K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-08-2009, 19:57   #1
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Aktiviteter for pensionister

Hej ja så er hun her igen

Jeg kunne godt tænke mig og vide, hvor dælen man finder, "alle" de der godt dagstilbud til pensionister?

Jeg kan virkelig ikke finde noget jeg kan 'gå til' om dagen ( uden det koster en formue, selvfølgelig)

Synes alle mulige siger, at der er sååå maaaange tilbud til pensionister...
Jeg kan bare ikke finde en eneste ( Udover banko med en flok på¨100...- Det er nok ikke liiige hjem, unger og familie der bliver talt)

Hvor finder jeg nogle dagstilbud?

Jeg bliver snart sindssyg af og gå alene herhjemme dag ud og dag ind...

Føler lidt jeg lever på manden. Jeg er som en igle når han kommer hjem. Suger mig fast for og få noget socialt samvær og bare liiiidt nyt...

Savner virkelig noget jeg kan se frem til så jeg ikke vågner til den samme dag hver dag!
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2009, 20:32   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Supercarla nu ved jeg ikke hvor du bor henne men har du tænkt på evt at gå ned på det lokale plejehjem og se om de har brug for nogen frivillige eller en røde kors butik noget i den stil ...

Og ellers er der jo aof har du tjekket dem http://www.aof.dk/kurser/

denne side kan du søge på i hele landet , det må da være muligt at finde noget der er til at betale sig fra ...

jeg fandt noget Feng Shui he he var det noget .. det kostede 100 kr for en dag i ugen en hverdag .. hvorimod det var noget dyre hvis det skulle være weekend og to dage .. (der var lidt rabat for pensionister) igen ved jeg jo ikke lige hvad der ligger i nærheden af dig , men måske værd at undersøge det ...
  Besvar med citat
Gammel 24-08-2009, 21:25   #3
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
I "min" kommune har vi en syndhedscafe hvor der er rigtig mange tilbud lige fra foredrag til line dance, mange af tingene er gratis men der kan vælre noget som koster lidt. hos os hedder den Cafe Kram, men prøv at søge på sundheds cafe i dit område, der er også mulighed for frivillig arbejde.
Cafe Kram
Held og lykke
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2009, 21:56   #4
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej superkarla.

Nu ved jeg ikke lige hvor gammel du er.
I de fleste kommuner findes der aktivitetcenter, et sted for folk der er gået på efterløn, pension m.m. Her foregår der en del forskellige ting bl.a udflugter,rejser, foredrag, gymnastik og en del andre ting.
Du kan også kontakte ældresagen, for at høre om de har noget for dig i eller omkring hvor du bor.
I min by er der flere forskellige muligheder.
De annoceres i vores lokale avis, f.eks. Vandregruppen mødes p.pladsen kl 12 Tirsdag, der er også andre grupper.
Det var hvad jeg lige kunne komme i tanke om + de andre forslag der er kommet.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2009, 22:09   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du kan også altid ringe op på pensionskontoret og spørge dig frem. Somregl har man en sagsbehandler der ved lidt om byen og de aktiviter byen kan byde på, enten gratis eller til en billig penge...

Vi har et stort ældrecenter, men jeg er blevet fortalt at det kun er for folkepensionister og efterlønnere - så jeg må ikke være med som førtidspensionist.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2009, 22:16   #6
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Du kan også altid ringe op på pensionskontoret og spørge dig frem. Somregl har man en sagsbehandler der ved lidt om byen og de aktiviter byen kan byde på, enten gratis eller til en billig penge...

Vi har et stort ældrecenter, men jeg er blevet fortalt at det kun er for folkepensionister og efterlønnere - så jeg må ikke være med som førtidspensionist.

Du er velkommen i Cafe Kram på Frederiksberg, du kan se linket længere oppe om der er noget for dig.
Også hvis du har lyst til at bruge et par timer som frivillig, så ringer du bare til lederen.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2009, 22:33   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen tak for invitationen Helle, den vil jeg da tage til efterretning
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2009, 22:44   #8
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 16
Trine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Supercarla Se meddelelser
Hej ja så er hun her igen

Jeg kunne godt tænke mig og vide, hvor dælen man finder, "alle" de der godt dagstilbud til pensionister?

Jeg kan virkelig ikke finde noget jeg kan 'gå til' om dagen ( uden det koster en formue, selvfølgelig)

Synes alle mulige siger, at der er sååå maaaange tilbud til pensionister...
Jeg kan bare ikke finde en eneste ( Udover banko med en flok på¨100...- Det er nok ikke liiige hjem, unger og familie der bliver talt)

Hvor finder jeg nogle dagstilbud?

Jeg bliver snart sindssyg af og gå alene herhjemme dag ud og dag ind...

Føler lidt jeg lever på manden. Jeg er som en igle når han kommer hjem. Suger mig fast for og få noget socialt samvær og bare liiiidt nyt...

Savner virkelig noget jeg kan se frem til så jeg ikke vågner til den samme dag hver dag!
Du bringer et meget vigtigt emne på banen.

Vi er nemlig oversete som førtidspensionister i relation til kommunens aktivitetstilbud.

I min kommune har jeg kæmpet en lang og træg kamp for at få synliggjort, at kommunens aktivitetstilbud OGSÅ er for førtidspensionister - det havde man af uvisse grunde glemt at oplyse om på eks. kommunens hjemmeide!

Men for at gøre det kort, så er det altså sådan i min kommune at ALLE aktivitetscentrenes tilbud er for ALLE borgere over 60 år OG førtidpensionister.

Så tjek efter om det ikke også gælder i din kommune.
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2009, 23:07   #9
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Du kan altid blive besøgsven, eller hvad med at deltage i et kirkekor.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2009, 09:26   #10
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
IIIIh nu havde jeg jo helt glemt og lure- men tak for alle de svar!

Jeg vil prøve og spørge på mit pensionskontor:-)

Skal derover ii dag, så vender stærkt tilbage
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor kan vi spare, aktiviteter og andre rabatter for mennesker på FP Nøgne tær Politik og Samfund 23 03-01-2014 08:29
Når man ikke kan holde til aktiviteter af fysisk art Jutta1502 Dit og Dat 12 04-01-2012 15:10
Nordjysk socialchef boltrer sig i KMD-aktiviteter buster Politik og Samfund 0 27-09-2010 00:09
Køb af hus for pensionister martinper Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 17-07-2009 01:06
sygedagpenge pensionister MORFI Dit og Dat 1 28-10-2008 23:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension