K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-09-2009, 08:58   #1
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
lægekonsulentens svar

Min gamle tråd er druknet lidt i skemaer, og andre mærkelige ting, så jeg opretter lige en ny

Jeg har en diagnose der hedder HMS og jeg har på papir fra både egen læge, special læge, samt lægekonsulenten at jeg ingen rest arbejds evne har.

Alligevel vil kommunen slæbe mig igennem en virksomhedspraktik, selvom både de og jeg godt er klar over at det kan jeg ikke holde til. Jeg har så kontaktet min læge om det også for lige at have ham med på banen, men har så ikke fået svar fra ham endnu.

Min sagsbehandler har spurgt lægekonsulenten om han mente de kunne forlange en virksomhedspraktik, og det mener han åbenbart godt at de kan, på trods af at han samtidig mener jeg ingen rest arbejdsevne har det modsiger lidt hinanden.

Jeg har så bedt min sagsbehandler redegøre for i hvilke paragraffer der står at man skal igennem en virksomhedspraktik? og jeg har bedt hende om at jeg vil se lægekonsulentens svar på det med virksomhedspraktik, da jeg jo har anmodet om løbende aktindsigt. svaret jeg fik tilbage:

"Lægekonsulentens svar var mundtligt og vil indgå i opfølgningsplan for næste opfølgning i næste uge. "

Nu er mit spørgsmål så, må lægekonsulenten give en mundtlig besvarelse, eller kan jeg forlange den på skrift? jeg tror ikke min sagsbehandler over en dørtærskel, og jeg ved hun selv ville kunne finde på at brygge noget sammen. Kan jeg på nogen måde finde ud af hvad lægekonsulenten har sagt angående den virksomhedspraktik? kan man selv kontakte den lægekonsulent? for det lyder altså underligt at lægekonsulenten modsiger sig selv
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 10:11   #2
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Ja det lyder

noget rodet og febrilsk.

Hold hende fast i § om arbejdsprøvningen....lægekonsulentens svar....få det hele på skrift fra hende.

Når du så får opfølgning's planen i næste uge....så næste uge igen beder du om agtindsigt...så kan du nemlig se om det svar fra lægekonsulent stadig er i din sag's agter.

Er di i fagforening...hvis du er...så få dem på banen.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 10:15   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg ved ikke om du selv kan kontakte en lægekonsulent jeg ville nok afholde mig fra det

En arbejdsprøvning vil de jo have alle som en ud i om det så kræver at man køres afsted på båre med drop pose afsted skal man jo ...

Men jeg ville nu nok ved næste opfølgning bede om at få på skrift hvad lægekonsulenten har sagt ,sådan at hun ikke senere kan smutte uden om den ..
Du kunne også sende det til hende nu , jeg ville skrive noget til hende noget i stil med,...

Citat:
Det fremgår af mine papir at jeg skal i arbprøvning dette til trods for at alle mine lægepapir samt lægekonsulentens egne udtalelser siger at der ikke er mere resterhvervsevne , nu er det sådan at du har meddelt mig at lægekonsulenten mundtligt har sagt til dig at jeg godt kan klare en arbejdsprøvning ...

Dette er jeg ikke enig i , ej heller er mine andre læger.

Jeg er selv klart nervøs for hvad det kan betyde for mit helbred at jeg tvinges ud i en arbejds prøvning og jeg ønsker at have alle ting på plads i mine sag også så det kan dokumenteres hvem der siger hvad så derfor beder jeg dig om at skrive til mig at lægekonsulenten har udtalt til dig at jeg godt kan klare en arbejdsprøvning ..

Dette ønsker jeg af hensyn til evt senere klager over mit forværret helbred , det ville jo ikke være fair at det var dig jeg klagede over når det var lægekonsulenten der har besluttet at jeg skal i arbejds prøvning ..

Jeg ønsker også at få oplyst hvad lægekonsulent og kommune lægger til grund for denne beslutning om en arbejds prøvning og at jeg magter en sådan ..
Bare noget i den stil sådan at du har noget på skrift, og lyver hun ja så plejer de at trække følehornene til sig når det kommer til at man beder dem om på skrift at stå inde for hvad de siger ...

Men jeg vil også sige at en lægekonsulent sagtens kan sige at der ikke er noget resterhvervsevne og alligevel mene at der kan laves en arbejds prøvning bare lige for at være på den sikker side
  Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 10:16   #4
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
jamen problemet er at hun kun påstår hun har lægekonsulentens ord mundtligt, og det er det jeg er i tvivl om er tilladet.
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 10:23   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen det har Hejdien taget højde for - i starten af brevet står netop det med den mundtlige udmelding fra lægekonsulenten (som du ikke er enig i)..

Det er et virkelig godt bud på et brev, og hvis jeg var dig, så ville jeg straks sende det!!, hehe....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 10:25   #6
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
hejdien tusind tak det vil jeg prøve.

Tak for hjælpen

haha jamen den kom også først efter jeg havde trykket send til det første svar, du kan tro hun får den lige i nakken LOL

Hvad søren skulle man gøre uden jer herinde


Sidst redigeret af Stezu; 03-09-2009 kl. 14:08. Årsag: 2 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 11:41   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det er simpelthen guld værd, at man kan stå sammen og være fælles om en sag!!

Det er frygteligt når man sidder mutters alene og glor på papirene og ikke aner hvad man skal gøre, hvad reglerne er, hvad man lige kan skrive osv...

Her får man en masse tips og ideer, og føler sig ikke helt så alene....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 13:53   #8
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tije Se meddelelser
kan man selv kontakte den lægekonsulent? for det lyder altså underligt at lægekonsulenten modsiger sig selv
Hvis du skriver til lægekonsulenten er adressaten jo kommunen, og de besvarer henvendelsen da de er den øverste myndighed.

Lægekonsulenten besvarer ikke direkte på henvendelser fra dig.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 14:47   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Lægekonsulenter er ikke med til at vurdere noget som helst eller må ikke beslutte/afgøre en sag, de skal kun rådgive og oversætte det, som sagsbehandlere har brug for hjælp til.
Så hvis du får at vide, at du skal i virksomhedspraktik, så er det også sagsbehandleren, der har besluttet det - ikke lægekonsulenten. Det kan godt være, at lægekonsulenten har haft nogen foreslag, som sagsbehandleren kan sætte dig til i en virksomhedspraktik. Det kunne du spørge hende om. Som Benny siger, er kommunen den højeste myndighed i det her tilfælde. Lægekonsulenten er kun administrativ ansat til at hjælpe sagsbehandlerne.

Det er ellers meget normalt, at man kommer i arbejdsprøvning for at få vurderet éns arbejdsevne. Det er meget sjældent, at man ikke bliver sendt ud, så skal man virkelig være meget syg og det skal din egen læge/speciallæger skulle kunne udtale sig.
Jeg ved ikke lige hvad HMS betyder. Det jeg indtil nu kunne finde er hypermobilitet...?

Sidst redigeret af curls; 03-09-2009 kl. 14:51.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 15:53   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Man har KRAV på at få aktindsigt i de oplysninger, der ligger i sagen, som kan påvirke de afgørelser, der træffes.

Så jo, hvis lægekonsulentens udtalelser har indflydelse, så SKAL du have aktindsigt i det.

Hvis sagsbehandleren SELV beslutter at ignorere lægepapirer, så risikerer man jo at sætte helbredet på spil.

Og en sagsbehandler må IKKE lege læge.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulentens erklæring Jydepigen Alt det andet 33 22-08-2011 07:01
lægekonsulentens rolle Hejdien Skal kommuner ikke overholde loven? 12 07-08-2010 23:09
Lægekonsulentens rolle? Xeva Lægekonsulenternes Rolle 48 30-04-2009 10:06
Lægekonsulentens rolle THJ Lægekonsulenternes Rolle 5 28-09-2008 00:21
Lægekonsulentens rolle. phiselknast Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 31-12-2007 01:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension