K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-04-2009, 17:09   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Fleksere på kontanthjælp Fortæl.

Jeg har oprettet en tråd for fleksere på kontanthjælp .

Vil gerne invitere jer til at fortælle hvordan det er at være fleksjobber på kontanthjælp og hvilke rettigheder I har eller ikke har.

Har I ret til ferie?

Får I kontanthjælp når I er sygemeldt ?

har I ret til 6 uger uddannelse .

Og hvad med fleksjob bevis ?

Bliver I revurderet hvert år ?

Får I særlig ydelse ?

Skriv hvad I har behov for at komme ud med .

Da det ikke er muligt at få noget af vide af Klaus Hjort om flekser på kontanthjælp eller starthjælp og det slet ikke er registreret hvor mange der er, så skriv her om jeres oplevelser.


Sidst redigeret af Stella; 01-04-2009 kl. 17:21.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 20:13   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Det er ikke så mange input jeg kan komme med, men lidt har vel også ret.
Jeg har været visiteret til flex i ca. et år, kom fra kh, og er fortsat på kh.
Jeg er et par gange blevet orienteret om, at jeg har ret til 6 ugers uddannelse.
Nu, næsten et år efter bevilingen, er jeg i praktik/rådighedsvurdering. Sagsbehandlerens argumentation for praktikken var, at det er for at vurdere: hvad jeg kan, hvor meget jeg kan eller om det er helt håbløst.

Jeg blev hurtigt sendt til "anden aktør", som prøvede at finde mig et job, men dette lykkedes ikke, og han syntes vist at jeg havde (for) mange skånebehov, og det er mit indtryk, at det er ham der har overbevist min sagsbeh. om, at det er på sin plads at få vurderet hvad jeg kan.
Jeg tror, at der efterhånden er nogen der er begyndt og forstå, at arb.prøvningen som resulterede i flex, var fyldt med løgne.
Jeg har indtil nu fået en ok behandling af denne jobkonsulent fra "anden aktør", og er på intet tidspunkt blevet presset til noget.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2009, 10:04   #3
bobo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2006
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
bobo er ny på vejen
flekser på kontanthjælp

Som i kan læse er jeg blevet godkendt til flek pr 1/3-09
Jeg har ingen ret til at tage til udlandet på ferie.
Har ret til 6 ugers kursus
Har pligt til aflevere jobsøgningsskema hver 3 mdr.
Skal selv udfylde fleksjobbevis.
Skal i praktik efter påske, ved en offentlig virksomhed, prøver at få det lavet om til en ved privat arbejdsgiver, da jeg pt. er meget nervøs for det når det er ved en offentlig, da jeg ikke tidligere er blevet godt behandlet ved dem.

Her er min afgørelse.
Har modtaget bevilling af fleksjob den 6/03-09, min førtidspensionssag kører i ankenævnet.
Der er truffet afgørelse om at du er berettiget til fleksjob i henhold til lov om aktiv beskæftigelsesindsats § 70 og § 71 gældende fra 01/03-2009.
Vi har på baggrund af oplysninger om dine helbredsmæssige forhold, og det kendskab vi har til din arbejdsevne, lagt vægt på, at du har en varig begrænsning i arbejdsevnen. Vi har endvidere lagt vægt på, at du ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet gennem revalidering eller andre støtteforanstaltninger. Ud fra den samlende vurdering skønner vi, at du vil have mulighed for at påtage dig et erhvervsarbejde, når der tages hensyn til dine skånebehov som følge af din lidelse.
Du vil fortsat modtage kontanthjælp indtil fleksjob er fundet.
For etablering af fleksjob vil du blive kontaktet af virksomhedskonsulent og sagsbehandler fra jobcentret.
Du vil inden for en måned blive indkaldt til informationsmøde, hvor du vil blive informeret om hvorledes du som fleksjobber skal være aktivt jobsøgende. Har du allerede nu ideer til mulige fleksjob, bedes du kontakte din nye sagsbehandler.
Du opfordres til at kontakte din fagforening for vejledning om a-kasseforhold i forbindelses med at du er bevilget fleksjob.
Kopi af dette brev er sendt til socialcentret, som vil fortælle dig om reglerne for ledighedsydelse, fleksydelse og fleksydelsesbidrag.
Kan klages over inden for 4 uger.
bobo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2009, 10:37   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Question

Bobo skrev :
Citat:
Som i kan læse er jeg blevet godkendt til flek pr 1/3-09
Jeg har ingen ret til at tage til udlandet på ferie.
Har ret til 6 ugers kursus
Har pligt til aflevere jobsøgningsskema hver 3 mdr.
Skal selv udfylde fleksjobbevis.
Skal i praktik efter påske, ved en offentlig virksomhed, prøver at få det lavet om til en ved privat arbejdsgiver, da jeg pt. er meget nervøs for det når det er ved en offentlig, da jeg ikke tidligere er blevet godt behandlet ved dem.
Jeg er ret chokeret over at du ikke har ret til ferie når du er visiteret til fleks...det har vi der får ledighedsydelse ...hvorfor denne forskel ?

Der står ikke I fleksjob bogen nr 18 at fleksere på kontanthjælp ikke har ret til ferie ????

Blev du informeret om den særlige ydelse og har du ret til den...hvis I får den så har I ret til ferie...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2009, 12:04   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der er mange undelige ting ved det at være flekser på kontanthjælp kontra flekser på ledighedsydelse ...

bla det med ferien , for ikke så længe siden blev det oplyst til os her på K10 at flekser på kontanthjælp gik under § 7 stk 3 loven altså kontanthjælp hvorimod os på ledighedydelse gik under fleksloven ... der er meget om det her på siden ..

Det er helt klart noget der burde prøves ved domstole og jeg prøver lige pt at finde ud af hvordan man gør det .. for jeg mener at det strider imod menneskerettigheds konventionerne art 14 som forbyder forskelsbehandling af mennesker ...

og hvis ikke det er forskel på folk så ved jeg ikke hvad det er , desværre er ting ikke at ændre fra den ene dag til den anden , men er der nogen der kunne bruge alles opbakning her på siden så er det flekser på kontanthjælp ...

Ingen mennesker burde behandles som b mennesker fordi de er så uheldige at være havnet på kontanthjælp ....

jeg prøver at finde de andre tråde i løbet af de næste dage og så kunne det være en god ide at få samlet det hele her i tråden (bare linkene ) for så er det meget nemmere at overskue og arbejde med .. Stella hvis du er frisk så er jeg ..

'Og jo det er rigtigt at flekser på kontanthjælp ikke må tage på ferie og hvad endnu mere grotesk er ,, hvis man er gift og ikke kan få kontanthjælp så er man på særlig ydelse i stedet for og har de samme rettigheder som flekser , bliver man så skilt så kommer man på kontanthjælp og har pludselig ikke de samme rettigheder som flekser .. kan nogen fortælle mig logikken i dette.,...
  Besvar med citat
Gammel 02-04-2009, 12:06   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Blev du informeret om den særlige ydelse og har du ret til den...hvis I får den så har I ret til ferie...
Den er jeg ikke blevet orienteret om.
Men så vidt jeg husker, og som jeg har forstået det, så er særlig ydelse for dem som ikke er berettiget til kh, f.eks. p.g.a. ægtefælleforsørgelse. Eller tager jeg helt fejl
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2009, 12:11   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ja det mener jeg... alle fleksere på kontanthjælp der er gift og derfor ikke kan få KH kan få særlig ydelse...

Hejdien jeg skal nok søge alle info om det her emne de næste dage.....

Her er det første link om særlig ydelse og fratagelse af samme...

http://www.k10.dk/showthread.php?t=7...%E6rlig+ydelse

trold ..bliver I ramt af KH loftet som flekser på KH ?


Læs her os et ansøgnings skema og så loven om særlig ydelse..

http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/ly215.pdf

Brev fra en advokat om emnet " den glemte paragraf"

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3005

Sidst redigeret af Stella; 02-04-2009 kl. 12:30.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2009, 12:45   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Stella jeg hedder godt nok ikke trold

Men ja flekser på kontanthjælp bliver også ramt af loftet , dog ikke af 300 timers reglen ...

takker for link ,. lad os få det hele samlet så kan det være det er til at få et overblik .. jeg skal nok være med her .. trods alt pga flekser på kontanthjælp der er en vægtigt grund til at siden blev lavet ...

Og jo flere vi er der hjælper til her jo større chance er der vel for at få lavet om på det... jeg vil prøve at se om jeg evt kunne få optaget en kronik på et tidspunkt i arbejderne eller om jeg kan råbe nogle medier op .. desværre så sover de trygt hos medierne så længe det ikke rammer dem selv hvad fanden betyder det så ...
  Besvar med citat
Gammel 02-04-2009, 13:07   #9
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Wink

samler lige forskellige tråde om emnet der ligger i arkivet

http://www.k10.dk/showthread.php?t=4284

Ligebehandlingsnævnet.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=7...kontanthj%E6lp

Fleksjob men på kontanthjælp


http://www.k10.dk/showthread.php?t=7...kontanthj%E6lp

særlig ydelse kontra ledighedsydelse

http://www.k10.dk/showthread.php?t=6...kontanthj%E6lp

Sådan straffes kommunerne for manglende opfølgning af fleksere.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...kontanthj%E6lp

Fleksere på kontanthjælp

http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...kontanthj%E6lp

Ingen ledige flekser på kontanthjælp

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...kontanthj%E6lp

det var bare lidt af hvad der er i arkivet...pyha...nok at læse...

Denne her er yderst vigtig at læse om matching af ALLE fleksere uanset hvor de befinder sig i rangklassen
.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...kontanthj%E6lp

Sidst redigeret af Stella; 02-04-2009 kl. 13:29.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2009, 18:22   #10
bobo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2006
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
bobo er ny på vejen
Jeg er blevet henvist til virksomhedskonsulent, og der står
Bestilling af : fleksjob eller praktik, hun er på kontanthjælp så hun skal aktiveres:
Kan det passe at jeg skal aktiveres på lige fod med andre på kontanthjælp eller er det en rådighedsafprøvning, blev godkendt til fleks den 1/3-09 ?
Samtiddig kan jeg se at jeg er blevet matchet som 4/5, som jeg har forstået i disse indlæg i denne tråd skal jeg ikke matches er dette korrekt ?
Håber i kan give mig et svar
bobo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksere smides på kontanthjælp i stor stil zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 17-04-2009 12:45
Hjort vurderer 1.500 ledige fleksere på kontanthjælp zuza Manglen på Fleksjob 5 12-03-2008 14:22
Kontingentpriser for fleksere i HK zuza Et godt link! 0 11-03-2008 15:10
Regeringsplan for fleksere osv. zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 23-11-2007 01:54
A og B fleksere, retfærdigt ? Hejdien Politik og Samfund 4 04-01-2006 23:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension