K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2007, 20:08   #1
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Forlængelse af sygedagpenge/pension - et paragraf spørgsmål

Hej - jeg er i tvivl om jeg poster dette indlæg det rigtige sted, men nu prøver jeg.

Er i den situation at jeg til maj har været sygemeldt et år og kommunen indenfor den nærmeste fremtid skal afgøre om de vil indstille mig til førtidspension. Vil de ikke det, så er jeg i tvivl om hvad der sker, om mine sygedagpenge kan forlænges.

Ifølge loven om sygedagpenge paragraf 27 stykke 2 står der:
det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger

Mit spørgsmål går på sætningen: "andre afklarende foranstaltninger"
Kan det være lægehjælp, behandling, afklaring af sygdom?

Min sagsbehandler siger nej, andre afklarende foranstaltninger er ikke noget som helst der har med læger og behandlinger at gøre. Men jeg er i tvivl om han har ret?

VH, Mariepigen
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2007, 21:33   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Forlængelse af sygedagpenge/pension - et paragraf spørgsmål

Hej Mariepigen.

Jeg må indrømme at jeg melder lidt pas på den, men jeg kan fortælle hvad det var der gjaldt da jeg selv var i den situation.

Da jeg havde været på sygedagpenge i et år og man stadig ikke rigtigt havde klarhed over min sygdom kom jeg først på smerteklinik, og derefter på et reva center for at finde ud af hvor meget jeg kunne klare, dette var nok til at jeg beholdte mine sygedagpenge, de kan IKKE bare stoppe dine sygedagpenge, der skal være noget at sætte i stedet for, kun hvis de bestemmer sig for at du er rask kan de stoppe dine sygedagpenge, jeg syntes at du skal spørge din sagsbehandler om hvad de mener der skal ske til maj.

Desuden skal du være opmærksom på at kommunen hvis de stopper dine sygedagpenge skal begrunde hvorfor og hvad de mener det er du skal gøre for at blive selvforsørgende, samt at de skal give dig en ankevejledning ...

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 27-02-2007, 22:10   #3
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
RE: Forlængelse af sygedagpenge/pension - et paragraf spørgsmål

Tak for svaret. Jeg har spurgt sagsbehandleren hvad der skal ske, og planen er indtil videre at han vil indstille mig til førtidspension, problemet er bare hvad der sker hvis kommunen på visitationsmødet vælger ikke at indstille mig til førtidspension, eller at de indstiller mig men jeg får afslag. Jeg mener dog stadig at jeg venter på lægelig behandling, men det er nu ret uvidst om den behandling overhovedet vil/kan afklare mine arbejdsmuligheder.

Indtil videre er det heller ikke på tale at arbejdsprøve mig da det vil forværre min sygdom yderligere.

Så som jeg har forstået det på min sagsbehandler er det lidt knald eller fald, enten pension og ellers ryger jeg på kontanthjælp hvilket jeg jo for alt i verden vil undgå

VH, Mariepigen
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2007, 22:50   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Forlængelse af sygedagpenge/pension - et paragraf spørgsmål

Kan jeg godt forstå at du for alt i verden vil undgå , men det er nu heller ikke bare sådan at du bare ryger på kontanthjælp, det er sådan at de skal finde ud af hvad det er du kan hvis ikke de mener at du er syg nok til en førtidspension så er der jo mulighed for et fleksjob hvis de mener at du kan magte det.

og så længe de udreder dig er du så vidt jeg er ved berettiget til sygedagpenge, og husk også at de skal begrunde en stop af dine sygedagpenge.
Hvis det ender ud i feks fleksjob så kommer du ikke på kontanthjælp men på ledighedsydelse...

Det kan lyde som om du lider lidt af det samme syndrom som vi alle lider af en gang i mellem .. sådan lidt sortseer

Og tro mig det kan jeg godt forstå men mon ikke kommunen finder ud af noget inden du rammer grænse på det ene år, og jeg ved at jeg overhovdet ikke havde svært ved at få forlænget mine sygedagpenge da der stadig var udredning igang , og det tror jeg bestemt heller ikke du får problemer med, din sag er jo allerede godt i gang


Men det er en hård vente tid du er i gang med og man får mange bekymringer og en masse ubesvaret spørgsmål og så snart man får løst den ene ting så står den næste i køen klar, så lige nu er det ekstra vigtigt at du passer på dig selv
  Besvar med citat
Gammel 27-02-2007, 23:06   #5
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
RE: Forlængelse af sygedagpenge/pension - et paragraf spørgsmål

Tak for dit svar :-) Og ja man bliver hurtigt lidt sortseer. Dog går min bekymring mest på at min sagsbehandler ikke mener der er mulighed for at forlænge mine sygedagpenge, og jeg er ikke rask nok til fleksjob men muligvis heller ikke syg nok til førtidspension. Og ja, så kan jeg jo risikere at ende på kontanthjælp
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2007, 23:51   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Forlængelse af sygedagpenge/pension - et paragraf spørgsmål

Det er det berygtede sorte hul, men nu er det ikke altid en sagsbehandler har ret, og lidt usmageligt at sige det til dig syntes jeg ...

Hun skal beslutte hvorvidt hun indstiller dig og dermed skal hun stoppe, hendes spekulationer bør hun ikke ligge over på dig

Jeg ved faktisk slet ikke hvor mange der ender i det hul, men jeg har endnu ikke hørt om nogen, jeg høre nogen gange om nogen der kender nogen der engang kendte nogen , men sådan er det jo altid

Så indtil videre så op med humøret og prøv at tage en dag af gangen, ellers ender du med en masse andre dårligdomme oveni og en svækket modstandskraft...

Og stadig skal du huske at stop af sygedagpenge kan ankes så andre og frisker øjne end din kommune kan se på sagen
  Besvar med citat
Gammel 28-02-2007, 12:35   #7
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
RE: Forlængelse af sygedagpenge/pension - et paragraf spørgsmål

Hejden - jeg kan slet ikke forstå du nævner at du aldrig har hørt om nogen der er røget i det hul, altså kontanthjælpshullet pga. sygdom. Jeg kender da personligt nogen der er røget i, og har en ide om at det forekommer jævnligt.

Men tak for din opbakning :-)
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2007, 12:47   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Forlængelse af sygedagpenge/pension - et paragraf spørgsmål

hej Mariepigen her er en tråd om det sorte hul...jeg er selv bange for det sorte hul af H til...men lad os fortsætte debatten om det...og kom med dine erfaringer.


http://kortlink.dk/3pv2




Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2007, 13:12   #9
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
RE: Forlængelse af sygedagpenge/pension - et paragraf spørgsmål

Stella, tak for dit svar. Læser den debat du henviser til lidt senere. Jeg er jo selv bange for det sorte hul, og har svært ved at hitte rundt i reglerne om fleksydelse og ledighedsydelse. Måske du ved hvor jeg kan finde mere om de to ydelser?

VH, Mariepigen
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2007, 13:15   #10
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
RE: Forlængelse af sygedagpenge/pension - et paragraf spørgsmål

Hov nej, det var vist noget skrammel jeg fik skrevet. Fleksydelse er jo til folk over 60 år ikke?
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension efter paragraf 17 X 18 FibroMcs At søge førtidspension 20 20-01-2013 02:01
Spørgsmål vedr forlængelse af sygedagpenge Mørkøv Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 19-07-2012 19:28
forlængelse af sygedagpenge kao1205 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 17-11-2011 18:26
Forlængelse af sygedagpenge - et generelt spørgsmål? nilla Alt det andet 12 07-11-2010 11:31
Tid og spørgsmål om paragraf 17. S_Phoenix Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 03-09-2010 09:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension