K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2009, 13:49   #1
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Klagesag vs. afklaring

Jeg har søgt fp, men har fået afslag på påbegyndelse af fp sag. Det har jeg selvfølgelig klaget over og sagen ligger nu hos Beskæftigelsesankenævnet og holder sommerferie pt. kan jeg forestille mig.

Problemet er jo så som følger:
Kommunen giver afslag på fp, fordi de mener alle muligheder ikke er udtømt. De kan bare ikke lige pege på hvad de muligheder er. Det har de ikke kunnet i ca. et år nu.
Hver 3 måned er der opflg. samtale, hvor jeg bliver sat passiv i forhold til aktivering/nye tiltag, fordi de vil afvente afgørelse på min klage og fordi de mener jeg er for syg til aktivering.

Jeg mener, at de kan være ligeglade med at jeg klager og resultatet heraf, for de mener jo ikke jeg skal have fp. Derfor skal de bare komme igang med at finde mirakelkuren, det mener de sig jo tydeligvis istand til ifølge deres egen afgørelse/afslag.

Nu har jeg sendt en forespørgsel til B.ankenævn om sagsbehandlingstid.

Hvad mener I?

Jeg synes det endnu engang bare er at gøre grin med min situation og bare fastholde mig der hvor det stadig er muligt for kommunen at platte sig til deres uundværlige Statsrefusion.


Knus Frida, der endnu engang forbløffes af systemets uduelighed og evne til at bryde alle gældende lovgivninger
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 21:55   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvis du har søgt §17 på det foreliggende grundlag, kan kommunen IKKE afvise at påbegynde en sag.

Hvis det er alle andre pensionsansøgninger, så SKAL der i afslaget gøres meget nøje rede for, HVORDAN du kan blive selvforsørgende.

Der SKAL beskrives meget konkrete arbejdsopgaver, der kan gøre dig selvforsørgende... og det kan kommunen som regel aldrig beskrive, for det har kommunerne stort set aldrig undersøgt.

Husk at få aktindsigt hos beskæftigelsesankenævnet, da kommunerne "glemmer" vigtige papirer.

Du kan også komme med kommentarer der.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 11:35   #3
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Der er ikke beskrevet noget som helst. Hverken fra vis.team eller sociale nævn.
Jeg har selvfølgelig, som altid, fået aktindsigt og sendt mine egne kommentarer.
Men det ændrer jo ikke på det fact at kommunen efter DERES afslag bare har holdt mig passiv uden nogen form for opfølgning og stadig gør det. Nu under påskud af at de vil afvente b.nævnets afgørelse.

Det synes jeg jo er en selvmodsigende omgang B.S. De har taget en beslutning om at jeg ikke er berettiget til fp, så må de jo leve op til deres egen afgørelse og finde ud af hvad der så skal ske.

For jeg skal da ikke være på kontanthjælp resten af mit liv.

Og nu er der bare stille og roligt gået et år til af mit liv, hvor jeg er uafklaret og bliver holdt passiv pga. deres inkompetente sagsbehandling.

Det kan F. da ikke være rigtigt det skal blive ved sådan her.

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunerne fejler i hver 4. klagesag buster Politik og Samfund 28 21-09-2011 12:10
hjemvisning af klagesag ladybird Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 26-02-2011 13:45
Klagesag Suncil Dit og Dat 4 11-07-2010 00:08
Min klagesag ved Ankestyrelsen ang. EU-retten brøkpensionist Nyttigt at vide for Førtidspensionister 0 12-01-2010 15:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension