K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2009, 14:21   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Rygproblemer var at betragte som handicappet i lovens forstand

Da lidt interessant, at man er handicappet, når man har rygproblemer, selvom kommunerne og lægekonsulenterne mener, man er "rask".


Citat:
Arbejdsgivere skal tage hensyn til handicap
Berlingske Tidende, 27. maj 2009, side 18 (Business) af chpj


Citat:
Arbejdsgivere skal blive bedre til at integrere handicappede på arbejdspladserne. Sø- og Handelsretten har netop afgjort, at en medarbejder med alvorlige rygproblemer var at betragte som handicappet i lovens forstand.

Medarbejderen fik en erstatning på et halvt års løn. Han havde foretaget løft, der gav de alvorlige rygproblemer.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 14:40   #2
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Da lidt interessant, at man er handicappet, når man har rygproblemer, selvom kommunerne og lægekonsulenterne mener, man er "rask".




Berlingske Tidende, 27. maj 2009, side 18 (Business) af chpj




Meget interessant, Zuza. Jeg føler mig jo ikke som handicappet, men har da tænkt tanken om man egentligt ikke er en form for handicappet, når man har ryg/ledproblemer m.m.

Når man fx ikke kan åbne div. former for emballage, bære sine indkøb, vende sig i sengen. Ja, listen kunne blive lang.

Man er vel en form for handicappet, når man ikke kan udføre almindelige opgaver som ens krop som udgangspunkt er bygget til.
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 15:15   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Åh jo, den er da i den grad interessant, zuza.

Hm, så tænker jeg jo: kunne det ikke være interessant at sende denne artikel til HR CHF/Inger Støjberg og samtidig henholde sig til hvad HR CHF har udtalt sig om iflg "hvidbogen" om rygproblemer?

DET kunne da være interessant om man kunne få et brugbart svar når nu det er i bussines sektionen -if you know
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 15:35   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Man kan læse hele dommen på linket nedenfor.

Den er faktisk MEGET interessant, da han havde været i virksomhedspraktik FØR ansættelsen, således at både kommune OG arbejdsgiver vidste, hvilke skånehensyn der var. Hertil kommer hans lægepapirer.

Alle burde printe den ud og gennemlæse den og have liggende til brug før praktik og ansættelse osv.

Der står bl.a. i indledningen:

Citat:
Ansættelsen i virksomhedspraktik havde været med fuld lønkompensation fra N kommune,
og elevansættelsen skete med løntilskud fra kommunen, alt som et led i en revalidering af
A, der havde helbredsproblemer med ryggen.
Citat:
Patienten har ret udtalte rygsmerter og har et pænt stort forbrug af Nobligan.
Har prøvet at holde sig aktiv, men det har ikke ført til forbedring, hvad rygsmerterne
angår. Umiddelbart giver MR‐skanningen ikke et godt grundlag for rygkirurgisk
indgreb i form af stabilisering eller yderligere nervekirurgi.
Forandringerne er i det hele taget ganske sparsomme.
Patienten har formentlig en arbejdskapacitet, men den er nedsat, og der bør tages
særlige hensyn for at undgå ryg belastende arbejde.
…”
Citat:
A har krav på en godtgørelse efter forskelsbehandlingslovens § 7.


http://domstol.fe1.tangora.com/media.../F-0026-07.pdf

http://domstol.fe1.tangora.com/page1...ordid13990=969

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 27-05-2009 kl. 15:41.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 17:15   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Det er flere år siden, at min daværende læge sagde til mig m.h.t. min ryglidelse, at "det er ikke er en sygdom, det er et handicap".
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 19:45   #6
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
En jobkonsulent fra Lemvig Kommune skrev i Lemvig Folkeblad, forleden.
Folk der har ondt i ryggen, skal til at bestille noget da ryggen ikke bliver bedere af at sidde stille

Jeg håber fadme, den stakkel bliver klogere ellers Han skulle lige prøve ikke at kunne tører sig selv foran eller bagi. Ikke at kunne gå over et dørtrin på 3 cm. uden voldsomme smerter. Eller skulle ringe efter sin søster som lige måtte se hvad der bedst kunne komme imellem benene, i den situation, så den overfyldte blære, kunne tømmes.

Jeg siger TAK FOR KAFFE.

Jeg ønsker det ikke for min værste fjende, heller ikke for ham. Han må lærer at åbne øjne og øre og ikke komme med sådan udtaelser. I mine øjn er han nikkedukke forkuseret på en god løn, han er ikke til for borgerne.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 20:16   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Der er jo ikke noget nyt i, at folk udtaler sig om ting de ikke ved noget om.
CHF udtalte i radioen, at mennesker med rygproblemer bare skal have et stillesiddende job.

Derudover vil jeg sige, at der er lidt rigtigt i det, som jobkonsulenten fra Lemvig kommune siger/skriver.
En dårlig ryg får det ikke nødvendigvis bedre af, at sidde stille på en stol eller ligge ned, ihvertfald ikke for længe ad gangen.
Alt efter hvad rygproblemet er, så er det min opfattelse, at der er stor forskel på hvordan en dårlig ryg skal behandles, det der er godt for den ene, kan være det rene l... for den anden.
Men jeg er sikker på, at alle rygpatienter har godt af at røre sig, i det omfang de magter det.

Men derfra og til at påstå, at mennesker med rygproblemer bare skal ud og lave noget, synes jeg godt nok der er langt
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Til dem med rygproblemer bambi1963 Din historie 4 06-10-2013 17:13
Er blodprop i hjernen at betragte som "kritisk sygdom"? FrkM Alt det andet 11 21-03-2013 17:43
Rygproblemer - føleforstyrrelser CSK Dit og Dat 56 16-11-2010 22:45
Nemmere at fyre folk med rygproblemer MTVRV1 Politik og Samfund 3 08-07-2010 11:48
Forstand på Kontanthjælp?? lisapigen Dit og Dat 7 19-10-2008 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension