K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-05-2009, 01:18   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Ulovlig brug af tandlægekonsulent

Det er IKKE nok, at en tandlægekonsulent inddrages i afgørelse om hjælp til tandlæge.

Der SKAL en tandlægefaglig begrundelse til.

En kommune kan heller ikke UDEN begrundelse give hjælp til en del af en tandlægeregning.

Citat:
Afgørelse:
Sagen blev hjemvist til kommunen, som skulle træffe en ny og begrundet afgørelse om hvilken hjælp, der kunne ydes.

Begrundelsen var, at der hverken i kommunens eller i det sociale nævns afgørelse var givet nogen begrundelse for, at der kun kunne ydes hjælp til en del af den ansøgte behandling. Der var dermed tale om en så væsentlig mangel, at afgørelserne måtte anses for ugyldige.

Efter forvaltningsloven skulle en afgørelse begrundes, hvis ansøger ikke fik fuldt ud medhold. Afgørelsen skulle henvise til de retsregler, afgørelsen var truffet efter. Hvis afgørelsen beroede på et administrativt skøn, skulle begrundelsen desuden henvise til de hovedhensyn, der havde været bestemmende for udøvelsen af skønnet.

Ankestyrelsen lagde vægt på, at hverken nævnets eller kommunens afgørelse indeholdt nogen tandlægefaglig begrundelse for, at der ikke kunne ydes hjælp til hele den ansøgte behandling.
Det var således ikke tilstrækkeligt at henvise til en udtalelse fra kommunens tandlægekonsulent, som heller ikke var nærmere begrundet med tandlægelige forhold vedrørende det enkelte behandlingsforslag.

Ankestyrelsen lagde endvidere vægt på, at det ikke var kommenteret, hvorfor oplysningerne om ansøgers sygdom ikke var tillagt vægt.
http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...aj/103-09.aspx

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2009, 09:55   #2
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Det er IKKE nok, at en tandlægekonsulent inddrages i afgørelse om hjælp til tandlæge.

Der SKAL en tandlægefaglig begrundelse til.

En kommune kan heller ikke UDEN begrundelse give hjælp til en del af en tandlægeregning.



http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...aj/103-09.aspx

jeg vil bare lige nævne at jeg har været til sådan en tandlæge faglig dims fordi jeg søgte tandbehandling til 20.000 kr,de andre gange hvor beløbet var betydeligt mindre ca 3000 har jeg ikke behøves tage op til sådan en....!!
hvis nogen skal op og vurderes hos sådan en vil jeg bare sige i virkelig skal kæmpe for jeres tænder for de tager den aller aller billigste løsning..da de har en lov der hedder *bare du har 5 tænder i munden kan man tygge ellers må man bruge gummerne* jeg måtte græde og brokke mig og få hendes forståelse før jeg fik den hjælp jeg skulle have...de vil hellere rive tænder ud end lave dem da dette er meget billigere....!!
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2009, 10:38   #3
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg har tidligere printet en principafgørelse fra ankestyrelsen, som siger at, "Lægekonsulentens opgave er ikke at indhente de manglende oplysninger eller efterprøve lægers oplysninger ved at undersøge borgeren selv".
Og dette gælder også tandlægekonsulenten.

Jeg vil tro at det er zuza der har haft linket til den engang.
Afgørelsesdato: 13-02-2008
Uds.dato: 01-05-2008
Nummer: A-5-2008
J.nr.: 2000339-07

Jeg kan desværre ikke få et link til siden til at virke.

Sidst redigeret af Trold; 02-05-2009 kl. 11:13.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 07:59   #4
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Jeg fik

afslag på tandlægehjælp på ca 8300,-
Økonomiske sagsbehandler kom med den begrundelse at efter mine udgifter var betalt kunne jeg lave en afdragsordning med tandlægen.

at det så kun er husleje ,el og vand de går efter som faste udgifter som jo ikke helt står mål i virkligheden er noget andet...de går efter hvilke takst man får....og jeg er på kh...da kommune stadig ikke har fået mig afklaret.

Hilsen en snart tandløs Jøsses ( blir nok ikke helt nemt at udtale uden tænder )
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 08:23   #5
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Jøsses - se lige denne;

http://www.k10.dk/showthread.php?t=8...t=efterlysning

Måske du kan bidrage her?
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 08:29   #6
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Hej Lena

har skrevet mail til Line Barfod..og fik en mail retur...at hun ikke kunne besvare alle de mail's hun fik.

Men hvis det var vigtigt at komme i kontakt med hende så kunne man ringe til en anden....fik navne og fon nr. på 2

Så hun har vist fået flere henvendelser end hun kan brug...*S*

Takker for linket under alle omstændigheder *S*

__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 11:17   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jøsses den besked er en auto besked og en alle får tror jeg, det kan hænde at hun vender tilbage, og ellers syntes jeg da at du skal skrive igen og refare til Lena

Og så tænkte jeg at du måske lige skulle kigge på den her ...

http://www.tandlaegehuset.com/tilskud.htm

Jeg håber at du har anket afgørelsen ?
  Besvar med citat
Gammel 04-05-2009, 07:08   #8
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
afslag på tandlægehjælp på ca 8300,-
Økonomiske sagsbehandler kom med den begrundelse at efter mine udgifter var betalt kunne jeg lave en afdragsordning med tandlægen.

at det så kun er husleje ,el og vand de går efter som faste udgifter som jo ikke helt står mål i virkligheden er noget andet...de går efter hvilke takst man får....og jeg er på kh...da kommune stadig ikke har fået mig afklaret.

Hilsen en snart tandløs Jøsses ( blir nok ikke helt nemt at udtale uden tænder )
har du prøvet anke den???
hvis du står og skal i arbejdsprøvning eller praktik havde jeg sagt jeg simpelthen ikke kunne starte hvis ikke jeg fik lavet mine tænder...det hjalp for mig da jeg engang fik afslag på en på 3000kr...og har efterfølgene ikke haft problemer med få hjælp til mine tænder....sidst 20.000kr......:-)
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2009, 13:05   #9
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Nej

fik ikke anket det...da jeg er ved at drukne i anker.....desværre.

Kigger man aktivloven §82 igennem..er der smuthuller nok, så de kan sno sig uden om at give hjælp...hvis det er det de vil..og det vil denne her kommune.
Da der blev sagt ,at det ikke er udgifterne der blir kigget på men hvilken sats man får.
Så er man på djursland...er det ikke der man skal søge enkeltydelser.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ulovlig magtanvendelse GlemMig Alt det andet 23 06-09-2013 11:15
ulovlig aktivering:( victoriane Alt det andet 9 24-01-2011 00:26
myndighedsudøvelse Ulovlig? empowerment Politik og Samfund 7 28-06-2010 23:20
Ulovlig praksis zuza Nyt om loven 15 19-02-2009 15:28
Ulovlig praksis zuza Et godt link! 5 25-04-2008 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension