K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2009, 16:29   #1
Toullouse
Føler sig hjemme på K10
 
Toullouses avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2009
Lokation: Holbæk
Indlæg: 27
Styrke: 16
Toullouse er ny på vejen
Jeg aner ikke hvor jeg står

Min situation er som følger:
Efter 2 blodpropper i hovedet og efterfølgende diagnostiseret, at årsagen var
gentagne halsbetændelser i 12 års alderen, blev jeg opereret og fik en kunstig hjerteklap i 1991.
Dette som sådan, påvirker mig ikke direkte, men grundet, at hjertet kun arbejder 80% og trykket derfor ikke er i orden, er jeg nød til at tage vanddrivende medicin. Dette virker bedst, hvis det tages om morgenen og INDEN jeg tager min hjertemedicin.
Hvis jeg IKKE tager vanddrivende medicin, kan jeg ikke få vejret og det
giver selvsagt masser af problemer. Spec. om natten.

I 2003 fik jeg konstateret diabetes, som i dag bliver behandlet med 2 slags insulin, og det er der heller ikke det store problem i. Dog har jeg for nylig fået konstateret, at jeg mangler en nyre. Om den nogen sinde har været dér, kan lægerne ikke sige.
Nå, men det er da så til at leve med.

I 1993 begyndte jeg, at få problemer med først det venstre knæ og fysisk aktivitet i form af sport ophørte. Jeg spillede hver tirsdag badminton.

For 8 år siden begyndte min ryg at smerte og en MR scanning viste slid
imellem 3 og 4 lændehvirvel. En ting som ingen læger vil røre ved, da chancen
for stivhed eller lammelser, er 50%.

Jeg måtte opgive flere jobs, grundet smerter i både ryg og knæ og i 2008 efter, at jeg var blevet visiteret til fleksjob, kom jeg i jobprøvning og fik fast stilling som pedelmedhjælper.
Denne ansættelse varede 1½ år, hvorefter jeg måtte sygemeldes og på sygedagpenge.
Efter ½ år på syge dagpenge og operation i knæ hvor det blev konstateret, at begge mine knæ var slidt ned, sagde kommunen, at jeg nu var parat til, at være aktiv arbejdsøgende fleksjobber.

Efter nogle måneder som sådan, kontaktede kommunen mig med et tilbud om revalideringspraktik hvor jeg mødte kl. 9:00 og sluttede kl. 12:00.
Disse tider var MEGET flydende og min fornemmeste opgave var, at passe
på mig selv. Dvs. jeg kunne sidde når jeg havde behovet, men jeg skulle jo også lave noget. Bl.a. skulle jeg forcere et par trapper og det var noget der gav voldsomme smerter.
Jeg ligesom ophobede smerter og mange nætter lå jeg med tårerne trillende ned fra kinderne, pga. smerter.
Jobbet skulle vare 3 måneder, men kom kun til, at vare 1½ uge og jeg var, grundet meget kraftige smerter i knæ og ryg, nødt til, at stoppe.

En tur i en Aldiforretning, de er jo standard over hele landet, lidt ventetid ved kassen og ud til bilen, betyder voldsomme smerter i ryggen og brænden i begge knæ og jeg må derfor hjem på sofaen.
Hvis jeg sidder på en alm. stol, kan jeg sidde i max. 1 time afhængig af stolens udformning og skal derfor af og til op og stå indtil knæene siger:
"Sæt dig".
Hvis jeg skal stå for længe, max 15 minutter, begynde ryggen, at smerte og jeg er nødt til at sidde ned.
Mine smerter i ryg og knæ, er til stede døgnets 24 timer og grundet, at jeg
skal indtage blodfortyndene medicin, må så ikke bruge andet en Panodil.
Som ikke hjælper.

Nu er jeg af kommunen sendt til "anden aktør" som siger, at hvis der er bare den mindste smule arbejdsevne tilbage i mig, vil de søge arbejde til mig som fleksjobber. Kan de det, kan jeg også gå på vandet.

Men.............

Jeg håber stadig, at der er en lille niche jeg kan snige mig ind på, for dog, at komme ud og lave noget og være sammen med andre mennesker.
Min kone går på arbejde og tiden kan godt være meget lang, når man ikke
rigtig kan undvære et toilet og samtidig ikke kan bevæge mig særlig langt.

Er der nogen tilbage der har læst dette megalange indlæg???

Så til slut vil jeg tilføje, at jeg er en model ´53 og udlært som automekaniker, men
har ikke skruet på biler siden 1975. Alt mit arbejde siden da, har været fysisk.

Tak fordi Du var med her til.

Per

Sidst redigeret af Toullouse; 02-04-2009 kl. 16:49. Årsag: Tilføjelse
Toullouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2009, 16:50   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Toullouse Se meddelelser
Er der nogen tilbage der har læst dette megalange indlæg???

Så til slut vil jeg tilføje, at jeg er en model ´53.

Tak fordi Du var med her til.

Per
Ja, jeg fik sørme læst det hele.
Jeg er selv i praktik/rådighedsvurdering pt.
Jeg blev tilkendt flex for et års tid siden, og har været hos "Anden aktør", som ikke havde held med at finde flex-job til mig.
I dette forløb (i modsætning til tidligere) har jeg fået en meget fair behandling, og er på intet tidspunkt blevet presset ud over mine grænser.
Inden jeg startede i praktikken oplyste jobkonsulenten (Anden aktør) mig om, at for at få et flex-job skal man helst kunne klare mindst 12 timer, da det ellers vil give underskud for arb.giveren.
Jeg er i praktik 16 timer om ugen, men flere gange har jeg været nødt til at gå før, og har også haft en hel fraværsdag.
Til min manglende formåen har jobkonsulenten udtalt, at "det er noget møg, det bedste ville jo være hvis du kunne få et flex-job og komme til at tjene en ordentlig løn, men hvis du ikke kan, så er det jo sådan det er".
Og han har sagt, at formålet med denne praktik er, at finde frem til hvad jeg kan klare, uden at være så ødelagt at jeg ikke kan noget derhjemme, tingene skal jo hænge sammen.
Og disse ting som han har oplyst mig, er jo lige nøjagtigt det som vi alle herinde godt ved, men som kommunerne gang på gang får drejet til noget helt andet, og derved får borgere presset ud over kanten.
Men uanset hvad de sender dig ud i, så hold fast i dig selv, og sig fra når din grænse er nået. Du har ret til, også at have et liv efter arb.tid.
Men at dømme ud fra dit (lange) indlæg, så tror jeg det er den måde du allerede tackler det på.
HVIS du ender på en pension, har du jo også mulighed for at komme ud mellem andre, eksempelvis nogle få timers arbejde om ugen, eller frivilligt arbejde.
Held og lykke med det.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2009, 17:09   #3
Toullouse
Føler sig hjemme på K10
 
Toullouses avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2009
Lokation: Holbæk
Indlæg: 27
Styrke: 16
Toullouse er ny på vejen
Red face

Tak Trold, fordi Du var med hele vejen.

Jeg står fast og jeg vil IKKE lade dette gå ud over min fritid. Konen og jeg
hægter af og til vores lille (3,50 meter) campingvogn efter bilen og damper
ud i samfundet. Det agter jeg, at fortsætte med, selvom jeg ved det koster
mange smerter.
Citat:
Til min manglende formåen har jobkonsulenten udtalt, at "det er noget møg, det bedste ville jo være hvis du kunne få et flex-job og komme til at tjene en ordentlig løn, men hvis du ikke kan, så er det jo sådan det er".
Det kunne sagtens være min sagsbehandlers ord.

Jeg ville have et møde med min sagsbehandler for 3/4 år siden for, at få
et puf i den rigtige retning da jeg var gået både blind og døv for mine
muligheder, og han flåede en tilfædig telefonbog ned af hylden og sagde, at
det var da bare om at starte ved A og så skrive uopfordrede ansøgninger.
Det er måske rigtig nok, men det var ingen hjælp.

Jeg fortsætter hos anden aktør (kan ikke andet) og hvis de, mod min forventning, finder noget beskæftigelse til mig, tager jeg sgu´ hatten af
og råber et højt HURRA ud til verden.

Ha´ en , trods alt, god dag.
Toullouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2009, 00:19   #4
fønix
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2009
Indlæg: 24
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
fønix er ny på vejen
hej toullouse

jeg er selv på livslang blodfortyndende medicin

men jeg får et smertestillende produkt der hedder mandolgin/dolol
det gør at jeg nogenlunde kan komme igennem dagen.

snak med din læge om det

det har ihvertfald hjulpet på mig.

god bedring.
fønix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2009, 07:53   #5
Toullouse
Føler sig hjemme på K10
 
Toullouses avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2009
Lokation: Holbæk
Indlæg: 27
Styrke: 16
Toullouse er ny på vejen
Hej Fønix.

Jeg skulle måske nævne, at jeg indtager andre typer af medicin
og det er måske også her at lægen holder lidt igen.

I forbindelse med knæoperation, fik jeg noget smertestillende,
men det virkede på den måde ,at jeg den halve dag gik som i en døs
og det bryder jeg mig ikke om.

Jeg vil kontakte lægen og høre om mandolgin/dolol var noget jeg kunne
bruge.

Tak skal Du have.

Per
Toullouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2009, 19:54   #6
fønix
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2009
Indlæg: 24
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
fønix er ny på vejen
hej per
min erfaring med de typer medicin er gode
jeg bliver hverken sløv er ugidelig.

alt vel.
fønix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2009, 21:17   #7
Kohai
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 132
Styrke: 16
Kohai er ny på vejen
Dolol er et ret kraftigt præparat. Jeg bliver selv slået ret kraftigt i gulvet af det, og der skal faktisk en del til. Specielt hvis man kombinerer det med anden medicin kan man blive rigtig rundt på gulvet. Jeg synes ikke det er en god idé at tage for at kunne højne din arbejdsevne. Det er ikke dét værd. Brug det hvis du har smerter du ikke kan udholde. Ellers synes jeg bestemt ikke det kan anbefales.

Det er noget af en tur du har været igennem, Per. Pas på dig selv.

Sidst redigeret af Kohai; 03-04-2009 kl. 21:20.
Kohai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2009, 21:39   #8
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Jeg tager Dolol.. men det gør mig ikke smertefri, tager kun toppen, og så får jeg en modbydelig kvalme og bliver megatræt, når virkningen aftager..

Men jeg bruger dem, når jeg skal noget.. eller når jeg har så ondt, at jeg ikke kan holde det ud.

Min læge siger De ( pillerne) er sidste udkald, ellers bliver det morfin, og det vil jeg IKKE tage og han vil heller ikke udskrive det, hvis det er det, der skal til for at klare et evt. job.

Skal lige fortælle at jeg er: godkendt til fleksjob, hvis nogen skulle få " grimme tanker" om at jeg ikke gider.

Piller er jo noget shit, men kan være nødvendige.. desværre.

Mange Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2009, 22:18   #9
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Smertestillende medicin skal man, efter min mening, ikke tage for at kunne klare en arb.prøvning ell.l., men udelukkende for at kunne have "et godt liv".
Jeg tager selv dolol, og i starten gik jeg også omkuld af dem. Derfor gjorde jeg det, at jeg åbnede kapslen og dryssede lidt af indholdet ud, indtil jeg havde vænnet mig til stoffet. For at få en stærkere/bedre virkning kan man supplere med en eller to panodiler, de to stoffer supplerer og forstærker hinanden, men stadig, efter min mening, kun for at kunne have "et liv".
helle4, for at få den bedste effekt af dolol skal man tage dem sådan, at man tager den næste før den foregående er helt "brændt ud".
F.eks. har jeg fundet frem til, at der helst ikke skal gå mere end 7 timer, fra jeg har taget "morgen pillen" til jeg tager "eftermiddagspillen", så kan jeg have en fornuftig eftermiddag og aften, hvis jeg vel at mærke ikke overbelaster ryggen.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2009, 05:54   #10
Toullouse
Føler sig hjemme på K10
 
Toullouses avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2009
Lokation: Holbæk
Indlæg: 27
Styrke: 16
Toullouse er ny på vejen
Jeg vil nødig tage smertestillende medicin for at kunne udholde et evt. job, men af og til kunne det være rart. Spec. til natten, så man kan få sin nattesøvn.
(Af og til presser mig selv. Hvis jeg på evt. ferie vil ind og se f.eks. et slot eller en udstilling vel vidende, at jeg bliver straffet af smerter, så nægter jeg mig denne glæde og her kunne "kemien" sagtens komme i brug)

Jeg har på et tidpunkt snakket med lægen om smertestillende medicin, men han afviser muligheden, gr. den megen indtagelse af anden medicin, men det kunne nu af og til være rart, at tage toppen af smerterne af og til.
Jeg kan jo også fra jeres indlæg forstå, at det er meget individuelt hvordan virkningen er af smertestillende medicin.

Nu er der, som jeg kan se det, en hel del der har læst mit meget lange indlæg og er der nogen af jeg der kunne give et bud på evt. fleksjob?
Hvor og hvad kunne jeg tænkes at søge?
Hvad kan jeg bruges til?

Det er måske på tide, at kaste sig i bunken af "småt brændbart".
Nej, pjat.

Dog er jeg selv totalt blank. Min hjerne kan slet ikke se nogen som helst muligheder og måske nogen af jeg kunne guide mig lidt på vej.
Bor i Tølløse nær Holbæk (til jyderne, er det på djævleøen) og har bil.
Ikke anden uddannelse end automekaniker 70-75.
Har i alle årerne derefter arbejdet fysisk. Vejarbejde v. kommunen, buschauffør, handicapkørsel, lager, vicevært og lign. men der er absolut INTET jeg kan bruge i dag.

Kan I have en god dag og jeg takker for alle gode forslag/idéer.

Per
Toullouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aner ikke hvad jeg skal stille op!!! bimmer Spørgsmål ang fleksjob 11 25-03-2012 08:35
ved ikke hvor jeg står jsm77 Alt det andet 23 24-11-2011 10:32
Aner ikke hvad min fremtid bringer. Veras mor At søge førtidspension 7 21-09-2011 18:17
aner ikke hvad der sker!!! vibeke Spørgsmål ang fleksjob 18 08-10-2007 14:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension