K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2007, 11:41   #1
Elsebeth
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2006
Indlæg: 46
Styrke: 18
Elsebeth er ny på vejen
Samtale hos kommende arbejdsgiver

Hej...
Jeg skal til samtale et sted jeg selv har søgt. Den kommende arbejdsgiver ved jeg er fleksjobber,da jeg skrev det i ansøgningen. (Det var ikke en fleksjobber han søgte). Jeg ved ikke om jeg må gå til samtalen selv, da min jobkonsulent har sagt at han skal med. Jeg er ikke meget for at sige til en kommende arbejdsgiver at jeg er nødt til at slæbe kommunen med til samtalen... GYF.. Desuden er min jobkonsulent ikke helt velfunderet oveni og jeg har klaget over ham. Jeg er en smule bange for han vil ødelægge det for mig. Kan jeg gå til samtalen og få jobbet.. Og kan jeg selv ordne det efterfølgende papirarbejde. Jeg bryder mig på ingen måde om at skulle være afhængig af jobkonsulenten!!
MVH Elsebeth.
Elsebeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2007, 12:27   #2
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
RE: samtale

Hej Elsebeth
Jeg kan ikke se hvorfor du skal slæbe din jobkonsulent med til samtale. Jeg har da selv været til samtaler på ordinært job, hvor jeg både i ansøgning og ved samtalen gjorde opmærksom på at ansættelsen skulle ske I SAMARBEJDE MED KOMMUNEN!
Du gør jo selv det stykke arbejde kommunen skulle have gjort nemlig at bane vejen for et fleksjob.
Så efter min mening må du da det, for du er jo ikke umyndiggjort på nogen måder. Men om loven siger noget andet ved jeg ej. Held og lykke med det.
Susanne
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2007, 12:29   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Samtale hos kommende arbejdsgiver

Hej Elsebeth.

Jeg fandt også selv mit job og jeg gik selv til samtalen fortalte selv om hvad fleksjob er og indebære, og jeg fik selv beskeden om at jeg var ansat.

Jeg har været til flere samtaler UDEN min jobkonsulent, og den ene gang han har skaffet mig en samtale, ringede han bare til mig og sagde jeg skulle derud(min allerførste samtale) , så der er altså ikke noget i vejen for at han ikke kommer med..

Først når du har fået jobbet er det påkrævet at han skal blandes ind i det, det er han nød til for at få lavet en praktikaftale men ikke engang der behøver han at komme derud...

Du er et voksent menneske og ingen kan tvinge dig til blot fordi du har lidt småskavanker at tage et andet menneske med til noget så vigtigt som en jobsamtale , hvis man er usikker og har det bedst med at have dem med, så skal de gå med, men kan man klare det selv så er det altså ikke nødvendigt...

Det du blot skal huske er at forberede dig på den hvad skal man kalde det, fleksede del af samtalen

Du skal vide nogenlunde hvor mange timer du kan arbejde ( de timer du forhåbentligt har aftalt med kommunen) du skal vide nogenlunde hvad dit tilskud er 2/3 del eller 1/2 del , du skal formå at få fortalt arbejdsgiveren noget om refusions systemet, samt praktikperiode...

Kan du lige disse ting, så er du altså godt igang.. og behøver bestemt ikke at tage din jobkonsulent med.

Mit eget job var heller ikke et fleksjob, men blev lavet om til det, og jeg tvivler også på at det var blevet til noget hvis jobkonsulenten havde været med...
For kors hvor kan de jobkonsulenter en gang i mellem forvirre begrebene ..

Held og lykke med jobsamtalen .. krydser fingere for dig
  Besvar med citat
Gammel 28-01-2007, 13:16   #4
DRAGEN
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Indlæg: 109
Styrke: 19
DRAGEN er ny på vejen
RE: Samtale hos kommende arbejdsgiver

Hej Elsebeth
Når jeg søger flexjob,tager jeg først selv til samtale,for at se om det er noget for mig,og hvis det så er noget,kontakter jeg min flexjobkonsulent.
Vi er jo helt almindelige voksne mennesker der søger job,og vi skal ikke umyndig gøres bare fordi,vi er lidt slidte vel !!!!!!!!!!!!!!!!
Held og lykke med samtalen
Hilsen Dragen
DRAGEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2007, 15:31   #5
Elsebeth
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2006
Indlæg: 46
Styrke: 18
Elsebeth er ny på vejen
RE: Samtale hos kommende arbejdsgiver

Hej alle...
Jeg kan sagtens selv, men han har sagt han skal med.. .. Det vælger jeg nu på baggrund af jeres svar at overhøre helt... *G*.
Tak for held og lykkerne.. Jeg har brug for dem, da jeg bare SKAL have det job.. *Smiler*
Knus Elsebeth
Elsebeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2007, 16:29   #6
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
RE: Samtale hos kommende arbejdsgiver

Jeg fik at vide, det var et tilbud, altså det med at have jobkonsulenten med til samtale. Det sagde jeg også nej tak til, og det sagde hun var fint! Så tag du roligt alene til samtalen! De skal jo bare være glade for, hvis man selv skaffer sig et job, eftersom der jo ikke rigtigt sker noget ellers...
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det kommende valg ! FrkSilverfox Politik og Samfund 3 01-09-2011 08:00
Kommende kæmpende førtidspensionsansøger. anniss Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 18-03-2011 11:45
Kommende børn og evt ftp? lisapigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 09-03-2011 17:16
Kommende førtidspensionist. Dauch Nyttigt at vide for Førtidspensionister 9 21-01-2007 15:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension