K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-12-2005, 13:49   #1
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Hvad nu??

Jeg sidder her helt beruset af sejren endnu. Jeg har knap rigtig fattet det. Men jo det har jeg selvfølgelig. Men nu følger alle "smådetaljerne"! Hvor skal jeg ende og hvor skal jeg begynde? Kommunen skal selvfølgelig efterbetale mig hvad jeg har haft krav på! Det er såmænd kun det ringe beløb af 38996 kr og 73 øre før skat! Men de har sgu tjent renter på dette i alle de måneder mens vi har suget på labben og frygtet for at miste ALT. Denne kompensation kan slet ikke give mig mit helbred tilbage, men min selvrespekt er faktisk heller ikke til salg. Kommunen har faktisk stjålet hele min selvrespekt! Gad vide om de kan blive straffet via straffeloven for dette tyveri? Næh! Selvfølgelig ikke. Men jeg har jo også vundet og alle de smådetaljer skal jeg nok få på plads. Jeg ringer til min fagforening i morgen og hører om de vil gå med mig for jeg kan slet ikke rumme alt dette selv. Så jeg er blevet meget klogere i hele min kamp. Så nu begynder en ny kamp som mange af jer fører. Min kamp for at få et fleksjob. Nu er jeg jo berettiget til det! Så jeg går en fremtid i møde som kræver endnu en kamp. Men jeg er forberedt gennem det forløbne år. Jeg er blevet en stærkere person på mange områder. Men grunden til at jeg har fået retten til et fleksjob vil altid følge mig! Og som Heiden skriver. Der skal et godt helbred til at være syg. Stort jule til alle.
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2005, 14:29   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad nu??

Citat:
Susanne skrev:
Jeg sidder her helt beruset af sejren endnu. Jeg har knap rigtig fattet det. Men jo det har jeg selvfølgelig. Men nu følger alle "smådetaljerne"! Hvor skal jeg ende og hvor skal jeg begynde? Kommunen skal selvfølgelig efterbetale mig hvad jeg har haft krav på! Det er såmænd kun det ringe beløb af 38996 kr og 73 øre før skat! Men de har sgu tjent renter på dette i alle de måneder mens vi har suget på labben og frygtet for at miste ALT. Denne kompensation kan slet ikke give mig mit helbred tilbage, men min selvrespekt er faktisk heller ikke til salg. Kommunen har faktisk stjålet hele min selvrespekt! Gad vide om de kan blive straffet via straffeloven for dette tyveri? Næh! Selvfølgelig ikke. Men jeg har jo også vundet og alle de smådetaljer skal jeg nok få på plads. Jeg ringer til min fagforening i morgen og hører om de vil gå med mig for jeg kan slet ikke rumme alt dette selv. Så jeg er blevet meget klogere i hele min kamp. Så nu begynder en ny kamp som mange af jer fører. Min kamp for at få et fleksjob. Nu er jeg jo berettiget til det! Så jeg går en fremtid i møde som kræver endnu en kamp. Men jeg er forberedt gennem det forløbne år. Jeg er blevet en stærkere person på mange områder. Men grunden til at jeg har fået retten til et fleksjob vil altid følge mig! Og som Heiden skriver. Der skal et godt helbred til at være syg. Stort jule til alle.
TILLYKE TILLYKKE
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2005, 15:14   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: Hvad nu??

Sørgeligt at man skal sige tillykke til Susanne fordi hun er blevet berettiget til et fleksjob.

Tænk engang at man skal være lykkelig, for at være blevet syg nok til at få ens liv til at fungere ordentligt.

Det er jo for fan... noget man har krav på når man er syg nok eller har varige begrænsninger i ens arbejdsevne.

Der må være noget der ikke fungere optimalt i systemmet, eftersom at kommunen ikke mener at Susanne skal have et fleksjob, men det sociale nævn mener at hun skal have det.

Syg nok til det sociale nævn, men ikke syg nok til kommunen.

Hvordan kan det lade sig gøre ?

Noget er der galt, for enten er man berettiget til et fleksjob eller osse er man det ikke.

Tænk engang over alle dem som får ødelagt deres liv af en forkert afgørelse, som åbenbart beror på et skøn.

Tænk over alle dem som ikke har energi og overskud til at anke som Susanne gjorde, hvad sker der med dem.

Jeg synes fandme at det er ringe at et skøn kan afgøre at gud ved hvor mange får ødelagt deres liv.

Susanne, du har fået det du har krav på og det er jeg glad for på dine vejne.

Ps.
Om kommunen kan straffes, nej det kan den ikke, men dit eksempel viser måske at det ville være en rigtig god ide at få det indført, så at den kunne straffes for forkerte afgørelser.
Idag kan kommunen ikke engang straffes for at bryde loven.
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2005, 15:25   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad nu??

Hej....Ja noget er helt ravruskende galt !!!! Susanne har fået totalt medhold
fra det sociale nævn...hun har ventet i lang lang tid , med bekymringer
Hun er trukket igennem systemet...jeg siger tillykke fordi hun ikke gav op
:@
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2005, 16:13   #5
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: Hvad nu??

Ja, der er ingen tvivl om at folk skal ha hvad de er berettiget til.

MEN jeg vil dog stadig sige at det er godt at der ikke er nogen der kan stå og true sagsbehandlere med en straffelov.....tænk på hvor mange der så måske ville få noget de ikke er berettiget til, fordi sagsbehandlerene vil sidde og være bange for at for at træffe den forkerte beslutning fordi de kan blive straffet for det.

Jeg er ikke i tvivl om at der sidder folk som er ukompetente og træffer beslutninger.........og de burde ikke være der.

Men tænk på hvis det er pga angst du bevilligere folk noget...det ville udhule det offentlige system og den offentlige kasse, og så ville der ikke engang være til dem der er trængende.

Lad os håbe alt går vel for Susanne og at hun ikke havner i køen af arbejdsløse fleksere
Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2005, 17:35   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: Hvad nu??

Citat:
Isch skrev:
Ja, der er ingen tvivl om at folk skal ha hvad de er berettiget til.

MEN jeg vil dog stadig sige at det er godt at der ikke er nogen der kan stå og true sagsbehandlere med en straffelov.....tænk på hvor mange der så måske ville få noget de ikke er berettiget til, fordi sagsbehandlerene vil sidde og være bange for at for at træffe den forkerte beslutning fordi de kan blive straffet for det.

Jeg er ikke i tvivl om at der sidder folk som er ukompetente og træffer beslutninger.........og de burde ikke være der.

Men tænk på hvis det er pga angst du bevilligere folk noget...det ville udhule det offentlige system og den offentlige kasse, og så ville der ikke engang være til dem der er trængende.

Lad os håbe alt går vel for Susanne og at hun ikke havner i køen af arbejdsløse fleksere
Nu var det ikke lige sagsbehandlere jeg specielt var ude efter, men også ledelserne i kommunerne.

Jeg siger heller ikke at sagsbehandlere skal sidde og være bange på deres arbejde, men måske det, at vide at det har konsekvenser hvis man ikke udfører sit arbejde ordentligt, ville gøre en forskel.

Måske arbejdet ville blive udført med en del mere omhu, og JOW jeg ved godt at der sidder en masse sagsbehandlere derude som udfører deres job ordentligt, men de kan jo være rolige, da mit forslag ikke ville omhandle dem.

Jeg har også hørt om sagsbehandlernes arbejdsbetingelser, med at de ikke har den fornødne tid osv.

Til det kan jeg kun sige, gå ud og kæmp for at få nogle ordentlige arbejdsbetingelser, det gør alle andre grupper på arbejdsmarked, så hvorfor ikke jer.

En ting er sikkert, det burde ikke være den/de syge mennesker i vores samfund der skal betale for at enkelte prøver at snyde sig igennem systemmet.

Så jo, økonomiske konsekvenser for kommunerne hvis de ikke overholder lovene og træffer de korrekte afgørelser.

De kunne evt. jo bare ansætte nogle flere uddannede socialrådgivere, sådan at der er flere øjene der skal kigge på om en sag er afgjort korrekt inden den meddeles til borgeren.
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2006, 16:03   #7
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
RE: Hvad nu??

Hejsa allesammen.
Jeg sidder nu her sidst i februar og venter på at få fleksjob. Jeg skulle være indkaldt til møde på kommunen i januar, hvor jeg ville blive oplyst om hvordan JEG selv kunne være aktiv. Det er endnu ikke sket. Jeg har godt nok været til samtale med fleksjobkonsulenten på kommunen men det var kun for at få underskrevet mit feriekort. Det var for 3 uger siden, hvor jeg samtidig spurgte om der snart var et fleksjob til mig. Jo der var et i en skolekantine, og hun ville kontakte skolen og bede dem indkalde mig og en anden til samtale! Jeg er nu på den 4. uge ud af mine 5 ferieuger, og nyder det i høj grad. Jeg har været en uge hos mit barnebarn og nydt at følge ham i vuggestue og bare være FARMOR! På fredag skal jeg til Bornholm med min mand i en uge. Så er jeg begyndt at være social igen ved at gå i gang med et køkkenkursus i sund madlavning. Når min ferie er overstået vil jeg vride halsen om på konsulenten og få den samtale om hvad jeg selv kan gøre. Sagsbehandlingen er simpelthen l a n g s o m! Men jeg er ikke den eneste. Skulle blot lige ud med det!
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2006, 16:30   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: Hvad nu??

Jamen det er da dejligt at høre, du lyder også som om du har det bedre...og ja...sagsbehandlingen er langsom...men det kan jo skyldes mange ting...blandt andet at der simpelthen IKKE er arbejde til alle de arbejdsløse flekser...det er øjensynligt kun Claus Hjort Frederiksen der ved hvor alle de jobs er henne....alle dem han siger at der er....hmmmm....måske jobkonsulenterne skulle kontakte ham og spørge om hvor alle de jobs er...

Du må have en god ferie til Bornholm...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2006, 20:02   #9
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
RE: fortsættelse af Hvad nu!

Nu er min ferie overstået. Ferien har været en rigtig god oplevelse. Desværre endte den med at jeg har pådraget mig en eller anden lidelse i fordøjelsessystemet. Jeg var til læge på Bornholm som faktisk ville have mig indlagt med det samme, men jeg fandt det ikke nødvendigt, da jeg skulle hjem samme aften. Han indvilgede i at give mig noget medicin og så skulle jeg opsøge læge hvis det ikke hjalp og jeg skulle alligevel opsøge egen læge når jeg kom hjem. Jeg klarede den til vi kom hjem og jeg opsøgte så min egen læge. Han mente at jeg havde et mavesår og skulle have en afføringsprøve, som skulle fastslå om det var bakterielt, og han satte mig i behandling for mavesår. Denne behandling har ikke haft forventet effekt. Jeg har faktisk fået det værre på grund af bivirkningerne af denne kur! Min læge er bekymret men vil afvente svar på prøven. Den har jeg ventet på siden i onsdags. Jeg har langsomt fået det lidt bedre men absolut ikke godt.
Nå som jeg havde lovet mig selv ville jeg holde sagsbehandler fast i fleksjobbet på skolen. Jeg var i kontakt med hende i dag, men da jeg havde holdt ferie havde en anden fået jobbet. Grrrrrrr hvor blev jeg irriteret. Hun ville i stedet tilbyde mig et eller andet kursus, og jeg skal til samtale på tirsdag for at høre nærmere. Samtidig har jeg været inde og lure på told og skat for at se min årsopgørelse. Da jeg fik efterbetaling af fleksydelse på 36.000 kr i december sagde sagsbehandler at hun havde talt med skattekontoret og jeg ville ikke få noget skattesmæk. Hmmmm jeg har fået et smæk på 16.000 kr!!!!!!!!!!! Men jeg var så klog at jeg har sat størstedelen af pengene til side, fordi jeg kunne godt se at ud af regnestykket med modregning af kontanthjælp i perioden havde jeg faktisk kun betalt 222 kr. i skat af en indtægt på 69.675 kr! Det virkede helt tovligt, så jeg indstillede mig på et skattesmæk. Men jeg fortsætter ufortrødent og betaler denne restskat men ikke før den allersidste dag den SKAL, for pengene kan ligeså godt trække renter på min konto.
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2006, 23:14   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Hvad nu??

Hej Susanne og velkommen hjem

synd at du skulle blive syg på ferien og jeg krydser fingere og håber det bedste for dig

Og så må vi vel også sige velkommen til vores egen lille kø af ledige fleksere B)

Men hvad med den omgang du har været igennem, så må det næsten være en lettelse at være en ledig flekser

Jeg krydser fingere for at der hurtigt kommer et job din vej, så du kan komme ud på arbejdsmarkedet igen og slippe for det pres det mange gange kan være at være i det kommunale system...

MVH

Hejdien
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension