K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2007, 13:33   #1
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Sygedagpenge: kommunefordel?

Er der nogen her der ved, om kommunen har økonomisk interesse i at beholde en klient på sygedagpenge frem for fleksjob eller førtidspension?

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2007, 13:39   #2
nissen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2006
Indlæg: 24
Styrke: 18
nissen er ny på vejen
RE: Sygedagpenge: kommunefordel?

Ja min kommunen nægtede at give mig flexjob fra starten Nu har jeg været på sygedagpenge i 3 år og først nu er jeg ved at få førtidspension igennem Jeg mener at det er staten der betaler førtidspensionerne
nissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2007, 13:42   #3
nissen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2006
Indlæg: 24
Styrke: 18
nissen er ny på vejen
RE: Sygedagpenge: kommunefordel?

Kommunerne får at vide at de ikke må sende folk på pension flexjob de skal forsøge at få dem på alm job hvis det overhovedet er muligt
nissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2007, 14:42   #4
annette
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2006
Indlæg: 91
Styrke: 18
annette er ny på vejen
RE: stor forskel på udbetaling..

Hej majs.

Jeg kan fortælle dig, at nu hvor jeg er på fleks ydelse, får jeg mindre hver måned, end da jeg var på sygedagpenge..jo den er god nok
Fordelen ved Sygedagpenge er : Når der er 5 uger i 1 mdr. så får du også for 5 uger - altså 1 uge mere end normalt. For mig betød det at jeg fik 1500 kr mere når der var udbetaling på én 5 ugers mdr og det gav mig den luft jeg havde bruge for økonomisk.

Da jeg så kom på Fleks ydelse, spurgte jeg dem om jeg også ville få
for 5 uger, ligesom jeg var vant til. Svaret var nej, at jeg ville få udbetalt for 4 uger hver mdr. uanset hvor mange uder der er i 1 mdr....

Det syntes jeg er så bizzart, at man i den grad skal gå ned i indtægt,
for mine udgifter er de samme som altid har været, mens det faktisk er blevet dyrere at købe ind.Jeg har kun fået 1 udbetaling nemlig for januar
så jeg er spændt på om det virkelig kan passe.

Ligesom når man er ledig og får understøttelse, så får man også mere de måneder hvor der er 5 uger, for det har jeg også været igennem.
Er der andre som kan komme med de samme oplysninger ?
Hilsen annette
annette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2007, 15:08   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Sygedagpenge: kommunefordel?

Ja det kan jeg annette..man får for 4 uger ...jeg tror man får noget med 6000 kr mindre om året på ledighedsydelse end man fik med sygedagpenge eller dagpenge.

91 % af sygedagpenge eller dagpenge får man og dem på den særlige ydelse får kontanthjælp ...de er også fleksjobbere !!! :|

Nå men så læste jeg denne artikel om mødre...

http://<br /> http://esbjerg.ny.hve...article&i=1678


genkender I det...?

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2007, 17:38   #6
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
RE: Sygedagpenge: kommunefordel?

Citat:
Stella skrev:
Ja det kan jeg annette..man får for 4 uger ...jeg tror man får noget med 6000 kr mindre om året på ledighedsydelse end man fik med sygedagpenge eller dagpenge.

91 % af sygedagpenge eller dagpenge får man og dem på den særlige ydelse får kontanthjælp ...de er også fleksjobbere !!! :|

Nå men så læste jeg denne artikel om mødre...

http://<br /> http://esbjerg.ny.hve...article&i=1678


genkender I det...?


hej Stella

har lige læst artiklen, vil det så sige at man ikke kan holde ferie når man er på sygedagpenge,heller ikke hvis man selv betaler, jeg har feriekort og regnet da med at skulle på ferie i år med min familie, jeg har slet ikke styr på alt det med kommune endnu,syntes det er en jungel at finde rundt i.

Mai-Britt det skal mærkes at vi lever :@
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2007, 18:14   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Sygedagpenge: kommunefordel?

Som hovedregel er man ikke berettiget til at tage ferie , kun med sagsbehandlers godkendelse.

hvis du vil på ferie og bruge dit feriekort så må du raskmelde dig ...det er lidt indviklet. Du må gerne få udbetalt feriepenge uden at holde ferie når du er sygemeldt men der er jeg ikke klar over hvad det indebærer.

jeg har fundet denne artikel som forklarer det ret godt...og at der er sendt besked til Hjort om det...men intet svar endnu...


http://esbjerg.ny.hveruge.dk/scr.php...article&i=1679

og her er regler om ferie og sygedagpenge.

http://www.dsa-akasse.dk/dsr/upload/...gedagpenge.pdf
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2007, 18:38   #8
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
RE: Sygedagpenge: kommunefordel?

Citat:
Stella skrev:
Som hovedregel er man ikke berettiget til at tage ferie , kun med sagsbehandlers godkendelse.

hvis du vil på ferie og bruge dit feriekort så må du raskmelde dig ...det er lidt indviklet. Du må gerne få udbetalt feriepenge uden at holde ferie når du er sygemeldt men der er jeg ikke klar over hvad det indebærer.

jeg har fundet denne artikel som forklarer det ret godt...og at der er sendt besked til Hjort om det...men intet svar endnu...


http://esbjerg.ny.hveruge.dk/scr.php...article&i=1679


hej Stella

ja det forstår jeg ikke NÅR men der er så meget jeg ikke forstår når det gælder regler i offentlig regi, der er jo mange måder at være syg på, det skal vel ikke betyde at hele ens verden skal gå op i sygdom.

Hvad sker der hvis jeg raskmelder mig i ferien begynder hele sagen så forfra, jeg venter på at kommune skal finde ud af om jeg skal i arbejdsprøvning med henblik på flexjob, men ting tager tid og kommune kan ikke holde på deres sagsbehandler så nu venter jeg at den nye sagsbehandler starter om 14 dage, og så skal det der lige passe at jeg skal i arbejdsprøvning mit i ferien ,ja jeg syntes at det er noget rod, (bare man ikke var blevet syg) syntes sku at man kan gå hen og blive lidt depremeret, Alting er så besværligt.

Tak for dit svar

Mai-Britt
og her er regler om ferie og sygedagpenge.

http://www.dsa-akasse.dk/dsr/upload/...gedagpenge.pdf
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2007, 22:41   #9
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
RE: Sygedagpenge: kommunefordel?

Tak for svarene fra Jer alle.
Jeg vil lige give en "midtvejs"kommentar:

Jeg kender ikke meget til ferieregler for sygemeldte, men ved at sygemeldte der pga. sygdom/sygeperiode ikke har kunnet holde ferie kan få sine feriepenge udbetalt efter ferieperiodens udløb, uden at holde ferie. Det e´r jo vores penge og vi skal have dem også selv om vi ikke har kunnet holde ferie. Nogle pga. sygdom andre pga. indhaftering osv.

At raskmelde sig, for at holde ferie eller andet, kan få katastrofale følger fordi:
Der er regler om hvornår du igen kan få sygedagpenge. Det kan betyde at du skal have haft arbejde i mindst 13 uger på ny, inden du igen er berretiget til sygedagpenge!

Jeg er som sagt ikke vidende nok til at råde i dette, men vil foreslå at det tages op i en særskilt tråd, for så er svarene lettere at finde for andre i sammen situation.

Det jeg egentlig mente med mit spørgsmål:
Er der nogen her der ved, om kommunen har økonomisk interesse i at beholde en klient på sygedagpenge frem for fleksjob eller førtidspension?
er:
Hvem betaler sygedagpenge, hvem betaler revalidering, fleksjob, førtidspension og kontanthjælp?
Med andre ord: Kommunens kassetænkning over for sygedagpenge-modtagere i kategori 3 (langtidssyge)?

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2007, 22:07   #10
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
RE: Sygedagpenge: kommunefordel?

Har lige, her på K10 læst, under artikler>vigtig viden> hvad lægkonsulenter må,
at kommunen skal betale 65% af førtidspensionen. Se det kan jo være e´n grund til at kommunen har økonomisk interesse i at beholde en klient på sygedagpenge frem for fleksjob eller førtidspension.
Tilbage er så:
hvem (stat, region, kommune) der betaler sygepenge, kontanthjælp, revalidering og førtidspensioner?

Håber der er nogen der kan svare på dette.

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge, raskmeldt - sygedagpenge igen? lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-02-2012 01:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension