K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2005, 00:39   #1
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Et 'ønske til julemanden

Kære julemand.
Jeg er oppe mod svære odds på min vej tilbage til arbejdsmarkedet. Jeg har gået sygemeldt siden april 2004 og har været gennem et afklaringsforløb som faktisk meget overraskende for mig udviste en overraskende og uforstående reaktion. Denne reaktion åbnede mine øjne men jeg KUNNE ikke forstå den. Havde svært ved at sætte ord på! Jeg blev testet hos en neuropsykolog og hun fandt lige præcis ud af hvorfor. Hendes test og samtalen påviste at jeg havde problemer med højre hjernehalvdels funktioner som er meget følsomme for kronisk stress/belastninger og depression. Denne tilstand er ikke varig men meget langvarig. Den kan sammenlignes med en hjerneskade. Hendes anbefaling var at jeg skulle placeres på det rummelige arbejdsmarked og uden pres finde balance så jeg kunne genopbygge min skrøbelige hjernefunktion. Denne anbefaling kan desværre ikke placeres indenfor nuværende lovgivning. Jeg afventer i øjeblikket en anke mod kommunen som ikke vil indplacere mig i det fleksjob som er soleklart. Desværre skal man have en varig nedsættelse for at blive godkendt til fleksjob. Men på grund af det konstante pres og dermed også intet forsørgelsesgrundlag er jeg nu så mentalt slidt at jeg er oppe mod svære odds og statistikker som taler deres klare sprog. Disse svære odds kan min mentale tilstand ikke kapere. Jeg vedligeholder min egen depression men via kognitiv terapi erkender jeg nu min egen tilstand. Jeg ved at jeg bliver rask men truslen på mit forsørgelsesgrundlag hjælper mig ikke. Det koster mig så meget energi at kæmpe mod disse svære odds men jeg kan kæmpe og jeg gør det. Jeg står overfor mit livs sværeste afgørelse. Der er virkelig meget på spil for mig. Taber jeg ankesagen så er jeg meget langt ude og kan slet ikke overskue det. Vinder jeg anken så er det meget nemt. Så skal jeg "bare" ud i fleksjob. Men uanset hvad så er oddsene på et arbejdsmarked mig meget imod. Min læge har bedt mig overveje pension! Men uanset hvad har jeg ingen garanti for noget som helst. Hverken læger eller psykologer sidder på mit forsørgelsesgrundlag! De der sidder på mit forsørgelsesgrundlag er jo ikke forpligtede til at følge andre end lægekonsulentens anbefaling. Og hendes anbefaling og samlet vurdering af hele mig er at jeg jo ikke har en varig lidelse. Nej men den bliver f***** varig med denne konstante trussel!!!! Det jeg har på spil hvis afgørelsen går mig imod er hus, ægteskab! Samt naturligvis et skrøbeligt helbred. Please gør oddsene lidt mindre svære! Giv mig reelle muligheder for at blive rask! Lad dog være med at blive ved med de konstante trusler på mit forsørgelsesgrundlag. Jeg er så nedværdiget og ydmyget at det ikke kan blive værre. Jeg kan ikke komme længere ned. Jo det kan jeg faktisk, men jeg ønsker ikke en etværelses med låg som løsning på denne kamp! Jeg ønsker mig bare et liv med værdighed og respekt for mig som menneske. Så kære julemand! Lyt til mig! Opfyld mine ønsker. Det er alt jeg ønsker mig.
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2005, 02:03   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Et 'ønske til julemanden

Hej Susanne

Hvis jeg var Julemand så fik du hvad du ønskede dig, det er helt sikkert...

Nu kan jeg kun håbe og krydse fingre for dig og for at det hele må gå godt for dig..

Det lyder som lidt af en omgang du er igennem, og kan godt følge dig i at det må være meget hårdt ...

For ikke at tale om hvor totalt urimligt og umenneskeligt det virker ..

Håber at du trods alt må få en god jul
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kæmpe ønske.. hmm? thilde Spørgsmål ang fleksjob 4 31-03-2011 10:50
Arbejdsprøvning - hvilke opgaver kan man ønske Tino Spørgsmål ang fleksjob 11 22-05-2008 13:28
Ønske om ny sagsbehandler.... Blue Alt det andet 3 05-04-2008 22:28
Må man ønske død over en gruppe mennesker? zuza Politik og Samfund 3 02-04-2008 18:23
Ønsket til julemanden Susanne Din historie 2 02-12-2005 23:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension