K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2007, 21:48   #1
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
Ny her, spg om partshørring.

Hejsa
Jeg er ny her - hurra for dette fora, har fået mange nyttige oplysninger.

Lige et spg. findes der ikke et link som hedder "nye indlæg siden sidst"?

Nå jeg er 33 år gammel, har siden 1.marts 2003 været i flexjob, først på 18,5 time, 1.jan 2006 nedsat til 12,5 time. Men pga fraværd pga. min sygdom (crohn) har det desværre alligevel ikke kunne hænge sammen, selvom jeg ellers har haft en forstående arbejdsplads som altid har støttet op omkring mig, men er nu efter 6½år varslet fyrring - desværre

Jeg har så "selv søgt" førtidspenssion, efter råd fra sagsbehandler. Jeg henvendte mig i slutningen af dec 06 og han ville at alt var klart til den ny kommune - Jan 07, og det blev det - wooow!!
Han skriver i arbejdsevnevuderingen "..........synes der ikke at være de stor chancer for, at xxxxxxx på nogen anden måde igen vil være i stand til at blive selvforsørgende, der må derfor indstilles til førtidspension".

Mit hospital/læge bakker op i en "erklæring".

-----------

Nå som kom vi over i den nye kommune, og jeg anede ikke hvor jeg skulle henvende mig/forhøre mig om "sagen" - men så fik jeg et brev om samtale med NY sagsbehandler angående opfyldning af flexjob, hvor jeg måtte gøre hende opmærksom på "førtidspensionsagen". Hun sagde så, at den havde hun set, bemærket at der fra komunens side var "indstillet til førtidspension".

Vi aftalte møde den 14/2, men med forbehold da det praktisk talt er umuligt for mig at gå uden for en dør! Jeg måtte da også aflyse, ville ellers gerne hun fik ansigt på mig, men blev telefonisk oplyst om at min sag ville komme for samråd den 22.2 og jeg modtog så i går "alle papirer til høringen af min sag" og et brev og det er til dette jeg søger forklaring af.

Der står i brevet:

"jeg har nu indstillet til samrådet at vurdere om din sag skal overgå til behandling efter reglerne om førtidspension, jf §18 i lov om social pension. Din sag vil blive behandlet på samrådets møde den 22.2.07"

Og

"Hvis samrådet beslutter at sagen skal overgå til behandling efter pensionslovens regler, vil man samtidig vurdere, om der er grundlag for at tilkende førtidspension efter pensionslovens §16, jf § 20, stk 1."
--------

Så forsættes at jeg har mulighed for at udtale mig før der træffes afgørelse, der er afsat 10-15 min. At jeg ikke har mulighed for at overvære afgørelsen.
-----------

"du vil efter samrådets møde modtage afgørelsen skriftligt i løbet af en uge".


Så er spg, hvad betyder overstående? - betyder det at der bliver endeligt besluttet om jeg får tilkendt førtidspenssion den 22.2.07, eller? Bliver forvirret af samråd og "overgå til behandling".

Og så har jeg ret svært ved at min nye sagsbehandler ikke aner hvem jeg er eller hvad jeg står for - vil hun så som min gamle sagsbehandler tale min sag? Jeg vil pga min sygdom have minimal mulighed for at møde op til partshøring eller møde hende før.
Vil det mon have en endnu negativ indflydels på afgørelsen?

Der er ikke mange papirer i min sag, men synes dog de er konkrete og beskrivende, og der er læges og tidligere sagsbehandlers opbakning.

Vh Rikke
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2007, 22:03   #2
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
RE: Ny her, spg om partshørring.

Så fandt jeg "nye indlæg via forsiden ;-)
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2007, 22:34   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: Ny her, spg om partshørring.

Hej Rikke H

Sådan som jeg læser det....så vil de først beslutte at din sag skal behandles som en førtidspensionssag og derefter beslutte om du opfylder kravene for sådan en....

Så jeg er næsten sikker på at de vil beslutte det hele på det møde den 22-2....så du får svaret en uge senere om du har fået tilkendt pensionen...

Da det er efter §18....Ja så er det din sagsbehandler der indstiller dig....og ikke dig selv som søger den...og det vil sige at de har alle de papirer som de har brug for...

Det skal du så være glad for....da det er sjældent at en førtidspension som man selv søger går igennem....når det er din sagsbehandler der indstiller dig....ja så plejer det som regel at gå igennem...

Inden du bliver for glad...så husk lige at det ikke er 100 % sikkert at den går igennem...da det er set før at sagsbehandler har indstillet og den bagefter er blevet afvist...(jeg er en lyseslukker...ved det godt...sorry)
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2007, 00:24   #4
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
RE: Ny her, spg om partshørring.

Tak for svar, så læser du det samme som mig:-) Blev dog i tvivl pga formuleringen. Og ikke mindst fordi det er gået så hurtigt, ikke noget som jeg har oplevet er sædvanligt :-)

- og du skal ikke være bange for at være lyseslukker, jeg er jo forberedt på at det kan blive et afslag, men så må jeg jo tage det derfra til den tid :-)

Jeg blev faktisk også i tvivl om "hvordan" der var blevet søgt, for jeg rettede henvendelse til sagsbehandler og der står som indledning på papirerne til sagen..... "xxxxxxxx har rettet henvendelse til forvaltningen for at søge førtidspension, da hun desværre ikke magter at passe sit flexjob".



Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2007, 00:36   #5
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
RE: Ny her, spg om partshørring.

Tillægs spg:
Nogle som har erfaringer med ny sagsbehandler som ikke kender en midt i ansøgning/afgørelse?

Og nogle som har gode/dårlige erfaringer ved ikke at være mødt op til partshøringen, og er det kotüme at møde op eller er der flere herinde som ikke er mødt op?
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2007, 15:48   #6
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
RE: Ny her, spg om partshørring.

Så har jeg "endelig" fået fat i sagsbehandleren, for at få nogle af overstående spørgsmål besvaret.

Min nye sagsbehandler skal ingengang med til mødet, og så er det jo hip som hap om hun "kender mig", "rådet" gør ikke.

Hun sagde at det var yderst sjældent at folk mødte op til partshøringen, men at hun jo ikke kunne fortælle om det lige i min sag kunne have betydning - selvom hun indikerede min sag var oplagt.

Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2007, 17:04   #7
mulle
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2006
Indlæg: 51
Styrke: 19
mulle er ny på vejen
RE: Ny her, spg om partshørring.

krydser for dig

har osse selv fået ftp pga tildels crohn
mulle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2007, 18:11   #8
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
RE: Ny her, spg om partshørring.

Hej Mulle

1000 tak for de krysede fingre, det har jeg brug for :-)

Det er bare noget øv, man først får svar efter en lille uges tid, laaaang tid at vente
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2007, 23:02   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: Ny her, spg om partshørring.

Du kan ringe op til din sagsbehandler og få at vide om den er gået igennem...det plejer man da at kunne....så det kan du prøve...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2007, 23:19   #10
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
RE: Ny her, spg om partshørring.

Hej webmaster

Tak for svar.

Det har jeg også tænkt mig at prøve, men sagsbehandleren sagde i dag til mig da jeg netop spurte om jeg kunne ringe til hende i morgen, at hun ikke vidste om hun havde svar i morgen, da der var nogle fremgangsmåder de skulle igennem, og at hun heller ikke vidste hvor sent mødet lå? Og derfor nok først have svar til mig i starten af næste uge...hmmmm
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp, hurtig til partshørring AnnetteH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 29-01-2008 18:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension