K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2007, 21:17   #1
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
Hvad har kommunen egentlig forstillet sig ?? ?

I dec. 2005 løftede jeg forkert, hvilket resulterede i et rygtraume, som gjorde mig ubevægelig i næsten 14 dage. Med start umiddelbart efter skaden har jeg fået (og får stadig) behandling hos kiropraktor, fysioterapeut, og massør, uden at dette dog har medført varig lindring af smerterne. Selvom jeg var tilbage på arbejde 3 uger efter ulykken, var jeg i de kommende 8 mdr. jævnligt tvunget til at sygemelde mig pga. rygproblemerne. En dag i sommers med hækkeklipperen medførte eksempelvis 2 dages sygemelding efterfølgende. Under hele forløbet var jeg jævnligt i kontakt med såvel min praktiserende læge, som kiropraktor, fysioterapeut og massør, i forsøg på at forebygge og lindre problemerne i forhold til arbejdet. I slutning af aug. 2006 blev jeg, i samråd med min læge, sygemeldt på ubestemt tid. På grund af sygefraværet blev jeg afskediget fra mit job som ejendomsfunktionær pr. 31.12.2006.

10 mdr. efter arbejdsulykken (oktober 2006) påbegyndte jeg et behandlingsforløb på Ringe Rygcenter. Undersøgelserne i forbindelse med dette behandlingsforløb afslørede, at jeg har pådraget mig en discussprolaps på niveau L5/S1. Om denne er et direkte resultat af arbejdsulykken i december 2005, eller en følge af, at jeg, fordi jeg siden ulykken har haft rygsmerter, har måttet kompensere på ikke hensigtsmæssige måder, når jeg har brugt ryggen på mit arbejde, ved jeg ikke. Jeg har afsluttet behandlingsforløbet på Ringe Rygcenter i januar 2007, uden at dette dog efter min mening har ændret noget i forhold til smerterne. Jeg tager forsat smertestillende medicin næsten hver dag. Odense kommune har d. 11.2.2007 meddelt, at de ikke vil sende mig i arbejdsprøvning, men ”raskmelde” mig med besked om at jeg skal melde mig ledig på AF.

Citat fra brev fra Ringe Rygcenter :
”Patienten er forsat sygemeldt. Herfra vurderes det, at patienten er rede til at starte på arbejde igen, evt. nedsat tid i indledende fase uden alt for store rygbelastninger.” Jeg havde en samtale med den fysioterapeut, der har forfattet dette citat, og fik her opfattelsen af, at det, han faktisk mente med ”rede til at starte på arbejde”, var arbejdsprøvning uden at han dog kunne skrive dette direkte. Den speciallæge, der henviste mig til Ringe Rygcenter, har også skriftligt givet udtryk for, at hans vurdering er, at det vil være ”en god idé med et flex-job”.

Arbejdsgivere, der kan acceptere, at jeg er på nedsat tid i den indledende fase, garantere at der tages skånehensyn, og evt. finde sig i, at jeg kan have brug for sygemelding, hvis ryggen alligevel bliver belastet forkert/for meget, hænger mig bekendt ikke på træerne. Specielt når jeg kun har en praktisk uddannelse (gartner). Efter min personlige mening bliver det meget svært, da ingen er klar over, hvordan ryggen tager en arbejdsuge på 37 timer, og derfor kan jeg måske være nødt til at stoppe efter 2 - 3 uger, og så sygemelde mig igen.

Jeg kan kun se to muligheder: 1) jeg kan lyve om min ryg til jobsamtalen, eller 2) fortælle sandheden om mine rygproblemer, at jeg ikke ved, om jeg kan klare en hel arbejdsuge på 37 timer, og at der skal tages skånehensyn til mig, for så med meget stor sandsynlighed at se jobbet gå til anden side.

Jeg har ikke lyst til at lyve til en jobsamtale, og jeg har meget svært ved at forstille mig en arbejdsgiver, der – uden at der stilles ham en eller anden form for garanti/kompensation - vil tage skånehensyn osv., hvis han ikke kan vide sig sikker på, at jeg så er i stand til at klare arbejdet. Landsforeningen af fleks- og skånejobbere (LAFS) og alle andre, jeg har talt med om problemet, siger det samme!

Derfor forstår jeg ikke kommunens beslutning. Hvad har kommunen egentlig forstillet sig ?? ?
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2007, 21:35   #2
kicac
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2006
Lokation: Brønderslev
Indlæg: 22
Styrke: 19
kicac er ny på vejen
RE: raskmeldning

Hej andi1975 har du spurgt i din fagforening, hvad de siger til den raskmeldning. hilsen kicac
kicac er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2007, 01:12   #3
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
RE: Hvad har kommunen egentlig forstillet sig ?? ?

Hej andi

Hvor hvem er din sagsbehandler? (Skal kontakte dig senest 8 uger efter første sygedag, altså før 1.november?
Hvad stårder i din resourceprofi? (Din sagsbehandler skal jo fra 1. samtale følge op på din resourceprofil)
Hvad har du på SKRIFT? ( de kan, mig bekendt, ikke stoppe dine dagpenge uden at give dig skriftlig besked senest 14 dage før dagpengene trues stoppet. Du skal have 8 (eller 14 ?) dage til at kommentere afgørelsen!)

Tag omgående!! kontakt til din fagforening, så du kan få aldeles, og omgående, kvalifiseret hjælp!

Kræv omgående agtindsigt! (Kopier den direkte her fra sittet: i menuen til venstre) dater den, skriv dit cpr.nr., underskriv den og send den til kommunens officielle adresse.
De skal da sende alt til dig inden for 10 dage MED en klagevejledning, som du omgående bør følge!

Var det på din arbejdsplad, du i december 2005, løftede forkert?
Hvis ja, så henven dig omgående til din læge og få denne til at indgive en arbejdsskades-anmeldelse! Med denne i hånden, kan kommunen, mig bekendt, ikke afgøre noget som helst, i det du da stadig har løbende sager kørende.

Med dette får du aldeles travlt allerede NU!
Hellere en ombæring mere end mindre!!

Hvad siger fagforeningen i øvrigt til din opsigelse??

Jeg ved jo ikke om du allerede har chek på alt dette, det er kun mit bud til dig, udfra det som jeg ser af dit inlæg og udfra mine nyerhvervede erfaringer.

Kommunen forestiller sig alt og intet, indtil du selv reagerer :@

Jeg håber du får flere svar her, for jeg er selv ny på vejen

Mvh
majs

majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2007, 01:21   #4
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
RE: Hvad har kommunen egentlig forstillet sig ?? ?

PS

genem et andet inlæg her på siden, vil jeg lige tilføje at du nok også skal være opmærksom på reglerne om partshøring, hvor kommunen (frit husket) skal give dig mulighed for at udtale dig/give indsigelse, hvis en afgørelse går imod dig.

mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2007, 15:32   #5
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
RE: Hvad har kommunen egentlig forstillet sig ?? ?

Min sagbehandler hedder Lene Langkilde Nielsen, hun har snakket med mig vejr 8 ugen.

Har fået en klagevejledning, som jeg VIL bruge sammen med min fagforening.

Det var en arbejdesulykke, som er godkendt.

Var det på din arbejdsplad, du i december 2005, løftede forkert?
Hvis ja, så henven dig omgående til din læge og få denne til at indgive en arbejdsskades-anmeldelse! Med denne i hånden, kan kommunen, mig bekendt, ikke afgøre noget som helst, i det du da stadig har løbende sager kørende.

Har du et link ?? ?
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2007, 23:50   #6
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
RE: Hvad har kommunen egentlig forstillet sig ?? ?

Hej andi

nej, jeg har ikke et direkte link, men kun ud fra min nuværende erfaring og de paragraffer jeg har læst.
Prøv om du kan finde noget, gennem min tråd: Viden vi alle har> direkte Link til love m.m.
Du må kunne finde det ad den vej.

Måske har andre her et direkte link?

mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2007, 15:59   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
RE: RE. Hvad har kommunen egentlg forestillet sig?

Kære andi1975
Hermed endnu et råd i rækken. Kan du så øjeblikkelig og absolut med det samme og jeg mener i dette sekundt tage kontakt med din fagforening eller andre kompetente mennesker som majs råder dig til.
Du må ikke være alene om dette. Godt at du nævner at din rygskade er godtkendt som arbejdsskade.

Hvis der findes en klokkeklar diagnose via en MR-scanning at du har pådraget dig en discus-prolaps så håber jeg du er dig fuldstændig bevidst om hvilken ALVORLIG situation du KAN komme i senere i dit liv. Så pas nu på dig selv.

Din prolaps sidder ikke det værste sted efter min erfaring men en evt. operation er noget af det sidste lægerne tyr til, hvis ikke du har direkte nervetryk med udfald, blæreproblemer osv.
Hvis dine smerter bliver ved skal du igennem et langvarigt såkaldt "konservativt" behandlingsforløb. Først her begynder man at overveje en operation.

Glem ikke at du kan få 15 discus-prolapser, hvis ikke du passer på dig selv.

I Danmark bruger vi en såkaldt "åben" operation hvor man lukker dig op som enhver anden operation.
I Tyskland har man stor succes med endoskopisk operation uden at skære i dig som normalt. www.alpha-spine.dk
Har du spørgsmål desangående kan du spørge Bettina og Detlef på [email protected] som har prøvet denne form for operation.
Ref Familiejournalen nr 31- 31 juli 2006.

Iøvrigt kan jeg VARMT anbefale Teddy Øfeldt www.ofeldt.dk hvor jeg nu har modtaget behandling i 2 år .

Fra nu af fører du dagbog, dvs at du skriver navn og emne om ALT og ALLE du taler med ifb med din sag. Tro mig du løber sur i det hvis ikke du følger mit råd.
Undersøg om din kommune tilhører en som vedkender sig RETSSIKKERHEDSLOVENs §3 stk.2 som omhandler sagsbehandlingsfrister som SKAL offentliggøres. I tilfælde en evt videre sagbehandling er det den første lov du får problemer med.

Bliv nu ikke forskrækket over min lille historie, men forstå at jeg lyttede ikke til dem der havde erfaringen den gang jeg startede med lidt ondt i ryggen.

Du er meget velkommen til at skrive til mig hvis du har nogle spørgsmål.

Mange hilsner
Peter Hansen
2xdiscus-prolaps
kørestolsbruger af GUDS nåde
smertepatient
58 årig familiefar
indlagt 56 gange pga ryggen
2xarbejdsskade med succes
(så jeg ved hvad jeg taler om)
Dragør
[email protected]
mob 20850094
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2007, 22:09   #8
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
RE: Hvad har kommunen egentlig forstillet sig ?? ?

Et rigtigt flot og veldokumenteret inlæg af phhmw

FØLG DET!

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vi er egentlig ligeglade med dit liv og hvad du kan der hjemme. Nøgne tær Alt det andet 12 09-07-2013 13:10
Hvad skal jeg egentlig gøre nu? Capricorn Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 18-09-2012 18:57
Hvad får man egentlig som flekser?? frhansen Spørgsmål ang fleksjob 8 09-05-2009 01:00
Hvad er der egentlig galt med lovgivningen? Odenseaneren Politik og Samfund 10 23-11-2008 09:28
Hvad er det egentlig min lægekonsulent skriver?? hesvje Alt det andet 6 08-11-2007 13:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension