K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2009, 01:39   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
S kræver fleksjobbere i a-kasse

faldt lige over den her artikel nede i bunden af K10

http://avisen.dk/s-kraever-fleksjobb...se_114751.aspx

Kan da ikke lade være med at tænke på hvordan de vil praktisere det , ikke at jeg ville have noget i mod at komme i a kasse men jeg ville jo så klart forvente at jeg kunne få dagpengesatsen og ikke som i dag hvor ledighedsydelsen udgør maks 91 % af dagpengesatsen ..

Mon det så også ville kunne redde nogen af os der stod i akasse inden vi blev sygemeldt her tænker jeg naturligvis på at hvis man er i akasse og man mister sine sygedagpenge pga varighedsbegrænsningen burde man så ikke kunne komme på dagpenge i stedet for kontanthjælps ydelse og hvorfor er det at der snakkes så lidt om de flekser på kontanthjælp ?

Oki en ting undre mig og det er Jens Vibjergs kommentar om
Citat:
Ført ud i sin yderste konsekvens svarer dette til, at man også sagde, at man heller ikke kunne få kontanthjælp, hvis man ikke var medlem af en a-kasse, og det ville selvfølgelig være helt ude i hampen," siger Jens Viberg.
Øhh he he den kan jeg ikke lige se ..men men nu sidder jeg også stadig og tænker øhhh hvad tænker de på og hvad med resten der følger med (sats , efterløn rettigheder osv osv)

Men en ting har jeg så også tænkt ... alle dem der har betalt til a-kasse hele deres arbejdsliv og som ryger på kontanthjælp grundet varigheds grænsen vil de så også kunne komme på dagpenge fra kontanthjælp når de visiteret til fles i stedet for som nu at forblive på kontanthjælp ...

Så det spørger jeg lige Hr sass Larsen om og ser om han mod alt forventning skulle svare på det .. vi er jo ikke så forvent med at politikkere tænker på flekser så vi må være hurtigte og spørge ind til det mens muligheden er der

Og husk at selv om vi bander og svovler og giver VKO skylden for alle fortrædeligheder så er det altså stadig sådan at der er en forligskreds som varetager det her område og her er både S;RV og SF også repræsenteret og de er også mærkværdige tamme og lamme når det kommer til flekser på kontanthjælp

Derfor denne mindre diplomatiske mail til S om deres pludselige bekymring for flekser ....

Citat:
Kære Henrik Sass Larsen

Jeg kunne læse hos http://avisen.dk/s-kraever-fleksjobb...se_114751.aspx hvordan Socialdemokratiet bekymerede sig om Fleksers rettigheder og velbefinde det er jo unægteligt altid dejligt..

Dog mangeler der i den grad oplysninger om hvad man fra S side forestiller sig ..

Skal flekser i a-kasse så kan man vel også formode at ledighedsydelsen skal op på dagpengesatsen og ikke som i dag kun være 91 % af satsen .

Hvad med alle de flekser der er på kontanthjælp har man også hos S tænkt sig at snart give dem en hjælpende hånd eller skal det fortsætte som i årevis ... div ministrere der forsikre om at man som syg ikke har noget at gøre på kontanthjælp mens man lystigt smider syge mennesker på kontanthjælp fordi de falder for sygedagpenge grænsen (læs smøl hos kommunerne ) og efterfølgende forbliver på kontanthjælp efter visitering til fleksjob ?

At de skal leve et liv som b flekser mennesker der ikke har ret til ferie med deres familier mennesker som trods sygdom er under aktiv loven ..

Sjovt nok er mange af disse mennesker jo netop a-kasse medlemmer , folk der falder for sygedagpenge grænsen som ikke kan få dagpenge da de jo er syge og som derfor når de står uden eksistensgrundlag (ægtefælleforsørgelse ) som det første må vælge a-kassen fra for at spare ...

mennesker som har arbejdet hele livet og som er blevet slidt ned og den dag de ikke kan holde sammen mere er beskeden tak for denne gang og klar dig selv her skal du ikke tro at der er noget der hedder velfærd...

Mennesker som vi gang på gang har prøvet at forklare samtlige partier i forligskredsen om , mennesker som bliver behandlet og ydmyget i systemet , og hvorfor .. fordi de ikke har betalt til a kasse ... næææ fordi de ikke er syge næææ fordi de ikke har arbejdet næææ fordi de ikke fejler det samme som os andre næææ ...

Men simpelthen fordi de trak et forkert kort da de valgte kommune , de valgte den kommune som ikke kan finde ud af at overholde de gængse love , de valgte den kommune som ikke kunne finde ud af at sags behandle dem i tide , de valgte en sygdom som havde lang udrednings tid og takken for mange års arbejde var så kontanthjælp mange med ægtefælle som så gør at man ikke kan få kontanthjælp..

Lyder dette underligt i forhold til at det der er snak om er at få flekser i a kasse , ja det kan såmænd være , men ikke desmindre er det hverdag for flere og flere syge dansker , du bliver syg du mister dit job du mister dine sygedagpenge du mister dit hus du mister dit ægteskab du kommer på kontanthjælp .. farvel og tak for mange års trofast tjeneste på det danske arbejdsmarked...

Jeg kan så formode at når nu S kære sig så meget om behandlingen af flekser så vil man med det samme gå ind og se på om det kan være ok at folk der er visiteret til fleks mens de er på kontanthjælp forbliver på kontanthjælp og hvorvidt det er ok at netop disse mennesker ikke skal have lov til noget så basalt som at holde en ferie med sine børn , ene og alene fordi de mistede helbredet, jobbet, a kassen pga langsommelig sagsbehandling ..

Er det sådan at flekser skal være i a-kasse så må man formode at hvis man som rask har betalt til sin a kasse er blevet syg mistet sygedagpenge og røget på kontanthjælp så har man vel ret til dagpenge igen når man visiteres til fleks ikk ?

Nu hvor jeg opdager at S vil gå ind i retfærdig behandling af flekser kan vi så forvente at vi vil høre noget fra S om alle de mennesker der er visitet til fleks på kontanthjælp og som ikke har de samme rettigheder som os der er på ledighedsydelse det ville da være helt fantastisk hvis vi kunne regne med det ....

Og jeg er sikker på at mange en flekser gerne skulle melde sig i a kasse og mange en syg med glæde skulle kunne betale sin a kasse hvis det gjorde at de ikke blev degraderet til andenrangs flekser

Ser frem til at høre mere om dette . skal lige gøre opmærksom på at denne mail også er sat ind på www.k10.dk hvor jeg er sikker på at mange flekser ville bliver meget glade ved at høre at feks S er vågnet op og kan se det groteske i at fordi der er sløv lang dårlig sagsbehandling / eller lange ventetider på undersøgelser på hospitaler så gør det ikke at de skal til at være på kontanthjælp år og dage (stor ledighed blandt flekser du ved )

Og jeg håber da at du vil svare på om du mener det er retfærdigt at en gruppe flekser skal være på kontanthjælp og ikke skal have de samme rettigheder som os andre der er på ledighedsydelse ...

Desværre er det sådan at hvergang vi kommer ind på emnet Kontanthjælp flekser så vælger samtlige politikkere at holde mund det kan og vil man åbenbart ikke udtale sig om ... til stor harme for flekser på kontanthjælp som i bund og grund fejler det samme som os andre har samme familie struktur som os andre og som har det samme arbejdsliv bag sig som os andre ..

Men som skrevet , jeg håber at det bliver S der modbeviser vores teori om at forligskredsen godt ved det er noget makværk men at de ikke vil lave det om evt pga penge ...


med venlig hilsen
xxxx
www.k10.dk

PS fleksjobber på ledighedsydelse ikke kontanthjælp

Her er så lige hans autoreplay og så kan vi jo så se om vi er heldige i det lotteri

Citat:
Tak for din mail.

Jeg modtager hver dag mange hundrede emails og får løbende læst dem alle sammen, men kan desværre ikke nå at svare på dem alle.

Venlig hilsen

Henrik
jeg vil opfodre alle flekser på kontanthjælp herinde om at skrive til ham hvis i orker mere

Sidst redigeret af Hejdien; 26-09-2009 kl. 01:47.
  Besvar med citat
Gammel 26-09-2009, 14:09   #2
AIDA
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2006
Indlæg: 35
Styrke: 19
AIDA er ny på vejen
god ide

Jeg tror det ville være en god ide, hvis fleksjobberne kunne komme i a-kasse igen samt få deres egen fagforening, eller i en fagforening som vil varetage fleksjobbernes problemer samt også skabe forbedringer, så det bliver mere positiv at være fleksjobbere. Fleksjobberne burde have medindflydelse og stemmeret ligesom dem i en almindelig fagforening. Fleksjobberne skal have billigere medlemsskab i forhold til deres indkomst.
Hvis fleksjobberne kom i a-kasse samt fagforening, skal de hjælpe fleksjobberne med efteruddannelse, kurser, hjælpe midler, bedre rådgivning og vejledning, indfører hurtigere sagsbehandlings tider, hjælpe med at søge egnede job, lave kontrakterne og opfølgningssamtaler samt hjælpe de syge til hurtigere behandling for deres sygdomme, handicaps og problemer som man kan have. Samt tilbyde bi-sidderhjælp samt væk med ægtefælle/samlever forsørgerpligten så kærlighedslivet ikke bliver en økonomisk byrde, hvis den ene eller begge, er fleksjobberne eller den ene part har et normalt løn job, så skal den økonomiske sikkerhedsnet være mere sikkert.

Ja, både fleksjob/skånejob systemet samt sygedagpengesystemet kunne godt trænge til at blive forbedret og mere retfærdig.

Så måske skulle S gøre det rummlige arbejdsmarkedet til valgtema til næste folketingsvalg, og skabe forbedringer for dem der er uden for det normale arbejdsmarkedet, og har en meget lav indkomst. De som arbejder i fleksjob og skånejobs burde også have nogle skattelettelser, eller blive fritaget for at betale til arbejdsmarkedetbidraget, så de får et større rådighedbeløb efter skat.

Til næste folketingsvalg, så håber jeg ikke de glemmer fleksjobberne og andre som har problemer med helbredet og den stigende arbejdsløshed, så kommer fleksjobberne også i klemme i systemet.

SF og de radikale burde også gøre noget mere for at forbedre det rummelige arbejdsmarkedet, så her burde S og SF presse de radikale, da de også vil forringe fleksjobsystemet. Hvis R ikke vil ryge ud af folketinget, kunne de godt trænge til at have en bedre socialpolitik over for de dårligst stillet på arbejdsmarkedet, så det er da en nervekrig for tiden, hvem der støtter hinanden, og vil danne regering sammen til næste folketingsvalg, så jeg krydser mine fingre på at S vil skabe nogle forbedringer for fleksjobbernes vilkår, og deres støttepartier hjælper dem med det.
AIDA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2009, 20:19   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
NEJ hvis vi flexjobber skal være i a-kasse ,så vil jeg æde min gamle hat på ,at det også vil give en mulighed at smide os af ledigheds ydelsen , hvis vi ikk har haft fast flex job inden for et bestemt tidsrum..Det kan kun være for at få flere på kontant hjælp ,og så skulle a-kassen måske sørge for arbejdsprøvning ,og det hele der.Så er sagsbehandlerne også ledige til at sotere "de nye bistants klienter" det forslag kan der ikk komme noget godt ud af ....
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Velfærd kræver arbejde Karo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 24-12-2010 13:39
S kræver fleksjobbere i a-kasse Webmaster K10 Nyheder 0 25-09-2009 09:00
Banken kræver mukke Alt det andet 2 26-06-2009 14:24
Det kræver næsten en Ph.D...... hutti Alt det andet 11 21-10-2008 21:56
Hva kræver det? sleepflower Spørgsmål ang fleksjob 3 28-03-2007 07:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension