K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-10-2005, 21:08   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvad der står om ledighedsydelse

Tvivl om rådighed
Opstår der tvivl om personens rådighed, er kommunen forpligtet til at afprøve, om personen står til rådighed for et fleksjob. Det kan ske ved tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, fx praktik i en virksomhed eller danskundervisning. Hvis kommunen vurderer, at personen ikke står til rådighed for et fleksjob, er personen ikke længere berettiget til ledighedsydelse.

Personen bevarer dog ledighedsydelsen i den periode, hvor kommunen genvurderer arbejdsevnen i forhold til et fleksjob. Personen bevarer også ledighedsydelsen, mens kommunen undersøger, om vedkommende opfylder betingelserne for at få førtidspension. Ledighedsydelsen skal dog tilbagebetales, hvis der senere udbetales førtidspension for den samme periode.


Generhvervelse af retten til ledighedsydelse
Personer, der er selvforskyldt ledige eller flere gange har afslået et rimeligt tilbud om fleksjob, samt personer som efter kommunens vurdering ikke står til rådighed for et fleksjob, og som dermed har mistet retten til at modtage ledighedsydelse, kan ved at arbejde i et fleksjob i ni måneder inden for de seneste 18 måneder genoptjene ret til modtagelse af ledighedsydelse.


Læs også her ....

Afslår modtageren et rimeligt tilbud om fleksjob, kan der ikke udbetales ledighedsydelse til modtageren i 5 uger. Hvis modtageren 2. gang inden for en periode på 12 måneder afslår et rimeligt tilbud om fleksjob, mister modtageren retten til ledighedsydelse. Dette gælder dog ikke, hvis den pågældende har en gyldig grund til ikke at udnytte sine arbejdsmuligheder, jf. § 13, stk. 3 og 4 i lov om aktiv socialpolitik.


Og her er det så igen at kommunen skal have den vigtige ressource profil med i billedet ...

Feks har jeg lige fået tilbudt arbejde det var 4 timer om dagen, inden for et fag jeg med min sygdom ville kunne klare og det lød altsammen fint..

Lige indtil jeg opdagede at der var 1½ times transport hver vej, og det var uden forsinkelser i den offentlige trafik..

Det job sagde jeg nej til, og det var et helt gyldigt nej, da min sygdom gør (hvad der også står i ressourceprofilen) at jeg når der er gået en tre fire timer , mister overblik koncentration og har problemer med korttidshukommelsen...

og at det er vigtigt for at jeg kan fungere på hjemmefronten får et par timers hvile inden børnene kommer hjem, det ville aldrig kunne give sig med sådan en transport tid, og jeg hørte da heller ikke et ord om det fra kommunen... kun en muggen jobkonsulent syntes jeg var dum.. det kan jeg leve med
  Besvar med citat
Gammel 23-10-2005, 21:19   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Spørgsmål :
Får I en lønspecification om ledighedsydelse hver måned ?
Det må jeg ikke få.
Så jeg får ingenting af vide om hvad jeg har betalt i skat eller noget.
Det er ubehageligt.Jeg kender en anden fleksjobber som heller ikke må få sin opgørelse hver måned ?
Hvad med jer ? får i et brev ?
Jeg er i gang med at skrive et brev til kommunen om det.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2005, 22:19   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: ØØhhhh

Det lyder da lidt sindsygt,

Men jeg ved det faktsik ikke da jeg får noget der hedder særlig ledighedsydelse...

.men jeg får en specifaktion hver månede og tror da at det er en rigtig god ide lige at skrive en klage til kommunen...

Men ved da at selv kontanthjælpsmodtagere får en specifaktion .. har de sagt noget til dig om hvorfor du ikke skulle have det ?

Fortæl os hvordan det går med det, også kaster vi lige spørgsmålet ud til de andre fleksere her i forumet ...
  Besvar med citat
Gammel 23-10-2005, 23:13   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

De sagde til min ven som er flekser at det kostede i frimærker ...jå det er rigtigt...
Han har ringet og ringet men de vil ikke ! De har ikke sagt noget til mig om det, de sender bare ikke noget brev.
Jeg skriver en anmodning om at få brevet.
Jeg spørger jer fordi måske er der andre uden brev, Det er ubehageligt.:@
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2005, 23:22   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Er der også noget der hedder Særlig ledighedsydelse...?
Er det farligt ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2005, 00:02   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Citat:
Stella skrev:
Er der også noget der hedder Særlig ledighedsydelse...?
Er det farligt ?
He he nej ikke i mit tilfælde

Jeg boede i en kommune og flyttede til en anden kommune midt i jobprøvning og lægeundersøgelser, den nye kommune vidste ikke hvad de skulle stille op med mig, og satte mig på midlertidig kontanthjælp, istedet for sygedagpenge som det skulle have været..

da så loftet over kontanthjælpen kom, så ramte jeg loftet ret så kraftigt, og tjaa som du nok kan se her, så kæfter jeg op når noget er uretfærdigt..

Min kommune satte mig så på særlig ledighedsydelse det vil sige at det er min kontanthjælp de kalder for det, for så blev jeg ikke ramt af loftet..

På den måde fik de lukket kæften på mig

Desværre gjorde jeg dengang ikke mere ved det, man burde nok være gået videre men når man er syg også ovenikøbet står til at miste 2300 kr om månden, og er forsøger ja så står man (desværre ) mange gange sig selv nærmest :@:@
  Besvar med citat
Gammel 24-10-2005, 00:09   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Er der ikke noget du kan gøre ved det ? De kan da ikke tage dine sygedagpenge fra dig ?
Men hvis det er længe siden ?
Og jeg forstår det du siger.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2005, 00:15   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Citat:
Stella skrev:
De sagde til min ven som er flekser at det kostede i frimærker ...jå det er rigtigt...
Han har ringet og ringet men de vil ikke ! De har ikke sagt noget til mig om det, de sender bare ikke noget brev.
Jeg skriver en anmodning om at få brevet.
Jeg spørger jer fordi måske er der andre uden brev, Det er ubehageligt.:@
Spørg kommunen om de aldrig har hørt om e-boks det er et genialt og billigt system, og for dig kommer dit udbetalingsbillag lige hjem i mail boksen
  Besvar med citat
Gammel 25-10-2005, 19:09   #9
DRAGEN
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Indlæg: 109
Styrke: 19
DRAGEN er ny på vejen
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Jeg får en skal vi kalde det lønsedel hver måned,hbor der står hvor meget jeg får i ledighedsydelse,det mener jeg sq,må være en selvfølge,ja sågar en menneskeret.Vi er jo bare ledige flexjobbere og IKKE UMYNDIGE.Det må de lige skrive sig bag øret i den pågldene kommune.
hilsen dragen
DRAGEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2005, 02:02   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Det føles lige netop sådan ...umyndig gjort...jeg er vant til at vide hvad jeg betaler og modtager...også for at tjekke om det er det rigtige beløb og hvis jeg skal låne i banken osv...
Det gør mig rasende at de ikke selv tænker sådan ? føj ?
jeg har skrevet til dem og vil blive ved...:@ og ved..!
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
står lidt i stampe og hvad så nu? Mrs. S Alt det andet 158 08-11-2012 10:22
Hvad må du som sygemeldt på ledighedsydelse tumnus Spørgsmål ang fleksjob 9 17-11-2010 22:33
Hvad gør jeg ? Min ftp sag står i stampe. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 26-04-2010 10:16
ledighedsydelse hvad efter ... dobar Spørgsmål ang fleksjob 11 21-01-2010 09:31
Ledighedsydelse eller hvad? Xeva Spørgsmål ang fleksjob 12 12-10-2007 20:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension