K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2009, 09:44   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Thumbs up Hold da op - lysregning - spareråd.

Min lysregninger har gennem de sidste 2-3 år ligget fast på 3600 kr i kvartalet (det er en større lejlighed, 4 børn, mange fjernsyn osv)..

Efter frisk samtale med en fra Dong, lagde hun en lille slagplan sidste år for, hvordan jeg kunne bringe lysreningen lidt ned...

Jeg udskiftede elpærene ud med elsparepærer i de rum hvor der var mest aktivitet (køkken, gang, stue, legerummet). Jeg købte de billigste på marked som vist var 20 kr stk i Bilka på daværende tispunkt. De lyser såmænd udmærket, men er lidt langsomme med at 'starte op' hvilket vi så godt kan leve med. Tror der går 20 sek til der er fuld blus i pæren....

Hver aften slukker jeg på stikkontakten, så fjernsyn mm ikke står på standby og sluger strøm. Og vi er blevet gode til at slukke lyset når vi forlader et rum.

Nu kom årsopgørelsen så lige. Og jeg er gået 1200 kr ned i kvartalet!!!
De fremtidige lysregninger kommer til at ligge på 2400 kr - mod de 3600 kr før Hvilket er noget der virkelig kan mærkes!!

Desværre har jeg tørretumbler grundet min 5-årige, som ikke kan få luft hvis tøjet hænger på stativ (han får bronkitis næsten med det samme) - og den æder altså strøm! Som fif gav hun mig, at jeg kunne tørre tøjet i tumbleren en time, og så hænge tøjet op. Jeg har ikke afprøvet det endnu, men jeg overvejer det kraftigt, hvis altså sønnen kan tåle det....

Bare et par glade sparetips herfra
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 10:01   #2
PCML
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2009
Indlæg: 39
Styrke: 15
PCML er ny på vejen
Hold da op. Det er da en besparelse der kan mærkes...Flot..
PCML er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 10:38   #3
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Et andet tumblerfif, jeg bruger, er, altid at ha' den på skabstørt. Så kan du stoppe den noget tid før, den er færdig og lade tøjet ligge med lågen lukket noget tid. Så tørrer det som regel færdigt på eftervarmen - i hvert fald hvis det er alm. bomuldsbluser etc.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 19:41   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
det herligt der er mange penge at spare jeg koger vand på elkoger men fylder termokanden så den ikk skal bruges alt for mange gange om dagen mikroovnen er også en strømsluger min regning faldt at børnene stoppede med at lave popcorn og varm mælk HELENEKR har du ikk et soveværelse selv du kan lukke af og tøre tøj i men det er faktisk ikk sundt hvad med at hænge det ude det kan børnene vel nok hjælpe med det sunt

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 11-09-2009 kl. 19:44.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 06:35   #5
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
sluk computeren, bare engang imellem (skal læses med stor humor)

Jeg slukker alt lyset i alle rum hvor vi ikke opholder os, ofte ser man at lyset brænder i gange, værelser osv jeg render bagefter ungerne og slukker hehe, men det er jo også en form for motion

Jeg gruer for hvad vores elregnig bliver næste år, vi har valgt at køre på elvandvarmeren hele sommere, ellers har vi jo intet varmt vand herude på bøhlandet. At skal ud og fyre op i det store fyr, hele dagen for at kan komme i bad om aftenen det duer bare ikke, man stinker jo som om man har taget bad i et bål.
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 09:02   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg glemte lige tv det også strømsluger mit vist nok 28" bruger 145w når det er tændt hvor en radio bruger ca 55w og det store fladskærm jeg aldrig fik købt bruger rigtigt meget strøm
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 09:26   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Vi har ikke rigtigt et sted at hænge tøjet udenfor, vi bor i etageejendom, og det er ifølge reglementet forbudt at stille tørrestativer udenfor. Det ville også blive for tungt at slæbe op og ned af trapperne.
Problemet er også, at vi skal have flere tørrestativer fordi vi er så mange i husstanden....

Men nu hvor jeg er fået bærbar, så tror jeg også det er lidt billigere. Nu har jeg kun én ledning til computeren, før havde jeg adskillige ledninger i en skinne....det slugte noget!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 09:27   #8
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Da jeg forrige år fik en ekstraregning der skulle betales den 1. december, bestemte jeg mig også for, at jeg ville spare. Så min aconto regning faldt fra 1445 til 1140! Det er alligevel mange penge!
Slukker på TV´et, når jeg ikke bruger det. Det samme med computer, printer, DVD osv. Har aldrig noget stående på standby længere.
Noget, der også er værd at tænke på, er, at opladere af enhver art, bruger strøm, når der er tændt, uanset om apparatet er sat til i den anden ende; så tag opladeren ud af stikket eller sluk på kontakten.
Så ja, der er helt sikkert penge at spare, for el er blevet meget dyrt!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 11:31   #9
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Spareskinner til computer og tv kan varmt anbefales.
Når det gælder computeren, så brug de muligheder der er med at Windows slukker for skærm, harddisk og sætte hele computeren i standby.

Det har givet mig en stor besparelse.!

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 12:18   #10
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Ja der er mange gode råd

Vi har valgt at låse elprisen fast i 2 år, så der regner vi også med at kunne spare en del.

Så kan vi se, at efter nogle af børnene er flyttet hjemmefra, har vi også sparet i strøm.

Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hold da op!! CHNEVIDE Alt det andet 2 13-10-2010 15:40
Hold da op Nusli Dit og Dat 8 02-06-2009 08:12
A-hold, - og så er der os andre......... Odenseaneren Politik og Samfund 2 09-05-2009 00:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension