K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2009, 14:43   #1
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Kommuner fortryder eksterne aktører

Flere kommuner har haft dårlige erfaringer med at udlicitere sager om langtidssyge til ekstern aktør, så nu ser det ud til at flere kommuner selv overtager sagerne igen. Det kan man da kun håbe vil brede sig til flere kommuner.

Citat:
Kommuner fortryder udlicitering
10. apr. 2009 08.50 Indland Opdat.: 10. apr. 2009 08.51

Bunkerne med sager om langtidssyge tårner sig op på skrivebordene i de kommunale jobcentre.

Derfor vælger mange kommuner at udlicitere en del af sagsbehandlingen til private firmaer.

Men det kan være en dårlig idé, har flere kommuner erfaret.

Fra forår til efterår
Jobcenter Kolding indledte et samarbejde med det private firma AS3 i foråret 2008 - fordi kommunen havde svært ved at rekruttere medarbejdere.

Men allerede i efteråret samme år valgte jobcentret at afslutte samarbejdet.

- Grundlæggende er vores oplevelse, at kvaliteten af sagsbehandlingen er højere, når vi selv varetager den, siger Lasse Kamp, der er jobcenterchef i Kolding Kommune.

Både Vejle og Albertslund kommuner har gjort sig lignende erfaringer og har også afsluttet samarbejdet med private partnere. Det skriver Nyhedsbrevet 3F.
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/200...4.htm?rss=true
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 15:18   #2
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sun-lady Se meddelelser
Flere kommuner har haft dårlige erfaringer med at udlicitere sager om langtidssyge til ekstern aktør, så nu ser det ud til at flere kommuner selv overtager sagerne igen. Det kan man da kun håbe vil brede sig til flere kommuner.



http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/200...4.htm?rss=true

Jeg synes, der er en tendens herinde til, at alle ser eksterne aktører som noget ubetinget skidt. Jeg kan kun sige, at noget af det bedste, der skete i min sag, var, da den røg til en ekstern aktør. De kunne rent faktisk finde ud af at lave noget, i stærk modsætning til kommunen, og det de gjorde, gjorde de godt.

Det er altså ikke alle eksterne aktører, der er dårlige.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 15:47   #3
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Nej det er selvfølgelig forkert, at skære dem alle over én kam. Min eksterne aktør er heller ikke kun en dårlig oplevelse. Men der er sikkert stor forskel fra den ene til den anden, ligesom der også er stor forskel kommunerne imellem, hvordan de takler deres langtidssyge.

Jeg ville ønske, at uanset om det er kommunen eller ekstern aktør, at de under alle omstændigheder ville behandle de syge med respekt og som ligeværdige medmennesker, og ikke som sagsnumre der bare skal presses ind i skabeloner, uanset om de passer ind eller ej.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 16:53   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror kommunerne er blevet trætte af de eksterne aktører fordi de ofte viser sig at være medmenneskelige - og endda er ude på at hjælpe den syge borger!!

De eksterne aktører jeg selv har oplevet har været FLINKE, FORSTÅENDE og HELT igennem på MIN side. De skrev endda en super rapport til kommunen som var så velformuleret og korrekt, at jeg kneb en tåre af taknemmelighed!!!

Den rapport har kommunen nu lagt bagerst i bunken, fordi udtalelserne fuldtændig matchede både min læge og min speciallæges konkulssioner. Dén kunne de ikke lide!!!
Og der kom sikkert et ordenligt hak i samarbejdet på dén bekostning.

Tror de er trætte af at poste penge i projekter der skulle hjælpe kommunen med at spare, og istedet ender med at være til fordel for klienten.

Så let kan den koges ned.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 17:02   #5
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
enige helenekr:-)
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 17:22   #6
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg vil også sige, at de private aktører jeg har været i kontakt med, har været yderst flinke, medmenneskelige og forstående.
Den seneste rapport fra Reva gjorde, at min pension gik igennem.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 20:59   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sun-lady Se meddelelser
Jeg ville ønske, at uanset om det er kommunen eller ekstern aktør, at de under alle omstændigheder ville behandle de syge med respekt og som ligeværdige medmennesker
DET er lige nøjagtigt hvad jeg oplever pt, hos ekstern aktør.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 22:08   #8
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Nøøjjj manner ....

...... NU er vi (de langtidssygemeldte) sq da i det mindste begyndt at EKSISTERE som en gruppe mennesker af en hvis interesse

Sad godt nok og måbede ... DEN havde jeg sq ikke ventet .... at være NÆVNT i DR's nyhedudsendelse kl. 18.30!!!!

Puh, må lige tænke hurtigt .... Kan man mon lige følge op på den med en hendvendelse til DR. om langtidssyge der havner på kontanthjælp UDEN afklaring osv.

Er lidt smasket oven på et langvarigt møde i Vestsjællandsgruppen .... men jeg vil liiige tænke over, hvad man kan gøre for at følge op på den!
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 22:42   #9
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
...... NU er vi (de langtidssygemeldte) sq da i det mindste begyndt at EKSISTERE som en gruppe mennesker af en hvis interesse

Sad godt nok og måbede ... DEN havde jeg sq ikke ventet .... at være NÆVNT i DR's nyhedudsendelse kl. 18.30!!!!

Puh, må lige tænke hurtigt .... Kan man mon lige følge op på den med en hendvendelse til DR. om langtidssyge der havner på kontanthjælp UDEN afklaring osv.

Er lidt smasket oven på et langvarigt møde i Vestsjællandsgruppen .... men jeg vil liiige tænke over, hvad man kan gøre for at følge op på den!

Det ville også være fint, hvis de ville tage os med, der ikke engang kan få kontanthjælp, fordi vi har tilladt os at blive gift, så ægtefællen har forsørgerpligt.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 23:02   #10
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Det ville også være fint, hvis de ville tage os med, der ikke engang kan få kontanthjælp, fordi vi har tilladt os at blive gift, så ægtefællen har forsørgerpligt.
Det eneste sted de tager os med, (med 99,9% sikkerhed), er når licens-opkrævningen sendes ud. Også selvom kommunen har lukket for udbetalinger.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gode kommuner/dårlige kommuner Kiha Politik og Samfund 13 09-10-2011 22:12
Inger Støjberg fortryder! buster Politik og Samfund 2 04-02-2011 11:15
Per fortryder sit nej til førtidspension buster Politik og Samfund 10 22-04-2010 16:00
Fortroligt Dokument om Eksterne Aktører Kohai Dit og Dat 3 31-03-2009 14:44
SKAL eller KAN kommuner bruger andre aktører zuza Nyt om loven 3 14-05-2008 23:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension