K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2009, 21:43   #1
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så kom der endnu et brev fra løvehulen

... ja altså det vil sige kommunen... har lige åbnet brevet her til aften, og den indeholdt en melding fra visitationsteamet om, at min sag er godkendt, og nu sendes videre til pænsionsnævnet til endelig afgørelse...

Hvis alt går vel... ja så er jeg FP'er til Juli måned

I havde sgu' nok ret... jeg bekymrede mig for meget... men nu drikker jeg ikke kaffe, så kunne jo ik lige ta' den med ro

Det er en underlig fornemmelse... på 10 sek. kom der et stærkt lys for enden af tunnelen... og man er fristet til at sige, at endestationen snart er nået, men mon ikke snarere turen snart er ved at begynde?
  Besvar med citat
Gammel 31-03-2009, 21:52   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Pyha... Razmo.

Hvad mon du så skal udfylde din tid med, hvis slåskampen snart er slut?

Du skal nok forberede dig på et mega tomrum. Et behageligt et af slagsen.

Så må vi bare krydse fingre for, at resten går glat.

Hvordan var den præcise formulering i brevet?

Stod der, at jobcentret indstillede til, at der påbegyndes en sag om førtidspension?...eller....

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2009, 22:08   #3
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Razmo

Håber at du får ro på dit liv med en pension som jeg håber der kommer ud af dette

Ja, vi har alle en uro, selv når sagen er nået så langt, indtil afgørelsen kommer på banen. Desværer kan vi endnu engang vente på svaret.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2009, 23:51   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvad Razmo skal bruge tiden på? Han...hun...tænk, jeg aner ikke om Razmo er en mand eller en kvinde, men tænker på en 'ham'!! Razmo skal bla hjælpe mig og andre videre og give os opskriften, hahahahahaha.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 00:07   #5
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
He he!... du har ret Helene, jeg er en "ham"

Men for at vise alle hvad der står i sådan et brev, kan jeg da godt skrive det ind her:

---------------
Oversendelse af pensionssag til Bevillingsudvalget.
Din sag om pension har den 25. marts 2009 været behandlet i Visitationsudvalget i henhold til Pensionslovens § 18.

Det er vurderet, at din sag er belyst i forhold til § 18 og der er truffet afgørelse om, at din sag oversendes til Bevillingsudvalget der træffer endelig afgørelse om tilkendelse eller afslag på pension.

Du har ikke ønsket udtaleret - Pensionslovens § 20, stk. 3.

Du vil senest tre måneder efter denne afgørelse få besked fra Bevillingsnævnet om den endelige afgørelse.

Venlig Hilsen
Næstved Kommune
---------------------------

Yep... det er hvad der står ordret... sjovt som ordene er forskellige fra sted til sted... Pensionsnævn/bevillingsnævn og Visitationsudvalget/Visitationsteam osv. osv... ikke noget at sige til man bliver forvirret når man hører så mange betegnelser fra forskellige kommuner der åbenbart har deres egen betegnelse for de forskellige afdelinger.

Som jeg læser den, så er den simpelthen bare blevet blåstemplet i udvalget... altså min sag, og skal vel egentligt bare afsted til det nævn, og hvad skal de andet end at vurdere, om lovgivningen er overholdt, når nu alle er på min side?

Men tænk, at der står "Venlig Hilsen - Næstved Kommune"... det står der aldrig i brevene til en kontanthjælpsmodtager... man får næsten fornemmelsen af at være røget over i et helt menneskeligt system på en eller anden måde
  Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 00:14   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hahahahaha Han kommer sig!!!! Et menneskeligt system, tja måske bliver i dus med tiden

Dejligt du lige gad poste brevet, det er altid rart at de hvordan sådan et ser ud i praksis....jeg går jo bare og drømmer om det, sååå....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 00:20   #7
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Og til hvad jeg skal bruge tiden på?

Den tanke har faret igennem mit hoved rigtig mange gange... hvad skal jeg så når lænken er skåret?

Første prioriteten er at bearbejde min social angst på MIN måde... komme til at forstå mine stærke og svage sider og at leve med dem og acceptere dem. Finde ro i mig selv, og det har det formål, at blive glad igen, og ikke altid være deprimeret og nede over den mindste modgang.

I takt med at dette forhåbentligt bliver lidt bedre, finde mere energi til at koncentrere mig om andet end blot mig selv, men også dem jeg holder af... familien, kæresten, og ikke mindst mine to drenge... to drenge med Tourette og mulig Asperger Syndrom kræver at man kan holde tungen lige i munden

Så skal jeg forhåbentligt have lavet et nyt og (lidt) bedre budget, som kan tolerere uforudsete udgifter osv... Have lavet mimrekort, så jeg kan komme billigere til Jylland hvor kæresten bor gerne lidt oftere...

På sigt engang med tiden mforhåbentligt flytte sammen et eller andet sted med kæresten, nu hvor jeg forhåbentligt snart ikke længere er stavnsbundet til Næstved længere.

Håber at kunne bearbejde mit ulidelige Hjortfobi på et tidspunkt, for selv om jeg elsker at hade ham ville jeg gerne blive fri for at blive negativ over ham... det tærrer på kræfterne at se og høre på den klaphat (se nu gjorde jeg det igen! ) ...

Kigge lidt med her inde og på BT debatten når jeg er i humør til det... reglen er ikke at blive negativt stemt af det (her tænker jeg selvfølgelig på BT debatten, ikke K10). Så forvent ikke de store svinere med mindre Hjort laver noget VIRKELIG dumt!

Har egentligt tænk at begå mig i Hjort-humor og VKO humor i stedet for, alla min tråd med billeder af Hjort og tekst

Hjælpe lidt her inde når jeg føler jeg har energi, lyst og lejlighed til det...


Tjaa... og sikkert 10k ting mere

Sidst redigeret af Razmo; 01-04-2009 kl. 00:28.
  Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 07:25   #8
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Razmo

Håber det bedste for din sag. Og skal nok krydse fingre

Og det ville da være dejligt om du fortsat kom med dine gode indslag her på siden, når du har tid og energi til det

Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 09:20   #9
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
her krydses der også alt det der kan krydses for dig...

så vil du måske være med i milkshakegruppen

Vi er ved at være nogen stykker der kører i de kære 3 mdr.
ses i
Citat:
rystende hænder
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409

Sidst redigeret af jomfruen; 01-04-2009 kl. 09:23.
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 09:58   #10
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja lidt nervøs er man jo altid til man har afgørelsen, men bliver det et afslag skal jeg nok "vælte buret" ... Der vil da ryge et brev øjeblikkeligt til arbejdsmarkedssekretariatet her i Næstved, for sidst fik jeg at vide, at jeg ville opleve positiv og professionel sagsbehandling frem over, og at jeg fremover heller ikke ville have behov for at klage... ja det er jo lidt af nogle lovende ord at fyre af, når de ikke engang ved om de kan holde dem, men de skal nok få et brev hvis det var, med henvisning til deres breve hehe.

Hvis bare bevillingsnævnet er lige så hurtigt som visitationsnævnet, så behøver jeg vel heller ikke vente 3 mdr. Det tog dem 1 uge at bedømme sagen... sjovt så hurtigt ting går, når først det ryger ud af sagsbehandlernes hænder

Håber de kommer til en afgørelse hurtigt.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Endnu en på vej i det sorte hul. Fibbie Alt det andet 93 05-03-2012 16:02
Endnu en sag om sygedagpengestop. Mettelouiise Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 26-06-2011 09:12
Endnu en dom Connie Politik og Samfund 3 01-04-2010 23:05
Endnu en ny hed. museen Din historie 16 22-10-2008 09:31
Endnu en ny rapport om os. Stella Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 07-10-2007 17:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension