K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-06-2009, 02:39   #1
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Gode råd vedr. jobtræning søges....

Jeg skal nu i jobtræning til august. I et 6 ugers forløb. Det er hvad de kan tilbyde indtil videre. Er det noget jeg skal være opmærksom på ?

Det lader til at der bliver taget meget hensyn til hvor mange timer jeg kan klare.
Jeg har haft en god vejleder på et kursus.

Hilsen Yasmin.
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2009, 05:17   #2
Azfalt
Elsker at være her på K10
 
Azfalts avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2009
Indlæg: 56
Styrke: 0
Azfalt er ny på vejen
Du skal være opmærksom på at du ikke påtager dig ansvarsområder, du er kun til stede som "praktikant", du skal kun udføre de opgaver du er sikker på at kanne magte, du skal ikke gøre noget du er usikker omkring.
Frem for alt lad dig ikke overtale til at gøre noget du ikke kan overskue konsekvensen af.

Fleste af de arbejdsprøvninger jeg har været ude i, blev jeg brugt som gratis arbejdskraft. Er ufedt når transporten ikke godtgøres, hvis der er mindre end 12 km. Så skal du trække måneds kort fra, de få penge du har i forvejen. (Gældende Københavns kommune) Ikke alle der har råd til det, og i værste fald kan det så tilmed koste at de skære i kontanthjælpen, hvis man ikke dukker op i aktivering / arbejdsprøvning eller kursus.

Så mit bedste råd er at du spare på dig selv i arbejdsprøvningen, så du også har noget overskud af en art når du kommer hjem.

__________________________________________________ _____________


Modsat hvis du magter at kunne komme ud og arbejde og ser frem mod flexjob og du ser dig selv som selvforsørgende, så skal du bare gå til den med fuld skrue, og gøre alt hvad du får pålagt af opgaver osv. for så får kommunen også et påskud til at fremhæve dine kunskaber og derved dine muligheder for aktiv job søgning.


Jeg troede selv på,i en del år, at jeg havde gode muligheder for at komme til at klare mig selv med arbejde og så videre, var nem at overtale, men virkelighedens barske realiteter overhaler en på grusom vis nogen gange
Azfalt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2009, 10:33   #3
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Det er enormt vigtigt at du siger fra i forhold til hvad du kan klare og især hvad du ikke kan klare. Du skal ikke føle dig presset til at arbejde mere end der er bestemt. Hvis det viser sig at du er blevet sat til for mange timer, så er det med at gøre opmærksom på det med det samme.

Desværre bliver det helt sikkert brugt imod dig hvis du f.eks. har arbejdet mere end du egentlig kunne klare, kommunen tager jo ikke hensyn til at du har sovet/ligget på sofaen fra du kom hjem til du skulle afsted igen.
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2009, 10:39   #4
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Jobtræning/ arbejdsprøvning.

Er Jobtræning og Arbejdsprøvning det samme ?

Er det de samme regler, der gælder nå man er på sygedagpenge, el. på kontant hjælp ?

Yasmin
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2009, 13:44   #5
Azfalt
Elsker at være her på K10
 
Azfalts avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2009
Indlæg: 56
Styrke: 0
Azfalt er ny på vejen
Jobtræning, er per defination, træning til en arbejdsopgave, situation som man forventes at kunne klare, eller brugt til at se om man nu også kan det arbejde, man kunne tænke sig at arbejde inden for.

Hvis du magter jobtræning over forventning, ryger du ud i arbejdsprøvning.

Arbejdsprøvning er til for at bedømme hvor godt man magter de arbejdsopgaver, som man menes at kunne komme ud for, i reelt ansat arbejde.

Hvis du ikke kan klare x antal jobtræning, inden for en række forskellige fag, så er der ingen grund til at sætte dig i arbejdsprøvning.


Er sådan jeg har fået det forklaret.
Efter jeg selv røg i fælden, fordi jeg gik ind og udførte udover egen evne og formåen.
_____________________________

Går ud fra det er ens for dagpengemodtagere og kontanthjælpsmodtagere.
Azfalt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gode råd søges Thomas1981 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 06-07-2012 11:58
gode råd søges! Tetsche Alt det andet 3 06-05-2011 19:53
Gode råd søges ! marbocb Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 05-10-2010 21:18
Gode råd søges vedr. LAFS etc. isteen Alt det andet 25 26-09-2010 15:54
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension