K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-05-2009, 10:21   #1
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
sp...

arj mand ..så læser man at man skal passe på med hæve sp hvis man skylder til inkasso eller skat.....jeg får altid taget mine penge hvis jeg får skat tilbage sådet vil måske sige jeg får taget alle sammen hvis jeg hæver dem...snøøøøøøøøøøøft
hvilken forlketingsmedlem kan jeg skrive spørge om det til?? har nogen en add?? vil da gerne vide det 100% for så gider jeg da ikke hæve dem
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2009, 10:48   #2
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Fandt det her på
http://sp-opsparing.dk/

Citat:
Modregning:

De fleste spørgsmål vi har fået handler om modregning i
andre indtægter/gæld ved udbetaling SP-midlerne.

Helt overordnet antages det at regeringens hensigt har været
at sikre en udbetaling af konjunkturmæssige formål, hvorfor
der generelt ikke kan ske modregning i andre offentlige ydelser
eller lignende.

Kontanthjælp og dagpenge
Der sker ikke modregning i kontanthjælp og dagpenge.

Boligsikring
SP-midlerne indgår ikke i beregningsgrundlaget for boligsikring.

Pensioner
Der sker ikke modregning i eksisterende pensioner. Der kan være regler for tillæg mv. der kræver, at din formue er under en hvis grænse. Hvis ikke du bruger dine SP-penge vil de blive medregnet i din formue (Hvis de f.eks. står i banken).

Pensioner
Der sker ikke modregning i efterløn.

Skattegæld
SKAT har ingen umiddelbar mulighed for at modregne i evt. skattegæld. Det vil dog indgå i din formue, hvis ikke du bruger pengene.

Gæld i øvrigt
Der er ikke umiddelbart nogle muligheder for private kreditorer at modregne i din SP. Det vil dog indgå i din formue, hvis ikke du bruger pengene.

MEN, husk at har du privat gæld, kan det jo være en god idé, at betale af på gælden i stedet for og dermed også spare renteudgifter. Mindre sjovt, men i hvert fald fornuftigt.
Håber det svarer på dit spørgsmål

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2009, 11:50   #3
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
tak*SSSS* blev bare helt nervøs*S:-)
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2009, 11:54   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Din mand har nok set denne artikel

http://epn.dk/privat/article1702057.ece

Men det betyder ikke noget. Hvis du nærlæser artiklen, så er det bare en storm i et glas vand - der er ingen der reelt aner hvem der får udbetalt de penge, og SKAT kan ikke gøre krav på dem. Og incassofirmaer, vil pr automatik sende opkrævninger ud til skyldnere i håb om at nogen plumper i og giver pengene til lige DEM. Men det kan man jo bare lade være med.

Så ingen grund til snøft PruttenQ34 - du hæver bare beløbet når de rammer din konto

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2009, 21:28   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Nu er det jo blevet slået fast herinde, at sp-pengene ikke bliver modregnet nogle steder, og så render jeg alligevel ind i et spørgsmål fra min veninde, som jeg bare ikke kunne svare på.

Hun er på kontanthjælp, og får noget §34, og hun er overbevist om, at sp vil blive modregnet i det hun får via §34.

Er der nogen der ved noget om det, og meget gerne et link
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2009, 22:38   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej! Hun bliver IKKE modregnet!!!

INGEN bliver modregnet, hehe....

Der er heller ingen der er interesseret i alt det papirarbejde pga et éngangs beløb....

linket må nogle andre grave efter, haha

Men hvis du kigger lidt oppe, så står der også at det ikke modregnes i beregningen ang boligsikring, og så vidt jeg ved er §34 en del af det......

Sidst redigeret af Ninja; 09-06-2009 kl. 22:44.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2009, 01:31   #7
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Vil kun advare om, som i anden tråd, at private banker PRØVER at stjæle skyldnere's SP ved at hive dem i fogedretten! ... jeg har selv læst om en person på et gældsforum, der har været ude for det, og var som sagt SELV i fogedretten i dag, pga. gæld til banken. De nævnte som sagt godt nok intet om SP'en, men PAS PÅ aligevel... HÆV PENGENE så snart de er på kontoen, tjek den hver eneste dag, og gå i aktion med det samme de står der.
  Besvar med citat
Gammel 10-06-2009, 06:47   #8
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Men hvis du kigger lidt oppe, så står der også at det ikke modregnes i beregningen ang boligsikring, og så vidt jeg ved er §34 en del af det......
Det har jeg set, jeg er sg'i bare meget usikker på, at anbefale hende at hæve dem, uden at have det sort på hvidt.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2009, 09:16   #9
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Jeg

har så en veninde der var i fogederetten i går...privat kreditor...

der sagde advokaten, at de ville sige til ATP at de ikke måtte udbetale hendes penge til hende..da de vil gøre udlæg i dem....men hun har ikke skrevet under på noget inde i fogederetten...så kan de reelt tage kontakt til ATP og sige de ikke må udbetale folk's penge ?

Og nu stod hendes penge så slet ikke i ATP men var flyttet over i banken som havde sat dem i værdiparpir.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2009, 09:31   #10
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
har så en veninde der var i fogederetten i går...privat kreditor...

der sagde advokaten, at de ville sige til ATP at de ikke måtte udbetale hendes penge til hende..da de vil gøre udlæg i dem....men hun har ikke skrevet under på noget inde i fogederetten...så kan de reelt tage kontakt til ATP og sige de ikke må udbetale folk's penge ?

Og nu stod hendes penge så slet ikke i ATP men var flyttet over i banken som havde sat dem i værdiparpir.
De SP penge er en beskyttet pensionsordning, til den dag de står på din venindes NEM KONTO... privat kreditor, eller SKAT HAR INGEN LOVMÆSSIG RET TIL at gøre udlæg i de SP penge, før de ER udbetalt, færdig slut, det er brud på pensionsloven hvis de gør det!

De gør det der, fordi de udmærket godt er klar over, at de IKKE kan se hvornår pengene er på hendes konto... det er svinsk, det er ulovligt, og det burde meldes, eller klages over... uden tvivl!

I øvrigt tror jeg ikke på at ATP overhovedet kan gøre noget... de har selv skrevet på deres website, at hverken SKAT eller private kreditorer kan gøre noget for at få de SP penge... først når de STÅR PÅ KONTOEN, og derfor kan beregnes som formue, og ikke ET sekund før.

Men hvis din veninde har flyttet dem til sin bank, og kreditor IKKE er samme bank, så er der heller ikke noget at gøre. Banken fører ikke fogedforretning, og må heller ikke, så selv om kreditor ringer til dem og siger de ikke må udbetale, så er det bestemt også ulovligt.

Jeg ville hvis jeg var din veninde, tage et smut i advokatvagten...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension