K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2009, 07:45   #1
MHH
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2008
Indlæg: 31
Styrke: 16
MHH er ny på vejen
Ang førtidspension

Hej.

Jeg har et spørgsmål ang førtidspension,som jeg håber jeg kan finde svar på.

Hør hørt at man fra juni af kan få udbetalt sin sp opsparing,selvom det for mit vedkommende ikke drejer om så meget,ca 10400kr før skat,men er der andet man kan få udbetalt,når man er førtidspensionist,tænker på andre opsparinger el efterløn osv??? Jeg fik pension 1 okt 2008. Mvh MHH
MHH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 08:24   #2
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Hej

Hjertelig tillykke med ftp

Du kan få udbetalt dit efterlønsbidrag og ld opsparing

Men prøv at se denne tråd der står en masse om råd når du har fået ftp
http://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=43

Mange hilsner
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 09:12   #3
MHH
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2008
Indlæg: 31
Styrke: 16
MHH er ny på vejen
Hej Jomfru

Tak for svar,det vil jeg prøve at kigge på,men hvad er ld opsparing og er det noget aller har?

Mvh MHH
MHH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 09:16   #4
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Du kan logge ind på Atp.dk der kan du se både sp og ld
ja ld har man også betalt til over lønnen
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 09:38   #5
MHH
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2008
Indlæg: 31
Styrke: 16
MHH er ny på vejen
52 hansen Tak

Man kan da ikke få udbetalt sin lp opsparing nu,når men er førtidspensionist vel?

Mvh MHH
MHH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 09:59   #6
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
jo når du har fået ftp kan du få udbetalt din LD
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 10:02   #7
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Undskyld, men er denne SP noget ALLE kan få udbetalt?... tænker på f.eks. kontanthjælpsmodtagere.

Egentligt har dette SP ræs ikke fanget min opmærksomhed, men gik da for sjov ind for at kigge på ATP hvad jeg selv havde i SP... og der stod ca. 7.100,- ... ville da være en ok sommerferie skilling for en som mig

Men tænker; er der mon en catch? Og har det nogen konsekvens, andet end at man ikke har pengene at kunne hæve når man bliver 65!? Jeg har jo ikke været vandt til andet end at leve af kontanthjælp hele mit liv, så jeg mærker nok ikke den store forskel, og eftersom jeg læste at SP'en var sat i bero i 2003, så bliver beløbet jo ikke større af at vente, og kan lige så godt bruge pengene mens man stadig er "ung og frisk"
  Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 10:48   #8
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af 52hansen Se meddelelser
hej nu ved jeg jo ikke hvor gammel du er, og hvor længe du har arbejdet, MEN
har du tjek på om du har en pension gennem en arbejdsgiver???, for der kan der
også ligge et beløb, hvis jeg evt fik førtid ville jeg få 5ooo kr fra min arbejdsgiverpension
hver måned, du må ikke tage det for givet at alle ved du er på pension.
HEV den SP nu 35% i skat er et godt tildbud. hej
Jeg har aldrig arbejdet... har været langtidssyg og arb. løs pga. mine psykiske diagnoser, men man har vel åbenbart også indbetalt de 1% i SP af ens kontanthjælp, ellers kan jeg ikke se hvordan der kan stå 7.100,- på min SP inde på ATP.

Jeg har ingen andre opsparinger af nogen art... det er netop derfor jeg har skøjtet hen over denne SP debat siden den begyndte... blev bare nysgerrig og tjekkede på ATP's hjemmesider og blev lidt overrasket over at der står 7.100...

Men som med alt lavet af VKO bliver jeg skeptisk for er der nogen særregler mon for borgere på kontanthjælp? borgere med offentlig gæld? osv. osv... vil jo bare være sikker på, at hæver jeg de 7.100 (-35%) at de så også kommer til mig, og ikek bare bliver enten modregnet eller ædt op af offentlig gæld osv... der skal jo være en pointe i at hæve dem.
  Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 11:08   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
www.borger.dk kan man se lovforslaget i sin helhed og høringssvar kan ses på www.ft.dk under Arbejdsmarkedsudvalget.

Ja, man bliver jo mistænkelig, hver gang Hjortens lovforslag kommer på banen.

Der står, at SP IKKE må indgå i den formue, som kontanthjælpsmodtagere må have - 10.000,-.

Men der står IKKE, om den modregnes i eks. boligsikring - heller ikke for førtidspensionister.

Der står heller intet, om evt. offentlig gæld modregnes før udbetaling.

Der er mange ting, der IKKE er nævnt.

https://www.borger.dk/Lovgivning/Hoe...spx?hpid=17807

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 11:57   #10
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
www.borger.dk kan man se lovforslaget i sin helhed og høringssvar kan ses på www.ft.dk under Arbejdsmarkedsudvalget.

Ja, man bliver jo mistænkelig, hver gang Hjortens lovforslag kommer på banen.

Der står, at SP IKKE må indgå i den formue, som kontanthjælpsmodtagere må have - 10.000,-.

Men der står IKKE, om den modregnes i eks. boligsikring - heller ikke for førtidspensionister.

Der står heller intet, om evt. offentlig gæld modregnes før udbetaling.

Der er mange ting, der IKKE er nævnt.

https://www.borger.dk/Lovgivning/Hoe...spx?hpid=17807

Ja det undrer nemlig også mig lidt... der står i det hele taget ikke ret mange ting, og man skal jo nok ikke spørge dem, for så får de vel den sjove idé, at indrive pengene til gæld... men tænker man over dette, og at denne ordning er ved at blive lavet for at øge væksten i erhvervslivet, så giver det jo ingen vækst, at indrive pengene til statskassen igen...

Pointen er bare, at jeg sgu' ikke har tænkt mig at hæve pengene for bare at staten snupper dem alle sammen igen med det samme... men det skulle ikke undre mig, for hvorfor skulle et VKO tiltag i det hele taget gavne nogen på overførselsindkomst...

Det er den satsns historie om Peter og Ulven der gør sig gældene hver gang
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension