K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2009, 13:25   #1
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
HVOR meget får jeg i fp.

Hej

Jeg har jo fået tilkendet fp, og i dag var jeg så på kommune for at få orden på hvor meget jeg får i fp, må sige at jeg er dybt rystede hun sagde at jeg kun fik 4003 kr før skat om månede fordi min mand tjener en del og jeg har en pension selv også , jeg mener at der er loft på hvor meget de må modregne men hun siger nej, så er det at jeg sidder og tænker alt det arbejde med at få tilkendt pension så kunne jeg sku lige så godt havde været på øægtfælde forsørgelse så kunne min mand få mit fradrag det giver mere en den pension jeg får, Er der nogen der ved om det er rigtigt det hun siger jeg kan ikke finde ud af det??????????????

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 13:39   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg er ikk ehelt inde i disse beregninger, men prøv at kigge her:

http://www.folketinget.dk/samling/20...004/207050.PDF

måske kan det gøre dig lidt klogere og selv komme frem til en beregning...
  Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 14:41   #3
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Så vidt jeg ved, er der en form for loft. Sådan her har jeg forstået det, men det er kompliceret læsning, så jeg vil ikke sværge på, at det er korrekt.

Hvis han tjener mindre end X (kan ikke huske de eksakte beløb), bliver du IKKE trukket.
Hvis han tjener mere end X men mindre end Y, så bliver du trukket noget.
Hvis han tjener mellem Y og Z, bliver du ikke trukket yderligere ud over det mellem X og Y,
Tjener han over Z, får du ingenting overhovedet, da hans indkomst i så fald burde være høj nok til at forsørge dig uden hjælp. Så vidt jeg husker, er der også tale om ret mange penge.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 15:02   #4
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Hvis du er enlig
Hvis du er enlig, kan du have supplerende indtægter op til 64.100 kr. om året (2009), uden at det påvirker din førtidspensions størrelse. Din førtidspension bliver sat 30 kr. ned, for hver 100 kr. din samlede indtægt er højere end 64.100 kr. (2009). Du får ikke udbetalt førtidspension, hvis du samlet set har indtægter, der er højere end 676.500 kr. (2009).

Hvis din partner er pensionist
Er du gift eller samlevende med en pensionist, kan I sammenlagt have supplerende indtægter op til 101.700 kr. om året (2009), før det påvirker din pension. Din førtidspension bliver sat 15 kr. ned, for hver 100 kr. jeres samlede indtægt er højere end 101.700 kr. (2009). Hvis I samlet set har indtægter, der er højere end 1.142.800 kr. (2009) kan du ikke få udbetalt førtidspension.

Din partners supplerende indtægter kan højst indgå med 315.400 kr. (2009).

Hvis din partner ikke er pensionist
Er din partner ikke pensionist, skal kommunen se bort fra de første 160.176 kr. (2009), din partner tjener. Herefter kan I sammenlagt have supplerende indtægter på op til 101.700 kr. om året (2009), før det påvirker din pension. Din førtidspension bliver sat ned med 30 kr., for hver 100 kr. jeres samlede indtægt er højere end 101.700 kr. (2009).
Her er en anden måde at forklare det på taget fra
https://www.borger.dk/Emner/Pension/...ield2Bookmark3

Mener der også er et eller andet sted på siden hvor du kan lave udregninger...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 21:56   #5
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
så kunne jeg sku lige så godt havde været på øægtfælde forsørgelse så kunne min mand få mit fradrag det giver mere en den pension jeg får,

Forstår ikke helt hvad du mener med det. Min ægtefælle får da mit fradrag selvom jeg får førtidspension.

Men synes nu også det lyder af lidt lidt du kan få. Nu har jeg ikke selv en pension ved siden af, måske har det noget med det at gøre?

Mange hilsner Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 22:32   #6
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
fand lige denne https://pensionsguiden.borgerservice.dk/
der kan du tjekke sådanne ca. hvad du vil få
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2009, 01:16   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan selv tjekke nogle ting her også.

https://www.pensionsinfo.dk/Borgerse...velkommen.html

Men du kan da få rabat på entre diverse steder og et billigt togkort.

Husk at få lavet et kort hos DSB. Det er gratis.

Og tog- og buskort er meget, meget billige.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2009, 07:53   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er simpelthen for groft med alle de fradrag. Hvis man var fleksjobber så var der ingen fradrag hverken pga. evt. ægtefælles indkomst eller ens egen private pensions ordning som man har betalt til i årevis. Ja det skal da kunne betale sig at arbejde, men jeg syntes liggert at det er for groft at de også fradrager ens private pension i den offentlige pension.

Nå men det var bare det jeg ville sige, men regn lige efter om de har regnet rigtigt det lyder ikke af meget.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2009, 10:39   #9
bam
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
bams avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2007
Lokation: Viborg
Indlæg: 112
Styrke: 18
bam er ny på vejen
Smile

hej Mai-Britt

jeg har også lige fået tilkendt førtidspension pr.1.april 2009. Da jeg var på kommunen for at få regnet ud hvor meget jeg kunne få i pension, blev der også trukket noget p.g.a. min samleveres indtægt samt at jeg får en svagelighedspension fra staten.

Men jeg blev lidt roligere da jeg fandt ud af, at jeg får udbetalt min svagelighedspension udover førtidspension.

Det giver lidt flere penge i kassen, men jeg nåede også at blive smidt på kontanthjælp p.g.a. sygdom over 1 år, (så hver en krone giver jo lidt mere at gøre godt med).

bam
bam er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor meget er nok ? Dancer Spørgsmål ang fleksjob 16 12-02-2013 08:53
hvor meget zbm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 02-11-2011 19:19
Hvor meget får jeg? logikeren Politik og Samfund 1 21-09-2011 19:44
Hvor meget for i i løn. KatrineB Jeg har fået job. 12 10-12-2007 11:13
Hvor meget for i i løn. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 5 30-01-2007 21:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension