K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2009, 11:07   #1
Angelsbaby
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2009
Lokation: kalundborg
Alder: 43
Indlæg: 24
Styrke: 15
Angelsbaby er ny på vejen
Hvor lang tid kan det tage....?

Hej alle...

Først tusind tak for et supergodt forum for mig og mine mangfoldige spørgsmål.
Jeg er ret ny i systemet som arbejdsprøvet og ville høre hvad er jeres erfaringer...

Hvilken tidsramme har i oplevet der er fra man er færdig med sin arbejdsprøvning til afgørelsen om hvorvidt man er egnet til flexjob eller ej kommer...?

Hvor længe kan man gå hjemme uden job efterfølgende?
Og ikke mindst,er du helt overladt til dig selv når du søger job eller har du kommunen på nakken hele vejen igennem...?

Mvh. Lise
Angelsbaby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2009, 19:02   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uha, svære spørgsmål

Det er svært at sige noget om tidsrammen, da nogle skal ud i flere arbejdsprøvninger inden kommunen stiller sig helt tilfreds, hvor andre kan få det overstået på 3 mdr + sagsbehandlingstid.

Man kan heller ikke sige noget om hvorlænge man skal gå uden job - mange herinde har gået i årevis uden at få et job. Nogle få har hurtigt fået et job, men oftest fordi de har kendt nogen, eller har arbejdet på stedet før.

Det er også en blandet fornøjelse at selv skulle søge job - de fleste står helt alene med ansøgningerne, fordi jobkonsulenterne heller ikke kan finde nogle jobs. I mellemtiden bliver tiden udfyldt med 'hovsa kurser' hvor man kan lære at skrive uopfordrede ansøgninger af 3-6 mdrs varighed, og er man rigtig uheldig, så skal man en gang i løbet af året arbejdsprøves igen....

Er man fleksvisiteret har man kommunen på nakken jævnligt - de skal jo ha penge i kassen (og det får de ved at sende én ud i alt muligt), så det ser ud som om de gør noget!!

Men reelt gør de ikke en fejende fis!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 09:10   #3
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Ja enten

gør de kommunen ikke noget....

Eller så bliver ens sag trukket så meget i langdrag at det fleksjob man har på hånden smutter over til en anden....Netop fordi kommunen sidder og piller navle.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 09:17   #4
Angelsbaby
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2009
Lokation: kalundborg
Alder: 43
Indlæg: 24
Styrke: 15
Angelsbaby er ny på vejen
Tak for jeres svar:-)

Nu er jeg ikke voldsomt god til at vente og stille mig tilfreds med et nej eller måske... Jeg har desværre været i systemet i alt alt for mange år og det har været både på kontanthjælp,revalidering og andre former for ydelser. de er ved at have fundet ud af at når jeg siger nu så er det ikke om 3 uger...

Jeg har en veninde der har kæmpet i 3 år for at nå det punkt jeg har nået på 7 måneder så jeg er forhåbningsfuld:-)

Men endnu engang tak for svarerne:-) Der kommer nok flere spørgsmål løbende...

Knuzz Lise
Angelsbaby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 09:20   #5
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
citat :Men reelt gør de ikke en fejende fis!

enig - kommunen har kun kræfter til at holde de opfølgende jobsamtaler hver 3. md.( hvad kan gøres, hvem, hvad gør du )

Her kommer hele den kæmpe " underskov" af private virksomheder der skal " hjælpe os i arbejde" ind i billedet .
Lykkes et f.eks. 3mdrs projekt med jobsøgning ikke - venter man til det blir " ens tur " igen , ellers vil kommunen miste sit tilskud fra staten jvf. reglerne .

Sidst redigeret af maruus; 27-05-2009 kl. 09:49.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor lang tid burde det tage at blive forlænget? Sanne33 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 24 01-08-2013 13:51
hvor lang til kan en arbejdskade sag tage/pension skivehansen Alt det andet 6 07-12-2011 14:16
Sagsbehandlingstid - Hvor lang tid må det tage? Kirsten68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 18-05-2010 22:42
Hvor lang tid kan det tage for læge konsulenten. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 18-09-2009 10:25
Er der regler for hvor lang tid det må tage? thomsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-09-2008 10:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension