K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Opstart af virksomhed på flex (https://www.k10.dk/showthread.php?t=15548)

Multe 04-12-2010 17:48

Hej nilla

Ja, jeg vil da også håbe vi misforstår hinanden... -men Peter skriver:
>>>jeg er nu kommet i flexjob hos et firma som tilbyder mig at bygge dette produkt for mig..under mit (firmanavn som jeg ikke har). DVS...jeg skal ikke arbejde mere end jeg gør nu da de jo som sagt vil overtage alt arbejdet for mig...Men for at kunne gøre dette...skal jeg have et CV-nummer ...det har jo med regnskab, moms, overskud osv at gøre.<<<

Så ud fra det jeg/vi kan læse vil/skal han både have CVR nr., lave alle regnskaberne og overskuddet vil han også have indflydelse på... -og det er med dette udgangspunkt jeg har skrevet mine indlæg ;)


.

Peter Simonsen 05-12-2010 01:12

Citat:

Oprindeligt indsendt af nilla (Send 137996)
Jeg tror I misforstår hinanden. Peter ønsker, såvidt jeg forstår det, at være proforma ejer og ikke have noget bøvl overhovedet/ansvar. Men det er stadig ham der har retten til produktnavnet?
Ligesom hvis jeg købte et domæne, som f.eks. "legetøj.dk" og lejede det ud til Fætter BR. Så ville BR stå for alt, og jeg ville ikke tjene noget, ej heller arbejde. Men blot eje navnet.
Er det korrekt Peter?

Ganske rigtig...;-) alt andet er outsourcet og bliver gjort af andre som jeg har beskrevet før *S*

Kh

Peter

Peter Simonsen 05-12-2010 01:21

Citat:

Oprindeligt indsendt af Multe (Send 138054)
Hej nilla

Ja, jeg vil da også håbe vi misforstår hinanden... -men Peter skriver:
>>>jeg er nu kommet i flexjob hos et firma som tilbyder mig at bygge dette produkt for mig..under mit (firmanavn som jeg ikke har). DVS...jeg skal ikke arbejde mere end jeg gør nu da de jo som sagt vil overtage alt arbejdet for mig...Men for at kunne gøre dette...skal jeg have et CV-nummer ...det har jo med regnskab, moms, overskud osv at gøre.<<<

Så ud fra det jeg/vi kan læse vil/skal han både have CVR nr., lave alle regnskaberne og overskuddet vil han også have indflydelse på... -og det er med dette udgangspunkt jeg har skrevet mine indlæg ;)


.

Det du skriver der er en direkte løgn og en fortolkning eller misfortolkning du selv må stå indefor??? Min gud!

Så må du gå tilbage og læse mine svar til dig og de andre igen..da jeg har svaret på dette engang før på side et..Altså igen SIDE 1..Men du fortsætter din underlige holding..og vil simpelthen...eller kan bare ikke forstå at jeg ikke skal lave noget ud over mine flextimer. Alt andet bliver outsourcet som det hedder så smukt idag.

Jeg har også på side 1 fortalt at jeg har været selvstændig i små 10 år (før min ullykke)...så jeg ved udemærket hvordan en virksomhed drives og hvad det kræver. dette har du heller ikke læst.

Jeg svarer folk pænt her, men jeg finder det yderst interessant at du som den eneste ikke magter at forstå hvad jeg skriver og bliver ved med at ha en noget besyndelig holding til hvad du tror jeg ved og kan?

Læs hvad jeg skriver...;-) dette ville gøre alt lettere for dig og især for mig så jeg er fri for at spilde mere tid på dine små komiske og personlige indlæg.

Så derfor tror jeg at vi skal stoppe her. ;-). Du og jeg. Ingen grund til at vi to spilder mere krudt på at skrive til hinanden i denne tråd.

Jeg ønsker dig alt mit bedste med livet. Nyd det og glæd dig hver dag over du er her..*S*

Kh

Peter

Peter Simonsen 05-12-2010 08:32

Citat:

Oprindeligt indsendt af Multe (Send 137986)
Det her må jeg vist lige have oversat: Øhhh...Hvor er det jeg har skrevet noget du ikke forstår? Hva' mener du ???

Jeg mener godt jeg kan læse... -og jeg læser ganske tydeligt at "problematikken" er: Du vil starte et personligt ejet firma med et CVR. nr. og indtjeningen skal beskattes, og der skal også føres et momsregnskab... -der vil dog overhovedet ikke være nogen arbejdsbyrde for ejeren(dig) !!!

Og definationen på at være selvstændig er(stadigvæk) IKKE kun om der er arbejdstimer, men fører man fx et momsregnskab er man at betrakte som selvstændig ;)
Om du kan/vil bruge denne oplysning ved jeg ikke, men nu kender du den da ;)

Måske skulle du en anden gang - inden du beder om diverse input fra andre - gøre dig nogle tanker omkring; -hvad du vil høre, hvordan du vil takle tilbagemeldninger der ikke lige gør dit projekt lettere og ikke mindst; -forsøge at svare positivt på alle indlæg ;)


.

Igen...Hvis du gad at læse mine indlæg så ville du ha svar på dette ;-).

Igen Nej min arbejdsbyde vil ikke overstige de timer jeg har nu på flex. Da disse jo bruges i firmaet i forvejen: Og resten outsources ;-) hvilket er en meget alm måde at fordele arbejde på.

Måske du en anden gang skulle gemme din egen negativitet og se/læse mine indlæg ;-). Jeg svare meget positivt på alle så længe de er positivt styret. Og igen...jeg har vist også på side 1...som du ikke har bekymret dig om at læse...sagt at jeg pænt takker for div indlæg, men vil gerne at man forholder sig til det konkrete..topic...;-)

Du derimod bliver ved med at lave egen fortolkninger og forsøger at belære mig i noget jeg udemærket er mere end rigeligt klar over, samt har sørget for der er styr på.

Det ville klæde dig i fremtiden at overveje hvad du kaster dig ud i af svar for din egen egoistiske skyld og et åbent behov for at styrke din egen usikkerhed og negativitet.

Jeg skal derfor igen bede dig om ikke at svare mere på denne tråd/mit indlæg da jeg på ingen måde kan se at du har noget positivt og/eller intelligent at tilføje.

Kh

/Peter

Peter Simonsen 05-12-2010 08:59

Citat:

Oprindeligt indsendt af nilla (Send 137996)
Jeg tror I misforstår hinanden. Peter ønsker, såvidt jeg forstår det, at være proforma ejer og ikke have noget bøvl overhovedet/ansvar. Men det er stadig ham der har retten til produktnavnet?
Ligesom hvis jeg købte et domæne, som f.eks. "legetøj.dk" og lejede det ud til Fætter BR. Så ville BR stå for alt, og jeg ville ikke tjene noget, ej heller arbejde. Men blot eje navnet.
Er det korrekt Peter?

Rettelse da jeg ikke havde set ordentligt efter ;-). Dette beklager jeg lige med det samme *S*.

Indtjeningen vil jeg ha`. Men ellers er det helt korrekt. Jeg ville ikke få en større "arbejdsbyrde" end de flextimer jeg har pt.

Kh

Peter

nilla 05-12-2010 09:25

Man kan vel sige at din arbejdsgiver også bliver en slags franchisetager, hvor du har del i overskuddet?!
Men da du er ansat af din franchisetager, så kan du lave både de opgaver han har nu og de opgaver han får ved franchisetagningen. Sålænge du holder dig indenfor din fastsatte arbejdstid.
Det store spørgsmål er vel om du må få en fortjeneste. Jeg forstår godt du vil omgå og lave det som "løn". Men hvis "de" tænker at det er en fortjeneste, hvad sker der så....

Peter Simonsen 05-12-2010 12:12

Citat:

Oprindeligt indsendt af nilla (Send 138096)
Man kan vel sige at din arbejdsgiver også bliver en slags franchisetager, hvor du har del i overskuddet?!
Men da du er ansat af din franchisetager, så kan du lave både de opgaver han har nu og de opgaver han får ved franchisetagningen. Sålænge du holder dig indenfor din fastsatte arbejdstid.
Det store spørgsmål er vel om du må få en fortjeneste. Jeg forstår godt du vil omgå og lave det som "løn". Men hvis "de" tænker at det er en fortjeneste, hvad sker der så....

Hej Nilla,

Supe tak for dit indlæg..jeps...det er jo det som også er et interessant spørgsmål :) Men en "alm løn" er det ikke en fortjeneste fra en god arbejdsindsats?..Det mener jeg jo det er..;-)

Det undersøges i øjeblikket af en sagsbehandler fra en "anden aktør" som de kalder det. Og som det foreligger har jeg selvfølgelig ingen problem med at..eller hvis de i så fald vil modregne..dette vil jeg da forvente og finde ganske normalt. (i virkeligheden ønsker jeg kun at blive i stand til at komme ud af flexsystemet, men det er en anden snak).

Hvordan der ses på dette rent juridisk/lovgivning mm er jeg langt fra sikker på pt.

Jeg er slet ikke ude på at "omgå" noget ...:-) uden at det er fuldstændigt efter loven og at alle betingelser i forhold til mig og alle parter er opfyldte.

Jeg tror eller mener at det nok er en ret kompliceret sag, og at det måske rammer ind i en form for "gråzone", som kan være svær at have med at gøre ?.

Kh

/Peter

Vovse 05-12-2010 16:23

Jeg kan ikke svare på de spørgsmål du har stillet, men jeg får pludselig den tanke, om ikke du kan sælge rettighederne til dit produkt for en periode, f.eks. 5 år?

Jeg kender en guldsmed, som på et tidspunkt har solgt rettighederne til nogle af hendes designs til et guldvarefirma for en periode på 5 år (mener jeg det var), og efter de 5 år havde hun selv fuld rettighed over dem igen.

Mit råd er, at du ikke skal vente for længe med at få dit produkt på markedet, da den slags idéer er noget der "flyver rundt i luften", og det er kun et spørgsmål om tid før en anden "fanger" idéen.

Multe 05-12-2010 16:55

Ho ho... -ja, hvad er det man siger; -sandheden er tit ilde hørt...


Selvstændig virksomhed

§ 2. Selvstændig virksomhed drives ved beskæftigelse for egen eller ægtefællens regning og risiko og med det formål at opnå økonomisk udbytte.

Stk. 2. Beskæftigelsen anses altid for selvstændig virksomhed, hvis pågældende

1) har ansat arbejdskraft,

2) har overført beløb til beskatning som medarbejdende ægtefælle,

3) har foretaget varelagernedskrivninger,

4) har foretaget skattemæssige fradrag for driftsudgifter og afskrivning på driftsmidler efter gældende regler for selvstændige erhvervsdrivende,

5) er omfattet af en kollektiv overenskomst som arbejdsgiver eller er medlem af en arbejdsgiverorganisation, eller

6) er omfattet af mindst 2 af forholdene i stk. 3.

Stk. 3. Beskæftigelsen vil som udgangspunkt blive anset for selvstændig virksomhed, hvis pågældende

1) eller virksomheden er momsregistreret, eller ydelsen faktureres med tillæg af moms,

2) skattemæssigt angiver over-/underskud af selvstændig virksomhed,

3) på selvangivelsen for et givet indkomstår har tilkendegivet, at indkomsten ønskes beskattet efter virksomhedsskatteloven, eller

4) er deltager i et interessentskab.

Stk. 4. I øvrige tilfælde foretages en konkret vurdering efter stk. 1.


Tak for kaffe og pas på blodtrykket...


Ps. Lad os så håbe at det offentlige får ram på ALLE der omgåes reglerne/loven ;)


.

Peter Simonsen 05-12-2010 17:10

[/QUOTE]
Ps. Lad os så håbe at det offentlige får ram på ALLE der omgåes reglerne/loven ;)


[/QUOTE]

Ho ho... -ja, hvad er det man siger; -sandheden er tit ilde hørt...


Jeps...Den støtter jeg kraftigt op om ;-) Godt indlæg..Men hvad har det med topic at gøre...Kunne du mon finde ud af at holde dig til det for engangskyld?

[/QUOTE] Ho ho... -ja, hvad er det man siger; -sandheden er tit ilde hørt... [/QUOTE]

Øhhh hvilken sandhed taler du nu om?...Når folk normalt begynder at komme med sådan udlæg er det gerne syn for at de ikke rigtigt har mere at give af af fornuftigheder...;-)



Kan vi af hensyn til alm respekt og fornuft ikke aftale at du skriver til mig privat. Det klæder ikke et ellers seriøst forum at blive ved med at du "render rundt" under dæknavn og opføre dig langt under lavmålet.

Du kunne evt give en kop kaffe så kunne vi tage den..bare os to ;-)

Indtil da kan jeg anbefale dig at læse forumreglerne evt stk 1. og 5..;-)

Kh

Peter


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:33.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension