K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2007, 18:28   #1
leneu
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Indlæg: 13
Styrke: 18
leneu er ny på vejen
Min historie - ikke visiteret endnu

Jeg er en kvinde på 30 år, der for 1½ år siden kom til skade i en gocartulykke. Jeg fik piskesmæld og døjer nu med nakke og primært venstre skulder. På tidspunktet for skaden arbejdede jeg som staldmester, og forsøgte forgæves at vende tilbage til arbejdet. Da det ikke lykkedes blev jeg langtidssygemeldt fra d. 3. oktober 2005.

Jeg gik i lang tid hvor jeg ikke hørte noget fra kommunen, og måtte selv tage kontakt til dem for at få fremskyndet min sag. Jeg kom i seprember på Reva i 14 dage, og skulle herefter finde et sted til min arbejdsprøvning. Jeg er uddannet kemiingeniør, og ville gerne tilbage til dette fag. Da Reva ikke var i stand til at finde noget til mig fandt jeg selv et sted hvor jeg tidligere havde været til samtale. De sagde ja tak, og chefen talte allerede dengang om flexjob. Jeg har nu været der i 3 måneder, og er meget glad for det. Jeg styrer selv min arbejdsdag, og har nogle gode kollegaer. Jeg arbejder pt. ca. 4½ time om dagen og kan ikke rigtig komme op i tid. Jeg synes egentlig det går okay de fleste dage når jeg er afsted, men når jeg kommer hjem er jeg fuldstændig smadret.

Min arb. prøvning er sat til at slutte d. 28. februar, og da min chef og jeg havde møde med min konsulent fra Reva d. 26. januar, sagde hun at hun ville snakke med min sagsbehandler om jeg skulle afmeldes eller forlænges. Igen sagde min chef at de gerne vil ansætte mig. Vi hørte så ikke mere fra hende, selvom hun lovede en tilbagemelding.

I tordags snakkede jeg så med min sagsbehandler på kommunen som sagde at hun ventede på en afmelding og at når hun fik den kunne jeg ikke længere være på arbejdspladsen
Jeg skal så gå hjemme og vente på min sagsbehandler finder ud af om jeg skal indstilles til flex, og derefter til sagen er behandlet.
Virksomheden er villige til at vente på mig, men har lige ansat 3 studerende jeg skulle lære op, så de kan jo måske blive nødt til at ansætte en anden hvis det tager for lang tid.

Jeg synes det er helt absurd at jeg skal forlade et sted jeg er meget glad for at være, og som er glade for mig. Jo jeg kan godt se at det ikke må være konkurrenceforvridende, men hvis det betyder jeg mister muligheden for et flexjob er det da fuldstændig gak gak.
Desuden er det ikke en stillign jeg har overtaget fra en, men et helt nyt kompetanceområde der er ved at blive bygget op i virksomheden.

Er der nogle der ved hvor lang tid det kan tage fra man er indstillet til flex til beslutningen foreligger?

Mvh
Lene
leneu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2007, 18:58   #2
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
RE: Min historie - ikke visiteret endnu

Hej Lene

Og velkommen her *S*
Jeg ved det ikke, men der kommer bestemt flere svar til dig.
Jeg vil kun sige, at det ikke kan være konkurenceforvridende, da du skal have lige så meget i løn som alle andre i samme stilling. Det med det konkurence forvridende gælder, mig bekendt, kun i området omkring jobtræning og beskeftigelsesprojekter, hvor man er "lønnet" af sygedagpenge, kontanthjælp, dagpenge, fleksydelse osv. og det er du ikke, da du skal forhandle løn og have minimum mindsteløn inden for det pågældende arbejde.

Håber du får svar på:
Er der nogle der ved hvor lang tid det kan tage fra man er indstillet til flex til beslutningen foreligger?

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2007, 19:06   #3
leneu
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Indlæg: 13
Styrke: 18
leneu er ny på vejen
RE: Min historie - ikke visiteret endnu

Hej hej
I den tid indtil der er er kommet en afklaring er jeg jo stadig på sygedagpenge. Det er jo først efter flexjob er bevilget jeg skal have løn.
leneu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2007, 20:53   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
RE: Min historie - ikke visiteret endnu

Hej

Jeg har læst om dit indlæg.
Jeg startede selv i praktik, derefter i virksomhedspraktik i det 1. fleksjob, jeg er i nu. Jeg husker ikke helt, men jeg ventede i godt 2 mdr.(efter virksomhedspraktik), men fik lov at komme i gang, før jeg fik papirene, da jeg sagde til dem, at der var brug for mig på arbejdspladsen.... På den måde fik jeg lov at gå i gang før, selvom papirene ikke var kommet på plads.... Papirene blev først klar 1½ md. efter, jeg startede på jobbet........

Kan du ikke prøve at presse din jobkonsulent og sige, der er virkelig brug for dig på din arbejdsplads netop NU!?
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2007, 22:17   #5
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: Min historie - ikke visiteret endnu

Hej Leneu

Jeg har selv været i arbejdsprøvnimg på Reva.

Jeg har selv været i flere arbejdsprøvninfger, men er nu indstillet til fleksjob, som jeg håber går gennem nu.

Der er en anden pige som jeg var sammen med på Reva. Hun er som du sendt i en arbejdsprøvning derfra. Hun har lige skrevet til mig at hun har fået sin arbejdsprøvning forlænget og går og venter på en hurtig afgørlse bl.a fra kommunens lægekonsulent, om hun kan visiteres til fleksjob.

Jeg synes der er så mange måder at gøre tingene på, alt efter hvilken kommune vi kommer fra, selvom de jo har de samme regler at arbejde ud fra.

Jeg håber at du i din sag kan gøre lige som jeg fortæller om den anden pige fra Reva.

Håber ikke sagen trækker i langdrag. Hvis jeg var dig ville jeg nok søge aktindsigt, det har du krarv på. Der er et link til hvordan du skal søge på forsiden af dette forum. Jeg har selv brugt det.
Jeg siger dette, fordi sagsbehandleren så finder ud af at du nu gerne vil sættes ind i din sag. Er er lavet en ressurceprofil? " det skal der være" Hvis ikke har de ikke, har de ikke lavet deres arbejde som de skal. Prøv at undersøge og sætte dig ind i tingene. det er med til at fortælle sagsbehandleren, at du ikke lader dig byde hvad som helst.

Jeg skriver dette, fordi jeg selv engang blev rådet til det af Hejdien, som er Admin af dette Forum. Jeg fik hermed en god indsigt i hvad der står skrvet om mig og min sygdom.

Der skal helst stå i dine papirer fra kommunens lægekonsulent, at dinne gener er varige ,og at der ikke er nogle behandlingsmuligheder, for at vejen til at blive visiteret til et fleksjob er banet.

Der er mange herinde, der ved meget mere end jeg, og jeg tror du vil få mange svar.

Jeg håber at der er andre der vil korrigere mig, hvis det jeg skriver ikke er ok.

Håber du får gang i din sagsbehansler, så du kan blive i jobbet.

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2007, 00:07   #6
leneu
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Indlæg: 13
Styrke: 18
leneu er ny på vejen
RE: Min historie - ikke visiteret endnu

Tak for svarene.
Jeg fik i lørdags min socialmedicinske vurdering, journal vedr. opfølgningsplan samt den ressourceprofil jeg selv udfyldte i juli måned. Så jeg har givet udtryk for at jeg gerne vil følge lidt med.
Min vurdering fra sociallægen er meget udførlig, og der står heldigvis at at der skønnes at være en varig erhvervsbegrænsning.

I morgen kontakter jeg min fagforening for at høre hvad de siger. Jeg vil også forsøge at fange min kontaktperson fra Reva, som burde være kommet fra ferie.

Men nu vil jeg først og fremmest gå i seng

Hilsen Lene
leneu er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ikke tilkendt flex...endnu... Toxic Spørgsmål ang fleksjob 4 28-02-2012 10:20
Har endnu ikke modtaget aktindsigt 2 archibald Alt det andet 6 13-04-2011 08:28
Så kom afgørelsen - endnu ikke gået op for mig L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 20-04-2010 23:19
Visiteret til fleksjob - skulle jeg ikke have haft et brev??? Cordulla Spørgsmål ang fleksjob 13 18-04-2010 00:03
Endnu en historie fra Silkeborg kommune. Stella Det er da strengt ! 0 04-02-2008 16:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension