K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-05-2009, 01:55   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Angry Overvægt - Zyprexa - og lykkepiller

Citat:
»Det er rigtigt, at patienter, der får Zyprexa, risikerer at tage på og udvikle diabetes. Det kommer gradvist og skal stoppes, inden det udvikler sig. Derfor skal vi måle og veje patienterne undervejs, og tager de for meget vægt på, så skal vi tilbyde dem at skifte til et andet præparat og samtidig forsøge at få patienten til at spise sundere og dyrke motion«.
Eller måske skal de have medicin mod bivirkninger.


http://politiken.dk/indland/article717538.ece


Pyha... det bider sig selv i halen.

Arbejdsløs pga. noget psykisk.

Spis medicin.

Bliv overvægtig pga. bivirkninger.

Arbejdsløs pga. overvægt.

Dyrk motion pga. overvægt.

Arbejdsløs pga. diabetes.

Bivirkning (sukkersyge) pga. medicin.

Kost-kursus.

Jo, der er sandelig mange mennesker beskæftiget i Danmark - pga. bivirkninger ved medicin.

Det er en enorm "bivirkningsindustri".

Tænk, hvis der ingen bivirkninger var.

Så var der mange, mange tusinde flere arbejdsløse.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2009, 11:45   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tjaaaa Zuza, jeg har selv taget 27 kg på pga lykkepiller og fik i den forbindelse konstateret diabetes 2. Da jeg stoppede med lykkepillerne, røg der langsomt 10 kg af og nu mangler jeg 'bare' 17 kg....

Min læge forventer at min sukkersyge forsvinder når jeg har tagbt det sidste.

Mit problem er jo, at jeg ikke kan tage i et motionscenter pga min OCD, så jeg skal klare alt her hjemme....og det er svært at holde motivationen oppe når man er alene. Jeg er heller ikke rask nok til løbeture (pga ryggen), så jeg må GÅ mig i form...og det er ikke rigtig nok. Og ikke altid jeg er i humør til det.

Jeg bekymre mig meget om livsstilssygdomme. Jeg er overvægtig, jeg ryger, jeg får ikke motioneret nok, jeg er syg og har ikke rigtig energien til at bryde ud af vanerne osv

Så jeg kan kun skrive under på dit indlæg, og erkende, at det er sådan møllen drejer for mange af os.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2009, 13:16   #3
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Jeg lod mig også engang, trods tidligere dårlige erfaringer, lokke i uføre af løfter om den statsautoriserede ”narkos” enestående virkninger. Så vidt jeg husker, var det ikke zyprexa men kom fra en anden bagmand. Dog havde det efter sigende lignende sidegevinster omkring væsentlig vægtforøgelse. Hvad jeg ikke blev oplyst om eller kunne læse med småt, var at jeg få uger efter totalt mistede den konventionelle realitetssans og havnede på en parallel planet skarpt forfulgt af hemmelige agenter, statsoverhoveder og praktiserende læger.

Heldigvis red jeg stormen af i den ”film” ved bl.a. at gå under jorden og undlade at tage den effektive medicin. Sværere er det hvis man bliver taget til fange på den lukkede, for der slipper folk ikke altid lige let fra de kemiske eksperimenter, når de bliver fastholdt, så det kan føres til protokols og bevidnes af flere, at patienten fik et skud i røven til eget bedste. Iøvrigt har der gennem årene også været omtale af en del fysisk raske mennesker, der pludselig har stillet træskoene under forsøgene.

NB Angående motionscentre, har jeg selv rigtig gode erfaringer med at dyrke motion på egen hånd. Hvor dette med at tage løbeskoene altid har været en ulige kamp med oceaner af gode undskyldninger, så har en motionscykel derimod vist sig at kun at kræve få sekunder fra tanke til handling, og dermed været rimelig let at gøre til en naturlig vane som at børste tænder. Medlemsskabet til motionscentret er hurtigt tjent ind, og vedr. energi, så kommer den gennem bedre kondition.

Sidst redigeret af Gadefejer; 24-05-2009 kl. 13:19.
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2009, 13:41   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, jeg har faktisk også overvejet motionscyklen.....skal bare lige findet et godt tilbud der inkluderer transport til hjemmet

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2009, 13:56   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
helnekr prøv den blå avis folk bliver ualmindeligt hurtigt trætte af dem (ja jeg taler af erfaring he he ) mange gang kan man godt få dem til at køre cyklen hjem til en mod at betale benzinen
  Besvar med citat
Gammel 24-05-2009, 14:40   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nå ja! Det var måske en ide......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2009, 20:25   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
åh jo, der er som regel altid en "sidegevinst" ved medicin.

Vores datter blev på et tidspunkt sat i behandling med antidepresiver og tak for kaffe sir jeg bare.
Efter ca 3 dage besvimede hun simpelthen -CHOCK-PANIK
Det skete ikke kun en gang men flere gange og til sidst tog jeg den beslutning, kontakt m læger eller ej, at disse skulle hun IKKE have!
Var total kold i n..... hvad end de kloge hoveder sagde og insisterede på at dette blev indberettet som bivirkning -og hvis ikke de selv gjorde det, ja så gjorde jeg, basta!

Py ha, tør slet ikke tænke på konsekvensen hvis ikke....

Så ikke nok m at man måske udmærket ved i systemet et eller andet sted at der KAN være slemme bivirkninger(-og ofte "glemmer" man at oplyse om disse!)
ja så kan man herhjemme i DK heller ikke få erstatning:
http://www.dr.dk/nav/tekstttv/ side 118.

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2009, 22:47   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lidt som da de tilbød depressive mennesker Seroxat, og senere fandt ud af, at folk begik selvmord på stribe når de fik dem! Det viste sig at de øgede tendensen for at begå selvmord....

Først fik jeg Cipramil, men kunne ikke tåle dem - jeg dirrede, hænderne rystede, jeg tvangs gabte mm, så fik jeg zoloft men de forværrede min angst til det helt ekstreme, og samtidig fik jeg sådan nogle knald i baghovedet...lidt som elektrisk stød, så fik jeg Seoxat for at fjerne den ekstra angst fra Zoloft, men dem blev jeg aggressiv af - gik med vilje ind i folk, smed ting ud af vinduerne efter mine naboer, smadrede en hel lejlighed og blev kørt væk i en ambulance. Så fik jeg Remeron sammen med Nozinan, så fik jeg det straks lidt bedre, men ikke godt nok. Så prøvede vi Cipramil igen sammen med Alopam for at fjerne de værste bivirkninger, men så gik jeg pludselig over gevind og MÅTTE BARE feste, fest dag efter dag, uge efter uge....indtil min lever nærmest skreg på fred. Så fik jeg Fontex, og holdt op med at feste, men de virkede heller ikke...så tilsidst måtte vi opgive at prøve flere. Der gik over 15 år med lykkepiller og forsøg, efter forsøg.....

Nu tager jeg ikke noget og har været clean et par år, eller mere. Synes jeg har mere fod på situationen når jeg ikke tager noget.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2009, 07:31   #9
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Det lyder interessant, hvis man ellers kan bruge det udtryk.

Et medlem i den nærmeste familie har tidligere været indlagt i omkring 10 år. Blev pumpet med diverse produkter, blev kraftig overvægtig, fik kramper, rystede, rokkede, blev sløvere, savlede og fik flere diagnoser med mere medicin oveni hatten indtil grøntsagsstadiet og alt kommunikation foregik ved tågetale. Endelig besluttede man at stoppe medicineringen af den håbløse patient. Hun blev som ved et mirakel frisk som en havørn, har været clean og klaret sig selv lige siden.

Sidst redigeret af Gadefejer; 25-05-2009 kl. 07:33.
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2009, 11:22   #10
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Jeg fik den her fra Handklip idag.

Psykisk syge får nej til erstatning
Politiken, 1. sek. s. 4, Politiken/PS, s. 3
24.05.2009
To danskere har fået erstatning for bivirkninger ved den mest udbredte medicin, Zyprexa fra Eli Lilly, mod skizofreni. I USA er tallet 30.000. Foreningen Bedre Psykiatri mener, at forskellen mellem antallet af danske og amerikanske erstatningssager viser, at det er for svært for psykisk syge danskere at klage over bivirkninger. "Politikerne bør se på, hvordan de kan lave klagesystemet om," siger generalsekretær Thorstein Theilgaard, der nu vil skrive til sundhedsmninisteren og bede ham sørge for, at psykisk syge får en bedre retsstilling. I Danmark får flere end 20.000 danskere Zyprexa for at dæmpe symptomer på især skizofreni.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hellere nakkeskud end Zyprexa! logikeren Politik og Samfund 17 09-11-2012 21:29
Ondt i hænder pga overvægt*GG* kakaoko24 Alt det andet 24 15-10-2012 20:09
Sygedagpenge, overvægt og tvangsaktivering Saaglaul Politik og Samfund 0 28-03-2012 10:16
Kan kommunen tvinge Zyprexa i mig? logikeren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 09-07-2011 20:49
Overvægt - motion zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 5 26-05-2009 10:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension