K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-09-2009, 14:23   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Lov koster fleksjobber 100.000 kroner

Fleksjobbere straffes langt hårdere end almindelige lønmodtagere, når de vurderes til selv at være skyld i fyring.

http://forsiden.3f.dk/article/200904...0/2140/NYHEDER

Jeg syntes godt nok også lige at vi skulle se den her, den er godt nok fra april og ved ikke om den har været her før og jeg bare ikke lige har været opmærksom

Det kan jo tænkes, men det er bestemt værd at bide mærke i denne sag og håbe at den bliver fulgt op , jeg kunne for min del godt tænke mig at vide hvad den endte ud med , der er i dag skrevet om en anden som fik ret i at hun IKKE skulle fyres fordi hun ikke kunne finde ud af regnskaber (hun var ansat til at lave kaffe ) også der tog kommunen hendes ledighedsydelse ...

den kan læses her http://forsiden.3f.dk/article/200909...882928469/2140

Det der undre mig i den første er at der står at manden ikke har fået en krone længe og at han lever af banken der står ikke noget om §74i jeg har skrevet til journalisten og håber ved gud at det er en fejl at de ikke har fået det med i artiklen for 3F burde kende til den lov om §74i ellers har de godt nok ikke gjort hjemmearbejdet godt nok .. og stakkels mand siger jeg så ...

har skrevet følgende til journalisten og vil samtidig lige slå et slag for 74i herinde HUSK hvis du er gift og ikke berettiget til ledighedsydelse og ikke kan få kontanthjælp så SKAL du søge en §74i

Citat:
Jeg læste artiklen i dag og kan se den er fra april af så jeg ved jo ikke hvordan sagen endte ud ..

Men jeg bed mærke i denne passage i artiklen og undre mig noget over den .-..

Jeg har ikke fået en krone og har levet af bankens velvilje - og en tålmodig kone, for det presser familielivet. Huset og eksistensen står på spil, siger Niels Michael Jensen, der har mistet cirka 100.000 kroner.

jeg under mig over at der står det, for hvis manden ikke kan få kontanthjælp pga sin hustrus indtægt , ja så vil han jo være berettiget til en § 74i når han er visteret til fleks , det er ikke en formue men ca 9000 kr før skat men lidt er bedre end ingenting og jeg kan så ikke lade være med at undre mig over at det ikke står i artiklen om han får denne § og hvis ikke han gør hvorfor så ikke ...

Han er medlem af 3F og jeg ved da at i kender til den ? hvorfor ikke nævne det i artiklen ?

Jeg håber at du vil tjekke om han får den og hvis ikke at du så vil gøre manden opmærksom på at den er til at søge ..

Jeg sætter den lige ind her for alle tilfældes skyld

Hvem kan få særlig ydelse
Personer har efter lov om aktiv socialpolitik, § 74i, ret til en særlig
ydelse, mens de venter på et fleksjob, hvis de ikke har ret til ledighedsydelse,

og har en indtægt, der er lavere end satsen for kontanthjælp
for personer uden forsørgelsespligt.
Betingelser for udbetaling

Det er en betingelse for udbetaling af særlig ydelse, jf. aktivlovens §
74b, jf. § 74i, stk. 3, at modtageren af særlig ydelse
• står til rådighed for arbejdsmarkedet,
• stadig opfylder betingelserne for at få et fleksjob, og
• deltager i opfølgningssamtaler efter aktivlovens § 74c og samtaler
i et individuelt kontaktforløb.
Udbetalingsperioden

Den særlige ydelse udbetales i perioden fra visitationen til ansættelsen


Jeg vil da klart mene at personen i denne artikel også har krav på denne § og håber da at han får den, mange kommuner "glemmer" at oplyse om den, desværre ...

Med Venlig Hilsen
xxxx


www.k10.dk

PS hvis ikke du har mulighed for at gøre noget eller du ikke ved om han får den, så vil jeg anmode dig om at sende min mail videre til ham ..hvis det kan lade sig gøre ...

Link til ansøgning om §74i

http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/ly215.pdf
  Besvar med citat
Gammel 22-09-2009, 18:41   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
TAK for din indsats, Hejdien, vil da håbe at du bliver hørt

Ja, det var jo så den § du oplyste os om -hvis du erindrer- for kommunen/sagsbehandleren kendte den tilsyneladende ikke
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vi skylder 57.240.000.000 kroner i skat .... Lunasdatter Politik og Samfund 22 27-11-2011 02:06
Jobcenter for 172.413 kroner? buster Politik og Samfund 3 28-10-2010 18:12
FP i kroner og øer. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 13-08-2010 11:33
9 millarder kroner - 9.000.000.000 ! zuza Det er da strengt ! 3 16-07-2010 11:03
Solbriller til 8000 kroner J.B. Politik og Samfund 19 25-04-2009 19:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension