K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2007, 20:55   #1
optimisme
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2007
Indlæg: 6
Styrke: 0
optimisme er ny på vejen
Min ansøgning om FP og nye oplysninger

Er der nogen af jer der ved hvordan kommunen forholder sig til det at inddrage nye lægelige oplysninger i en sag hvor jeg selv har ansøgt om FP. Som jeg ser sker denne sag kun på grundlagt af aktuelt dokumentation, men i min sag er der nye psykiatriske oplysninger, som jeg er meget interesseret i at få inddraget.

Jeg har sagt ja tak til at udtale mig og har flere gode personer som har tilbudt deres hjælp.

Kan jeg både have en partsrepræsentant og en bisidder. Jeg er i tvivl om hvad jeg skal vælge, da jeg ikke er i stand til at tale min egen sag uden at komme til at græde

Kærlige hilsner
optimisme er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2007, 22:42   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: Min ansøgning om FP og nye oplysninger

De er ikke forpligttiget til at tage de nye oplysninger med....men når det er sagt....så er der mange kommuner der vælger at tage dem med...hvis der ligger nye oplysninger der yderlig kan oplyse din sag...

Har du selv papirerne kan du jo altid gå op med dem og få dem vedlagt din sag....

Det at det er på forliggende grundlag....betyder egentlig bare at kommunen ikke selv vil tage skridt til at indhente flere oplysninger til din sag.....men der står intet om at du ikke selv kan indhente dem og vedlægge dem til din sag...

Så har du selv de papirer du vil have med....så er det bare at gå op med dem og husk at få en kvittering for at du har afleveret dem....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2007, 02:36   #3
KM-Trekantsomraadet
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: bisidder / partsrepræsentant

Du spørger hvad du skal vælge af disse 2 repræsentanter, og jeg vil beskrive personernes juridiske baggrund.

En bisidder har ikke en egentlig taleret ved samtaler/møder. Han/hun kan støtte dig med at sørge for at de spørgsmål som du måtte have også bliver sagt og besvaret. Typisk giver sagsbehandler bisidder lov til også at deltage i debat, men man har ingen krav på det.

En partsrepræsentant repræsenterer klient, og her gælder det at sagsbehandler ikke har lov til at stille klient spørgsmål uden accept fra partsrepræsentanten. Igen kan man bøje reglerne og være åben for bredere dialog, men tilspidser en situation sig, kan partsrepræsentanten påkalde sig retten til at spørgsmål til klient skal stilles gennem vedkommende.

Husk at for at kunne tage en partsrepræsentant med til møde skal der foreligge en skriftlig fuldmagt fra din side.
  Besvar med citat
Gammel 20-02-2007, 11:29   #4
optimisme
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2007
Indlæg: 6
Styrke: 0
optimisme er ny på vejen
RE: Min ansøgning om FP og nye oplysninger

Tak for jeres gode svar. Dejligt at få de nuancer med.
optimisme er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2007, 00:36   #5
lionesse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2007
Indlæg: 38
Styrke: 18
lionesse er ny på vejen
RE: Min ansøgning om FP og nye oplysninger

Hej) Jeg vil gerne sprøge at da kommunen overvuderede 6 forskellige speciellægernes vudering af mine arbejdsevner til intet og nu jeg skal starte en ny FP sag med nye lægervuderinger,men hvad nytter det nye, hvis det 6 andre hjælp ikke?
De fortolker jo loven som det passer dem!Min advokat var også chokeret!
Kan de tvinge mig at tage psykomedicin, da jeg prøvede antidepressive,men kunne ikke tåle det og kun forværrede min tilstand?
De siger at hvis jeg ikke vil prøve det,så få jeg ikke FP!Jeg er ikke psyko, men blev det hvis jeg tage det piller!!!
HJÆLP!
Tak & hilsen
Angela
lionesse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2007, 09:05   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Min ansøgning om FP og nye oplysninger

lionesse jeg er ikke rigtig med

Har du søgt førtidspension og der fået afslag på den ? og har de ignoreret dine speciallæge erklæringer ?
Når de giver afslag så skal de jo give en begrundelse hvad er den ?

Og hvis du har fået afslag har du og din advokat så ikke anket afslaget ?

Om hvorvidt de kan tvinge dig til at tage nogen bestemte former for medicin skal jeg ikke kunne sige, så det vil jeg helst ikke udtale mig om der ville jeg lige hvis jeg var dig vente og se om ikke der skulle komme andre på der har mere forstand på det

Men jeg ved at alle behandlingsmuligheder skal være udtømte inden man giver folk ftp og hvis de mener at medicinen er en behandlingsmulighed så ved jeg ikke om de kan påråbe sig den og sige at alle behandlingsmuligheder ikke er udtømte, men det lyder da lidt speget alt sammen.

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sidder midt i ansøgning til parkeringsskilt og ansøgning til bil! hboegelund Alt det andet 5 10-11-2010 14:10
oplysninger fra g til psykologen ? c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 9 15-09-2010 23:29
Nye oplysninger Forsyg Alt det andet 4 29-03-2009 02:08
Oplysninger i sag ? LV. Alt det andet 1 22-11-2007 14:30
Rod i Ankestyrelsens oplysninger zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 17-11-2007 16:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension