K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2007, 13:04   #1
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
Arbejde og førtidspension - økonomi

Er der mon nogen, der kan hjælpe?

Jeg er på førtidspension og har fået tilbudt et lille job med at lave et katalog for en forening. Det er altså ikke et fast job, men en "free lance-opgave". Jeg bliver ikke rig af det, men der er da afsat nogle tusinde kr. til det. Mit spørgsmål er nu: HVordan skal jeg forholde mig i forhold til kommunen? Skal jeg bare opgive beløbet på årets selvangivelse, når den tid kommer eller skal jeg henvende mig på kommunen og få det "registreret" og/eller modregnet i min pension?

Mange hilsner Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2007, 14:05   #2
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
RE: Arbejde og førtidspension - økonomi

Hej Fiemie!

Det er altid en god idé at fortælle sagsbehandleren, hvad du har gang i af arbejde. Da jeg fik mit avisjob, bad hun mig sende et brev med oplysning om, hvor meget jeg regnede med at komme til at tjene.

Du kan tjene op til 60.400 om året, før der bliver modregnet i pensionen.

Hilsen Martin
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2007, 11:28   #3
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
RE: Arbejde og førtidspension - økonomi

Hej Martin - og I andre!

Har lige talt med sagsbehandleren: Det er OK med et enkelt job, det vil de ikke modregne eller noget, bare jeg betaler skat af indkomsten. De sagde at hvis jeg fik flere/mange jobs, så ville de lave en ny beregning af pensionen, men ellers ikke. Min pension er "nedreguleret" p.g.a. ægtefælles indkomst, så er der også grænser for, hvor meget jeg selv må tjene.

Dette bare til orientering, hvis der er andre, der kan bruge svaret til noget.

Fiemie

fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension og arbejde custer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 22-07-2010 22:31
Økonomi i mens man søger førtidspension Poeppel Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 02-12-2009 14:43
Førtidspension og økonomi :(( bolette Alt det andet 12 02-02-2009 02:29
Økonomi vedr. førtidspension Guette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 22-08-2006 20:59
Økonomi vedr. førtidspension - TIL PIAB Guette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 20-08-2006 13:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension