K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   ang psykiater Eva blach (https://www.k10.dk/showthread.php?t=4823)

Hejdien 25-10-2008 11:08

Brutus jeg er sikker på at der nok er nogen af Eva B`s tildliger patienter der nok skal komme og give dig gode råd, de kender damen og de kender turen ..

Jeg kan kun sige at for alt hvad jeg har læst så skal du tage en optager med uden at oplyse hende om det og du skal tage en bisidder med til at høre hele samtalen , som du kan læse i andre indlæg mener damen sig i sin gode ret til at nægte dig en bisidder så derfor skal du tage en lille seddel med hvor på du har lov pargrafen skrevet ned...

og hvad ang optagelse så ville jeg ikke sige til hende at jeg optog , hun optager også dig som det fremgår flere steder i tråden , men du får IKKE en kopi af den, og så skal du ellers være glad for at du har fundet de andre, det vil sige de kan ruste dig INDEN mødet så chokket ikke bliver så stort for dig som det er blevet for andre her på siden ....

Med venlig hilsen og velkommen til ;)

Hejdien

Pyt 25-10-2008 11:22

Jeg tilslutter mig
 
Citat:

Jeg kan kun sige at for alt hvad jeg har læst så skal du tage en optager med uden at oplyse hende om det og du skal tage en bisidder med til at høre hele samtalen , som du kan læse i andre indlæg mener damen sig i sin gode ret til at nægte dig en bisidder så derfor skal du tage en lille seddel med hvor på du har lov pargrafen skrevet ned...
Helt enig - og hvis damen nægter dig bisidder - vil jeg på det grundlag (i påhør af bisidder) - pænt sige, at du ikke vil deltage under disse omstændigheder- vende dig om og gå din vej - herefter skriver du en mail til din socialrådgiver, hvor du fortæller din begrundelse for ikke at deltage i udredningen.

Herefter beder du om en henvisning til en anden læge, da du nu ikke har den nødvendige tillid til overnævnte person.


- Good luck -

kurttrold 25-10-2008 14:04

Hej Brutus!
Først må jeg sige jeg har meget ondt af dig,hvis ikke du kan få en anden tildelt...

Hvis jeg var dig ville jeg kopiere beskrivelsen af Eva Blach her fra siden og gøre din sagsbehandler klart at du er bevidst om hvad det er for en behandling man bliver udsat for hos hende...

Kan du ikke blive fri så insisterer du på at have en bisidder med ind-det siger hun nej til,mød op derude og hvis du bliver nægtet at have din bisidder med ind,så går du igen..

Du er meget velkommen til at skrive til mig så kan jeg give dig et tlf hvor du kan hendvende dig for hjælp...

Eva Blach burde være kendt i Ålborg,troede egentligt at de var holdt op med at bruge hende pga klager...

Det er ikke noget nyt for dem se denne fra 7 januar i år..

http://www.depnet.dk/debatemessage/2780/default.aspx

Brutus 26-10-2008 11:04

Tak for de gode råd. Har taget dem til mig. Håber at "mødet" med EB forløber ok, men har da fået mine bange anelser.

kurttrold 26-10-2008 11:57

hej Brutus!
Jeg håber at dit møde med EB kommer til at forløbe ok.
Det er sikkert godt at være forberedt.

Håber du lige skriver et par ord efterfølgende om hvordan det er gået...

Og meget gerne hvis det har været posektivt...
Held og lykke herfra :kram:

heni 26-10-2008 17:44

Hej Brutus!

Har du spurgt din sagsbehandler, om du må ha' en bisidder med? Det fik jeg lov til i første omgang, hvor sagsbehandleren havde kontaktet EB.
Da jeg så fik indkaldelsen, stod der, at jeg kun måtte ha' en bisidder med til den sidste 1/2 times konklusion. Det kunne sagsbehandleren ikke forstå, for jeg havde jo fået lov til at ha' en med. Derfor er jeg sluppet i første omgang med at komme til EB, for hun vil ikke se en hvis man har bisidder med.
Så hold fast i at du vil ha' en med. Sig måske at du ikke er så god til at huske.

Dorah 25-11-2008 17:55

Afgørelse fra Sundhedsvæsenets Patientklagenævn
 
Hej Alle
der har været hos Eva Blach og som derefter har klaget til Sundhedsvæsenets Patientklagenævn.

Uskrevet den 20 nov. 2008 og modtaget den 25 november 2008...
sidder jeg nu ...ikke overraskende med en afgørelse fra dette nævn.

Og selvfølgelig bekræftiger de den nævnte psykiater i, at hun har udført pænt arbejde som er velformuleret og velbegrundet.
De ser ingen antydninger af noget af det jeg klager over og mener iøvrigt at JEG har misforstået diagnosen...
Næh...det var kommunens Lægekonsulent der læste det som Asperges eller infantil autisme...hvor efter de sendte mig til et Autisme Center for at blive afklaret med min hjerne skade...:eek:
Dette protesterede jeg kraftigt imod og min læge bedyrede at der ingen diagnose var...!!
Jeg fik så kommunen overtalt til en almindelig praktikplads...som jeg endnu ikke har fået ???
Dog er det ganske rart at nævnet understreger at jeg "kun" er personlighedsforstyrret...:cool:
Hmmm!?
Iøvrigt refererer de så sagligt som muligt til mit af E.B. opdigtede livsforløb, hvor alt er forkert...både forhold til søskende arbejdspladser, familie..mine kærester og hvad vi har...meget interessant livsforløb...men ikke mit liv de har beskrevet...

At jeg så påstår at jeg er forkert citeret hele vejen igennem ...ser de intet grundlag for (???????)

Man kan ikke klage til en højere instans...men hvis nye oplysninger kommer frem i sagen kan man klage igen.
De henviser iøvrigt til at det hele er normal procedure...
Tjah...det er ihvertfald "ganske normalt" ud ovet det ganske land at psykiatere fortæller opdigtede historier om klienter der passer til deres diagnoser og at detter er bestilt arbejde...

Alle andre lægerklæringer underkendes iøvrigt...

Ikke at det er en overraskelse...jeg tror jeg ville være blevet mere overrasket hvis dette nævn for en gangs skyld tog klientens klage seriøst.

Iøvrigt har de trods forud varslet lang ventetid, i grunden ikke været så længe om at behandle klagen.
Fordelen ved at klage...hvis man skal se på det positive...er at man nu får oversat sin Journal (der er skrevet i lægesprog)...til et almindelig dansk.
Derved står de ubegribelige selvopdigtede beretninger om ens livsforløb...i en langt mere grotesk skarphed...

Om end skrevet i et perfekt sprog og uden kommafejl...har det ikke større lødighed en det skandale-journalister skriver på propertionsforvridende vis for at skabe debat, sensation og formidle et større salg af oplaget...

Jeg syntes bare lige at gruppen herinde skulle vide hvordan det var gået.

Jeg har mest lyst til at kommentere deres arbejde til dem selv...ikke at det hjælper.

I bund og grund skal jeg nu leve med disse løgnagtige stadsfæstelser resten af livet...og høre dumme kommentarer til et liv jeg aldrig har haft.
Det samme kommer til at gælde alle andre...da der åbenbart er dannet præcedens for denne systematik.

Hvor må enhver der deltager i et sådant makværk...gå i seng med en ubegribelig dårlig smag i munden...vel vidende at de grundet deres proffession kan sidde og sværte folks hæder og ære til uden represalier...og ovenikøbet blive bakket op i deres forhavende.
At de hver dag ødelægger andres tilværelse, når de ved deres afsigelse af lægeløftet lovede, at de vil bistå enhver høj eller lav, med deres evner som læge med det formål at forbedre folks situation...
Og hvor må det føles som en falliterklæring...at det er det eneste man kan...
Godt det ikke er mig...

Det må være virkelig flovt.

Meget kan miste her i livet ...og senere få igen bare på anden vis...men hvis man mister sin ære og hæder grundet eget magtmisbrug af ens proffession, så kan man ikke bukke sig ned og samle den op igen...uanset hvor dybt man bukker sig.

Egentlig synd for de øvrige psykiatere...som passer deres arbejde etisk og moralsk korrekt...det må uvilkårligt komme til at smitte af på deres omdømme såvel som det rammer den, der har udført...det vi alle skriver om her...

Desværre er det ikke opløftende for dem der nu skal igennem "maskineriet"...
men kun til almindelig orientering...
:kram:
Dorah

kurttrold 27-11-2008 01:09

Hej Dorah!
øv for den,men jeg synes stadig det er fint at du har haft overskudet og har fået klaget..

Det er simpelthen grotesk!
Du skriver at alle andre lægeerklæringer er underkendt..

Kunne man ikke gøre disse læger opmærksom på dette.?

Disse læger må da også have noget at sige ,hvis deres arbejde og deres faglighed bare er fejet til side for en psykiaters mening..

Ganske vist er vi jo alle på det kraftigste belært om når vi endelig kunne få et ord indført at det var Eva Blach der var psykiateren og at det var hende der vidste bedst...


At det er svært at klage og få ret er jeg efter at have været til et fordrag,med en rigtig dygtig psykiater,som systemet også havde forsøgt at knægte,denne psykiater måtte slås i 4 år for at få ret..

Og var endda kendt med dianoser osv..

jeg har selv haft meget svært ved at få klaget,men fik hjælp til at udfylde skemaet til patintklage nævnet..

Uanset hvad Dorah så skal vi ikke lade os kue..
Der bliver holdt et møde i det nye år om nye tiltag..

velcro 27-11-2008 08:19

Hej Dorah.

Citat:

Man kan ikke klage til en højere instans...men hvis nye oplysninger kommer frem i sagen kan man klage igen.
Var det ikke muligt at din læge henviste dig til en anden psykiater, der kunne redegøre for din situation i henhold til virkeligheden. Det vil jo give dig nye og rigtige oplysninger i forhold til din klage.

At patientklagenævnet tilsyneladende kun ser på den udtagelse fra EB som netop er stridens kerne, virker jo underlig. Som du skriver kan den jo være nok så velformuleret, men det afklare jo ikke om indholdet er ren eventyr,

Velcro.

Lund 27-11-2008 09:49

God ide at forlange seckond oppinion (staves??). Jeg har været til et foredrag med psykiater Ann Hyldested, som fortalte at man skal bede om en "Generalist" dvs. en helt alm. psykiater som ikke er ekspert i somatisering (som Per Fink og EB).

Ann fortalte også at folk som f.eks. har ME/CFS ofte får psykiatriske diagnoser hos de såkaldte somatiseringseksperter, men at de fleste andre psykiatere ikke kender et muk til sygdommen, fordi vi aldrig bliver indlagt eller kommer videre i behandlingsforløb (kun hos klinikken for funktionelle lidelser og des lige) - fordi vi jo ikke er psykisk syge. Men de diagnoser kan vi jo takke TERM for :mad:

Så gå til din læge og bed om en vurdering hos en generalist!!

Held og lukke og masser af :kram: til dig :p

Hejdien 27-11-2008 10:43

Ja det er jo nok ikke nogen trøst for dem der har stiftet bekendtskab med EB men ved at følge jeres historier der har jeg lært en ting...

man skal ikke kun optage samtaler med kommunen men også med psykiatere

En ringe trøst for jer som er blevet krænket i den grad af en hujende inkompetent person men det har med garanti hjulpet mange af os andre..

Jeg håber at det på et tidspunkt lykkedes for nogen at få skovlen under hende og hendes lige og indtil da så må vi håbe at de mennesker der henvises til hende falder forbi denne tråd inden et evt besøg hos hende...

En ting kan man sige om internettet men det er da smart at man lige kan søge på evt læge kommune psykiater osv inden man skal til dem, og det som klart fremgår omkring EB her taler for sig selv og vi må håbe at det lykkedes nogen at slippe for hende når de har læst her og dem som ikke kan , håber forhåbentlig at få deres optager med til hende ...

For selv om hun lyver , krænker og går term ærinde så kan hun ikke modsige en optager , og selv om jeg ved at det nok ikke hjælper meget i forbindelse med en sag (for det gider staten og kommunes stik i rend drenge heller ikke høre på ) ja så kan man for sig selv og sin familie sætte sig ned og høre optagelsen igennem og sende en kopi til EB og sige .. hmmm hvem er tosset her ....

Dora er ked af at du ikke fik medhold i din klage og selv om det er en ringe trøst så tror jeg ikke at vi er mange her der er uenige om at det er EB der har det største problem :kram:

Hejdien

ps jeg er blevet optager afhængig jeg kan høre det igen og igen indtil jeg fatter hvad de siger, jeg kan huske tingene når jeg kommer hjem , jeg kan få andre til at høre det og høre om de opfatter det på samme måde som jeg og ikke mindst jeg kan finde beviser på at det ikke er mig der er noget galt med (altid) ;)

Og nu vil min optager og jeg tage en tur på hospitalet :D

Dorah 27-11-2008 14:40

patientklagenævn med videre...
 
Tak for al moralsk opbakning og gode råd fra Jer herinde.
Det varmer...og ikke mindst giver ny styrke.

Nogen foreslog (Velcro?) at jeg skulle bede egen læge sende mig til anden psykiater for en second opinion..
Det var faktisk det første jeg bad om
Egen læge klargjorde så, at det var lidt håbløst...idet han ikke kunne sende mig til en psykiater med mindre jeg havde en pyskisk lidelse.
Jeg var set fra hans synspunkt, stabil, havde et sundt livssyn, overskud til at hjælpe andre trods egen kroniske lidelser, havde ingen historie om depressioner eller tabt livsmod.
De læger han kunne henvise til..behandlede personer med psykiske problemer. Jeg skulle gå i behandling i lang tid før de stillede en diagnose.
Han anså det som spild af deres og min tid...da jeg intet fejlede iden retning, men havde rigeligt at slås med ...m.h.t. alle de andre lidelser jeg kæmpede med.
Han syntes bare jeg skulle være lige glad med hvad jeg blev "kaldt" af Freudianske ukvemsord...når der ingen diagnose var.
Når det påtales at man har en personlighedsforstyrrelse...så skal den forstyrrelse være udspecificeret, med et Bogstav og et Nummer...for der er flere grader af en sådan lidelse, så vel som alle andre lidelser.
Det er med andre ord ikke nok at sige folk er "syge" med mindre man beskriver hvor i sygdommen består !

Da denne påstand står ubegrundet ud i den blå luft...så ???

Min personlighedsforstyrrelse var endog medfødt ..uheldbredelig iflg. E.B.

Jeg var uden for psykiatrisk rækkevidde...!

Det er så det eneste hun har skrevet der er korrekt.

Da hun i konsultationen kritiserede min personlighed, sagde jeg at jeg var stolt af min personlighed, jeg gjorde alt med vilje og at jeg aldrig havde fortrudt noget som helst i mit liv. Uanset hvad der var sket, - godt eller skidt, så vendte jeg det bare om og brugte det til noget godt til gavn for andre.

Jeg tror på at der findes andre muligheder til at løse dette problem med. Og det handler ikke om Eva Blach eller nogen anden psykiater der udfører bestillingsarbejde.
Det er årsagen til problemet der skal findes.
Det hjælper ikke at finde ud af "Hvis...skyld det er ?"

Jeg opfatter hende som et langt større offer for situationen, end nogen af os "ramte"
For vores vedkommende kan det KUN gå fremad...for hendes kun ned...og meget langt ned...
Hun (og hendes ligesindede) mister alt...vi har sgu´intet at miste.

Jeg glæder mig til at se nye og gamle bekendte i Januar.

Hvis man ser på et billede, så er det nemt nok at se, hvad der er på billedet, det er altid sværere at se,... hvad mangler der lige i det her billede ?
(Som burde være der ?)
Hvis man ser på de skæbner landet over, for det gælder ikke kun os...Hvad mangler der så lige i det her billede ?

Vi har en yderst velgennemtænkt retfærdig lovgning, med alle tænkelige muligheder for hjælp i individuelle situationer...
For ung så vel som gammel gælder det, at er man uarbejdsdygtigt, fuldt el. delvist...så findes der en løsning på dette.
Det Rummelige Arbejdsmarked eller Pension.

Så hvordan kan nogen som helst i dette land, ende med at få enhver lægelig veldokumenteret lidelse underkendt af psykiatere der skriver "det er noget vi bilder os ind" (Term)el. at vi er både det ene og det andet freudianske kraftudtryk ?

Det kan kun ske, såfremt den der udfærdiger disse papirer er bedragere og dem der støtter dem også er bedragere.
Hvad er motivet ? Og hvilken gevinst er der ved dette bedrageri ?
For nogen "ser den anden vej" og holder bedrageriet igang.
Som regel skyldes bedrageri en eller anden form for økonomsik gevinst !
Hvem har en økonomisk fordel ud af at underkende hundrevis af syge menneskers lægejournaler ?
Og holde hånd over dokumentforfalskneriet ?
For en læge journal med en falsk "sygdomsbeskrivelse" eller falske symptombeskrivelser kan kun ende med en falsk diagnose. Og forfalskning er og bliver bedrageri uanset hvem der udfører den...høj eller lav.

Hvem sidder med den største profit i dette billede ?

Det er ikke psykiaterne...de sidder på en gren de selv saver af...
Tænk over det !
Hvad mangler der i det her billede ?
Tillad mig at citere Retsplejelovens paragraf 30:"En forsætlig og retsstridig fremsættelse af urigtige oplysninger eller fortielse af sandheden for at fremkalde en disposition til økonomisk skade for andre..."
handler i strid med den paragraf...som omhandler SVIG
Svig kan retsforfølges....
Man kan kun behandle os som man lyster, så fremt man overtræder alle gældende love, og giver hånt i al moralsk bevidtshed og etik.

Jeg har personligt har ikke kun læst uhyrlige beretninger om mit liv fra en psykiater, nej jeg læser hele tiden uhyrlige forvridninger af mine udtalelser hos alle mine mange socialrådgivere...Jeg kunne fylde en turistbus med folk der skriver usaglige ting om mit liv...og det gælder sikkert for de fleste af jer...

Vi kan alle nemt ende i den grøft hvor vi spilder vores kostbare energier på at slås modet det "onde" istedet for at "kæmpe for det gode"
Eller det bliver som at hugge hovedet af en drage hvorefter der vokser nu nye hoveder frem.
Det bliver en endeløs og frugtesløs evig kamp.
Og det er der ingen af os der har energi til...

:kram:

Knuser til alle
Dorah

kurttrold 27-11-2008 20:02

Citat!
Jeg opfatter hende som et langt større offer for situationen, end nogen af os "ramte"
For vores vedkommende kan det KUN gå fremad...for hendes kun ned...og meget langt ned...
Hun (og hendes ligesindede) mister alt...vi har sgu´intet at miste.

Flot skrevet Dorah,det er jo sådan det er..

:eek:
Knus til dig
Vi tales ved
Håber også at se mange af i nye i januar

kurttrold 04-12-2008 00:36

http://www.forbrugerraadet.dk/breve-alle/brev140/

Forbruger bladet tænk sendte allerede i 2005 en betænkning til Lars løkke om at patientklagenævnet om at patienterne ikke tilfredsstiller patienters behov for et klagesystem..

Det ser ikke ud til at tingene er blevet bedre!

citat

17. marts 2005
Del Patientklagenævnet i to
Patientklagenævnet bør deles i to: Ét der tager sig af de fejl, mangler og klager, som patienterne oplever. Og ét som behandler klager rettet mod enkelte læger, sygeplejersker eller andet sundhedspersonale.

Det er hovedbudskabet i Forbrugerrådets brev til Sundhedsminister Lars Løkke Rasmussen.

Forbrugerrådet har siddet som medlem af Patientklagenævnet i et år og har ved selvsyn kunne se, at nævnet, som det er indrettet nu, langt fra tilfredsstiller patienternes behov for et klagesystem.

kurttrold 11-01-2009 16:31

møde i Ålborg den 28-1 kl 13
 
Hej alle!
Der er møde i Ålborg den 28-1 kl 13..
Alle der har interesse er velkommen men skriv til mig i den private inbakke så vil jeg sende adressen...
:rolleyes:

Thomas BB 12-02-2009 15:50

Hejsa Kurttrold

Jeg har også haft en uheldig episode med EB.

Har du kendskab til adnre herinde, og er der en gruppe man kan mødes med eller tale med ?

kurttrold 12-02-2009 18:37

Hej Thomas!
Ja Thomas vi er ved at være en stor gruppe der har været hos EB,vi bruger meget K10 til at informerer om hvornår vi holder møder,desuden har vi en hemmelig gruppe på facebook dvs man skal inviteres af et andet medlem..
Ingen andre kan se at du er medlem af gruppen..
Du er velkommen til at sende din evt email og navn i min private inbakke..
MVh Kurttrold

Thomas BB 13-02-2009 15:44

Hej igen,

Okay, det ka jeg faktisk godt forstå.

Men jeg bruger ikke facebook, så ved ikke lige hvordan man gør. Men jeg vil meget gerne høre om jeres erfaringer og oplevelser, og gerne fortælle om egne.

Jeg har sendt dig et privat brev, hvor jeg spørger til et konkret emne, som jeg ikke er glad for at tage over den åbne tråd.

Jeg vil også godt kunne ringe eller mødes hvis det skulle være.

og synes faktisk i er ret seje allesammen, det er en rigtig god oplevelse og rigtig træls oplevelse, at se jer allesammen herinde. Jeg synes i er gode fordi jeg synes i er seje og taler med hinanden, har organiseret jer og får talt om den meget frustreende olevelse det har været for os alle. Og træls fordi det bekræter mig i at hun faktisk ikke er en ret god speciallæge.


Thomas

kurttrold 13-02-2009 23:46

Hej Thomaser!
takker for dit brev i min inbakke,jeg vil forsøge at svare dig på søndag,idet jeg lige vil have svar på dine spørgsmål hos nogle der er mere inde i disse ting end jeg...

Jeg ved hvordan man har det når man har været ude hos EB derfor er jeg også glad for det netværk der er blevet bygget op..

Vi holder møder med et par måneders interval,og sørgeligt nok må jeg tilstå der er et behov for dette folk når de har været hos denne psykiater.Og sørgeligt nok er der nye patienter med hver gang jeg vender lige tilbage.
mange hilsner
Kurttrold

Webmaster 14-02-2009 04:46

Det er sg dejligt at se at i kan finde hinanden...og gøre noget ved det...

Det ville jo være en kæmpe fordel for EB hvis i ikke kunne...

Thomas BB 14-02-2009 16:29

Hej igen,

Det er jeg glad for.

Jeg har sendt dig et privat brev igen :-)

God weekend

TB

diddah 14-02-2009 16:43

Eva Blach
 
Jeg blev henvist til psykiater Eva Blach sommeren 2008. Jeg blev advaret om hende på depnet.dk og da jeg googlede hende fandt jeg en masse herinde om hende.

Jeg valgte på baggrund af alt den kritik at tage en veninde med op til hendes sommerhus i Århus.

Vi blev afvist i døren, hun ville ikke have at jeg havde i bisidder med (jo i den sidste halve time) Jeg stod på min ret og forlod stedet. Jeg kontaktede straks min sagsbehandler ved min fagforening, som kun kunne støtte mig i min beslutning.

Jeg troede imidlertidigt at min "affære" hos Eva Blach var færdig. Men i november 2008 var jeg til opfølgnings samtale hos min kommune, og surprise surprise Eva Blach havde knagme lavet en speciallægeerklæring på baggrund af de 5 minutter.

Hun skrev at hun ikke kunne sige om jeg var svært personlighedsforstyrret og/eller psykotisk men at jeg med fordel kunne observeres uden medicin i en tid.

Samtidig er hun uenig i den diagnose min psykologs vurdering af mig og at jeg ikke bør undergå behandling hos ham længere, men skulle ind i det psykiatriske regi.

Det slog fuldstændig benene væk under mig. Kommunen stoppede min behandlinger da jeg blev indlagt i sommeren 2008 uden at give mig grund for det. Men nu viser det sig at det var pga Eva Blachs udtalelse.

Hun skriver endvidere at jeg under INGEN omstændigheder ikke bør have noget med børn at gøre. Hmm

Jeg undre mig meget over at hun kunne komme frem til så meget på så lidt tid. Og at hun kunne få sig selv til at skrive en erklæring for en som hun ikke har haft møde med.

Jeg forsøgte at få kommunen til at se bort fra Eva Blachs erklæring, men uden held. :(

Jeg er så mega vred på hende. Jeg skrev og advarede andre inde på depnet.dk men det blev slettet på Eva Blachs opfordring, desværre.

Jeg synes det er grotest at hun kan opfører sig som hun gør. Hun MÅ standses.

Tante Ana 14-02-2009 17:09

Citat:

Oprindeligt indsendt af diddah (Send 50244)
Jeg valgte på baggrund af alt den kritik at tage en veninde med op til hendes sommerhus i Århus.

I hendes SOMMERHUS?

Er adressen på sommerhuset den samme, som på hendes "klinik"? Hvis ikke, er det overhovedet lovligt at lokke patienterne til sin private rede og derfra at digte alskens erklæringer på baggrund af en ikke eksisterende konsultation? Og har Blach så ikke gennemført et regulært BEDRAGERI i så fald? Det må være muligt at opklare om kommunen har betalt et honorar for denne OPDIGTEDE erklæring?

Hvad siger fagforeningen? Der er jo vidne til disse forhold. Var det ikke en idè at smide en klage over de kommuner, der benytter denne kvaksalver til Indenrigsministeriet (nu Velfærdsministeriet) og til Kommunernes Landsforening, og til Ombudsmanden, og til Sundhedsudvalget?

Er hun overhovedet medlem af en faglig organisation for læger? Hvem har autoriseret hende og kan landets psykiatere overhovedet være tjent med, at Blach ødelægger psykiatriens rygte ved sin egen "måde" at forvalte sin lægeautorisation på?

Kan man opklare om Blach ikke selv ønsker en aftale med den Offentlige Sygesikring, eller det er den Offentlige Sygesikring, der ikke ønsker en aftale med Blach?

Eller skal der en direkte retssag før "myndighederne" vågner op?

Er det ikke overlæge (psykiater) Morten Birket-Schmidt, som styrer depnet? For i så fald, er det intet under, at advarslen er blevet slettet. Blach og Birket-Schmidt hører jo under samme sten.

diddah 14-02-2009 17:32

Jo i hendes sommerhus
 
Jeg mener helt bestemt at kommunen HAR betalt hende. Men jeg er ikke sikker.

Det skal lige siges at jeg ikke helt har kunne magte at gøre noget ved hele sagen, da jeg kort efter mødet med Eva Blach blev indlagt på psykiatrisk afdeling i Horsens og jeg er stadig under behandling.

Jeg er diagnosticeret med skizofreni og svær PTSD og jeg har netop søgt om førtidspension. Desværre var også Eva Blachs udtalelse med i min ressourceprofil. Men heldigvis kun få linier som kun kan støtte min sag.

Men jeg fik en fyldestgørende speciallægeerklæring af en psykiater Susanne Schlager på psykiatrisk afd i Horsens. Og hun har virkelig gjort et kæmpe og godt stykke arbejde. Og hun har reddet en del af den skade Eva Blach gjorde.

Tante Ana 14-02-2009 17:39

Citat:

Oprindeligt indsendt af diddah (Send 50246)
Det skal lige siges at jeg ikke helt har kunne magte at gøre noget ved hele sagen, da jeg kort efter mødet med Eva Blach blev indlagt på psykiatrisk afdeling i Horsens og jeg er stadig under behandling.

Det skal du heller ikke, kære skat :kram: Du er jo syg. :kram:

Men hele denne K10s "Blach-gruppe" må snart kunne begynde at mobilisere de pårørende, mener jeg. Der må være mange anstændige, kyndige og ikke mindst jura-kyndige mennesker blandt de mange pårørende.

Der må og skal sættes en effektiv stopper for denne kvaksalver og det kan kun gå for langsomt fra nu af!

Ikke mindst til hjælp for kvaksalverindens fremtidige ofre og til skræk og advarsel for hendes kloner i faget "psykiatri"!

God vind til jer allesammen :kram:

zuza 14-02-2009 17:54

Citat:

Er adressen på sommerhuset den samme, som på hendes "klinik"?
Mig bekendt må man IKKE drive erhverv fra et sommerhus.

Det er heller ikke alle sommerhuse, der er lovlige til helårsbenyttelse.

:kram:

JKH 15-02-2009 19:04

Eva Blachs sommerhus ligger nord for Århus
 
Hej Alle som kender til Eva Blach

Desværre er min pc afgået ved døden, men heldigvis kan man da finde en anden, så man igen kan komme på banen. Jeg har ikke deltaget i debatten i lang tid, da jeg jo blev påkørt i sommer og for det ikke var nok, måtte jeg også lige igennem en operation for kræft - men nu er jeg her igen.

Eva blachs sommerhus ligger ved Skæring Strand, nord for Århus. Det var også der jeg blev psykiatrisk overgrebet af hende i april 2008.

Det som chokerer mig mest i Diddahs sag, er at fru Blach har skrevet en rapport ud fra vel knap 5 minutter. Jeg talte selv med Diddah kort efter og havde da ikke i min vildeste fantasi forestillet mig Eva Blach ville være så pengegrisk at hun skrev noget. Det har hun så gjort. Det er også ret så betænkelig at kommunen vil bruge sådan en rapport. Det tyder på Fru Blach udelukkende bruges fordi hun skriver det kommunerne ønsker.

Tante Ane spørger efter vores pårørende. De fleste har jo nok med at holde os ovenvande, men jeg må dog indrømme at min kæreste går meget ind i min sag. Det er mig som har stoppet en tid. Han er jo nok blevet lidt stødt over at fru Blach mente jeg skulle droppe ham som kæreste. Ja, det foreslog hun faktisk. Han snakker om politikerne og ombudsmanden og ikke at forglemme pressen. Jeg har skrevet til nogle politiker, men har endnu ikke fået svar. Vi har dog kontakt til en journalist fra DR dokumentar.Derfor har jeg tænkt på at samle alle de sager som Kurttrold og jeg har kendskab til. Vi kan jo se de er meget enslydende og desværre er vores oplevelse af fruens opførsel også ret ens, så ingen er alene. Jeg tror hvis vi sendte en bunke af sted med adsillige navne og cases så ville vi stå meget stærkere end hvis de sendes en for en.

Kurttrold er kontaktleddet herfra inden vi mødes igen, da jeg er ved en lånt pc.

kurttrold 15-02-2009 23:49

Hejsa..
Det blir da værer og værer hvad der kommer frem i denne sag..
Didah dit inlæg bekræfter mig i en ting som har naget mig siden døren blev skuppet i på hælene af mig i EB konsulation i Ålborg,og det var at konklutionen var bestemt på forhånd..

for min familie og venner bekendte som der nok er flest af,har jeg altid fremstået som en udadvendt person,som altid var klar på at hjælpe andre der stod i problemer af den ene eller anden art,jeg har altid været en god lytter..
Men har aldrig haft behov for selv at tale med andre mennesker om mine egne problemer,det skyldes at jeg altid har haft en kanon god støtte i familien..

Det var hvad jeg fortalte EB og fik herefter at vide at jeg ikke var normal!!!

Som barn var jeg udsat for incest fra min morfar..DET BLEV til icetsiøse befølinger i EB rapport,som jeg oveni købtet havde nydt!!!!

At jeg altid havde været uadvendt kunne jeg godt glemme i følge Eva Blach er jeg sky selvudslettende og har ingen empati et fattigt sprog osv...

I min psykolog rapport står at jeg er et blosterbarn der trods sværer kår har formodet at vokse trods vanskelige kår..

Denne raport blev også fuldstændig afslået af EB..

Der blev samtidig skrevet at jeg ikke burde konsuliterer min psykolog mere..
Såkommune har ikke betalt en krone for at jeg har fået bearbejdet de traumer som jeg pådrog mig ved blot at konsuledere en psykiater..

Jeg tog derud som mange af de andre i en sund realistisk forventning om at jeg ville møde anerkendelser for de problemer jeg har og havde fra en proffesionel psykiater..

Jeg er aldrig,blevet mødt med mere mistillid og nedladende holdning over for mig..Når jeg prøvede at forsvarer mig eller at komme til orde blev der sagt..

"det er mig der er psykiater det er mig der ved bedst"
Jeg har ikke opskrifen på hvordan vi bekæmper dette,men en ting er sikkert jeg vil aldrig møde denne psykiater igen..

Thomas BB 16-02-2009 09:12

EB
 
Hej folkens,

Jeg er så chokeret. Hver gang jeg læser jeres oplevelser igennem bliver jeg så vred og oplevere traumaet igen. Det er groft det der foregår.

TB

Stella 16-02-2009 10:13

Hun er da spøjs...læste hele tråden her til morgen og mest er jeg chokeret over hvor lidt omsorg hun udviser...hun har en hjemmeside der udviser New Age...altså noget pjat med hende . En dårlig læge er hvad hun er :o

http://www.evablach.dk/

Betaling (priser per 1. januar 2009)

Der er ingen overenskomst med sygesikringen.

Der er tilskud til sygesikringsgruppe 2 og sygesikring DANMARK gr.2

Èn terapisession varer individuelt 50 min.: 850,00 kr
Parterapi per session a 50 min.(begge incl.): 900,00 kr
Supervision per time

1200,00 kr

I har altså ret til at sige nej tak til at komme til hende og vælge en anden man må gerne vælge mellem 3 andre SIG AT I IKKE STOLER PÅ HENDE...

Den mail til Webmaster som hun har sendt er da for langt ude ...hun truer med politi og bål og brand...men det er bare for at afskrække jer .

Jeg er målløs over hende og hendes trusler om politianmeldelse over for sine patienter :o

Hejdien 16-02-2009 13:46

Det værste ved hendes trusler om politianmeldelse er at andre hjemmesider øjensynlig køber den og sletter kritiske indlæg omkring hendes virke...


Hun er ikke kun en dårlig psykiater men også et dårligt råddent menneske og det undre mig i den grad at andre psykologer og psykiater finder sig i det, som jeg læser det her så mener hun at det er helt ok at ødelægge mennesker for derefter at skrive at hun anbefaler at de stopper ved evt allerede eksisterende psykolog , det vil sige hun ødelægger det arbejde en anden psykolog allerede har bygget op og holder sig ikke tilbage for at sørge for at borgeren ikke har mulighed for at få hjælp til at komme over den traumatiske oplevelse hun så efterfølgende giver hende....

At skrive en udtalse på en person man har set i døren i 5 min og ikke har haft nogen dyber samtale med må sq da kunne meldes et eller andet sted , det er jo trods alt begrænset hvad hun kan nå at opleve med en person hvor samtalen drejer sig om hvorvidt der må komme en bisidder med ind eller ej ....

At kommunen så efterfølgende æder hendes udtaler og regning råt viser at de er alt for lidt kritiske og peger på¨endnu et område hvor man åbenbart mener at syge borger bare skal holde deres mund og føje sig , som det passer enkelte forkvaklet læge eller psykiatere hvad hulen tænker kommunener på når de henviser til en sådan læge....

Jeg håber at rigtig mange finder ind til denne tråd og nægter at tage til EB på den konto...

Jeg er simpelthen chokeret over hvad jeg læser her og sidder og tænker på om man kan gøre noget og i så fald hvad...

Håber at det lykkes for EB gruppen at redde nogen ud af klørene på hende og evt få pressens interesse for dette her , den eneste måde vi åbenbart er i stand til at få et minimum af anstændig behandling i det her system er åbenbart kun hvis det lykkedes os at råbe pressen op og blive sags behandlet på forsiden af en avis ...

det er dybt kritisk og under alt kritik ....

lisapigen 18-02-2009 15:41

Angående Morten Kaufmann...
 
Er der nogen der kan begrunde noget omkring Morten Kaufmann???

Forstår godt alle er sure og vrede, men jeg er sq nød til at tage til ham, næsten uanset hvad.. Min sagsbehandler oplyste mig om, at det var den eneste de samarbejdede med i kommunen, så jeg står lidt over for et problem...

skriv gerne om det.. (Dette drejer sig om Aalborg kommune)

På forhånd Tak
Lisa

P.s. Det drejer sig om en Neuropsyokologisk Undersøgelse..

Stella 18-02-2009 16:11

hans hjemmeside er her kender ham ikke men prøv at google ham der står flere ting om ham.

http://www.m-kaufmann.dk/

Hvad er en neuropsykologisk undersøgelse ?
En neuropsykologisk undersøgelse foregår hos en psykolog, der er specialist i, hvordan hjernens funktioner afspejles i tanker, følelser og handlinger.


Hvad er en neuropsykologisk undersøgelse? Henvisning ?
Man kan bl.a. henvises af Kommune, Amt, Arbejdsskadestyrelsen, forsikringsselskab, advokat, sygehus, enkelte speciallæger eller man kan selv henvende sig.

Ventetid
Der er normalt en ventetid på højst 3-4 uger på at komme til undersøgelse.

Hvordan foregår undersøgelsen ?
Undersøgelsen starter med en samtale om formålet med undersøgelsen og hvem, der har ønsket den.
Der er brug for oplysninger om nuværende og tidligere sociale og helbredsmæssige forhold f.eks. uddannelse, erhvervssygdomme, skader, medicin og alkoholforbrug.

Pårørende kan evt. deltage i den indledende samtale.

Dernæst gennemføres en række forskellige mundtlige og skriftlige prøver. Prøverne er hver især af ret kort varighed, men der er mange.
Til slut kan enkelte forhold, der har vist sig igennem undersøgelsen, diskuteres og evt. spørgsmål besvares.
Undersøgelsen kan vare op til et par timer.
Efter undersøgelsen vil der gå en uges tid med bearbejdning, skrivning og fremsendelse af resultatet.

Hvad undersøger man ?
Indlæringsevne og hukommelse
Dette undersøges for at få indtryk af f.eks. muligheder i forhold til arbejde, uddannelse og evt. følger efter ulykker, hjernesygdomme eller andet samt evt. specielle problemer, der skal tages hensyn til eller behandles for eller specielle gode færdigheder, der kan pege mod bestemte arbejds- eller uddannelsesområder.

Koncentration og udholdenhed
Dette undersøges for at vurdere f.eks. hvor megen belastning man kan holde til, hvor "mange bolde man kan have i luften ad gangen". Ud fra dette kan der evt. vejledes om muligheder og skånehensyn i forbindelse med arbejde/uddannelse, om specielle fagområder er tilrådelige osv..

læs videre på siden om det.

kurttrold 18-02-2009 16:38

Hej Lisa..
Den eneste kommunen samarbejder med??? det er da konkurence forvridendene,? det tror jeg ikke de har lov til...
Hvis det var mig ville jeg forlange at komme hos Per berhnt Jensen...I Århus han bor i Mejlgade..

Du kan ringe til ham,han har ikke særlig lang ventetid,det kan så være du selv skal betale transporten...

Alene det at kommunen siger sådan bed evt om at få det på skrift..:kram:

lisapigen 18-02-2009 17:05

Citat:

Oprindeligt indsendt af Stella (Send 50542)
hans hjemmeside er her kender ham ikke men prøv at google ham der står flere ting om ham.

http://www.m-kaufmann.dk/

Hvad er en neuropsykologisk undersøgelse ?
En neuropsykologisk undersøgelse foregår hos en psykolog, der er specialist i, hvordan hjernens funktioner afspejles i tanker, følelser og handlinger.


Hvad er en neuropsykologisk undersøgelse? Henvisning ?
Man kan bl.a. henvises af Kommune, Amt, Arbejdsskadestyrelsen, forsikringsselskab, advokat, sygehus, enkelte speciallæger eller man kan selv henvende sig.

Ventetid
Der er normalt en ventetid på højst 3-4 uger på at komme til undersøgelse.

Hvordan foregår undersøgelsen ?
Undersøgelsen starter med en samtale om formålet med undersøgelsen og hvem, der har ønsket den.
Der er brug for oplysninger om nuværende og tidligere sociale og helbredsmæssige forhold f.eks. uddannelse, erhvervssygdomme, skader, medicin og alkoholforbrug.

Pårørende kan evt. deltage i den indledende samtale.

Dernæst gennemføres en række forskellige mundtlige og skriftlige prøver. Prøverne er hver især af ret kort varighed, men der er mange.
Til slut kan enkelte forhold, der har vist sig igennem undersøgelsen, diskuteres og evt. spørgsmål besvares.
Undersøgelsen kan vare op til et par timer.
Efter undersøgelsen vil der gå en uges tid med bearbejdning, skrivning og fremsendelse af resultatet.

Hvad undersøger man ?
Indlæringsevne og hukommelse
Dette undersøges for at få indtryk af f.eks. muligheder i forhold til arbejde, uddannelse og evt. følger efter ulykker, hjernesygdomme eller andet samt evt. specielle problemer, der skal tages hensyn til eller behandles for eller specielle gode færdigheder, der kan pege mod bestemte arbejds- eller uddannelsesområder.

Koncentration og udholdenhed
Dette undersøges for at vurdere f.eks. hvor megen belastning man kan holde til, hvor "mange bolde man kan have i luften ad gangen". Ud fra dette kan der evt. vejledes om muligheder og skånehensyn i forbindelse med arbejde/uddannelse, om specielle fagområder er tilrådelige osv..

læs videre på siden om det.

Hej Stella.. :)

Det havde jeg læst.. Det var mere fordi nogle heri skriver, at man ikke skal tage til Morten Kaufmann.. - Dertil ville jeg gerne høre nogle begrundelser for det :)

ayla 20-02-2009 20:37

Undskyld, jeg lige bryder ind. Jeg var så sikker på, jeg havde læst om én i denne tråd, der havde været hos psykiateren Nils Ballen Christensen, og så ville jeg lige finde indlægget igen......:confused:. Jeg har nemlig selv været hos ham, og mener jeg læste, at han også var én af dem, der "samarbejdede" med kommunen!

Nu jeg er her vil jeg lige kommentere:
I tilknytning til at Eva Blach er TERM psykiater vil jeg mene, hun langt fra er den eneste.
Min oplevelse var at hr. Balle var helt flink, indtil han nævnte "funktionelle lidelse", og i rapporten får jeg diagnoserne: "grundliggende blandet personlighedsforstyrrelse med ængstlige, tvangsprægede og depressive træk, samt fikseret i hendes optagethed af hendes stofskiftelidelse".

Når stofskiftet er normaliseret (d.v.s. blodprøven ligger i normalområdet), bliver man nemlig betragtet som helbredt, uanset hvordan man har det. Derfor bliver symptomer herefter psykiatriseret.

Ud over at lavt stofskifte kan give symptomer, som ligger til grund for overstående diagnoser, så har jeg aldrig været ængstelig, jeg har været TVUNGET ud i at lære om min sygdom, fordi lægerne ikke interessere sig for stofskiftesygdomme, og jeg har da ihvertfald ikke tidligere følt mig forfulgt af "små grønne mænd" e.l. Hr. Balle skriver jeg er på vagt og har forudbestemte holdninger til hans vurdering. Ja, jeg meddelte ham lægerne ikke erkendte det, når stofskiftesyge ikke følte sig helbredt af den behandling, de kunne tilbyde og at jeg opfattede mig som behandlet efter TERM-modellen. Jeg må tilstå, JER ER MISTÆNKSOM (som Baller kalde tvangspræget), for jeg mistænker hr. Balle for at give mig diagnosen paranoid, for at ville lukke munden på mig og gøre mig utroværdig.:mad:

Min kommentar her, var vist mere et TERM-indlæg :confused:

Glemte lige. Da jeg fik forelagt af min sagsbehandler, at hun ønskede en psykiatrisk udredning af mig, meddelte jeg hende, at jeg ikke ville til Eva Blach....! Dette blev som bekendt respekteret. Så den nedværdigende behandling fra fru Eva undgik jeg, men ikke et større udvalg af diagnoser!

kurttrold 02-12-2009 23:36

Hej alle!
vil lige fortælle at gruppen stadig eksisterer og vi har talt om et nyt møde i begyndelsen af 2010..

Vi søger også stadig personer der har haft en god oplevelse hos omtalte psykiater..Hidtil er det ikke lykkedes at finde en eneste..
Skriv til mig i pb hvis du gerne vil deltage..

diddah 03-12-2009 00:05

Hej alle

Det er noget tid siden jeg har fulgt sagen med EB. Tak for de opmuntrende beskeder. Og gode spørgsmål.

Jeg gik til kommunen ang den erklæring som EB lavede på mig. Erklæringen blev mirakuløst omdøbt til en vurdering. Altså en vurdering af de papir hun havde modtaget på mig fra kommunen og min psykolog, som jeg bad om at informere hende omkring min tilstand.

Så der var ikke noget jeg kunne gøre rigtigt. Min status er nu at jeg i April fik min førtidspension. Dog ikke uden et afslag i første omgang, men havde dog overlægen fra OPUS Horsens ved min side som hurtigt gav kommunen svar på tiltale også ugen efter blev deres afgørelse omstødt.

Dog sidder jeg stadig med en stor uretfærdigheds følelse i mig. Det kan simpelthen ikke passe der skal være sådan noget svineri.

Nu her alt det om depnet.dk lige været oppe i medierne og jeg synes bestemt ikke det kan måle sit i forhold til dette. EB ødelægger jo liv der ude.

Kan man ikke gøre medierne opmærksomme? Operation X fx? Mener vi er jo mange nok som har problemer eller har haft problemer med hende i hvert fald. Man må da kunne konfrontere hende på en måde?

Jeg stillede gerne op og fortalte min historie, men har ingen idé om hvordan man formidler kontakt til evt. folk som kunne hjælpe i sådan en sag. Måske en mediestorm ville være mere ømtålig for EB end en ret sag. En ret sag kan næppe oplyse folket om hendes metoder.

Jeg ved det ikke. Det er bare tanker.

Og mht til sommerhuset der. Jo jeg fik af vide hendes klinik var i Aalborg, men da jeg jo havde så langt (fra Horsens) kunne jeg tage bussen 56 til skæring (Århus) ind til hendes sommerhus. Det virkede skummelt for mig umiddelbart, men det var jo unægteligt billigere og jeg har jo en søn som skal hentes så jeg havde ikke tid til at skulle til Aalborg og retur plus jeg havde boet i den ende af Århus så jeg vidste med nogenlunde sikkerhed hvor det var.

kurttrold 03-12-2009 21:27

Hej igen!
Det bedste vi kan gøre er at holde sammen og tale om oplevelsen hos Eva til andre sygemeldte på den måde får vi også bearbejdet den traumatiske oplevelse det har været for mange af os at have været i konsultation hos hende..vi har bestemt heller ikke opgivet håbet for at det blir stoppet..

Derfor vil opfordringen herfra også være..Bliver du tvunget til et besøg så tag din båndoptager med optag samtalen og brug den derefter imod hende..
Vi har en hemmelig gruppe på nettet hvor ordet er frit og ingen kan se hvad der bliver skrevet..Hvis i har lyst at være med så skriv jeres email i en privat meddelse herpå k10,så skal jeg sørge for i bliver lukket ind.

cmay 17-02-2010 18:38

Citat:

Oprindeligt indsendt af kurttrold (Send 82547)
Hej igen!
Det bedste vi kan gøre er at holde sammen og tale om oplevelsen hos Eva til andre sygemeldte på den måde får vi også bearbejdet den traumatiske oplevelse det har været for mange af os at have været i konsultation hos hende..vi har bestemt heller ikke opgivet håbet for at det blir stoppet..

Derfor vil opfordringen herfra også være..Bliver du tvunget til et besøg så tag din båndoptager med optag samtalen og brug den derefter imod hende..
Vi har en hemmelig gruppe på nettet hvor ordet er frit og ingen kan se hvad der bliver skrevet..Hvis i har lyst at være med så skriv jeres email i en privat meddelse herpå k10,så skal jeg sørge for i bliver lukket ind.

Det er også det eneste i kan gøre-

Jeg kender ikke personen og udover en almen interesse I mennesket så kender jeg ikke meget til det felt som psykatrien dækker. men dog ved jeg gestalt terapien er voldsomt udskældt også i lægekredse.

den dækker efter mange prffesionelle over en for hårdhændet tilgang til problemer og derved så kan man bedre forstå essen af de opleveser folk har.

sandsyndligvis er hun mere eller mindre trænet i netop denne adfærd. Jeg hæfter mig dog lidt ved de mange uddannelser hun har.

enhver ved at for at blive dygtig til noget skal man bruge meget lang tid til det. gerne interesse i over tolv år før man kan begynde at sige man virkelig har greb om tingene. hun har en kort uddannelse iforhold til de ting hun kaster sig ud i- sandsyndligheden for at hun ikke egner sig til det og derfor springer meget rundt i forskellige uddannelser er også tilstede.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:33.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension