K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-03-2009, 16:14   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Thumbs up Statsministeren skal svare om lægekonsulenter

Da INGEN kan få et brugbart svar fra ministrene om lægekonsulenter, har arbejdsskadeforeningen nu stillet spørgsmål til statsministeren.

Citat:
Til Statsminister Anders Fogh Rasmussen

Der efterlyses et svar fra de ansvarlige ministre, men ingen minister er ansvarlige nok til at svare på vores spørgsmål, hverken sundhedsministeren eller beskæftigelsesministeren har svaret.

Vi har siden oktober 2008 efterlyst svar fra de to ministre. Vi har også bragt en efterlysning af ministrene i vores landsblad LFA-NYT to gange, uden resultat. Vi citerer:

'AVS efterlyser beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen, han er skyldig i ikke at svare på en høflig forespørgsel fra AVS, medskyldig er sundhedsminister Jakob Axel Nielsen, som har videresendt vores spørgsmål til sin medminister.
Læs mere her:

http://www.arbejderen.dk/index.aspx?..._ID=55&C_ID=37

Og her:

Citat:
Folketingsår: 2008-09
Dokument Alm. del - Spørgsmål 180

Sagstitel: AMU alm. del
Offentliggør: Offentligt
Afsendt: 19/03-09
Omdelt: 19/03-09

Titel: Spm. om ministeren vil oplyse baggrunden for, at han siden oktober 2008 ikke har besvaret gentagne henvendelser og spørgsmål fra Arbejdsskadeforeningen AVS? I forlængelse heraf bedes ministeren besvare de spørgsmål som stilles (En oversigt over spørgsmålene kan ses på side 12 i LFA-NYT fra marts 2009), til beskæftigelsesministeren

Spørgsmålets ordlyd:
Ministeren bedes oplyse baggrunden for, at han siden oktober 2008 ikke har besvaret gentagne henvendelser og spørgsmål fra Arbejdsskadeforeningen AVS? I forlængelse heraf bedes ministeren besvare de spørgsmål som stilles (En oversigt over spørgsmålene kan ses på side 12 i LFA-NYT fra marts 2009).

Spørger: Lennart Damsbo-Andersen (S)
Dok.type: Udvalgsspørgsmål (SP)
K-emneord: arbejdsskader
http://www.ft.dk/Samling/20081/almde.../180/index.htm

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2009, 16:20   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
dagbladet arbejderen : Kan jobcentrene tillade sig at overhøre en advarsel fra en speciallæge, som fraråder aktivering af en bestemt borger? Hvis nu borgeren bliver mere syg af aktiveringen, hvem har så ansvaret?

Specielt tænker vi på borgere med psykiske lidelser - hvor meget skal de presses?
GODT SPØRGSMÅL og det burde være EVIDENT en selvfølge at det kan jobcentre IKKE tillade sig at ignorere...og hvorfor i hede hule H de dovne ministre ikke gider svare på noget der er så vigtigt ...siger noget om dem og deres holdninger til syge...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2009, 16:25   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
SÅDAN -Kurt

Ja, jeg tillader mig lige at gøre reklame for vores(mand+moi) utrolig aktive, seriøse, fantastiske formand for lokale arbejdsskadeforening.

Som i måske nu kan forstå sætte vi ham meget højt på piedestalen for er der nogen der brænder for en sag ja, så er det ham.
Han har gjort hvad både egen læge samt fagforening BURDE have gjort for år siden, alene det, har han min allerstørste respekt for.

Kan varmt anbefale denne mand OG foreningen hvad angår arbejdsskader og det der ofte følger med, desværre.

Dejligt at se dig herinde Kurt, er sikker på at der som altid er brug for din ekspertise og medmenneskelighed, ikke mindst
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen som kan svare på mit spørgsmål. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 5 17-12-2010 22:20
Er der nogen der kan svare mig på...? sniffeline Alt det andet 11 10-11-2010 13:19
Statsministeren er ved at miste evnen til at regere buster Politik og Samfund 10 23-05-2010 00:20
Statsministeren siger til os.... Tante Ana Politik og Samfund 3 06-09-2008 17:59
Hjort skal svare på, hvad han vil gøre for ledige fleksere zuza Politik og Samfund 11 20-02-2008 13:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension