K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-08-2009, 13:31   #1
Lau
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2007
Indlæg: 47
Styrke: 17
Lau er ny på vejen
Leder i Jyllands Posten / Førtidspension

Så er vi i vælten IGEN!

Det er desværre vore udenlandske "gæster" der efter min mening vil medvirke til at førtidspension med garanti IKKE vil eksistere i DK inden for en overskuelig årrække! Det samme skete for iværksætterydelsen da den forsvandt: Nogle kreative og smarte pizzabagere og andet udenlandsk godtfolk medvirkede til at den blev afskaffet.

Men læs selv JP's mening her:

http://jp.dk/opinion/leder/article1783683.ece

Hmmm... 241.300 personer på FTP? Er det virkelig rigtig?

Hvilket samfund kan egentlig holde til det i længden?

Lau
Lau er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2009, 13:47   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis folk ikke skulle kunne få FTP, skulle de så bare dø af sult. Den leder er da helt ude i hampen
masser af folk snyder, og dem må de offentlig myndighed da godt tage med det samme.
både udenlandsk herkomst og dansker. Dansker laver også masser af sort arbejde.

ja landet har ikke råd til pensioner til alle, for hele europa bliver fattigere.
men at sige det er dem med sygedom som har skylden, er da helt galt.
der er jo helt andre faktor som spiller ind
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2009, 13:48   #3
Larscity
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2009
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 34
Styrke: 15
Larscity er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lau Se meddelelser
Så er vi i vælten IGEN!

Det er desværre vore udenlandske "gæster" der efter min mening vil medvirke til at førtidspension med garanti IKKE vil eksistere i DK inden for en overskuelig årrække! Det samme skete for iværksætterydelsen da den forsvandt: Nogle kreative og smarte pizzabagere og andet udenlandsk godtfolk medvirkede til at den blev afskaffet.

Men læs selv JP's mening her:

http://jp.dk/opinion/leder/article1783683.ece

Hmmm... 241.300 personer på FTP? Er det virkelig rigtig?

Hvilket samfund kan egentlig holde til det i længden?

Lau
Debatten der køre i øjeblikket bla. ang. førtidspension, viser at dem der skriver eller udtaler sig om emnet, ikke ved hvad de taler om.
Det har aldrig været svære at være 100 % uarbejdsdygtigt og alvorlig syg, og så alligevel ikke kunne få, sygedagpenge eller pension.
De skulle tale med folk der prøver at få det.

Men jeg kan godt se, det er nemmer at sige, at vi er 241,300 personer, der ikke gider at lave noget som helst, og kun ligger samfundet til last.


TAK FOR KAFFE, sådan nogen tumper, og bedre vidende folk.
Det er ligesom finanskrisen , hvordan kunne den ske med alle de kloge folk der er.
Larscity er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2009, 13:50   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg fatter ikke den hetz. Det er trods alt så få, der snyder, at det er URIMELIGT, hvis man vil ændre ordningen, som rammer flertallet.

Der findes i forvejen så meget kontrol, som kan gøre det muligt at "fange" snyderne.

Mht. de 241.000, så er de fleste på ordningen FØR 2003, hvor der var forskellige pensionstyper, og ingen fleksjob-mulighed. Mange af disse har en rest-arbejdsevne (som fleksjobbere), og må gerne arbejde for at supplere pensionen.

Der er jo i forvejen over 20.000 fleksere, som IKKE kan få arbejde, og noget skal folk jo leve af - især hvis man har et hav af sygdomme og skavanker.

Og syge har et hav af udgifter til behandling oveni, som ordinært arbejdsløse ikke har.

Som arbejdsmarkedskommissionens rapport - lavet af SFI - også siger, så er antallet af tilkendelser pr. år også faldet fra 17.000 pr. år til 12.000.

Så hetzen burde rettes mod arbejdsgivere, som nedslider personalet og ender med nedsat arbejdsevne og mod de arbejdsgivere, som ikke ansætter folk med nedsat arbejdsevne.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2009, 18:19   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Se her, hvor meget man må arbejde på den gamle ordning UDEN modregning i pensionen.

Så det ville være fedt, hvis journalisterne undersøgte, hvilken pensionsordning folk hører under, inden de lader sig rive med af hetzen.

Citat:
Fx må du efter de gamle regler tjene helt op til 237.000 kr. årligt før grundbeløbet gradvist bliver mindre.
http://www.ijobnu.dk/sw13830.asp

Dengang var det i stedet for fleksjob.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2009, 18:46   #6
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Dem der har så fandens ondt i røven - pardon my french - over at folk kommer på førtidspension,i fleksjob osv. skulle prøve at være i vores - os der er syge, sidder fast i systemet osv - sko! Så kunne det måske være de havde en anden og lidt mere nuanceret opfattelse end den ensrettethed de lægger for dagen.

Undskyld mig, men jeg er ved at brække mig når jeg læser sådan noget som den leder i JP. Det er SÅ nemt at blabre løs om ting man faktisk ikke har en skid forstand på. Føj siger jeg bare.

Ja, jeg er harm lige nu. Måske skulle vi her på K10 gå i fælles front og fortælle, at så skide sjovt er det altså heller ikke at blive syg i dagens Danmark og få sit liv skaltet og vraltet af det offentlige system, blive mistænkeliggjort, leve i angst for at miste sit eksistensgrundlag fordi kommunen ikke overholder sine forpligtelser osv. Det jo ikke for sjov vi er endt her hvor vi er endt, hvis vi kunne arbejde 37 om ugen og forsøge os selv, så havde vi jo nok gjort det.

Dem der tror vi nasser på systemet kan godt tro om igen... man bliver ikke i det her system med risiko for at få ødelagt sin økonomi og blive mere syg med mindre man ikke har andre udveje.

H. - der lige undskylder for at lukke sin vrede galde ud.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2009, 19:47   #7
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej

Jeg tror vedkommende der har skrevet lederen i J.P. ikke kender til, hvad det vil sige at være syg, have mistet arbejder m.m. på grund af ventetider.
Ikke kender til, hvordan man som syg skal rende fra det ene til det andet, at der sættes ? til om det nu er rigtig man er syg.
Det at miste ens eksistensgrundlag.
At blive afhængig af smertestillende, for at kunne holde sig oprejst, kan klare dagen.
At det evt. kan komme til, at ramme en selv, for man behøver ikke selv at være skyld i den situation, man er kommet i.
Sådan kunne jeg blive ved. Men jeg tror desværre man selv skal have prøvet det, før end man kan udtale sig om det. ( Desværre eksisterer janteloven stadigvæk ).
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2009, 22:07   #8
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg sidder bare og tænker, hvis folk ikke har andet at bruge tiden
til, end at rakke andre ned, så må det være trist, jeg har efterhånden
set mange negative skriverier om førtidspensionister, at jeg snart er
ligeglad, nogle mennesker kan man bare ikke lave om på.
Jeg har også ofte hørt, at kontanthjælpsmodtagere ikke laver noget,
nu er jeg ikke kontanthjælpsmodtager, men har mødt en del, da jeg var
i arbejdsprøvning, og det var min opfattelse, at de konstant var blevet
aktiveret, at nogle syge så går rundt i det forkerte system er en helt
anden sag, men der vil altid være fordømmelse, om man så er det ene eller
det andet, ja om så man var direktør.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2009, 10:48   #9
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Øv nu igen?!
Det er sådanne artikler der er med til, at vi bliver set ned på desværre... Og tonen er ikke blevet mildere! Så skal vi igen dukke hovedet fordi nogle snylter på systemet og andre lader en enlig svale blive til en hønsegård...
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2009, 13:18   #10
Lau
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2007
Indlæg: 47
Styrke: 17
Lau er ny på vejen
Ja, og her ser vi den type der i disse år medvirker til at der efter min mening, og inden for en overskuelig årrække, IKKE længere vil eksistere FTP som vi kender det nu:

http://ekstrabladet.tv/nyheder/article1208299.ece

Han taler ikke engang dansk gudhjælpemig, ser rigtig meget rask ud, arbejder jo som parlamentsmedlem i Irak, konen er også på FTP, hvad fejler hun mon? Sprogvanskeligheder...??

Jeg forstår godt hvis nogle hårdtarbejdende og skattetryksbelastede danskere er småfornøjede over at skulle betale til den slags mennesker! Det er simpelthet svindel er det... og det går ud over alle "ærlige" og værdigt trængende danskere.

Lau
Lau er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nyt fra Jyllands Pesten... Multe Politik og Samfund 9 18-04-2012 11:59
Leder efter folk der er kommet "i klemme" mht førtidspension & samlevers indtægt mikt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 22-03-2011 20:50
Fejl i posten Trold Dit og Dat 9 02-08-2009 11:43
Jeg fik afslag med posten i dag- fleks DaisyBoo Din historie 24 16-02-2009 09:48
Førtidspension - hvornår fik i svar med posten Mariepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 16-07-2007 13:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension