K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2009, 10:30   #1
Vægten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2008
Indlæg: 7
Styrke: 0
Vægten er ny på vejen
HJÆLP/Udbetaling af pensionsopsparing

Jeg er 58 år og går først på pension som 65 årig. Jeg har imidlertidig været syg i ca. 2 år på grund af et ubehandlet stofskifte og har været arbejdsløs siden okt. 07.
Jeg besluttede mig til at få hævet min firma-pensionsopsparing, jeg har trods alt været med til selv at indbetale på denne, men fik fra firmaets side at vide, at det kan jeg ikke få, idet firmaet har en politik der siger at disse penge er til medarbejderens 3. alder.
Jeg er knust - har brug for pengene nu - og vil herigennem spørge om der tilfældigvis er en i dette forum der har prøvet det samme hvor det er lykkedes for vedkommende.
Hilsen
Vægten,
Vægten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 12:09   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
He, Vægten.
Det kan ikke betale sig da du kommer til at betale 60% i skat hvis du tilbagekøber din pension.

Hvis du er i en så spændt situation skulle det gerne stå i din police om reglerne fra forsikrings eller pensionsselskabet. Er i tvivl om din arbejdsgiver har retten til at nægte.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udbetaling af min pensionsopsparing Menneskebarnet Alt det andet 18 24-10-2012 10:54
Boligstøtte og udbetaling af pensionsopsparing Perlen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 26-02-2012 18:36
Hjælp til udbetaling fra arbejdsmarkedspension supersus Alt det andet 3 22-01-2012 10:44
Hvilken pensionsopsparing har man indbetalt til hjælp lone t Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 31-03-2010 12:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension