K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-05-2009, 00:12   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Fleks og studier.

For 10 år siden måtte jeg afbryde en revalideringsuddannelse fordi jeg blev forsinket af inddragelse i families sygdom.
Jeg måtte ikke få det år, jeg manglede, men har gerne måttet være i bistands-og aktiveringsmøllen i 10 år.
Det har været 10 års tortur, desperation, sorg og periodisk opgivelse, og et stadigt håb om at kunne læse færdigt på den ønskeuddannelse, jeg fik afbrudt.
(Jeg betaler studiegæld fra HF´en endnu. Jeg lånte 40.000, har ihvertfald betalt det, - og skylder nu 70.000, - for ingenting!)

Sidste år havde jeg lidt arbejde som kontorvikar og fik til sidst ansættelse hos Silvan med en meget lovende udviklingsplan, - men røg efter en uge, da krisen ramte branchen. Nå, jeg kunne alligevel ikke holde til det fysiske.

Nu er jeg, efter endnu en resultatløs jobsøgningsperiode (8 om ugen) sendt videre til visitation, - flex, eller fredning, går jeg ud fra.
Sociale indikationer, sagde en sagsbehandler, - fysiske, sagde en anden.
Jeg er vurderet som en kategori 4 pgr. af min alder (55), min "forkerte" baggrund
Før har jeg, i løbet af en periode med "Plan & Handling", været kørt i stilling til flexjob, da jeg på grund af let slidgigt og partiel hypermobilitet har brug for vekslende arbejde uden løfte/bære eller stå/sidde for længe ad gangen, men det blev stoppet af en sagsbehandler, som åbenbart skulle spare.
Hun sagde selv, - ja, din sag har kørt elendigt og du skulle have flex, men du må svømme videre som hidtil, - og plan-handling sagde: Herfra skal du selv klare det videre forløb.
Ja, så skete der jo ikke de store forandringer.
Det, der har sat mig grundigt istå er, at jeg ingen erhvervsmæssig opkvalificering har måttet få, da jeg jo har fået (den afbrudte revalidering).

Lige nu venter jeg på at blive indkaldt til et møde, - så vi kan tale om, hvad jeg kan eller ønsker, sagde sagsbehandleren.
Jeg er meget usikker på, hvad der skal ske og går efterhånden i spåner når jeg taler med nogen fra systemet. Derfor har jeg besluttet at have en bisidder med.
Bortset fra alt dette, er mit største ønske at få lov til at komme min vej ved hjælp af mine egne ressourcer og min egen valgte baggrund (billedkunst, grafik).
Jeg har følt mig eksistentielt død, men opdagede i efteråret, at der er liv i kludene endnu, hvis jeg får lov......,
men hvis jeg istedet tilkendes flex, - må jeg da uddanne mig parallelt med det? eller skal jeg opgive mit liv igen?

Undskyld det lange indlæg, men det er svært at forkorte det her.

Hilsen, Mette
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleks.nu Risa Nyt om loven 8 04-02-2013 12:28
Fra FTP til FLEKS.. Sunnydob Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 01-12-2012 21:56
fleks nielsen69 Alt det andet 2 12-11-2012 23:13
Fra fleks til ordinært til fleks igen? Nico Spørgsmål ang fleksjob 3 08-06-2012 18:02
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension