K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-04-2009, 21:21   #1
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Adgang for alle til CPR-registret

Staten via Indenrigsministeriet har solgt internetadgang til CPR-registret. Blandt de heldige er nu også Scientology. De er kendte for at gå på fisketur efter svage og svækkede borgere, der så får lov til at blive "hjulpet" mod en trofast tjeneste i "kirken".

Man glem nu lige Scientology for en stund og fortæl mig lige: HVAD POKKER SKAL 750 VIRKSOMHEDER OG FORENINGER MED MIT PERSONNUMMER? OG DIT? OG VORES?

Var cpr-numre ikke fortrolige personoplysninger før. Hvor er DATATILSYNET?

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-21897494.html
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2009, 21:30   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tjaaaa alt kan lade sig gøre, når bare staten tjener penge!!!

Trist udvikling.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2009, 23:01   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Der skal ikke mange sikkerhedsforsømmelser til, før enhver uvedkommende får adgang til disse.

Hvordan mon der er garanti for, at alle disse har deres sikkerhedssystemer opdaterede?

Prøv at læse denne artikel, så bliver det endnu mere uhyggeligt.

Citat:
For kriminelle er der mange penge at tjene ved at stjæle CPR-numre sammen med kreditkort-oplysninger. Angreb med det formål at skaffe sig CPR-numre rammer den typiske forbruger meget hårdere end almindelig underskrifts-forfalskning, hvor en forbrugeres kreditkort bliver misbrugt.

Verizon Business' undersøgelseseksperter fandt ud af, at svindel med personlige oplysninger såsom CPR-numre fører til, at penge bliver hævet direkte på forbrugerens konto – uanset om der er tale check-, opsparings- eller hævekonti – hvilket placerer en større byrde på forbrugerens skuldre om at bevise at transaktionerne er falske.

http://www.comon.dk/news/de.fleste.i...der_40620.html

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2009, 00:18   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis! Og hvem ved nøjagtigt hvem det er der arbejder i de 750 firmaer???
Skulle lyde underligt hvis der ikke sidder et par brodne kar imellem!!!!

Og hvad kan oplysningerne føre mere med sig?
Der er jo mange der er flygtet fra en voldelig mand, eller som er headhuntet pga andre ting, og som nu kan slåes op og læses både med tidligere bopælsadresser, samt nuværende.

Det kan da hurtigt gå galt for nogle mennesker.

Og alle kender én som kender en anden, og som måske kan skaffe nogle oplysninger om en pågældene selvom de ikke selv arbejder i firmaet.....

Sidst redigeret af Ninja; 24-04-2009 kl. 00:22.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2009, 00:31   #5
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Ja det er noget forbandet svineri at tvinge til en registrering og så sælge adgang til alle og enhver... men der sker så meget i disse år som man må undre sig over og det her er bare en ting ud af mange som forundrer mig at vores kære folkevalgte politikere fører os ud i...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2009, 07:10   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jeg er RASENDE -ganske enkelt!

Danmark PLEJEDE at have et helt unikt suverænt system til gavn for borgerne og alt det har man nu i ussel mammons navn -SOLGT

SKAM JER!

Lur mig iøvrigt om vi ikke snart ser de førsta sager om stjålne identiteter.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2009, 08:19   #7
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
De firmaer og foreninger, der har købt en internetadgang til CPR-registret slår hvert år omkring to millioner personer op. Det tjener staten omkring 44 millioner kroner på.


tjaaa det er jo også en slat penge

De første sager med stjålne identiter er da vidst fundet sted,synes jeg så noget i station2 om det for nylig.
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2009, 12:36   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
He he kan huske da jeg var barn og skulle lære mit cpr nummer, min mor brugte lang tid på at forklare mig at et cpr nummer var unikt og at man aldrig bare skulle sige det højt , det var noget helt personligt hvormed folk kunne få adgang til mange oplysninger om en når man blev ældre....

Hvem skulle den gang have troet at staten begyndte at tjene penge på at sælge de såkaldte unikke oplysniger om os... det er da utroligt og noget forbandet svineri og selvfølgelig vil det kunne misbruges...

Ved da at jeg engang havde en ven der arbejde i fona han slog da op hvem der var feks i rki .. en anden gang mens jeg havde hemmeligt nummer blev jeg ringet op af en veninde jeg ikke havde set i årevis , hyggeligt nok men studsese over hvordan hun kunne finde mig ....

Det kunne hun fordi hun havde en veninde der arbejde ved nummeroplysningen og havde overbevist hende om at jeg ikke ville blive sur .. tænk nu hvis dem der gjorde at jeg havde hemmeligt nummer også havde sådan en veninde ...

Så klart det kan og vil blive misbrugt ....

Så nu har staten sat os til salg
  Besvar med citat
Gammel 24-04-2009, 15:23   #9
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
CPR-numrene har været til fals længe. Jeg husker da stadigvæk, at jeg blev anset for værende en ualmindelig besværlig kunde, da jeg ville oprette et kort i Blockbuster video for en ca. 10 år siden, fordi jeg kun ville oplyse de første 6 cifre i mit personnummer. De sidste 4 har de ingen krav på at få, men det insisterede de på. Jeg endte med at få mit kort og slap for at oplyse de sidste 4, men det tog laaaaaaang tid.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2009, 16:54   #10
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
du kan hemmelig- holde dine CPR oplysninger.

Se lige her, hvis nogen skulle være i tvivl. Læste det også på tekst tv i morges og blev lidt mere rolig.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-21915162.html
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
(Reel) adgang til 6 ugers selvvalgt kursus...? Trine77 Spørgsmål ang fleksjob 5 18-05-2011 16:37
Psykiater Eva Blach nægter bisidder adgang! kurttrold Politik og Samfund 28 15-03-2011 20:23
gratis adgang til Lægehåndbogen Online. Stella Dit og Dat 4 13-04-2008 09:30
Adgang forbudt for handicappede!!!! zuza Politik og Samfund 0 07-04-2008 12:17
Direkte adgang til love m.m. (link) majs Den nyttige viden vi alle har 5 29-01-2007 14:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension