K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2009, 12:34   #1
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Skal job konsulent hjælpe med at finde et fleksjob?

Var lige et smut ved frisøren igår, og vi kom til at snakke om min mand, som er fleksjobber og ledig!

Hun spurgte mig om ikke jobkonsulenten/kommunen var forpligtet til at hjælpe ham med at finde nyt job, og specielt nu hvor han har gået ledig i et år...

Hvad siger i herinde? Skal han troppe op og bede om hjælp eller er det hans eget ansvar?

Knus mimse
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 12:38   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis det skal gå helt efter bogen, så er det DEM der skal finde jobbet, men øøøøh.....de kan somregl ikke finde noget vi ikke selv kan. Så proceduren er, at de kaster bolden videre og siger man selv skal finde jobbet evt spædet op med et kursus hvor man lærer at skrive uopfordrede ansøgninger.....

Men jo, de skal finde jobbet. Men kan ikke.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 12:45   #3
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Også kan job konsulenter, hvis det er en privat aktør finde på og sige. Du skal kigge efter andre job muligheder,udvid dine jobmuligheder, øhhh ja og med hvad ender det så med sygemelning på 6 uger, har prøvet det for nylig.

Så jeg har lært og holde fast i, min læge og hospital siger blæksprutte job og ikke andet.
Mig skal de ikke bede udvide mine jobmuligheder mere.
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 14:10   #4
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Ved godt de ikke kan finde et job, som vi heller ikke selv kan, men så synes jeg bare heller ikke jobkonsulenten skal sidde og sige at nu må han snart finde noget arbejde.... Man går jo og frygter de tager ledighedsydelsen fra ham....

Han tog lastbilkørekort i December sidste år (de der 6 ugers selvvalgt kursus/udd.) men han kan ikke finde arbejde inden for feltet... Ligesom alle andre heller ikke kan. Så foreslår han hende at for at han ikke bare sidder hjemme og kukkelurer, kan han jo tage hænger kort. Så er chancerne for job jo også større når der kommer gang i det igen... men ak, nej.. det ville hun kun bevilige hvis han stod med jobtilbud som kræver hænger... så lige vidt med det....

Håber godt nok snart krisen vender, så der kan blive arbejde til folket derude...
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 15:03   #5
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jobkonsulenterne skal hjælpe med at finde det første fleksjob, mister du jobbet skal man selv finde et nyt.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 15:08   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ja jobkonsulenternes job er at finde job .... det er det de får deres løn for.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 15:22   #7
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Mens ledigheden var rekordlav, så var hver sjette fleksjobber (november 2008) stadig ledig. Og dette går det efter alt at dømme nu den anden vej med en generel stigende ledighed.

Når færre bliver tilkendt førtidspension, kunne det muligvis hænge sammen med, at disse i stedet går rundt i uvished med titler som ledige fleksjobbere i en 2-3 år, inden de ryger på kontanthjælp, hvad dette så yderligere indebærer af usikkerhed?
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 15:32   #8
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Jobkonsulenterne skal hjælpe med at finde det første fleksjob, mister du jobbet skal man selv finde et nyt.

med titler som ledige fleksjobbere i en 2-3 år, inden de ryger på kontanthjælp

Jeg vil godt lige have verificeret disse udsagn, da de ikke stemmer overens med mine erfaringer. - Nogen der kan fortælle mig hvor dét står ?

(Bare for ikke at skræmme folk fra vid og sans)
__________________
MVH. Tuxon.
Politikere er som bleer - de skal skiftes ofte og af samme årsag.

Sidst redigeret af tuxon; 08-04-2009 kl. 15:46.
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 15:58   #9
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af tuxon Se meddelelser
Jobkonsulenterne skal hjælpe med at finde det første fleksjob, mister du jobbet skal man selv finde et nyt.

med titler som ledige fleksjobbere i en 2-3 år, inden de ryger på kontanthjælp

Jeg vil godt lige have verificeret disse udsagn, da de ikke stemmer overens med mine erfaringer. - Nogen der kan fortælle mig hvor dét står ?

(Bare for ikke at skræmme folk fra vid og sans)

bestemt heller ikke med hvad jeg har erfaret. Jeg har fået afvide det er jobkonsulentes job og finde et job til mig, også selvom vi snakker 2 eller 3 job.
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 16:56   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det overrasker mig lidt, at flere her nævner, at det er jobkonsulentens opgave at finde den ledige fleksjobber et job...
Jeg ved ikke hvor det står, kunne egentlig også tænke mig at vide det hvor... (orker ikke rigtig at finde svaret selv i øjeblikket)

Jeg er i 2. fleksjob og i begge tilfælde har jeg selv fundet dem...
Jeg mente, at jobkonsulenten måske godt kan hjælpe, men ikke troet, at det var deres ansvar... Jeg har altid ment, at man jo også selv skal gøre noget...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem skal finde stedet for arbejdsprøvning? ayla Spørgsmål ang fleksjob 8 20-04-2009 16:40
Skal man bare finde sig i alt ? onboard Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 06-02-2009 16:54
ansættelse i fleksjob som konsulent Teletrold Spørgsmål ang fleksjob 7 28-06-2008 18:50
Hvem skal finde arbejde? Kims Dit og Dat 23 15-12-2006 15:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension