K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-06-2009, 14:34   #1
Sidy
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Indlæg: 18
Styrke: 15
Sidy er ny på vejen
Hvad må jeg eje? Med mere.

Jeg får den mellemste under den gamle ordning.
Boligydelse.
Helbredstillæg.
Og skal i løbet af denne uge søge varmehjælp.
Jeg har intet andet end det.
Har aldrig været på arbejdsmarkedet.

Jeg er blevet alene for lidt siden.
Og bor nu alene.

Må jeg have 50.000 på en konto?

Hvor mange har haft held med at søge om en højere pension, hvis de har fået det værre?

Og hvor mange dage må man have nogen på besøg pr måned, når man får boligydelse?
Sidy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2009, 14:46   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Sidy.
Hvis dine besøgende har egen folkeregistre adresse glemmer du alt om det. Det er dit privatliv og vedkommer ingen andre.

Hvis du har fået det væsentligt værre oplyser du din kommunale sagsbehandler at du tænker i disse baner.

Her skal du være forberedt på at kommunen vil have flere oplysninger på dig. Herunder flere speciallægeerklæringer. Jeg søgte selv fra mellemste til højeste, som du i det gamle system, og var til et par speciallæger for udtalelse.

Men som du kan læse andre steder er det vigtigt at du selv har overblik over din sag. Her tænker jeg på at du skal søge om aktindsigt i alle papirer, læger, hospitaler, speciallæger og kommunen.

Om 50.000 kr vil have indflydelse på dine nuværende tilskud må andre svare på.

Men bliv her på DIN tråd, der vil dukke flere spørgsmål op. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 02-06-2009, 14:58   #3
Sidy
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Indlæg: 18
Styrke: 15
Sidy er ny på vejen
Tak for svarene.

Må jeg spørge om din ansøgning om den højere pension gik igennem?
Skal man i arbejdsprøvning igen?

Jeg havde fået at vide at man ikke må have nogen overnattende mere end 12 dage om måneden, jeg synes godt nok det lød lidt vildt, men man ved jo aldrig.
Sidy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2009, 15:06   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vi i den gamle ordning skal ikke i arbejdsprøvning. Ja, den gik igennem forholdsvis let grundet min alvorlige situation. Men først efter at min sagsbehandler blev fjernet fra posten da hun ikke overholdt lovgivningen og trak min sag i langdrag. Og skjulte afgørelsen for mig. Selv om afgørelsen var truffet lang tid forinden hun ville have flere oplysninger. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 12-06-2009, 15:42   #5
Sidy
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Indlæg: 18
Styrke: 15
Sidy er ny på vejen
Nogen der har viden om boligydelse og formue?
Sidy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2009, 16:29   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Der står noget om formue her, og det er en del mere end 50.000.

Citat:
Hvis du får boligydelse, beregnes der et tillæg til indkomsten på 10 % af det beløb, hvormed din formue overstiger kr. 694.700 (2009). Overstiger formuen kr. 1.389.500 (2009), lægges der yderligere 10 % af den overskydende formue til indkomsten.

Renterne af din formue bliver medregnet i indkomstberegningen.


http://www.aarhuskommune.dk/portal/b...r_boligstoette

På linket nedenfor kan du selv beregne din boligydelse:

https://www.borger.dk/Emner/boligogf...sionister.aspx

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2009, 17:16   #7
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Hvis dine besøgende har egen folkeregistre adresse glemmer du alt om det. Det er dit privatliv og vedkommer ingen andre.
Det er desværre kun rigtigt sålænge det er boligsikring vi taler om. Men sålænge du er på FTP og ikke har hjemmeboende børn som der er friplads eller lignende til, så er det ligemeget Sidy.
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 22:23   #8
Sidy
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Indlæg: 18
Styrke: 15
Sidy er ny på vejen
Okay.

Tak.

Jeg får boligydelse, og uden den kan jeg ikke bo her, så det ville være et problem hvis jeg ikke måtte have nogen overnattende en uge af gangen.
Sidy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er der mere styr på hvad der vil ske for nuværende ftpere der har skånejob Abraxus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-11-2012 15:12
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Bliver mere og mere svært at klare den MrBurns Politik og Samfund 25 06-07-2008 15:38
Hvad mere kan de finde på..... GitteB Spørgsmål ang fleksjob 8 17-01-2008 22:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension