K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-03-2009, 11:48   #1
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Snart tilbud til nogle med psykiske lidelser -

i nogle kommuner.
Så kan man jo blandt andet gå til disse steder, når fx. kommunen har tilført en endnu en traumatisk oplevelse og man er ved at gå i spåner...

Nyhed 2009 fra Velfærdsministeriet:

citat:

Nye tilbud til sindslidende med akutte problemer
Der skal flere tilbud til sindslidende, som akut har brug for hjælp. Derfor indbyder velfærdsminister Karen Jespersen syv kommuner til at oprette sociale akuttilbud. Der er sat 133,6 millioner kroner af over fire år.

En sindslidende har brug for hjælp her og nu, når problemerne tårner sig op. Og hurtig hjælp virker oven i købet forebyggende. Derfor indbyder velfærdsminister Karen Jespersen syv kommuner til et samarbejde.

"Der kan være tilfælde, hvor en sindslidende er for dårlig til at opholde sig i sit eget hjem, men ikke dårlig nok til at blive indlagt. Her kan et sted, hvor man kan henvende sig lige fra gaden, være den rigtige løsning på kort sigt. Det skal naturligvis kombineres med, at man også hjælper den sindslidende på længere sigt," siger velfærdsminister Karen Jespersen.

Et socialt akuttilbud skal være:
- Let tilgængeligt.
- Man møder selv op og skal ikke visiteres.
- Den sindslidende kan komme alle ugens dage hele døgnet rundt.
- Relativt kortvarigt.
- Man kan være anonym.
- Den, der selv henvender sig, bliver ikke sluppet, uden der er taget stilling til, hvad der skal ske bagefter.

Servicestyrelsen har kortlagt kommunernes tilbud. Der er allerede en lang række, der har akuthjælp. Velfærdsministeriet indbyder syv kommuner blandt andet fordi, de ikke har et akuttilbud: Det drejer sig om Herlev og Rødovre kommuner (samarbejdsprojekt), Holbæk Kommune, Faaborg - Midtfyn Kommune, Esbjerg Kommune, Hedensted Kommune og Hjørring Kommune.

De kommuner, der siger ja, laver konkrete planer i foråret. Til juni indgår de en aftale med Velfærdsministeriet.

Samtlige partier - med undtagelse af Enhedslisten - har sat 133, 6 millioner kroner af til projektet over fire år.

Kilde: http://www.social.dk/
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 12:39   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
'Ja god ide', så kan alle dem med psykiske lidelser der bliver akutforværret af en arbejdsprøvning jo også komme med i tilbudet
På den måde behøver de ikke ærge sig over aldersgrænsen på de 38 år - så kan dem over 38 komme med.....

Alle os der indimellem får akutforværring har jo allerede psykiater/telefonrådgivning/distrikpsykiatrien mm. Så SKULLE det mon bare være et skalkeskjul for at få hevet den sidste tunge gruppe med ind i et spind af bedrag??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 13:41   #3
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
tror ikke, det er et skalkeskjul, Helene, for det er nogle af de kommuner som ikke har akut modtagelse eller en man kan ringe til, når l...... brænder.
Her hos mig, har politikkerne vedtaget 0 psykiatrisk skadestue og distrikpsykiatrien har kun 6 pladser og de er for psykotiske.
- Så for borgerne i min kommune, synes jeg det er et rigtigt godt tilbud/forsøg.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 17:15   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nå men bare de så kommer til at ligge i de kommuner der mangler - jeg er jo fra København, og her er der (dårlige tilbud) nok.....

HELE psykiatrien mangler en hjælpende hånd på landsplan!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 17:26   #5
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
i nogle kommuner.
Så kan man jo blandt andet gå til disse steder, når fx. kommunen har tilført en endnu en traumatisk oplevelse og man er ved at gå i spåner...

Nyhed 2009 fra Velfærdsministeriet:

citat:

Nye tilbud til sindslidende med akutte problemer
Der skal flere tilbud til sindslidende, som akut har brug for hjælp. Derfor indbyder velfærdsminister Karen Jespersen syv kommuner til at oprette sociale akuttilbud. Der er sat 133,6 millioner kroner af over fire år.

En sindslidende har brug for hjælp her og nu, når problemerne tårner sig op. Og hurtig hjælp virker oven i købet forebyggende. Derfor indbyder velfærdsminister Karen Jespersen syv kommuner til et samarbejde.

"Der kan være tilfælde, hvor en sindslidende er for dårlig til at opholde sig i sit eget hjem, men ikke dårlig nok til at blive indlagt. Her kan et sted, hvor man kan henvende sig lige fra gaden, være den rigtige løsning på kort sigt. Det skal naturligvis kombineres med, at man også hjælper den sindslidende på længere sigt," siger velfærdsminister Karen Jespersen.

Et socialt akuttilbud skal være:
- Let tilgængeligt.
- Man møder selv op og skal ikke visiteres.
- Den sindslidende kan komme alle ugens dage hele døgnet rundt.
- Relativt kortvarigt.
- Man kan være anonym.
- Den, der selv henvender sig, bliver ikke sluppet, uden der er taget stilling til, hvad der skal ske bagefter.

Servicestyrelsen har kortlagt kommunernes tilbud. Der er allerede en lang række, der har akuthjælp. Velfærdsministeriet indbyder syv kommuner blandt andet fordi, de ikke har et akuttilbud: Det drejer sig om Herlev og Rødovre kommuner (samarbejdsprojekt), Holbæk Kommune, Faaborg - Midtfyn Kommune, Esbjerg Kommune, Hedensted Kommune og Hjørring Kommune.

De kommuner, der siger ja, laver konkrete planer i foråret. Til juni indgår de en aftale med Velfærdsministeriet.

Samtlige partier - med undtagelse af Enhedslisten - har sat 133, 6 millioner kroner af til projektet over fire år.

Kilde: http://www.social.dk/
Hvad med om hun fik fingeren ud, og fik gjort noget ved fattigdommen og den unmenneskelige behandling, frem for at skabe steder hvor vi kan rende hen (hvis vi altså har psyke til det) når Hjort har smadret tilværelsen for en.

Lyder som en slags "værested", som man ikke har set andet end blive lukket ned over de sidste år med VKO.

Der er andre emner der trænger til meget mere "reform"... og hvad med de psykisk syge der slet ikke TØR eller KAN gå sådan et sted hen?

Det' for TYNDT Karen! ... det en ommer!
  Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 17:38   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja vi, Razmo, ville ikke kunne bruge det til en skid....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 17:50   #7
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Som sådan er det da OK, at lave sådan tilbud, hvis nogen kan bruge det til noget... men det er garanteret så det eneste Karen Jespersen mener hun bør gøre for syge sindslidende i en lang periode... synes måske hun burde se at få rettet op på den ulighed der er kommet i samfundet og sørget for at de svageste grupper bliver behandlet ordentligt... ikke kun af bandemedlemmer og indvandrere, men også regeringen selv.
  Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 17:53   #8
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Thumbs up

ja, desværre enig med razmo.

Og der må være ens muligheder uanset hvor man tilfældigvis bor.

Fattigdom og misbrug føder hinanden.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 18:47   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, og måske skulle der smides penge i et projekt der kan finde ud af HVORFOR psykiske lidelser ekspolderer som de gør. Det er jo helt klart et symptom på noget i samfundet....
Man skal da altid forebygge, og ikke som det første, sætte helbredene ind!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 21:32   #10
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Thumbs down VKO tiden

Hej alle.

Apropos ikke sætte helbredet ind; Har I egentlig lagt mærke til at det "sjovt nok" er sådan at VKO kom til magten i 2001. En ny undersøgelse af antallet af psykisk syge siger pudsigt nok at netop i 2001 begyndte antallet at stige kraftigt og har gjort det siden. Det var Hyanna der fortalte mig om den undersøgelse.

Tilfældigheder

Den tror vi så lige på og så een til, og så holder vi med dem til lægen kommer eller hur?

Masser af til jer alle. Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)

Sidst redigeret af Viper; 29-03-2009 kl. 21:35.
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har du fået fp pga psykiske lidelser ? Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 01-12-2012 10:02
Hjælp til psykiske lidelser Sandie75 Alt det andet 8 19-04-2010 19:02
Kan mobning føre til psykiske lidelser????? bla-bla Politik og Samfund 5 26-10-2009 10:32
Psykiske lidelser, alder og førtidspension zuza Nyt om loven 10 28-08-2008 23:15
Halvdelen af nye førtidspensionister har psykiske lidelser Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 18-07-2008 13:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension