K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2009, 11:54   #1
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Question fyldt 60,5 og på kontanthjælp

Jeg har henvendt mig til LAFS ( landsforeningen af fleksjobbere) for om muligt at få svar på nogle spørgsmål - jeg er endnu betalende medlem.

I svaret til mig skriver LAFS d. 11.6. bl.a.
Vedr. 60,5 års reglen og stop for ledighedsydelsen

citat
" Jeg beklager din situation, vi kæmper for at få reglen lavet om, desværre har den stigende ledighed ikke hjulpet os da vi brugte manglende arbejdskraft som argumentation før.

og videre: Vi har talt om at skrive en artikel om følgerne af denne regel..... vi ville samle en 2-3 stykker der er kommet på kontanthjælp af de grunde og beskrive følgerne af dette, for at lægge pres på politikerne." citat slut.


Personligt kunne jeg da ønske at Landsforeningen af Fleksjobbere , kan og vil gøre noget alvorligt ved problemet, om ikke andet så for den store gruppe af personer der de kommende år vil blive ramt af loftet over hvor længe ledighedsydelse kan udbetales.

I mit svar : tak for henvendelsen - har jeg benyttet mig af lejligheden og spurgt- om ledige fleksere på kontanthjælp ikke kunne slippe billigere i medlemskontingent, da vi i sagens natur har lang færre penge til vor rådighed
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2009, 10:43   #2
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Har du ikke haft mulighed for at betale til fleksydelsesordningen
og derved kunnet få fleksydelse, når man går på efterløn, bare
her kaldet fleksydelse? Måske er du tidligere kontanthjælpsmodtager
og har måske ikke været under de regler?
Nogle risikerer faktisk at ryge ud af alle systemer, hvis de er gift
og ikke kan få kontanthjælp.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2009, 11:03   #3
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Hej Tanja

Jeg har været i fleksjob, blev arbejdsledig sidste år, været på ledighedsydelse fra sept.08 - maj 09 og har ikke indbetalt til efterløn/fleksydelse de 30 år der kræves for at kunne overgå til fleksydelsen .
Jeg er alene og derfor berettiget til kontanthjælpen , men dermed også under aktiveringslovgivningen til jeg blir 65, med mindre jeg på et tidspunkt søger førtidspension.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2009, 11:34   #4
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Nu gad jeg godt vide, om kontanthjælpsmodtagere kan
indbetale til efterlønsordningen, eller om de skal stå til
rådighed til de bliver folkepensionister.
Mht. at ledighedsydelse kun udbetales til man er 60,5 år
så ved jeg ikke om der er nogle som først kan få
fleksydelse når de bliver 62, så der bliver et hul.
Som jeg lige forstår det, har du ikke ønsket at medvirke
i ordningen vedr. ledighedsydelse eller hvad?
Kender en på din alder som kunne have fået fleksydelse
han har tidligere indbetalt til efterlønsordningen, som
jo bliver talt med, men han valgte at fortsætte i fleksjobbet.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2009, 11:41   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
maruus selv om du er under aktiveringsloven så skal du huske at være obs på og fastholde at du allerede er visiteret til fleks da du IKKE har mulighed for at arbejde på lige vilkår med alle og dermed heller IKKE har mulighed for at deltage i mange aktiveringer ...

Jeg kan forestille mig at du får din kontanthjælp og de ellers bare lader dig være , nu er det sådan at jeg formoder at din kontanthjælp træder i stedet for ledighedsydelse og dermed kan kommunen vel også miste refusion til den kontanthjælp (det mister de til folk på ledighedydelse , særlig ydelse og kontanthjælp når de er ledige 12 ud af 18 mdr ) derfor kunne det måske være så heldigt at være et godt incitament for kommunen til at få dig i fleksjob igen , man kan håbe..

Det ville være dejligt hvis og så frem at LAFS kunne gøre noget ved den problem stilling som man står i når man bliver 60,5 år men når det kommer til LAFS så er min tiltro ikke så stor så det gør noget...

Men hvem ved , det kan jo være at når der nu er så stor arbejdsløshed at de så igen får behov for at være fleksers talsmand i stedet for at agere som private aktøre det ville i hvert fald være på tide at de kom lidt på banen (bare min mening ) men de har da i hvert fald svaret dig he he ....

Og drøn ærgeligt at de ikke har sat sig ind i problematikken noget før sådan at man kunne have gjort noget inden store grupper blev ramt , nu er ordningen ved at være så gammel så man vil se flere og flere blive ramt at den regel om 60,5 år og så kontanthjælp og det skal nok få mange en gift flekser og ægtefælle ned med flaget og økonomiske uoverskuelige konsekvenser ..
  Besvar med citat
Gammel 15-06-2009, 12:24   #6
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Angry

Hej Hejdien

Du kan tro jeg er Obs - rigtigt meget Obs

Med hensyn til LAFS syntes jeg også det er noget møg at de ikke har interesseret sig for problematikken tidligere .... reglen har jo eksisteret siden år 2000. - det er altså 9 år - og for sent for mit vedkommende.
jeg skriver øverst " endnu betalende medlem" syntes ikke jeg får de svar jeg forventer på mine spørgsmål . Det er sådan la la og så bliver jeg ellers henvist til min sagsbehandler ????

Vor herre bevares" som om man spurgte " hvis man havde fået et tilfredsstillende svar fra - sagsbehandler- jobkonsulent eller hvem man ellers er i forbindelse med. ( I øvrigt har jeg ingen fast sagsbehandler/ socialrådgiver men er overladt til det personale der " lige nu tager sig af det man henvender sig om) eksperterne

En underlig "størrelse" LAFS der henviser til " få svaret hos andre "
Var ikke lige det jeg regnede med, da jeg meldte mig ind i foreningen.
Gik ud fra som en selvfølge, at de havde ekspertisen, og at jeg her fik kvalificeret hjælp.De har dog eksisteret en årrække.


og til Tanja
Mit liv har ikke formet sig så jeg har haft mulighed for at indbetale til ordningen i 30 år.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2009, 13:07   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Maruus jeg vil heller ikke kunne få fleksydelse og betaler ikke ind til den da jeg vidste allerede da jeg blev visiteret til fleks som 38 årig fik fleks at jeg ikke ville kunne nå det da jeg har valgt at gå hjemme med et barn i tre år og har haft mange år som deltidsarbejder pga mine børn , og ja har også en periode fravalgt a kasse da jeg aldrig har haft problemer med at finde job (før jeg blev flekser jeg tror vi er mange der ikke er berettiget til fleksydelsen også fordi mange er syge som kontanthjælpsmodtager mange år inden der overhovedet kommer alternativer på bordet ...

Hvad ang LAFS så prøver jeg at holde min mening om dem ude af div tråde, he he he ...

Men det skinner nok igennem at jeg IKKE har en BØNNE til overs for LAFS og deres måde at arbejde for flekser på ......

Men kan da være jeg skal blogge om dem i stedet for .. bloggen er jo min og mine tanker skal frem der
  Besvar med citat
Gammel 15-06-2009, 15:31   #8
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Talking

Hej Heidien

Hvor er det befriende med en god latter, dejligt forløsende når man er frustreret over svar der blæser i vinden.

Og med min - din og mange andres kommende situation når alderen indhenter ledige fleksjobbere , så er der jo endnu mere grund til at LAFS ikke kun taler om at lave en artikel -

Måske jeg er så heldig, at opleve , at reglen bliver ændret inden jeg forlader arbejdsmarkedet i 2013.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min ressourceprofil er fyldt med fejl - hvilke rettigheder har jeg? Chara Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 33 26-07-2012 21:58
Stor problem fyldt dag sharky Skal kommuner ikke overholde loven? 4 09-03-2010 10:46
Socialsager i København er fyldt med fejl... forvired Dit og Dat 0 27-08-2009 23:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension