K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg har fået job.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg har fået job. Her kan dem der bliver ansat i job, skrive det til andre som en lille opmuntring og så vi alle kan se at det kan lade sig gøre.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2009, 17:42   #1
Simmer
Elsker at være her på K10
 
Simmers avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 73
Styrke: 17
Simmer er ny på vejen
Usikker på mit nye arbejde

Jeg er blevet "headhuntet" til en unik stilling, men er usikker på om det er det rigtige job for mig.

Det startede med at jeg søgte uopfordret, uden et specifikt ønske om hvad mine arbejdsopgaver skulle være. Jeg syntes stedet virkede spændende og de ville da også gerne ansætte mig. Jobbet de kunne tilbyde mig, lå dog for meget op af min tidligere stilling, hvor jeg stoppede pga. det ikke passede min mine skånebehov. Derfor takkede jeg nej til jobbet og regnede ikke med at høre mere fra dem.

I sidste uge blev jeg så ringet op fra nævnte arbejdsplads, da de havde fundet en anden stilling til mig, de gerne ville tilbyde mig. Jeg blev meget smigret over at de gerne ville ansætte mig i en ”fornem” stilling i et fag jeg på ingen måde har erfaring indenfor. Alle jeg har snakket med om jobbet synes det lyder meget fantastisk og at jeg bare er rigtig heldig……

Mit problem er at jeg nu, efter at være kommet lidt ned på jorden ovenpå alt dette og jeg igen har været til samtale, for at få de sidste praktiske ting på plads, er begyndt at tvivle på om det er det rigtige job for mig.

Jeg har en lang karriere som den der ikke kan finde sig til rette på arbejdsmarkedet og aldrig har været ansat særlig lang tid nogen steder. Det skyldes nok til dels at jeg har nogle skånebehov, jeg ikke altid har været opmærksom på og min uovertruffen gave til at vælge arbejde med hovedet under armen.

Det nye job jeg snart skal starte på indebære at jeg vil komme til at arbejde med nogle ting jeg på forhånd ved vil stresse mig.
Eksembelvis vil jeg skulle tale og skrive engelsk med kunder og sælgere på professionel plan. Jeg har ikke problemer med at forstå og skrive engelsk, men jeg tager lang tid om at skrive og jeg bliver nemt usikker og nervøs hvis jeg skal tale på ”kommando”.
Mine opgaver vil kræve perfektionisme og struktur, hvilket er noget af det jeg presser mig selv til og derfor hurtig bliver stresset. Altså selvom jeg er perfektionist og gerne vil have kontrol, vil det få en omvendt effekt hvis det samtidig bliver pålagt mig i et job.
En anden ting jeg har tænkt meget over efter sidste møde på kommende arbejdsplads, er at jeg følte arbejdspladsen virkede ”kold”, der var ikke den umiddelbare hygge, varme, her føler man så godt tilpas miljø. Alt var meget stift og jeg tror ikke chefen smilte eller grinede en eneste gang, mens jeg var der.

Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre, skal jeg give jobbet en chance eller snakke med min jobkonsulent inden jeg skal starte.
Simmer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 18:08   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Her kommer så netop praktikken ind og her kan den være en god ide for flekser fordi det lige så meget som det er arbejdsgivers mulighed for at se dig an også er din mulighed for at se jobbet an..

Hvis det var mig så ville jeg kontakte jobkonsulent og skrive mine bekymringer ned jeg ville også melde klart ud til virksomheden om mine betænkeligheder og gøre det med stress helt klart for dem (det kan være et helvede med stress har det selv og mange gange er arbejdsgiver meget meget søde til ikke at stresse en men mange glemmer den stress man giver sig selv )derfor er det vigtigt at det er det rigtige job, når først du er der så er det noget nær umuligt at sige op ...

Men hvis du derimod fortæller om dine bekymringer så kan jeg ikke forstille mig at hverken kommune eller arbejdsgiver har noget problem med at du starter i praktik og så tager den derfra du kan være i praktik i op til tre måneder og hvis du stadig ikke er klar på det efter den tid ja så er der også mulighed for lige at få forlænget det ...

Du får så ikke løn under praktik men det er det vel værd frem for at komme i et job hvor man ikke er sikker på at kunne klare det
  Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 18:16   #3
Simmer
Elsker at være her på K10
 
Simmers avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 73
Styrke: 17
Simmer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Her kommer så netop praktikken ind og her kan den være en god ide for flekser fordi det lige så meget som det er arbejdsgivers mulighed for at se dig an også er din mulighed for at se jobbet an..

Hvis det var mig så ville jeg kontakte jobkonsulent og skrive mine bekymringer ned jeg ville også melde klart ud til virksomheden om mine betænkeligheder og gøre det med stress helt klart for dem (det kan være et helvede med stress har det selv og mange gange er arbejdsgiver meget meget søde til ikke at stresse en men mange glemmer den stress man giver sig selv )derfor er det vigtigt at det er det rigtige job, når først du er der så er det noget nær umuligt at sige op ...

Men hvis du derimod fortæller om dine bekymringer så kan jeg ikke forstille mig at hverken kommune eller arbejdsgiver har noget problem med at du starter i praktik og så tager den derfra du kan være i praktik i op til tre måneder og hvis du stadig ikke er klar på det efter den tid ja så er der også mulighed for lige at få forlænget det ...

Du får så ikke løn under praktik men det er det vel værd frem for at komme i et job hvor man ikke er sikker på at kunne klare det
Den første tid er også planlagt som praktik
Simmer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 18:23   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er jo så alletiders så kan du her prøve dig selv af, du skal huske at du har lov til at sige fra ved praktikken

Så medmindre at du er helt sikker på at du ikke kan klare de krav der stilles til dig så ville jeg da give det en chance hvem ved måske det kan vise sig at være drømme jobbet og de lyder jo seriøst interesseret i at få dig i det job ..

Men skriv til din jobkonsulent omkring jobbet og dine betænkeligheder så kommer det ikke helt bag på dem hvis ikke du magter det , en jobdagbog ville også være helt fint som dokumentation i sådan et job..

Er da spændt på at høre om du giver det en chance
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Usikker fremtid.... Fib-Spurven Alt det andet 8 26-09-2012 00:30
IT-koks gør jobstatistik usikker buster Politik og Samfund 0 21-10-2010 18:56
Er lidt usikker??? akizuri Lægekonsulenternes Rolle 2 17-03-2009 13:30
Usikker fremtid Blueday Dit og Dat 4 11-08-2008 19:29
meget usikker sanne52 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 10-01-2008 13:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension