bede om at få oplyst hvilke uddannelses- eller erfaringsmæssige forudsætninger lægekonsulenten har for at kunne vurdere scanningsbillederne af din hjerne, da du kun kan opfatte deres krav om at se billederne af din hjerne som forhaling af din sag.

For mange år siden var jeg hos en kiropraktor p.g.a. problemer med nakken, han kontaktede sygehusets røntgenafd. og bad dem om at udlevere relevante røntgenbilleder til mig, så han kunne se dem, og bagefter måtte jeg også selv aflevere dem igen, men jeg er overbevist om at jeg ikke havde fået dem udleveret hvis ikke han havde kontaktet sygehuset.

DET ER IKKE NORMALT, AT EN KOMMUNE VIL HAVE SÅDANNE BILLEDER.:mad:

MTVRV1 22-01-2010 13:57

Citat:

Oprindeligt indsendt af Trold (Send 88490)
Hvis du ikke allerede har på skrift, at lægekonsulenten ikke har forudsætninger for at kunne vurdere billederne, synes jeg at du skal sende en mail til sagsbehandleren (eller jobcenterchefen) og bede om at få oplyst hvilke uddannelses- eller erfaringsmæssige forudsætninger lægekonsulenten har for at kunne vurdere scanningsbillederne af din hjerne, da du kun kan opfatte deres krav om at se billederne af din hjerne som forhaling af din sag.

For mange år siden var jeg hos en kiropraktor p.g.a. problemer med nakken, han kontaktede sygehusets røntgenafd. og bad dem om at udlevere relevante røntgenbilleder til mig, så han kunne se dem, og bagefter måtte jeg også selv aflevere dem igen, men jeg er overbevist om at jeg ikke havde fået dem udleveret hvis ikke han havde kontaktet sygehuset.

DET ER IKKE NORMALT, AT EN KOMMUNE VIL HAVE SÅDANNE BILLEDER.:mad:

skriver dette i min partshøring

Kan kun beklage at mine billeder fra mr scanning ikke er tilsendt Frederikksund kommune
Men hvilken forudsætning har kommunen for at vudere mine behandlingsmuligheder og prognoser udfra nogle billeder af min hjerne. Behandlingsmulighederne af min hjernelidelse er netop bedømt som ingen. I et samarbejde mellem xxx og Rigshospitalet.

tror faktisk du har helt ret, har endnu ikke klaget over noget.
det vil jeg gøre udover at skrive det i min partshøring

Florken 22-01-2010 16:07

Kunne være, at du skulle undersøge lægekonsulentens rolle ? Prøv at google det, der er en let overskuelig, skrevet af Bettina Post, formand for Dansk Socialrådgiver Forening. LK må IKKE :
Indhente lægeoplysninger
Efterprøve lægeoplysninger
Kende ansøgeren
Træffe afgørelse
Udtale sig om berettigelse
Lufte synspunkter om hvad konklusionen bør være
Pøj, pøj
K.H. Florken


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:04.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension