K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2007, 01:01   #1
Trylledyr
Banned
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2007
Indlæg: 152
Styrke: 0
Trylledyr er ny på vejen
Kursus i kommunikation?

Hvis der er nogle, der undrer sig over, hvorfor sagerne tager så lang tid, kan en del af forklaringen måske findes her:

4 okt. 06 var jeg til møde med min sagsbehandler. Til mødet sagde hun, at jeg skulle undersøges af en socialmediciner. Ikke et ord om hvorfor, hvad det skulle bruges til, og hvad det skulle ende ud i. Derimod en lang forklaring om lægekonsulentens kompetencer…

Jeg skulle så bruge to måneder på at samle stumperne af mit liv op igen, fordi alt hvad jeg har arbejdet på at opnå igennem 4 år, lå i ruiner efter mødet.

4 dec. 06 skriver jeg en mail til sagsbehandler og udbeder mig endnu engang målsætning, perspektiv og lovgrundlag (skulle være givet d. 4 okt. 06). Hvad skal undersøgelsen bruges til, hvorfor skal den laves osv. osv. Intet svar overhovedet.

10 jan 07 sender jeg endnu en mail med samme spørgsmål – stadig intet svar fra sagsbehandler.

Så er der en, der foreslår, at jeg skriver til min borgmester. Det gør jeg så 29 jan. 07. Får svar 1 feb. 07, at byrådet ikke behandler enkelsager. Mit brev er overgivet til chefen for arbejdsmarkedsafdelingen.

8 feb. 07 får jeg brev fra chefen for arbejdsmarkedsafdelingen. Her forklarer han, at undersøgelsen skal bruges til at vurdere arbejdsevnen.

15 feb. 07 skriver jeg igen til sagsbehandleren med nøjagtig de samme krav som i okt. 06, skruer denne gang bissen på.

17 feb. 07 kom der så endelig svar fra sagsbehandleren. Målsætning er i orden, lovgrundlaget er der, men perspektivet mangler stadig….altså, hvad skal der efterfølgende ske.

I dag d.19 feb. 07 har jeg igen skrevet til sagsbehandler for at få en forklaring. Forlangt at der svares pr. mail, hvis jeg skal kunne nå at læse og forholde mig til det inden undersøgelsen d. 22 feb.

Jeg har i mellemtiden skrevet til den psykiater, der skal foretage undersøgelsen og spurgt ind til, hvad der skal foregå. I alt 6 spørgsmål.

At opsummere svartider:

Borgmesterens standardsvar kom i løbet af 3 dage.
Chefen for arbejdsmarkedsafdelingen kunne løse opgaven tilfredsstillende på 8 dage.
Den psykiater, der skal undersøge mig, svarede fyldestgørende i løbet af 1 døgn.
Sagsbehandleren har efter ca. 4 måneder stadig ikke sendt et brugbart svar.

Derfor trækker sagerne i langdrag.
Måske man skulle foreslå, at sagsbehandlere kom på kursus i kommunikation. Indgår det ikke som et led i uddannelsen?

Pas godt på jer selv
Knus
Trylledyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunikation med sagsbeh. sejleren Alt det andet 7 24-01-2013 21:32
Bedre kommunikation til borgere, der klager til os Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 17-06-2011 10:50
Helsingør Jobcenter henter hjælp til kommunikation hos borgerne buster Politik og Samfund 0 15-02-2011 21:11
Regeringen vil skjule spindoktorers kommunikation gunvor Politik og Samfund 0 24-01-2011 10:56
kommunikation: svækker politikernes indflydelse buster Politik og Samfund 0 11-11-2010 17:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension