K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2007, 16:25   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Rygere ringere end dyr ?

det skal lige nævnes...det med rygning...de fleste af dem der bekæmper rygere har selv røget 30 smøger om dagen og er nu blevet terrorister imod rygere...:@

Man er udsat for en hetz om at man er ulækker dum og en skiderik hvis man ryger..man har ingen intelligens og som regel lav social status...man lugter og er et andenrangs menneske...osv...det er totalt og helt uhyrligs at man behandler folk på denne måde fordi de ryger.

Nu går det også ud over folk der er dødssyge på hospitalerne ...De gamle der ryger en cigar...psykisk syge må ikke ryge på bostederne...

Ja det er sgu meget godt...men hvem gavner det ?

Jeg skal være den første til at gerne ville være fri for rygning og prøver da også på at stoppe...men at vi skal udsættes for den hetz gør mig så vred...er det Løkke der syntes det er OK ?

Ville det ikke være smartere at opmuntre folk til at stoppe med det i stedet for at mobbe dem . Hvad I hele hule H skulle det hjælpe...skal rygere krybe hen af gulvet og aldrig komme sig over den mobning de bliver udsat for af de selv hellige ikke rygere der har to biler og forurener med deres brændeovne og hvad med maden der er fyldt med gift og miljøet der er ved at gå helt amok...pesticider og plasticider og radiationer og mobilstråler...and u name it...

Hvad med at Løkke selv er for tyk ...skal vi så sige at han er dum...

Forleden stod der i avisen at tykke folk er dummere end andre...he...he...he...sådan noget vrøvl !!!!!!

Nej hvor er Tonen ved at blive dum og vulgær i disse tider.

Hvis regeringen og kræftens bekæmpelse vil gøre det forbudt at ryge...hvorfor gør de det så ikke forbudt at producere cigaretter ? :@

det var så mine tanker om det...ikke brok...men tanker om tiden 2007...

Stella.


Offentliggjort 24 jan 07 Meninger Jyllandsposten.

Rygere ringere end dyr

Af John Hansen, Rådhusvænget 8, Kastrup
FORLEDEN besøgte jeg min søster, som da var indlagt på Rigshospitalet.

Uden for hovedindgangen til hospitalet stod mange patienter iført dropstativ, rullestole, holdt oppe af slægtninge. De var iført badekåber eller endda endnu mindre påklædning. Hvorfor stod de dér? De stod der såmænd for at få lov til at ryge. Der er nemlig ingen rygerum på Rigshospitalet.

Jeg blev dybt chokeret, jeg blev direkte arrig hvordan i alverden kan man dog behandle syge mennesker på den måde? Hvorfor i alverden skal mennesker dog behandles så nedværdigende?

Jeg har forsøgt at råbe Dansk Folkeparti, Venstre og konservative op i sagen. Det primære svar går på et vedlagt cirkulære og et lovudkast og derudover kommentarer, der klart viser, at politikerne er helt og aldeles ligeglade.

Herre Gud, er vi kommet så langt ud i måden at behandle vore medmennesker? Man taler om dyrevelfærd, retfærdig behandling af flygtninge alt sammen fint nok. Men hvor er velfærden og den retfærdige behandling af patienter, der er rygere, på danske hospitaler?

Der burde lyde et ramaskrig fra hele den danske befolkning.

---------------------------------------------------------------------------------
Fandt lige det her fra Andiman som har en blog på Ekstra Bladet.

Yeps, pr 1 april har vi igen fået tvunget en beskyttende lov ned over hovedet af formyndersamfundet - og det er ingen aprilsnar.

Snart bliver alkohol også forbudt, fordi fanatiske afholdsmænd og koner generes af nydernes alkoholånde.

Rock & Roll forbydes, da det lægger op til skørlevned og er indgangen til misbrug af de førnævnte faktorer og desuden stofmisbrug.

Overvægt forbydes i henhold til fedmelovsparagrafferne.
De overvægtige indsættes i nudistlejre under bevogtning af Arne Astrup.

Sex forbydes pga. fare for udvikling af perversioner og korrumpering af børn -
forplantningen videreføres af rugerobotter i kunstige livmødre og kloning.

Al hornmusik erstattes af korsang;o))

he...he...he....
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2007, 22:20   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Rygere ringere end dyr ?

He ja du har ret, man sidder og undre sig over det samfund vi er ved at bygge op omkring os selv, den mentalitet der gør at vi og alle andre som samfundsborgere bare sidder stille og ser på at flere og flere big brother og jeg ved bedre tendenser der trækkes ned over hovdet på os...

Det er utroligt hvis man sætter sig ned og tænker over det, hvor mange ryger findes der så i Danmark ? og hvorfor ser man så få steder at folk tager afstand fra det at en regering skal bestemme hvorvidt vi må ryge...

Jeg syntes at det er i orden hvis ikke man må ryge på en virksomhed, men det burde være de ansatte der afgjorde det og ikke en regering, jeg har været på en del arbejdspladser hvor der var rygeforbud, uden at det overhovdet var problemer med det.
Grunden til det har nok været at det var de ansatte der selv havde vedtaget det og ikke fået det trukket ned over hovdet.

Jeg er ryger, men jeg kunne aldrig drømme om at forpeste mine kollegaers liv med min røg, jeg kan som ganske almindeligt betænksomt menneske godt selv finde ud af at bevæge mig udenfor og ryge min smøg.

Den nye lov har jeg tilgengæld ikke meget tilovers for, feks er det jo sådan at man godt må ryge på sit eget kontor.. og så siger jeg lige hallo hvem er det der har eget kontor ... nemlig de overordnet (ved godt at der er undtagelser ) men i det store og hele, og på den måde slipper de jo også for ballade inde på borgen , med de politikkere der ryger der, for de kan jo bare gå på deres egne kontore...

Samtidig så bliver det jo sådan at en arbejdsgiver kan fyre en medarbejder for at ryge, men hvor er retssikkerheden henne i det , for hvem siger at en arbejdsgiver ikke kan se en nem måde til at slippe af med en medarbejder på den måde, det er jo trods alt ord mod ord...

Tænk sig engang at være ryger og blive indlagt i 14 dage 3 uger , og sengeliggende for at det ikke skal være løgn, hvad så ?? kommer de så og klasker et nikotin tyggegumme på dig eller hvad ?

Og hvor går grænsen for hvad regeringen skal bestemme ude i samfundet ?

Jeg er helt enig i at der skal gøres noget med ryger politikken i dk .. men det kan sq gøres lidt mere gelinde..

I mange år har det jo været sådan at der var rygerum hvad er der galt med det (jeg kender adskellige ikke ryger der tramper med ind i ryger rummet)
Og det er jo ikke sådan at ryger rum er vild luksus, der går man KUN ind hvis man er virkelig trængede, jeg kan huske for nogle år siden hvor jeg skulle ind med min søn på skadestuen..
der var et rygerrum.. der var nogle sorte pindestole (kun fire) og så nogle gamle lasede blade og det var det...

Gik man så ind til ikke rygerne , så var der her, fladskærms tv , der var mange blade legetøj , kaffe saft og the .. så allerede der har man jo godt lugtet at ryger ikke lige er favoritten her.. og for min skyld kan det godt være sådan, men det skal IKKE være sådan at gamle og syge skal ud på gaden med deres drop stativer for at tage en smøg at berolige sig på :@:@

He he .. kom lige til at tænke på min egen mormor ..
Hun kom på hospitalet og fik at vide at de ikke kunne gøre mere for hende, og hun havde kort tid tilbage .. MEN du må ikke ryge... hun var altså af den mening at skulle hun dø, så ville hun sq ikke have nogen til at fortælle hende at hun ikke måtte ryge .. Så da jeg kom og besøgte hende var det første hun spurgte om . har du smøger med, og skal vi ikke lige smutte ud og ryge en...

Min samvittighed havde det ikke godt med det, men et eller andet sted så nærmede hun sig de 70 så jeg mente at hun nok selv kunne træffe den beslutning, så jeg smuttede ud og smug røg med min mormor.. og jeg håber sq at nogle af de syge kan finde på det samme nu...

Hvad vil man gøre , smide dem ud af sygehusene ? gad vide om ikke det er på tide at danskerne viser at de godt selv kan administrer deres eget liv, vi behøver ikke at få at vide af en regering at vi ikke må ryge

Hva bliver det næste ...

Citat fra grundloven


§ 29
Stk. 1.
Valgret til folketinget har enhver, som har dansk indfødsret, fast bopæl i riget og nået den i stk. 2. omhandlede valgretsalder, medmindre vedkommende er umyndiggjort. Det bestemmes ved lov, i hvilket omfang straf og understøttelse, der i lovgivningen betragtes som fattighjælp, medfører tab af valgret.

Kunne det blive det næste ? alle på overførelse indkomst skal ikke have stemmeret ? tja man har jo hørt det der var værre
  Besvar med citat
Gammel 24-01-2007, 22:50   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Rygere ringere end dyr ?

ja jeg har læst i en avis den anden dag at det næste bliver ....ØL...

Folk må ikke drikke ØL.

Ja det er sjovt at dem der har sit eget kontor gerne må ryge ( DF fik det igennem)...og så vidt jeg ved er det tilladt at ryge i sundhedsstyrelsen...he..he..he..

men ja jeg mener også at det ikke er noget regeringen skal bestemme...men virksomhederne selv...det er da en selvfølge !

Men ja VK og O vil jo gerne bestemme alt selv om de kalder sig for ultra liberale...

Ja hvornår danskerne siger NU ER DET NOK...det kommer vel når ØL bliver forbudt ved lov...
nu er jeg ret chokket over den lov du har sat

ind....puhadada...oldenordisk.

VU har jo været ude og sige de vil have fjernet stemmeretten...

Hvad man dog skal lægge ører til.

Hvad så med vin og fedt og biler...bliver det også forbudt og coca cola...



Og så forstår jeg godt din mormor...min mormor røg store cubanske cigarer indtil hun døde som 94 årig...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2007, 23:02   #4
OdinTor24
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2006
Indlæg: 54
Styrke: 0
OdinTor24 er ny på vejen
RE: Rygere ringere end dyr ?

Hej i to kære stridsøkser

Tak for to dejlige indlæg som beviser, at det ikke er lykkedes den danske regering at fratage jeres humor...

Kærlig Hilsen
OdinTor24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2007, 23:53   #5
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
RE: Rygere ringere end dyr ?

Mange undersøgelser viser, at rygning er farligt. På den anden side har næsten alle en onkel, der var storryger, og som på sin daglige løbetur som 97-årig blev kørt ihjel af en ikke-ryger på cykel.

Jeg ved ikke, om jeg rent faktisk tager skade af at være i et røgfyldt rum, men jeg synes, det er ubehageligt. Når man forbyder rygning f.eks på hospitaler og i tog, så er det ikke mindst for at beskytte personalet.

Det er ikke rygerne, der skal bekæmpes, men røgen.

Stella skriver:
Jeg skal være den første til at gerne ville være fri for rygning og prøver da også på at stoppe...men at vi skal udsættes for den hetz gør mig så vred...

Hvad vil du sætte i stedet for den "hetz", som du kalder det? Du vil jo også gerne være fri for røgen. Hvad er det for en opmuntring, du mangler? Det har været på tale, at man kun måtte sælge panodiler i små pakninger, da det skulle kunne forhindre selvmord. Eksperterne mener, at det at gøre det så besværligt som muligt, vil give personen tid til at tænke sig om en ekstra gang. Det bliver besværligere at være ryger, og det burde nok kunne få nogle til at stoppe.

Jeg er ikke nationaløkonom, og jeg aner ikke om tobaksafgifterne opvejer sundhedsudgifterne. Men jeg ved, at efter 1. april kan jeg gå i byen og drikke et par øl, uden at tøjet lugter af røg, når jeg kommer hjem.

Jeg synes, at folk selv må bestemme, OM de vil ryge, men ikke HVOR de vil ryge. Hvis rygerne kunne nøjes med at ryge, hvor det ikke kunne genere andre, ville der jo heller ikke være brug for rygeregler.

VIGTIGT !!! Jeg skriver ikke dette for at genere nogen. Specielt ikke rygerne. Hvis nogen føler sig trådt over tæerne, så tag det som et velment men måske mislykket forsøg på at opmuntre alle rygere til at blive ikke-rygere.

Hilsen Martin (som aldrig har prøvet at ryge.)

Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2007, 00:39   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Rygere ringere end dyr ?

Citat:
Martin skrev:
Mange undersøgelser viser, at rygning er farligt. På den anden side har næsten alle en onkel, der var storryger, og som på sin daglige løbetur som 97-årig blev kørt ihjel af en ikke-ryger på cykel.

hej Martin.
mange undersøgelser viser at biler dræber flere mennesker end røg og mange undersøgelser viser at folk dør af lungekræft uden at de har været rygere, mange undersøgelser viser at kemi (og medicin) dræber flere mennesker bare i maden end vi aner...mange mennesker dør af forurening.
Nu vil jeg sige at ingen kalder folk der kører bil og forurener luften for uintelligente og dumme og lavindkomster uden uddannelse...ulækre og så videre.


Jeg ved ikke, om jeg rent faktisk tager skade af at være i et røgfyldt rum, men jeg synes, det er ubehageligt. Når man forbyder rygning f.eks på hospitaler og i tog, så er det ikke mindst for at beskytte personalet.

ja men hvis en syg skal stå ude i frostvejr på et hospital ...hvorfor ikke have et rygerum ?

Det er ikke rygerne, der skal bekæmpes, men røgen.

Mener du kun røgen ? Det er netop hvad jeg mener...Ingen er interresserede i folks sundhed men kun I sig selv...derfor ingen røg fordi det generer dig...men det forstår jeg da godt...men hvorfor ingen rygerum ?

Stella skriver:
Jeg skal være den første til at gerne ville være fri for rygning og prøver da også på at stoppe...men at vi skal udsættes for den hetz gør mig så vred...

Hvad vil du sætte i stedet for den "hetz", som du kalder det? Du vil jo også gerne være fri for røgen. Hvad er det for en opmuntring, du mangler?

Jeg vil ikke sætte noget i stedet men bare have det stoppet ...den hetz er dum og ignorant...


Det har været på tale, at man kun måtte sælge panodiler i små pakninger, da det skulle kunne forhindre selvmord. Eksperterne mener, at det at gøre det så besværligt som muligt, vil give personen tid til at tænke sig om en ekstra gang. Det bliver besværligere at være ryger, og det burde nok kunne få nogle til at stoppe.

Den bedste grund til at de ville stoppe er fordi de er motiverede til at stoppe . den næste grund ville være af angst for de der mobber dem over at de ryger.
Den næste vil være af mode.


Jeg er ikke nationaløkonom, og jeg aner ikke om tobaksafgifterne opvejer sundhedsudgifterne. Men jeg ved, at efter 1. april kan jeg gå i byen og drikke et par øl, uden at tøjet lugter af røg, når jeg kommer hjem.

ja og så kan du være der sammen med alle de andre ikke rygere for dem der ryger finder andre græsgange..
Og forøvrigt kommer der snart en kampagne imod ØL drikning...

Jeg begynder at mene det skulle være forbudt ! ( joke )

Og så skulle det være forbudt at spise kød.
Det lugter ...du ved dårlig ånde...he...he..he.. og hvidløg...FORBUDT.

Jeg synes, at folk selv må bestemme, OM de vil ryge, men ikke HVOR de vil ryge. Hvis rygerne kunne nøjes med at ryge, hvor det ikke kunne genere andre, ville der jo heller ikke være brug for rygeregler.

Jamen det er jo ikke rigtigt fordi det bliver forbudt at have barer hvor kun rygere må komme...ikke rygere ingen adgang eller stå ude I kulden...eller accept røgen..
Det kan vi jo ikke...
( det ville virke diskriminerende...he..he..he..)

VIGTIGT !!! Jeg skriver ikke dette for at genere nogen. Specielt ikke rygerne. Hvis nogen føler sig trådt over tæerne, så tag det som et velment men måske mislykket forsøg på at opmuntre alle rygere til at blive ikke-rygere.

jeg tror såmænd at de fleste tager meget hensyn...jeg for eksempel går aldrig på værtshuse hvor man ikke må ryge eller jeg står udenfor når jeg vil ha en smøg....men det bliver vel også snart forbudt at ryge udendørs...


Men spørgsmålet er hvor meget mere der bliver forbudt ved lov og hvem skal bestemme hvad ..


det er jo efterhånden meget man ikke må.


Hilsen Stella ( Ryger lidt )

Hilsen Martin (som aldrig har prøvet at ryge.)
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2007, 00:58   #7
Trylledyr
Banned
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2007
Indlæg: 152
Styrke: 0
Trylledyr er ny på vejen
RE: Rygere ringere end dyr ?

He he, det er det evigt tilbagevendende. De som holder fast i deres last / fornøjelse, og de som af al magt forsøger at fratage ”de andres” laster / fornøjelser. Bliver vi aldrig trætte af den?

Hetz er for dumt uanset hvem den er rettet imod – længere er den ikke! :@

Hvad er der blevet af henry’erne? Har vi glemt dem? I så fald vil jeg lige gøre opmærksom på, at jeg opfatter mig selv som en henry. (hensynsfuld ryger). Jeg ryger som det passer mig i mit eget hjem, og kan folk ikke li’ det, står det dem frit for at blive væk. Jeg ryger på gaden som det passer mig. Men jeg ryger aldrig, hvor det kan genere nogen. Jeg ryger aldrig på andres domæner uden at spørge om det er i orden først. Og et nej respekteres naturligvis.

Man kan ikke lovgive sig ud af alt, og formynderi har for mig at se kun et resultat: oprør. (specielt hvis det med øllen passer)

Jeg har intet imod rygere. Jeg har intet imod ikke-rygere. Men jeg har noget imod, at man ikke kan finde ud af at tage hensyn til hinanden. Og så længe jeg kan li’ at ryge, er der ingen, der får mig til at holde op.

Knus til alle fra
En glad ryger
Trylledyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2007, 01:17   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Rygere ringere end dyr ?

Hej Martin godt gjort at du tør give dig i lag med et par ryger så du får da lige mit besyv med
Citat:
Mange undersøgelser viser, at rygning er farligt. På den anden side har næsten alle en onkel, der var storryger, og som på sin daglige løbetur som 97-årig blev kørt ihjel af en ikke-ryger på cykel.
He he .. tja her kan jeg kun komme med de samme argumenter som Stella om farlige ting, jeg kan dog godt udvide listen af farlige ting, dog skal jeg undlade det, jeg tror godt selv du ved det ...
og de ikke ryger jeg kender er sq for dovne til at køre på cykel så de er helt harmløse (på nær når de starter deres bil )

Citat:
Jeg ved ikke, om jeg rent faktisk tager skade af at være i et røgfyldt rum, men jeg synes, det er ubehageligt. Når man forbyder rygning f.eks på hospitaler og i tog, så er det ikke mindst for at beskytte personalet.
jamen dog, personalet.. i gennem de sidste mange år har der på alle hospitaler været rygerum, hvis personalet er ikke ryger så kan de jo lade være at gå derind.. der er bare lige det med de rygerum, at der kan man lære hospitals personalet at kende når man sidder og smøger den, og hvad så når der skal gøres rent siger du nok.. tja en iss medarbejder med hang til cigaretter ville nok godt tage den tjans

Citat:
Det er ikke rygerne, der skal bekæmpes, men røgen.
Røgen har været her i mange herrens år den lugter fælt og den er usund men der er utallige måder at undgå den røg på , feks kan man jo vælge IKKE at gå ind i ryge rummet og man kan henstille til ryger om at bruge ryge rummet .. man kan på arbejdspladser tage en afstemning om rygepolitikken på arbejdspladsen , som i et godt dansk demokrati.


Citat:
Stella skriver:
Jeg skal være den første til at gerne ville være fri for rygning og prøver da også på at stoppe...men at vi skal udsættes for den hetz gør mig så vred...

Hvad vil du sætte i stedet for den "hetz", som du kalder det? Du vil jo også gerne være fri for røgen. Hvad er det for en opmuntring, du mangler? Det har været på tale, at man kun måtte sælge panodiler i små pakninger, da det skulle kunne forhindre selvmord. Eksperterne mener, at det at gøre det så besværligt som muligt, vil give personen tid til at tænke sig om en ekstra gang. Det bliver besværligere at være ryger, og det burde nok kunne få nogle til at stoppe.
nu har jeg røget i tyve år mindst og har haft god tid til at tænke mig om, jeg bilder mig ind at jeg i en alder af :| 41 år godt kan tage beslutninger selv om hvorvidt jeg vil tænde den næste pind eller ej.
Hetzen som der omtales tror jeg er det at man fordi man er ryger skal have trukket forbud og formynderi ned over hovdet.
Samt at visse "kloge" mænd og koner mener at det er den sociale laver del af befolkningen (læs tåberne og dem der ikke kan noget ) der ryger, en ret grov beskyldning over for de mennesker der ryger.. jeg betragter mig ikke som et dårligere menneske end en ikke ryger ..

Citat:
Jeg er ikke nationaløkonom, og jeg aner ikke om tobaksafgifterne opvejer sundhedsudgifterne. Men jeg ved, at efter 1. april kan jeg gå i byen og drikke et par øl, uden at tøjet lugter af røg, når jeg kommer hjem.
det tror jeg såmænd godt det kunne hvis ikke at det var så vigtigt i danmark i dag at virksomhederne skulle tjene kassen.. så stor en udgift tror jeg ikke på at rygerne er, og så vidt jeg ved er det heller aldrig bevist men det spørgsmål skal vi nok sende videre til en national økonom (og helst en der ryger )

Nu tror jeg ikke lige at det bliver så sjovt at komme i byen når man udelukker en helt flok mennesker , har du tænkt over det, hvor mange ryger vil mon komme og hvor mange ikke ryger vil stå med dem ude på gaden ...
Og øhh .. pas nu på skrumpelever og andre dårlig domme der følger med øl.. jeg siger ikke at du ikke kan styre det, men det er jo kendt at mange ikke kan og at unge drikker mere og mere, samt at der ofte er blandet øl og alkohol ind i voldlige sager

alt det usunde du spiser kan vi sige at du kun skader sig selv med, men tænk hvor mange der hvert år havner i en ubehagelig klemme pga et andet menneske der ikke kan styre en brandert ..

Citat:
Jeg synes, at folk selv må bestemme, OM de vil ryge, men ikke HVOR de vil ryge. Hvis rygerne kunne nøjes med at ryge, hvor det ikke kunne genere andre, ville der jo heller ikke være brug for rygeregler.

Hvis rygerne kunne nøjes med at ryge hvor de ikke generede andre så ville der ikke være brug for rygeregler skriver du...
Den lader jeg lige stå et øjeblik ...

De mennesker der ryger uden at tage hensyn, de stopper IKKE med at ryge hvor de genere dig, for de mennesker har ingen pli ingen dannelse og er hammer ligeglad med hvem de genere, og det vil de blive ved med..
Jeg har også mødt dem, jeg har også bedt dem om at slukke smøgen , og jeg ved at de er så ligeglade så at en lov ikke vil betyde noget for dem.
Citat:
VIGTIGT !!! Jeg skriver ikke dette for at genere nogen. Specielt ikke rygerne. Hvis nogen føler sig trådt over tæerne, så tag det som et velment men måske mislykket forsøg på at opmuntre alle rygere til at blive ikke-rygere.
Og ditto her, jeg skriver ikke det jeg skriver for at genere ikke rygerne , jeg brokker mig ikke over at nogen syntes min røg er et problem for dem, dem vil jeg hjertens gerne tage hensyn til , MEN jeg bryder mig ikke om at der laves love omkring hvor og hvordan jeg må ryge, jeg bryder mig ikke om at en arbejdsgiver kan fyre en person for at ryge for jeg tror at det kan og vil blive udnyttet til at komme af med uønsket ansatte...
og jeg bliver ikke ryger den dag min motivation bliver bygget op til det(det er noget jeg meget gerne vil) men jeg kender også mig selv og min egen person så godt at folk sq ikke skal fortælle mig hvad jeg må og ikke må, jeg ved også at jeg tager hensyn til mine omgivelser og kommer jeg i et hjem hvor man ikke må ryge kunne jeg aldrig drømme om at gøre det...

Citat:
Hilsen Martin (som aldrig har prøvet at ryge.)
Hilsen Hejdien som lige vil ryge en godnat smøg *host host* og som for hvad det er værd har IKKE RYGERE børn
  Besvar med citat
Gammel 25-01-2007, 02:51   #9
losuma - Slettet Medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2006
Indlæg: 52
Styrke: 0
losuma - Slettet Medlem er ny på vejen
RE: Rygere ringere end dyr ?

Den med sygehusene.

Sidste år var min søn indlagt med en brækket lårbensknogle, hvilket betød at mor her måtte ud at ryge i frostvjer. Men så fint nok med det, det tager jag altså ikke skade af.

Men jeg kunne naturligvis ikke undgå at tænke på de rygende patienter som virkelig var syge.

Kan i ikke se det ironiske i at el ældre patient med lungebetændelse (som vel at bemærke stadig den dag i dag er en dødlig sygdom, spicelt hos ældre) skal stå uden for i sygehusets ekstrem tynde slåbrok og et par ikke videre bevendte strømber, for at ryge?... Det eneste den parient ikke kommer til at fejle er blærebetændelse, patienten kommer til at være indlagt i dobbelt s lang tid som nødvendigt, his patienten da ikke dør af det (var det min slægtning ville jeg søge erstatning for indirekte aktiv dødshjælp)

Jeg kan sagtens se fornuften i at sende ellers raske mennesker uden for at ryge, det er ganske fint med mig, en med et brækket men tagerikke skade af at skel uden for, en sådan patient fejler jo ikke noget som sådan.
Men jeg fatter så heller ikke at det skal være umuligt at tage et kælderrum (eller 2) i sætte en ordentlig udsugning, og så lade de patienter der ikke bør komme uden for, komme der ned for at ryge, portørene behøver for pokker da ikke stå der inde i osen og vente på at rygeren er færdig, og en rygende rengøringsdane er ved da ikke umulig at finde, så der kan blive gjort rent bare hver 2. dag. Fine borde tv osv har en ryger ikke behov for, vi har behov for at få vores smøg.
Er det kørselspersonale der mangler, er der massere af potientale i kont.hjælps modtagerene (frivilligt) var jeg en sådan ville jeg elske at få lov til at give andre mennesker den glæde, det for dem vil være at de kan komme til at ryge, dagen lang stort set kun med glade og taknemmelige mennesker, DET! vil jeg kalde et meningsfyldt arbejde (men ok jeg er også ryger )

Hejdien Nej de kommer ikke og stikker dig tyggegummig eller plaster eller inhilator for den sags skyld, men de giver dig tilbudet, eller rettere sagt nogle stedet har de i hvrtfald gjort, den afdeling min mor er på gjorde en overgang, men gør ikke mere, nu er det folks eget problem... Potørerne (eller andet personale) kører ikke rygere til rygning der (det har de aldrig gjort) og det er kun fåtallet af patienterne der er i stand til selv at bevæge sig unden for at ryge, så der er det altså fiolks eget problem. Sjovt nok kan mor mælde om en drastisk ændring i hendes arbejdsmilijø, til trods for at hun kun arbejder om natten, flere patienter er vågne om natten, flere sover mere uroligt, og langt flere er tvære og en stigning i disideret ubehagelige patinter er der skam også kommet.
Det mest åndsvage ved det sted er at på barselshvilegangen, er der et lille blomsterrum, hvor ellers sunde og raske mødre må gå ind og ryge, mens personalet og alle andre bliver sendt uden for... og lige på den gang, er der lige lagt til en udendørs altan (med massere af læ) som der er til blomsterrummet. Det er simbelthen dybt tosset.
Min mor truede med at lade sig pensionere da de indførte rygeforbud, med det resultat at hun fik frit lejde til at gå på oversygeplejeskens kontor for at ryge, det syntes jeg er lidt morsomt.

Forleden så jeg en overskrift der bebuede at droningen ikke må ryge inden dørs længere, hvilket jeg ikke kan få til at hænge sammen, hun er s q da i besidelse af et kontor, og helt sikkert flere af slagsen, ellers kan hun da hurtigt få sig et ekstra, eller 3 hvis hun føler for det.

Desværre kan jeg godt se hvorfor der bliver trugget rygerlove ned over hovedet på os, for ligegyldigt om vi kan lide det eller ej, er vi edder hakme klamme. Vi smider vores skodder hvor vi står og går. Stort set alle skovbrande i DK er opstået pga en ubetænksom ryger. Kun meget meget få rygere kan finde ud af at spørge HELE! bordet (til et selgskab) om det er om de ryger (sådan en har jeg aldrig selv mødt og jeg er vokset op i en ryger famillie) De fleste spørger kun lige sidemanden, og højest den der sider over for, om det er ok. De fleste rygere tænker ikke over at nogle mennesker er overfølsomme over for røjen, og nægter at tage hensyn i eget hjem selv til den slags mennesker. De fleste rygere har før eller siden brudt en rygerregl der var til fordel for ikke rygere. De færeste rygere er klar over at selv om at de går uden for at ryge i eget hjem, kan der måles nikotin i deres børns blod, selv om at der er tale om helt små børn (partiklerne sætter sig i tøjet)
Men til gengæld er de færeste ikke rygere klar over at det er farligere at bo i KBH et helt liv, end det er at ryge 30 stks om dagen et helt liv, i horhold til risikoen for at få kræft og/eller andre luftvejsproblemer. De færeste ikke rygere er klar over at rygning bevisligt nedsætter stress, og at stress er blandt de 5 største livstils sygdomme her hjemme, at stress koster sundhedsvæsnet mere end rygning gør, de færeste ikke rygere er klar over at ved at spise en hamberryg fra et traditionelt svinelandbrug, lavet efter alle industriens kunster, svarer det til at ryge en 10 pak smøger i forhold til at forsøge at give sig selv kræft.

Jeg kan faktisk komme med flere af den slags ting, men det vil jeg ikke fordi:
Stattestikkerne og mange undersøgsler siger at der dør færer børn på motorvejene end på villavejene, så kom alle sammen nu sender vi fandme vores børn ud på motorvejen for at lege.
Man skal passe SÅ meget på med at henvise til stattestikker og undersøgelser, for hvad er dte lige der er blevet undersøgt, og hvilke øjne har lavet konmklotionen?
Jeg mod akumentere ikke at rygning er usundt af H til, det kan der ikke hærske tvivl om at det er, men jeg ligger vægt på at man skal passe på med at gå efter en bestemt ting fordi nogen er nået frem til at det er farligt, uden lige at se på hvordan man selv lever, for ofte er det sådan at man faktisk selv er lige så dårlig til at passe på sig selv og andre.
Tag bare folks surhed over landmændene, de sviiiner DK til fra en ende af, siges der... jo jo landmændene er langt fra hellige, det gør de sig heller ikke til, men de flest der siger sådan er byboere (fordi de ikke kan lide lugten) men de henter gerne selv samme kød pakket ind i 2 eller 3 lag plastik i supermarkedet og spiser det, i stedet6 for at gå til en slagter og få købet pakket meget sundere ind i forhold til naturen, og de forurener også helere end gerne med bilos oma uden at kny... de glemmer bare lige at DK´s 4 største byer forurener mere end alle DK´s landmænd til sammen... eller rettere ingen oplyser dem om hvor store forurenings svin de rent faktisk er.

Jeg er ikke hellig, du er ikke hellig, ingen er hellig, jeg er ryger ja (og jeg elsler det) og nej jeg er heller ikke en hellig ryger, jeg kan ikke side og skrive at jeg er hensynsfuld, jeg forsøger at være det alt det jeg overhovedet kan, men jeg har også før smidt et skod jokket på det og er gået videre uden at samle det op og putte det i en skraldespand hvor det hører hjemme, men så gør du (ikke ryger) sikkert noget lige så giftigt mod dig selv, naturen og andre mennesker, som jeg ikke gør, husk på det næste gang du spiser hamberryg
losuma - Slettet Medlem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2007, 09:14   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Rygere ringere end dyr ?

Citat:
Forleden så jeg en overskrift der bebuede at droningen ikke må ryge inden dørs længere, hvilket jeg ikke kan få til at hænge sammen, hun er s q da i besidelse af et kontor, og helt sikkert flere af slagsen, ellers kan hun da hurtigt få sig et ekstra, eller 3 hvis hun føler for det.
Har også læst det, men det jeg læste var at hun ikke måtte ryge offentligt, hun er jo kendt for lige at snuppe en smøg mens der bliver taget et billede
Citat:
Desværre kan jeg godt se hvorfor der bliver trugget rygerlove ned over hovedet på os, for ligegyldigt om vi kan lide det eller ej
Nu er jeg nok lidt parnoid, og jeg tror såmænd ikke så meget det er rygeloven i mit tilfælde, jeg har været underlagt den længe de steder jeg kommer, og jeg kan faktisk godt forstå ikke rygerne, er jeg på besøg hos en ikke ryger og de så siger, jamen du må godt ryge her, så begrænser jeg mig selv meget, og tænder med dårlig samvittighed min ose pind.
Det jeg har det dårligt med er alle de ting der skal bestemmes over os, og jeg er nok lidt parnoid , for hvor slutter det, det starter med en lille rygelov men tror vi selv på at det stopper der ?

Vi skal alle være så edder sunde, og det er for vores egen skyld..
Ja godda mand..
Prøv at tage en tur ned og handl, tænk på hvilke beløb der er tilbage for folk at leve for hvis de feks er kontanthjælpsmodtager og kig så i køledisken .. og beslut dig så for om du skal have det fedtfattige kød eller det fede kød..

Vi bor alle i huse der er smæk fyld med skimmelsvamp, jeg har en bevislig allergi over for skimmelsvamp, som jeg har udviklet efter mange år med skimmelsvamp, og helt ærligt .. ingen kan være mere græsk katolsk lige glade end politikere og boligselskaber..
mens vi har haft alt regnen har det regnet ned i min stue , og alt der er gjort ved det er lappeløsninger , alt imens jeg har råbt og skrevet om at de bare lukker skaderne inde med skimmelsvamp til følge, men men.. beskeden er så flyt .. jaaa jeg har sq også 20.000 i ny og næ til at flytte hvis der sker noget med min bolig .. :@

for slet ikke at tale om at jeg bor i køge kommune he he tænk lige på vores vand

Der er så mange ting at blive syg af så røgen er kun en ekstra lille faktor.
Og så kan vi sætte os ned og se hvad der bliver det næste de forbyder (jeg tror bestemt der kommer mere med den regering )
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Danskere: Rygere og fede skal smides bag i køen! buster Politik og Samfund 14 17-03-2010 18:15
Ny lov stiller handikappede ringere ! Stella Politik og Samfund 0 21-05-2007 20:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension