K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-04-2009, 07:54   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Angry Kropsorienteret psykoterapi pålægges syge

Har netop modtaget denne fra vores lokale AVS:

Til medlemmer i AVS samt Jobcenter Slagelse og Jobcenterchefen.

Kropsorienteret psykoterapi er Slagelse Jobcenter begyndt at pålægge sygedagpengemodtagere og revalidender at modtage som behandling, eller bliver der lukket for udbetalingen.

Ifølge Psykoterapeut Foreningen er det uforsvarligt hvis en sådan henvisning/pålæg bliver givet af en sagsbehandler der ikke har den nødvendige faglige baggrund for at vurdere behovet for en sådan behandling, kun en uddannet psykoterapeut kan vurdere dette forsvarligt.

Derfor vil jeg Kurt A. Nissen som har talt med foreningen, anbefale alle der bliver henvist til denne behandling at kontakte foreningen og få nærmere oplysninger om behandlingen og om hvem foreningen anerkender som behandlere, klik ind på www.psykoterapeutforeningen.dk

Mvh. Kurt A Nissen

tak for kaffe sir jeg bare!
Hm, undrer mig så bare over at svaret jeg dengang fik fra Jobcenterchefen var et klart og tydeligt nej til at man deltog i de ulovlige forsøg!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2009, 08:39   #2
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Ja - føj

Mella
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2009, 09:18   #3
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er ulovligt at kommunerne henviser til behandling, kun læger, psykiatere og psykologer må dette... Er der nogen der tager borgens opfordring til sig, og klager over det mon? Det er jo det den kære Hjort mener man skal gøre, og ad den vej få tingene aflyst.

Problemstillingen med det forsøg var da vidst noget med, at man kun kunne fratage sygedagpenge, hvis man nægter at deltage i BEHANLDING, men at behandling kun må henvises til af læger osv... aktivering uden helbredende virkning er ikke tilladt, men aktivering er det eneste kommunerne må udsætte borgerne for, men må så ikke være helbredsskadeligt... og da undersøgelsen skal klarlægge den helbredende effekt, kan man ikke sige noget om, om den helbredende effekt overhovedet findes endnu... det er jo det man vil undersøge.

Ja jura'en i dette spil er temmelig svær at gennemskue... men må indrømme at jeg synes regeringen er noget omstændig, når man blir' ved og ved og ved med at VILLE finde lovhjemmel til det, gemt bag en dårlig undskyldning om at "det er for at hjælpe den sygemeldte".
  Besvar med citat
Gammel 02-05-2009, 19:55   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tilgiv mig, men hiver lige denne tråd frem igen for Razmo eller andre, måske kan i hjælpe mig med at finde lige præcis teksten hvor der står netop problemstillingen som du, Razmo siger?

Er i færd m endnu et læserbrev og har tidligere skrevet om de ulovlige forsøg men vil selvfølgelig gerne have lige præcis teksten fra Borgen hvor der står: behandlingen SKAL lægen ordinere?

Er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2009, 20:41   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ringsted Kommune droppede forsøget med sygemeldte, fordi sagsbehandlere IKKE må "ordinere" behandling.

http://www.k10.dk/showpost.php?p=58289&postcount=2


Men du kan læse mere her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=7702

Statsadvokaten mener ikke, at kommuner må "ordinere" behandling. Det er KUN læger, der må.

Her er ALLE statsadvokatens udtalelser om forsøget med sygemeldte.

http://www.ams.dk/sw28978.asp

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2009, 21:33   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tak for det zuza

Hm, jeg vidste ikke at ringsted kommune havde stoppet forsøget -interessant
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De mest syge og de mindst syge bliver fritaget for aktivering. Gizmo Politik og Samfund 7 30-03-2011 08:13
Psykisk syge får nu samme rettigheder som fysisk syge Thelma Nyt om loven 4 28-10-2008 02:17
syge studerende giver syge læger kurttrold Politik og Samfund 1 20-09-2008 09:33
kommunerne gør syge mere syge !!! Stella Politik og Samfund 13 14-09-2008 22:33
Om syge zuza Det er da strengt ! 3 27-06-2007 00:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension