K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2007, 17:49   #1
mimmi
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2006
Indlæg: 13
Styrke: 18
mimmi er ny på vejen
Ny Konklusion

Så kom der nyt, min sagsbehandler vuderer at jeg har en teoretisk arbejdsevne, som imidlertid ikke kan udnyttes????????? øhhh, hvad stille jeg op med det?
Hun vil så søge en social pension§ 18? er det godt eller skidt, jeg har opgivet at finde hovde og hale i det hele....HJÆLP
Hilsen mimmi :|
mimmi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2007, 21:02   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Ny Konklusion

hej mimmi...det vil sige at du nok skal i en form for afklaring det kan være en arbejdsprøvning eller en lægeundersøgelse tror jeg ...paragraf 18 vil sige at kommunen skal søge nye og flere oplysninger inden de afgør om du skal have pension...håber det bedste for dig...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2007, 23:02   #3
mulle
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2006
Indlæg: 51
Styrke: 19
mulle er ny på vejen
RE: Ny Konklusion

da min socialrådgiver sagde hun ville indstille mig til pension , indhentede hun papire fra læge, sygehus og det var det , den gik lige igennem
var også efter § 18 mener jeg
mulle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2007, 18:08   #4
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 48
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
RE: Ny Konklusion

En § 18 er så vidt jeg ved uden arbejdsprøvning.

Amik
amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2007, 18:35   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Ny Konklusion



§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen kan påbegynde en sag eller træffe afgørelse om tilkendelse af førtidspension til en person, der ikke selv har rettet henvendelse herom.



§ 18. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om, at sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension, når det er dokumenteret eller det på grund af særlige forhold er helt åbenbart, at pågældendes arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revaliderings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger.


Det er forskellen på § 17 og 18.

Det er selvfølgelig altid bedre at blive indstillet efter en § 18 da din sagsbehandler så støtter op 110 % omkring dig, hvorimod at det efter §17 er dig selv der beder om at få behandlet din sag, det vil sige at kommunen ikke vil indhente flere oplysninger om dig end dem der allerede ligger i din sag, hvorimod der ved en §18 kan indhentes nye oplysninger,
det har ikke noget med arbejdsprøvning at gøre da man må formode at dem der bliver indstillet efter §18 har været igennem alt der er værd at prøve og man derfor ikke ser nogen muligheder for et fortsat arbejdsliv

Man høre altid at det er omsonst at søge ftp efter §17 selv , men jeg ved at der er flere her på siden der har fået en §17 igennem , så det kan lade sig gøre lige som der ikke er nogen garanti for at man får fordi det er en §18

Hvis man vælger at søge efter en §17 vil det altid være en god ide at sørger for at man selv får indhentet alle de oplysninger man kan få fat i.
Sådan at man har en veldokumenteret sag INDEN man søger efter §17
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulents konklusion Thomas1981 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 18-12-2011 15:00
konklusion hk12 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 08-08-2010 22:03
konklusion- kan nogen oversætte?gg Supercarla Dit og Dat 7 07-12-2009 12:47
Tvivl om konklusion i special lægeerklæring. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 11-06-2009 13:06
Klaus Hjorts konklusion af evalueringsrapport zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 31-07-2007 00:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension