K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2007, 21:34   #1
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Psykologtest/undersøgelse....

Nu har jeg fået brev ang. psykolog test/undersøgelse..... i HØRSHOLM!!! jeg har ikke brugt offenlige transport i over 5 år pga. angst og det ved de på kommunen, og så finder de en i hørsholm!! Jeg bor på Frb..... hvordan har de tænkt sig jeg skulle komme dertil??? De skrev godt nok i brevet at undersøgelsen "kunne" forgå i mit hjem, jeg vil under ingen omstændigheder have lavet en sådan undersøgelse i mit hjem!! Det ville overskride mine grænser at mit hjem/fristed hvor jeg føler mig tryg skal være ramme om en undersøgelse som jeg ikke ved hvordan jeg reagerer på.... Det har jeg skrevet til min sagsbehandler så må jeg se hvad han siger til det...... Om jeg MÅ nægte at lægge hjem til når jeg ikke kan tage til hørsholm....:|

Jeg var til møde i går med en af "mine" andre sagsbehandlere... ja jeg har 3 .... ang § 84 ( §100 ) hun ville lave en ny sammenfatning, og så sende den til mig IGEN!! jeg føler virkelig de bare trækker tiden, og håber jeg bliver træt så jeg føjer mig :@
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2007, 22:00   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Psykologtest/undersøgelse....

Hej Helle..

Prøv dog at spørg dem om ikke de kan betale en taxa hvorfor hulen skulle man dog lave en undersøgelse så langt fra hjemmet.. ??

Jeg kender godt din fornemmelse den tror jeg vi alle har haft i ny og næ men hold ud Helle .. det kan betale sig ...

Hilsen Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 08-02-2007, 00:00   #3
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
RE: Psykologtest/undersøgelse....

Jeg ville også spørge om en betalt taxa. Der må være nogle regler inden for transport til de tiltag som kommunen ønsker udført.
Hvis ikke, kan du da prøve at spørge om det ikke kan foregå på et af kommunens kontorer (hvor du måske føler dig tryg) frem for dit eget hjem.

Jeg forstår heller ikke at kommunen skal så langt væk for at finde en, forhåbentlig, kompetent psykolog. Hørsholm og Frb. Er det ikke tillige to forskellige kommuner? Hvordan mom de overhovedet er kommet i kontakt med en psykolog uden for egen kommune? For mig at se ligner det noget "freelance". Mig bekendt skal kommunen udlisiterer købeopgaver og jeg kan ikke forestille mig at de der igennem ikke har kunnet få kvalifiserede bydende psykologer i KBH. Men her gælder måske også særlige regler?

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2007, 12:20   #4
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
RE: Psykologtest/undersøgelse....

Da jeg i juni 2006 skulle til den psykologundersøgelse, var der vel også omkring 80 km ned til den psykolog. Men jeg må åbenbart have været heldig for min kommune tilbød mig at køre mig derned og hjem igen.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2007, 10:25   #5
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
RE: Psykologtest/undersøgelse....

Lidt opdatering!!
Så er psykologundersøgelsen færdig, vi fandt en god løsning på at jeg alligevel ikke ville have den lavet i mit hjem, så vi mødtes 5 gange á ca 1½ time, det var hårdt men alligevel meget rart at få det overstået, nu skal hun så lave resultatet, sende det til mig, vi skal mødes og snakke om det, for så hun tilsidst sender det til kommunen.... med lidt løs hovedregning går der ca 2-3 uger inden jeg får det, så går der vel 1 uges tid inden vi mødes, så får kommunen det og så bliver det spændende at se hvor LÆNGE de er om det!! Men inden sommerferien er slut sker der nok ikke noget.
Min § 100 ansøgning ligger i ankestyrelsen, jeg fik min medicin forlænget til 30/9 07, og jeg er i gang med at få lavet tænder, så det går da fremad omend langsomt....:|
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2007, 15:09   #6
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: Psykologtest/undersøgelse....

Hej Helle

Det ser ud som om det stille og roligt skrider fremad.

Selvfølgelig har jeg min bekymring med hvor hurtige kommunen er. De er jo ikke så hurtige, når det handler om borgerens rettigheder.

Håber og tror din sag snart er færdigbehandlet og du snart sidder med den pension som du har kæmpet for i så laaaaang tid. Det slår ikke felj nu, det skal du tro på. Held og lykke Helle.

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2007, 22:10   #7
vibeke69
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2007
Alder: 55
Indlæg: 12
Styrke: 17
vibeke69 er ny på vejen
RE: Kørselgodtgørelse

Skal til psykolog i Århus, ca 2 timers kørsel hjemme fra...
er der mulighed for at få min kørsel dækket????det er kommunen der har sendt mig til psykolog!!!
Kommunen vil ikke dække/betale min mands løn (han en tvunget til at tage en feriedag, igen ) for at han køre mig, da jeg IKKE kan køre så langt selv, desværre!!
vibeke69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2007, 07:24   #8
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
RE: Psykologtest/undersøgelse....

Citat:
Helle Smith skrev:
Lidt opdatering!!
Så er psykologundersøgelsen færdig, vi fandt en god løsning på at jeg alligevel ikke ville have den lavet i mit hjem, så vi mødtes 5 gange á ca 1½ time, det var hårdt men alligevel meget rart at få det overstået, nu skal hun så lave resultatet, sende det til mig, vi skal mødes og snakke om det, for så hun tilsidst sender det til kommunen.... med lidt løs hovedregning går der ca 2-3 uger inden jeg får det, så går der vel 1 uges tid inden vi mødes, så får kommunen det og så bliver det spændende at se hvor LÆNGE de er om det!! Men inden sommerferien er slut sker der nok ikke noget.
Min § 100 ansøgning ligger i ankestyrelsen, jeg fik min medicin forlænget til 30/9 07, og jeg er i gang med at få lavet tænder, så det går da fremad omend langsomt....:|
Lidt opdatering:
Ja jeg har jo så ikke hørt fra psykologen, hun havde ellers lovet mig at jeg ville få resultatet i slutningen af maj, men i slutningen af juni havde jeg ikke hørt noget og kontaktede hende, hun havde ikke nået den, men ville sende den i løbet af en uges tid :|.... nej selvfølgelig har jeg IKKE hørt noget.....
Jeg blev syg med et lammede stemmebånd, som lægen TROEDE kunne være cancer, og jeg gik 1 månede med skrækken ( og symptomerne ) på at jeg var alvorlig syg, det var nok noget nær det værste jeg nogensinde har oplevet, det viste sig så HELDIGVIS at der ikke var kræft, men at det højst sandsynlig er en grim virus, som jeg stadig "hygger" mig med....
Mine tænder er blevet lavet, den rodspids operation jeg skulle have lavet turde jeg ikke og med problemerne med min hals blev tandlægen og jeg enig om at det bedste var at hive tanden ud, så det er dejligt ikke at have det og tænke på mere....
Psykisk er jeg lidt oven på nu lige, og har kastet mig over den helt store renovering, jeg er i gang med at male min lejlighed ( med hjælp fra sønnen ) og vil bruge mine børnepenge på nye gulvtæpper, datteren fik 1000 kr fra børnenes kontor til tøj, så hun har hvad hun skal bruge, og mine gamle tæpper er snart gennemsigtige Så det bliver så skønt, vi mangler lidt på hendes værelse og så stuen....
Hun rejser på koloni på mandag i 10 dage, så det glæder hun sig til.
Vi var gratis i tivoli i søndags og se "Søndagsbattle" og der vandt hun lige et Wildcard Så nu kan hun indtage tivoli ALT det hun gider og få turpas hver gang.
Så alt i alt så går det godt!!
God sommer til alle.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2007, 13:39   #9
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Så kom svaret på undersøgelsen... puha det var grim læsning, der er flere ting som overrasker mig og alligevel ikke bla. højtscorende på den skala, som indikerer Posttraumatisk stresssyndrom, psykologisk forstyrrethed i form af svær depression, dysthymi, social fobi og personlighedspatologi i form af skizotypale træk... det var sådan lige det "værste" i rapporten, der er også ting som er posetive selvfølgelig, bla. slutter psykologen af med at skrive : I modsætning til, hvordan Helle selv oplever det, så er hun faktisk en person som er nem at kunne lide, når hun åbner lidt op og man lærer hende at kende. Midt i hendes fortvivlelse og tristhed er hun i stand til både at virke humoristisk, varm og omsorgsfuld, hvilket er en styrke personlighedsmæssigt.

Når jeg sidder og læser rapporten og ser hvordan jeg HAVDE det da den blev lavet så er jeg godt nok kommet langt, men ved også at jeg let kan ryge tilbage, og sikkert også vil gøre det på et tidspunkt, men håber så at kommunen får øjnene op for at jeg altså SKAL have noget hjælp.
Psykologen skriver i konklusionen at det IKKE kan anbefales at jeg kommer i nogen form for arbejdsprøvning nu, men behøver massiv hjælp for at komme videre.
Jeg har "godkendt" rapporten og sagt god for at hun sender den til kommunen, så nu må jeg vente på deres udspil..... Jeg har ingen ide om om det er "nok" til at kommunen vil søge pension til mig, men jeg formoder de kontakter mig når de har modtaget rapporten....
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2007, 14:16   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Pyha, Helle. Sikken omgang.

Det ville være dejligt for dig, hvis kommunen gav dig midlertidig pension, så du kunne få fred til at komme lidt mere ovenpå.

Jeg synes dog, du skal kontakte kommunen, hvis der går for lang tid. Den kan jo "glemme" dig - i disse travle tider.

knus
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Undersøgelse af Fibro ette74 Alt det andet 10 26-11-2013 20:55
Fibromyalgi...Undersøgelse?? Road66 Alt det andet 14 31-05-2012 18:38
Sygedagpengestop undersøgelse. phhmw Et godt link! 0 15-01-2010 19:06
undersøgelse nille60 Alt det andet 4 18-11-2009 20:50
Psykologtest hvordan...? Angelsbaby Spørgsmål ang fleksjob 4 05-10-2009 19:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension