K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Så kører vi igen på felksjob! (https://www.k10.dk/showthread.php?t=14018)

Ragdoll 23-08-2010 12:13

Citat:

Oprindeligt indsendt af Lunasdatter (Send 119794)
Tak MTVRV .. så er det vel derfor at jeg er totalt nedslidt pga jeg knoklede for ingenting ... for det må vel i dine øjne være for ingenting når jeg ikke bidrog til samfundskassen.. min skat .. selvom jeg ikke kan prale med så høj en løn som dig .. har vel også på en eller anden måde gavnet staten!!

Det var en mindre heldig udtalelse du her kommer med :eek:

Nu tror jeg ikke helt at MTVRV1 mener det på den måde du tolker det.

Selvfølgelig er alle job indenfor det offentlige vigtige og samfundsnyttige, men det der menes er at når det kommer til brutto national produktet, så er udgifter i det offentlige, på den negative side af regnestykket, mens alt hvad der hedder produktion, eksport, m.m. er på den positive side.

Jeg ved ikke om jeg har forklaret det særlig forståeligt men du kan sige at alt hvad der hedder produktion, salg og eksport, regnes som indkomster til staten i for af skatter og afgifter, mens alt hvad der gives ud i forhold til det offentlige, sociale ydelser, logistik, lønninger til offentligt ansatte, på alle områder og niveauer er udgifter, der trækker ned i indkomsterne. Det er et simpelt regnestykker, og omend det lyder hårdt så er det et faktum.

:kram:

Ragdoll

Lunasdatter 23-08-2010 13:30

Ragdoll .. jeg ved udemærket om produktion salg osv osv ... har været der..

Jeg aner ikke hvad MTVRV1 mener andet end det man kan læse sig til.. de 2½ linier som jeg har markeret med fed skrift..

Kh
Lone

Agnes XXX 23-08-2010 14:08

Og nu er det i Tv2 Nyhederne!

Ay caramba!

helle4 23-08-2010 14:29

Ja..så laver Regeringen lige et mediestunt igen igen, her kører " vi" så lige på misundelsskalaen !!!!

Derefter laver " de" lige en reform af flekstilskuddet, så det rammer alle :mad:

Vent og se....det ligger i " posen" som Arbejdskommisionen har lavet...

Vi ender med et tilskud/ en løn, der svarer til ledigshedsydelsen, og skal så selv forhandle mere løn, med kommende arbejdsgivere, eller også kan vi jo bare arbejde flere timer!!!! NOT

Gud fader bevares :o

Helle.

MTVRV1 23-08-2010 14:39

Citat:

Oprindeligt indsendt af Lunasdatter (Send 119829)
Ragdoll .. jeg ved udemærket om produktion salg osv osv ... har været der..

Jeg aner ikke hvad MTVRV1 mener andet end det man kan læse sig til.. de 2½ linier som jeg har markeret med fed skrift..

Kh
Lone

fordi den løn du får af kommunen ikke bidrager til samfundet økonmisk
derfor var min løn faktisk rigtig dyrt for samfundet
så det har intet med pral af gøre
så man kan sige nu, da jeg er syg og stadig modtog sygedagpenge, der var jeg faktisk langt billigere for samfundet
lige nu får jeg ikke en krone, så det kan ikke gøres meget billigere.
det har intet med dit arbejde at gøre.

ved godt man ikke kan undvære offentlige indsatte til vores velfærd

Ragdoll 23-08-2010 14:51

Citat:

Oprindeligt indsendt af Lunasdatter (Send 119829)
Ragdoll .. jeg ved udemærket om produktion salg osv osv ... har været der..

Jeg aner ikke hvad MTVRV1 mener andet end det man kan læse sig til.. de 2½ linier som jeg har markeret med fed skrift..

Kh
Lone

Ja, ja, så læser vi forskelligt, jeg så på ingen måde nogen kritik af det arbejde man som offentligt ansat laver, blot en konstatering af de økonomiske fakta.

Beklager.

Ragdoll

superkok 23-08-2010 16:23

Citat:

og skal så selv forhandle mere løn, med kommende arbejdsgivere,
det har vi jo så altid skulle nogen er bedre end andre
Citat:

eller også kan vi jo bare arbejde flere timer!!!! NOT
det er jo det vi skal hvis det bliver en rød blok regering vil sige at det kan ende med fyring af flexjobber forde i den sidste ende kan de spares væk pga timer mere pr uge= det en flexjobber er ansæt til så kan han/hun jo spares væk

Susanne2412 23-08-2010 16:23

Har lige set det minimale indlæg i Tv2 nyhederne, og der er altså noget helt forkert..... de udlægger det jo som om at det er arbejdstageren der får udbetalt det løn tilskud der er til fleksjobberne, og ikke arbejdsgiverne....
Det giver altså et helt fordrejet billed af os hvis ikke man selv er i systemet og har lidt styr på hvordan det foregår...
Men sådan er det jo hver gang de skal hive de svage i samfundet frem i medierne....
Nu ved jeg godt at jeg af og til er en klovn til at læse og forstå, men et eller andet sted kan det godt se ud som om at de giver arbejdstageren løntilskuddet oveni den løn de får fra arbejdsgiveren, forstået på den måde at arbejdstager feks.har en løn på 450.000 og der oveni løntilskud, istedet for løn på 450.00 og arbejdsgiveren får løntilskuddet.... bare en tanke....
Der kan max gives løntilskud på 300.000, (læst et eller andet sted) og hvis det er 2/3 løntilskud så siger jeg tak for kaffe.... eller er der noget jeg har misforstået, måske....

Multe 23-08-2010 16:34

Citat:

Oprindeligt indsendt af peterdj (Send 119791)
Men hvad gør man med direktøren, der er blevet for syg til jobbet? (sidde sår)
Hvis han kan genansættes i sin gamle stilling på nedsat tid med tilskud.
Skal de/han ikke også have en chance?
Eller er vi andre bare misunderlige?
Gjorde vi det ikke også, hvis stillingen var der?
For mit vedkommende, jo da.



Hmmm, nu er "siddesår" jo ikke varigt :p

Mener også jeg kan læse ironien i dit indlæg :(

Og til det sidste; -jo, vi ville også sige tak til et fleksjob til 750.000,- !!! Men det er jo også derfor vi har nogle politikkere der kan, skal og - forhåbentlig - vil få denne urimelige støtte ned på et rimeligt niveau...

Har iøvrigt kendskab til et par selvstændige, han driver firmaet og hun laver regnskabet på et fleksjob, måske er hun en af de højt lønnede fleksere(det havde parret jo selv mulighed for at regulerer) og så har denne familie en indtægt på den rigtige side af de 2 millioner... -måske er alle de "højtlønnede" fleksere medhjælpende ægtefæller ??????????????????? Ved det ikke, men håber der bliver et mere "normalt" loft over tilskuddet :cool:


.

superkok 23-08-2010 16:39

Citat:

Og til det sidste; -jo, vi ville også sige tak til et fleksjob til 750.000,
det er også derfor mange har den mening at flexjob er jo bare for folk der ikke gider arbejde fultid heller få mere end jeg gør får at arb det halve osv og ja flexjob er sgu en luksus ordning ja mening var for at få folk til at blive på arb isedet for fp osv


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:38.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension